{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
973 visninger | Oprettet:

Mitten vækker os om natten - gab... {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley
Vores dejlige kastrat, Mitten, har svært ved at lade os sove.
Det er noget, der primært er opstået i forbindelse med at vi begge har ferie og derfor er mere hjemme og nogle gange sent oppe.

Jeg går som regel i seng før min kæreste, da jeg er morgen-menneske og slet ikke duer til noget om aftenen. Jeg går i seng ved 22-23 tiden. Min kæreste er derimod en natteravn og sidder ofte til 2-3 om natten og spiller computer, som også står i soveværelset.

Han siger at når jeg går i seng, kan Mitten godt begynde at mive lidt - det vækker mig dog ikke. Men ved 4.30 tiden om morgenen, nogle timer efter min kæreste er gået i seng, begynder han at mive meget.

Jeg har prøvet at ignorere ham, men så skruer han bare op for volumen og hjælper dette ikke, kravler han op på bordet, kradser i tæppet eller skabet - alle ting som han ved får os til at reagere. Jeg kan så knipse af ham - som er fy og han holder som regel op...i et par minutter. Nogle gange bliver han ved og så kan jeg klappe af ham - som er fy fy. Sidste udvej har været at smide en strømpe efter ham, hvorefter han bare fortsætter med at mive i stuen og så vende tilbage et par minutter efter.

Jeg har prøvet at stå op og se hvad han vil og så løber han direkte ud til madskålen, som der som regel allerede er mad i.

Mitten virker ellers sund og rask - spiser godt og bruger sin bakke flittigt uden problemer.

Hvad kan vi gøre for at vænne ham af med at ville have opmærksomhed kl 4.30? Det skal siges at Mitten næsten altid går pænt i seng ved 6 tiden og sover indtil ca. kl 10


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mitten vækker os om natten - gab...
  • #2   5. aug 2012 Ja - jeg tænkte også at ferien nok har forvirret ham smiley

    Jeg prøver at lege med ham i aften og gøre ham træt - han bliver bare tit rigtig overgearet, men måske jeg bare skal blive ved lidt længere.


  • #4   5. aug 2012 Ok - nogle forslag?

    Jeg giver ham nogle gange lidt baldrian dråber på hans mus og nogle gange får han en "tygge-pind"... Er det med sådan noget jeg skal gribe det an?


  • #7   5. aug 2012 OK - det lyder som en god ide - det vil jeg prøve smiley
    Tak for hjælpen


  • #9   5. aug 2012 Frigg havde en overgang også en frygtelig vane med at vække os om natten, og vi var ved at gå ud af vores gode skind..
    Men jeg faldt over en tråd herinde, som virkelig hjalp os.
    TS havde dengang et lignende problem..

    Der blev rådet til at ignorere den uønskede adfærd (forudsat at der selvfølgelig ikke er noget galt med den kat der har den uønskede adfærd), indtil det hørte op. Når man gør dette, vil adfærden optrappes før den stopper - så det vil altså blive værre, men så stoppe..Derfor er det selvfølgelig super svært, fordi ens nattesøvn kun bliver endnu mere forstyrret i en periode.
    Men det virker..!
    Frigg stoppede helt med at kræve opmærksomhedd om natten efter at vi var standhaftige og ignorerede hende helt..


  • #10   5. aug 2012 110% enig med Mette M, jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv smiley

  • #11   6. aug 2012 Mette M
    Tak for rådet - vi har prøvet, men det er jo virkelig svært...
    Syntes det var bedre i nat efter at jeg havde leget med ham om aftenen med noget nyt legetøj, men han vækkede mig dog stadig temmelig tidligt.
    Tror jeg fortsætter med legeprogrammet og så køber jeg mig nogle ørepropper så jeg kan sove om morgenen smiley


  • #12   12. aug 2012 Hahaha - de er nogle slyngler!
    Vi bøvler stadig med Mitten - nogle nætter er det meget bedre, mens andre er rigtig slemme - som for eksempel i nat - GAB!

    Er begyndt på arbejde igen, hvilket betyder at jeg står op kl 5 nogle dage - det synes Mitten er fantastisk! ;D

    Frk. Hougaard - tillykke med ham!


Kommentér på:
Mitten vækker os om natten - gab...

Annonce