{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.942 visninger | Oprettet:

Tissning uden for katte bakken. {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har et problem med min ene kat. Han er 8 måneder og har stadig ikke lært at gå i katte bakken. Han laver samme sted og tisser samme sted hver gang. Men han vil bare ikke gøre det i bakken.
Jeg har os en hun killing fra samme kuld, som ALTID går i bakken.
Jeg skal af med dem, til min veninde her snart, da jeg skal flytte, og hun kan kun have ham, hvis han lære at bruge bakken. Tænke om nogle vil tjene nogle penge på at lære ham det. Jeg vil ikke betale mig fra det, men ved ikk hvordan jeg skal lære ham det. Og syntes ikke han skal aflives. Tænkte lidt at han(/de (evt hun katten os)) kunne komme hjem til dig/jer, og lære det. Da han jo har sine rutiner her hjemme, og han alligevel skal hjem til sin nye familie bagefter. Så kunne han lære det inden ??

Håber at høre fra nogle, ønsker ikke han skal aflives!!!!
Hilsen Maja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tissning uden for katte bakken.
  • #1   19. feb 2012 Er begge katte neutraliserede ???? for ellers er det ikke så sært og har man 2 katte bør man have minimum 2 bakker. Den ene helst uden overdækning

  • #2   19. feb 2012 Stil en bakke der hvor han tisser da det jo er det samme sted hver gang. også 2 bakker så han har sin egen!

  • #3   19. feb 2012 De har 3 bakker, og så finder han bare et nyt tisse sted.

  • #4   19. feb 2012 Er begge katte neutraliseret ??

  • #5   20. feb 2012 Ikke hannen, men det burde ikk være derfor i følge dyrlægen. Da han ikke tisser hvis mit ridetøj ligger på gulvet.

  • #7   20. feb 2012 Tit tisser han katte på ridetøjet, derfor har mine veninder ikk deres ridetøj i nærheden, hvis de har kat. Ved bare stadig ikke hvordan jeg skal ham det lært.

  • #9   20. feb 2012 OKAY ?? Hvordan gør man dem så renlige ?


  • #11   20. feb 2012 Der er 3 ting der som regel er årsag til at katte er urenlige.
    Den første er som regel fordi den er fertil, så få den kastreret.
    Den anden årsag stress.
    Og den tredie urinvejslidelse/nyresten, som du kan få tjekket hos dyrlægen.


  • #13   20. feb 2012 Jeg tror at du forveksler renlighedstræning af hund og kat. En kat lære af sin mor hvordan man bruger bakken en hund skal lære det af sine mennesker. Man træner ikke en kat til at gå på bakken det kan den hvis altså den ikke er taget for tidligt fra sin mor. En killing skal være 12 uger før den må forlade sin mor, hvor gammel var din kat? Desuden vil det i mange tilfælde hjælpe at få den neutraliseret, for en kønsmoden han kat skal jo afmærke sit teritorium. Har han aldrig brugt bakken eller er det noget der lige er startet? Man kan altså ikke sende ham hen til en familie der lære ham at blive renlig for sådan fungerer det ikke med en kat. Har du prøvet med to kattebakker? har du prøvet andet kattegrus?
    Håber det lykkes for dig. Læs eventuelt alle de mange tråde der er her på kattegalleriet om renlighed.


  • #14   20. feb 2012 Hej, han har aldrig ville bruge bakken. OG har 3 bakker og har prøvet så meget forskelligt grus, og har snakket med en adfærd katte mennesk, så har os prøvet jord, og en sko bakken. Men kan ikke få ham til det.. Har ikk travlt, ikke sådan. De betyder så meget for mig, og min veninde ved godt han ikke kan gå i bakken. Jeg er påbegyndt at lære min hun kat at bruge wc´et , hvilket hun klare super godt. Tænkte at prøve at få ham til det os, men selv regnede jeg ikke med det ville hjælpe, da han jo ikke bruge bakken.
    Jeg skal kun af med dem, da jeg skal flytte, og det er ikke med min gode vilje. Jeg holder meget af dem, og derfor skal min veninde have dem, så jeg kan kommer og se dem så tit jeg vil.



  • #16   20. feb 2012 Tænkte lidt, hvis en nu ville hjælpe mig med at få styr på ham, hvis det altså kan lade sig gøre. Jeg er nemlig villig til at prøve alt, og betale for alt. Om det så er dyrlæge og sådan. Bare for at give ham en chance.

    Nogle der ved om det evt ville hjælpe hvis han blev ude kat ?


