Kamphund åd kat Kamphund åd kat
Tirsdag aften skambed, dræbte og åd en løs kamphund en huskat i Birkerød. Dramaet udspillede sig omkring klokken halv ni ved Kajerødgade. Det skriver Lokalavisen.dk.
Ifølge Nordsjællands Politi drønede den løse kamphund rundt på et græsareal ved en boligblok. Her fangede den katten, som den senere fortærede.
Men her var jagten ikke slut for kamhunden, der senere fik fat i en anden kat, der nåede at flygte op i et træ, inden kamphunden nåede at få fat i mere end kattens hale.
Senere blev kamphunden trukket væk fra græsplænen af tre personer. Flere personer overværede dramaet, og en dem forsøgte at filme det med sin mobiltelefon, men gruppen, der hentede kamphunden, fik fat i mobiltelefonen og smadrede den mod jorden, oplyser politiet.
En politipatrulje fik fat i kamphundens ejer, der angiveligt er en 22-årig kvinde fra Birkerød.
Nordsjællands Politi skal nu afgøre, om der kommer et retsligt efterspil.
Kilde Ritzau
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 40
Det er nu utroligt at folk anskaffer sig en hund de ikke kan holde styr på!
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Hvis hunden er sluppet ud af haven, så kan det jo ske, det ville en jagthund også have gjort..
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Katten har sikkert altid løbet frit omkring og de er heller ikke til så skade eller gene som en stor løs hund. Så i dette tilfælde er det bestemt ejeren af hunden, som skal have skylden. Håber ikke at hunden bliver "dømt" for handlingen.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 66 Svar: 480
Men stakkels kattemis da..
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Selvfølgelig kan ens hund slippe fra en og løbe væk - men hvis har styr på sin hund, så ville den aldrig nå at æde en kat før man fanger eller kalder hunden til sig. Vi har en del harer her hvor vi bor og når vi har vores hund løs og opdager haren så afleder vi vores hund opmærksomhed på noget andet.
Alle burde have deres hunde i snor - undtaget i hundeskove, hvor det er tilladt. Hvis man har en ordentlig line kan hunden heller ikke bare liiige rive linen over.
apr 2008
Følger: 105 Følgere: 99 Katte: 8 Emner: 242 Svar: 2.576
i mine øjne er det en hund der er trænet til kamp
så for den sags skyld ku det være en lab eller en chi eller enhver anden race
det som folk kalder for kamp hund er vel det man oz kalder en muskel hund
knuus
apr 2008
Følger: 105 Følgere: 99 Katte: 8 Emner: 242 Svar: 2.576
knuus
feb 2008
Følger: 26 Følgere: 66 Katte: 7 Emner: 22 Svar: 1.728
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
- jeg syntes ikke at der er noget galt i at unge menesker anskaffer sig en kamphund, en af mine venner har en amstaff, og den er bare jordens sødeste hund, men man burde som avler nok lige sætte sig mere ind i de personer der får dem, for det er ikke alle der kan håndterer den race.
_men ja, en jagt hun kunne også have fundet på det hvis den var sluppet ud..
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
sep 2007
Følger: 123 Følgere: 123 Katte: 13 Emner: 222 Svar: 1.153
Og kender mange muskelhunde, som der er godheden selv.. Der bor os et par stykker i byen, og ja de bor sammen med små børn og ja, det er skønne hunde..
apr 2008
Følger: 90 Følgere: 84 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.349
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Lad os nu bare antage, at hunden er sluppet fri fra ejeren - hvordan er det så lige sket? Enten må hun have ladet hunden løbe fri eller også er linen sprunget. Det sidste har jeg svært ved at tro på. Den kan vel ikke selv rende ud af døren og ned på gaden - der står det er i et boligblokkvarter.
Det bliver aldrig dyrenes skyld at der sker sådan noget her - det vil <b>altid</b> være ejerenes.
Politisk går kamphunde og muskelhunde under et.
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
-mht. at muskelhunden sikkert havde gjort børn fortred hvis den havde haft chancen , tror jeg ikke på. bare fordi en hund dræber en kat betyder det jo ikke at den ville gøre menesker fortred, jeg syntes at det er alt for opblæst af medierne, muskelhunde kan være ligeså gode familiehunde som en hver anden race.. forskellen er bare at havde det været en labredor der havde haft fat i katten og dræbt den, ville medierne ikke have skrevet om det..
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Der er også mange hunde som sagtens kan med katte - fx vores hund og kat - men en hund tænker jo ikke som vi gør. Den tænker ikke at "mismis" er en kat, men en "ven" eller noget der bare er i huset sammen med den. Alt hvad der render udenfor er et "bytte".
