{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.265 visninger | Oprettet:

Racer numse {{forumTopicSubject}}

Vi har fået en killing ca 16 uger "Bette" Og jeg er ved at blive vanvittig... eller så er Bette det.
Han kommer fra et hjem med mange katte og skulle være vant til at gå på kattebakke.

Han er åbenbart bange for sit eget bæ???... så han styrter rundt i hele huset når han har afføring... Det betyder at jeg render rundt og skal tørre klatter op alle steder.... og vi taler om møbler, vindueskarme, senge og stue bordet... det er bare for ulækkert!
Vi har vænnet ham ganske langsomt til alle rum i huset... og vores to gamle drenge (kastrater) har taget godt imod ham.
Nu har han desværre boet på badeværelset i over en uge .... og jeg må gøre rent over alt flere gange om dagen, da han bare skider hvor han har lyst....
Jeg har to bakker derude.... med forskellig grus.... jeg har prøvet med jord og sand.... Dog tisser han i bakkerne.

Men kan en kat virkelig være "bange" for sin afføring????... for han virker nemlig meget forskrækket når han skal.

Hans afføring er lidt lind ikke helt fast... men dyrlægen har sagt at det er meget normalt for en killing.

Han har fået ormekur og vac.

Hvad skal jeg dog gøre????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Racer numse
  • #2   1. nov 2011 Det lyder altså som om det gør ondt når staklen har afføring :o(

    Har du prøvet at give dyrlægen et kald?

    En uge er godt nok længe for en killing at være isoleret på toilettet. :o(


  • #3   1. nov 2011 Susan

    Vi har ikke købt ham... men er blevet givet til os, da de havde flere kuld killinger.

    Han havde lidt tynd mave de første to dage (sikkert pga vores foder) og vi havde ham til dyrlægen for at få ham vac. og ormekur.
    Vi fik så killingfoder med hjem og det har virket fint.
    Men det er snart 3 uger siden han havde diarre.


  • #4   1. nov 2011 * Annie *

    Jeg har snakket med dyrlægen to gange siden... og hun aner ikke hvad der kan være galt.
    Og det virker ikke som smerter, men mere som forskrækkelse eller angst.

    Vi tager ham selvfølgelig ud og kæler med ham.... men ikke mere end 10- 20 min flere gange om dagen.... men kun når jeg kan se han lige har skidt.....
    Det er bare så synd for ham, da det efterhånden er ved at være et anstreng forhold.... og man hele tiden sidder på pinde og ikke kan nyde hans utrolig høje spinnen og totale hengivenhed når man klør ham på maven.


  • #5   1. nov 2011 Hm, det lyder mærkeligt. Jeg kunne forstå hvis han lige havde haft dårlig mave og kunne huske at det gjorde ondt..

    Hvilken farve har hans numsehul? Er det meget rødt?


  • #6   1. nov 2011 * Annie *

    Hans numse er helt normal...

    Jeg har jo selvfølgelig læst en masse indlæg her om bakke træning osv... og diarre hos katte.... men jeg er virkelig på herrens mark her...

    Jeg har været heldig nogle gange at fange ham inden han fik skidt over det hele.... og fået ham sat på bakken.... men det har været lidt ala at holde ham der og kæle for ham samtidig... og så han han godt nok siddet stille og fået sig gjort færdig(det virker ikke som om det har gjort ondt )... og som sagt så tisser han jo fint på bakken.... og han gør alt det som katte gør... skraber hul og dækker til igen... så noget har han lært*S*


  • #7   1. nov 2011 Jeg tænker lidt, du siger han kommer fra et hjem med mange katte, at han faktisk er blevet jaget af bakken inden han har fået lov at gøre sig færdig.
    Hvad hvis du giver ham en med hus på, hvor han måske kunne lære at føle sig tryk.
    Bare et forslag.


  • #8   1. nov 2011 altså ikke for at male fanden på væggen, men måske kan han have en defekt man ikke kan se udefra ??? jeg har aldrig hørt om noget lignende

    håber i får styr på det for den lille pus


  • #9   1. nov 2011 Janni D

    Jeg har godt nok ikke haft låg på mine kattebakke (mine andre misser er for store) men jeg har da en med låg... så det prøver jeg lige!
    Men det er nok osse min tanke... at han er blevet jagtet af bakken.

    Thomas & Marlene C

    Mange tak skal I ha*S*


  • #10   1. nov 2011 Håber det bedste for dig og missen

  • #11   1. nov 2011 Havde en killing der gjorde det engang..
    Det viste sig at den havde problemer med maven og ikke kunne styre sin egen afføring.

    Så vi måtte aflive den smiley

    Men nu har du jo haft den til doktordyr..
    Så kunne ikke tænke mig til at det kunne være det, som de andre siger, så tror jeg at han er blevet jaget væk inden han var færdig..

    krydser mine fingre..


  • #12   2. nov 2011 Jeg har to muligheder lige som det ser ud pt.

    Enten bliver han en ren ude kat(vi bor langt ude på landet).... eller så skal han desværre aflives....

    Jeg tager ham under alle omstændighed med til dyrelægen... enten for at blive kastereret... eller for at blive undersøgt og så evt aflivet.

    Men jeg giver ham altså en ekstra uge... for han SKAL ha en chance!

    Jeg smider lidt billeder på senere af ham... han er altså bare for vakker *S*


  • #13   26. nov 2011 Nå men jeg synes lige I skulle ha en opdatering...
    Vi har stadig BETTE...
    Han spurter ikke rundt mere når han skider... og han bor ikke på badeværelset mere *S*

    Men han har altså stadig ikke styr på det med at skide....

    Han har en skrækkelig vane med at skide på mit køkken gulv... under et køkkenbord.... lige ved siden af deres mad skåle.... og flere gange oppe i deres mad skåle....
    Men jeg nægter altså og ha en kattebakke i mit køkken... og synes osse det er synd for de store drenge at de skal spise ved deres toilet.
    Han gør det osse gerne lige på vores træ terrassen foran døren... selvom der kun er 3 meter til den dejligste mark eller jordstykke....

    Er det her stadig et spørgsmål om træning eller ?????


Kommentér på:
Racer numse

Annonce