  • #19   20. feb 2012 Der er mulighed for han kan komme ud. Men kun hvis det er sidste udvej. Men måske have nogle noget erfaring ?
    MEn de skal aldrig gå fra at være udekatte til at komme ind igen !
    De er jo indekatte nu


  • #21   21. feb 2012 Jeg er MEGET imod udekatte af forskellige årsager. Men bor din veninde isoleret og langt fra naboer og trafikeret vej, er det en mulighed.
    Når han er så gammel, så tror jeg det er stort set umuligt at lære ham at bruge bakken, det skulle han have lært inden 12 ugers alderen.
    Jeg synes det er dejligt at du vil forsøge så meget, men jeg tror desværre ikke det lykkes for dig, at han kommer til at bruge bakken 100%


  • #22   22. feb 2012 Tak Marianne.
    Endelig en der ser positivt på det.
    Jeg må bare prøve, og håbe det hjælper.


  • #23   22. feb 2012 Jeg har selv haft en kat der hos tidligere ejer tissede og lavede over alt i hendes lejlighed....så fik jeg katten, og den blev fuldstændig renlig.....er ret sikker på at det var stress på en eller anden måde.

    Hvordan er "stemningen" i dit hjem...hvordan er folkene omkring katten, hvilken adfærd udviser katten = er den kælen, ligger på sofaen mens der er mennesker, eller ligger den henne i en hjørne og gemmer sig.....??

    Desuden som andre skriver kan det være en virkelig god ide at få den kastereret, det er UTROLIGT hvad en neutralisering kan gøre.

    Desuden hvis den tisser på ridetøj, kunne det så være en ide at ligge noget ridetøj ind i kattebakken, så han lære det på den måde?

    Hvad bruger du til at gøre rent med der hvor han tidligere har tisset/ lavet? Bliver lugten ikke helt fjernet, er det jo klart at han søger tilbage til samme sted.

    Måske du også kunne prøve at lukke ham inde på toilettet noget af dagen, sammen med bakken, så der er ro, og desuden er katte jo renlige dyr, så måske han ikke har lyst til at den lugt der kommer når han tisser over alt = det kunne måske medføre at han bruger bakken smiley

    Skønt at høre at du er villig til at afprøve forskellige ting smiley hatten af for det.


  • #24   22. feb 2012 Hej.
    Jeg bor alene og stemningen er måske lidt kedelig. Intet stress el .lin.
    Han er mors dreng, og hvis det stod til ham, lå han oven på mig 24-7. Begge kattene er rigtige kælepotter, og de vel gøre alt for at være i nærheden af mig (evt. mine gæster os).

    Tror jeg må snakke med dyrlægen om en neutralisering. som første punkt i processen.

    Tror virkelig ikke han forstår hvad bakken skal bruges til, for når man sætter ham der ind, vil han ud med det samme. Som om han måske er letter bange for den ??

    Jeg plejer at bruge lodaron, Jeg har læst lidt om hvilke rengørings midler der tiltrækker katte, og har prøvet at bruge dem inde i bakken, men uden hjælp.

    Ved du om der evt. findes andre former for kattebakker ?? Så man man måske prøve sådan en ?

    Og mange tak for svaret !! smiley


  • #25   22. feb 2012 Maja K **Tænkte lidt, hvis en nu ville hjælpe mig med at få styr på ham, hvis det altså kan lade sig gøre. Jeg er nemlig villig til at prøve alt, og betale for alt. Om det så er dyrlæge og sådan. Bare for at give ham en chance. **

    Liste over dyrlæger med speciale i adfærd:
    http://www.dskve.dk/

    Maja K **Tror virkelig ikke han forstår hvad bakken skal bruges til, for når man sætter ham der ind, vil han ud med det samme. **

    Klart at en kat vil ud fra et sted man sætter den ind.
    Prøv en stor åben bakke. Eller gerne et par stykker. I den ene kan du komme én slags grus. I den anden måske bare en avis. Der må være et eller andet grus/træpiller/el.a. han vil tisse på i en bakke.
    Det lyder mærkeligt, at en kat har SÅ meget modvilje mod bakker, medmindre den er blevet lukket inde i den/ tvunget til at være i den, eller er blevet straffet for urenlighed. Urinvejslidelse må også overvejes.

    Urenlighed kan skyldes mange ting. Hvis du skriver <b>urenlig</b> eller <b>tisser</b> i søgefeltet, så finder du læsestof til flere timer. Prøv at se om der er nogle råd, der giver mening i alle de hundredvis af tråde.





  • #26   23. feb 2012 Hej.
    Han er aldrig blevet tvunget el straffet til at være i den på nogle måder.
    Måske var det en meget god ide at købe en masse bakker uden låg, og lægge alt muligt forskelligt strøelse i dem. Og bare stille dem ved siden af hinanden ?

    Jeg har tidliger prøvet en masse forskellige. Blandet os jord. Men intet har hjulpet. Men så må vi jo prøve igen smiley

    Tak for svaret


Kommentér på:
Tissning uden for katte bakken.

Annonce