Fordi man har kat og hund sammen betyder det ikke at katten kan sammen med en anden hund eller omvendt.
Tror mange hunde synes det er sjovt at rende efter andre dyr - hvis vores hund fik lov så rendte han også ud mellem heste og køer. Det er helt naturligt. Katte synes jo også at det er sjovt at fange mus, bier, fluer osv
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
mar 2008
Følger: 184 Følgere: 181 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 4.991
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
ja men det jo underordnet om det er pittbull, amstaff eller en bulldog. Det var ikk en kamp men en muskelhund. Det er jo mediesvindel
Ja Pittbull er ulovlige men der er mange af dem i DK altså... og de bliver jo ikk fjernet. og sådan set er en muskelhund og en hvilken som helst anden hund lige farlige for det er jo et rovdyr,,,
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 66 Svar: 480
Generalt vil jeg sige at en Golden Retriver er nemmere at styre end en Rottweiler f.eks.
Men det er en skam at det bliver blæst sådan op i medierne, for lige så "grusomme" nogen muskelhunde er, lige så godmodige er der andre der er..
Men en ting har tit undret mig.. : Har i lagt mærke til, hvid folk kommer gående med en Lab. og så lader folk deres børn gå direkte hen til den.. men er det en muskelhund, så hiver folk simplethen deres børn til dem som om det er en pest der kommer gående...?! En Lab. har faktisk flere "overfald" bag sig igennem et år, end en kamphund har...
feb 2008
Følger: 26 Følgere: 66 Katte: 7 Emner: 22 Svar: 1.728
jeg ville ihvertfal ikke sidde og poste herinde på sådan en ligegyldig måde hvis min hund havde ædt en kat. stakkels kat. uanset om det var jeres egen eller en andens
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
Er enig i meget af det. Og jeg vil oss sige at det kræver noget at opdrage en hund men en muskelhund kan blive lige så velopdragen som en hver anden race... vi har haft en amstaff i pension hos os og den er skør i hovedet... altså den er simpelthen hyperaktiv... Det er lidt for meget og jeg må ikk gå med den for min kusines mor... Selvom jeg er den eneste den respekterer. Den er bare skøn syns jeg..
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
Self. er det synd for katten og ejeren hvis ens hund "kommer til" at dræbe den, men min hund skal have lov til at rende frit rundt og hygge sig i den indhegnede have vi har derhjemme, at der kommer en kat derind og min hunds jagtinstinkt sætter ind, er ikke mit ansvar.. det er ejeren selv der ikke holder styr på sin kat, og bare lader den rende rundt som det passer den. ved at der er mange der gør det, men personligt ville jeg ikke turde det..,
- hvis min hund stak af og dræbte katten i dens egen have ville det self. være mit ansvar, men at katten vælger at gå ind i en hundegår hvor der render to hunde rundt er katte ejerens ansvar..
_min hund eller mine forældres ville aldrig kunne finde på at gøre et lille barn fortred, men kommer der et dyr ind som efter deres mening ikke skal være der må det enten fordufte eller blive dræbt. det er jo et rovdyr og det kan man ikke ændre på. min hund ville ikke kunne trænes til at den ikke måtte dræbe katte, da den ikke er vandt til dem og ikke ved at den ikke må gøre det.. personligt syntes jeg ikke at katte skulle rende rundt frit, ligesom jeg heller ikke syntes om hundeejere der bare åbner døren og lukker hunden ud i en times tid i et ikke indhegnet område...
-mine forældre avler fugle, og derfor er katte ikke velkommende der,
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
Helt enig !
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
Helt ærligt.. Det er MIN have, ergo MIT teritorium.. Der kommer en fremmet kat derind... Sådan tænker min hund. Så tænker den oss at den forsvarer sit teritorium og derfor slår den katten ihjel og jeg er ked af det men når det er min have er det sgu ikk mit ansvar om andres dyr løber der.. Han gjorde det ved min egen kat og gu pokker græd jeg og var ked af det og sur på ham men det var jo min egen skyld for jeg vidste han ville gøre det og jeg vidste godt den kat skulle være inde i stalden når han var ude...
Det er sgutte mit ansvar at folk har udekatte som ikk kan blive væk fra min have. Det er min have og ikk deres kattebakke eller spisested for den sags skyld for de spiser vores fugle og jager dem væk, skider i min have og strinter hvor den vil.. Vi andre skal sgu ha pose med når vi skal nogen steder. Bare fordi det er en hund.
En hund og en kat er et rovdyr og ja.. Jeg gider ikk tjekke hvert hjørne når jeg lukker min hund ud... Thats it- Det er sådan set ikk fordi jeg står og griner og siger hahaha så kan den kat sgu lære at blive væk fra min have.. Nej jeg går hen og rusker i hunden for den skal da ikk dræbe en kat men tror du selv det er nemt når den er dybt optaget, blodtørstig og vant til at må slå rotter og mus ihjel? En hund tænker ikk: Nå det er en kat den må jeg heller lade være, slet ikk når han har fået lov til at dræbe de rotter der løb rundt på vores gård da vi boede der.
En kat er en rotte for en hund...
OG min hund er sådan set opdraget, min hund gør ikk mennesker noget men har den dræberinstinkt for dyr der er mindre end den selv ja så har den det- Det kan du stort set ikk ta fra den og ham her har smagt det søde og det glemmer han ikk.
Ja gu pokker er det stakkels kat. Men wha med os.. Er det ikk oss synd for min hund? jeg kan ikk lukke min hund ud i haven af bare frygt for at naboens blinde kat med kun et øje og en afstumpet hale kommer rendende i haven og dør lige den dag. Jeg har sådan set revet min hund fra at ha ville dræbe den... og katten satte ham på plads. Han er den eneste kat min hund kan tåle at se... Ellers bliver hans øjne kulsorte og jeg er da ked af at sidde og sige sådan noget i et katteforum men nu er det sådan at jeg er både katte og hundemenneske og ja... Mine katte bor sikre steder nu og dør ikk pga hunde.. For de bor ikk hos mig. Så må du syns jeg lyder ligegyldig for jeg syns det er synd for katten... men er det min grund så er det deres ansvar for jeg åbnede ikk min have for deres katte. De kommer selv. Jeg har altid snor på min hund... Er det nu oss helt fair at skulle ha det i egen have som jeg rent faktisk har? NEJ gu pokker er det ikk det!!!!!!
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
Så det vel oss syndt hvis vi to var naboer og jeg havde en lille rotte boende i min have som jeg evt fodrede fordi jeg faktisk ku li den var der og så at den løb ind i din have og din kat tog den. Det er sjovt det ser folk ikk som værende synd og når rotten kommer fra min have og jeg fodre den, ja så det jo min.. En kat ku lige så godt være et vildt dyr ligesom mus og rotter er. De er jo ikk ligefrem typisk kæledyr..
apr 2008
Følger: 90 Følgere: 84 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.349
Jeg har en schæfer, og han lide hverken af blodtørst eller noget i den retning. Han har gået stille bagved en fugl der var kommet tilskade uden, at røre den.
Han løber efter harer og katte der løber fri, men for at lege og har aldrig bidt nogen, dette er i skoven osv, ellers er han i snor eller i sin hundegård.
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
Nu er det fordi min hund har dræbt min kat engang.. Derfor har han fået smag for det... =blodtørstig
Mange mennesker tænker ikk over hvordan en hund tænker. Min hund ser katten som et bytte. En hund nedstammer fra ulven som oss ville se katten som et bytte...
apr 2008
Følger: 90 Følgere: 84 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.349
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
jeg syns ikk det er fair at jeg skal have snor på min hund i min egen have, som jeg rent faktisk har. Det jo ikk fair.. Der står i vores lejekontrakt at man ikk må lufte hunde ved legepladserne men katte må man gerne lukke ud og de graver og skider da i det fine sand som de små børn putter i munden, men det gør ikk noget. Men husker vi andre ikk poser ja så bliver der jo sat skilte op, puttet brosure i postkassen, sat poser op rundt omkring og sågar skraldespande til det men katteejerne må gerne tømme deres kattebakker og lade det ligge og lugte overalt. Det gør ikk noget. Syns efterhånden det er urimeligt at ska have hund for der er så mange mere latterlige regler der end der er med katte og de er lige meget kæledyr
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
apr 2008
Følger: 90 Følgere: 84 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.349
Ang katte der graver det ned hvor børnene leger og hundeejere får ballade hvis de ikke har poser med, det kan virke urimeligt, enig, men når man går tur med sin hund har man bånd på og kan se hvor den s***** det kan man ikke ved sin katte der går frit.
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
Det med dræberinstinktet er normalt og det noget der ligger til dem fordi de er rovdyr. Det er kun noget han har fordi der var en (siger ikk hvem) der trænede ham (uden jeg vidste det) til at dræbe rotter... En hund ser ikk en kat som en kat og en rotte som et andet dyr. Har de det der rovdyr i sig og overlevelsesinstinktet så er det bytte uanset art...
Jeg er ikk bekymret for hans dræber instinkt fordi jeg ved det er normalt. En anden gammel jagthund vi har haft kunne godt lide katte indtil en kat angreb ham.. Så tog han dem altså oss.. Alle vores hunde har dræbt mus og rotter uanset om de har været trænet til det... og jeg er ked af at det virker stødende for nogle men der er mange hundemennesker der ikk ved ret meget om hundens hjerne og instinkter fordi mange dyr lever på instinkt og følelser...
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
enig, jeg er også ved at være træt af at se døde katte i vejkanten hver gang jeg er ude og køre, forstår ikke folk bare lader dem løbe frit rundt, de burde også være i snor,
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
Tak så er jeg ikk hel gal på den. Er sgu træt af at jeg skal tænke på om Hannibal, Musse eller pepsi render i min have hvis min hund er ved at tisse i pelsen... Og jeg tager endda snor på ham for deres skyld. I MIN HAVE...
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Vores hund får ikke lov til at jagte naboens kat i vores egen have - det er simpelthen forbudt! Og vi ser heller ikke, at den jagte harer og æder pindsvin. Vi prøver så vidt det er muligt, at opdrage vores hund til, at "acceptere" andre dyr - alle skal have lov at være her uden at det skal ende blodigt. Han graver efter mosegrise, mus og muldvarper og har enkelte gange fået fat i nogen - de er blevet taget fra ham og sat fri igen. Jeg vil ikke stå og se på at min hund slår andet levende ihjel - trods hans instinkt.
<b>Men</b> skulle det værste ske, at han forsvare sin have mod andre indtrængende det være sig en kat eller fugl og han slår det ihjel ( ved ærlig talt ikke om han ville gøre det) så må man se i øjnene at det er et medfødt instinkt som er meget svært, hvis ikke umuligt at tage ud af hunden. Kommer selvfølgelig helt an på hundens race.
Når en hund beskytter sit territorium, så kaldes det <b>funktionel aggressivitet</b> dvs. at hunden får noget ud af sin aggressivitet. Der er et formål med det.
Ved beskytter - aggressivitet beskytter hunden fx sin have og ved at udvise aggressivitet ( måske mod en kat) kan hunden få lov at beholde sin have for sig selv. Visse hunderacer har beskytter trangen mere end andre fx gård/-og vagthunde eller hyrdehunde og terriere. Man kan som ejer fremprovokere beskytter - aggressivitet hos sin hund.
Jeg mener nu, at uanset hvilket dyr man har, så skal man så vidt det er muligt have styr på sine dyr - også på egen matrikel. Ingen grund til unødige "drab".
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
<b>Byttefangstinstinktet:
</b>*Nøgle: Byttets flugt fra hunden.
Adfærd: Jagter og fanger byttet, leger med byttet.
Ruskeinstinkt: Driftsinstinkt.
Behov: Sult.
*Nøgle: Fangst af byttet.
Adfærd: Rusker byttet, og dræber byttet.
*For at hunden kan bruge sit instinkt skal der "låses" op med en "nøgle" - Hvor præcis nøglen skal være, afhænger af det aktuelle instinktbehov.
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Jeg siger heller ikke, at man skal stå ude ved siden af sin hund, hver gang man lukker den ud på egen grund, men nogle mennesker skulle måske holde lidt mere øje med, hvad hunden render rundt og laver. Hvis min hund åd en kat - ville jeg bestemt føle at det var min skyld. Det kan jo aldrig blive hundens. Og jeg ville have det enormt dårligt med, at min hund åd en kat. Synes også at der er forskel på, at en hund leger med et mindre dyr - som bytte og så til at ligefrem æde det! Vores hund spiser ikke engang de mus han har fundet - men nogle gange er de døde selvom vi tager dem fra ham. Han kaster bare rundt med dem.
Så synes måske det er meget foruroligende, at hunden i artiklen ligefrem fortære katten! Så må den have været sulten. Ellers tror jeg ikke at den ville have gjort det.
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
Er meget uenig.... Skal ikk have snor på min hund i min have.. Kattene skal holde sig væk fra min have og det finder de hurtigt ud af. Gider ikk åbne døren en varm sommerdag og så der lugter af kattelort og tis overalt fordi katteejerne åbenbart ikk skal tage ansvar.. men nu er det ikk ligefrem sådan at jeg elsker at min hund dræber katte men det er hans have og en hund var sådan set oss et frit dyr inden mennesket tvang dem til det modsatte så.... de burde måske oss bare løbe frit som det passer dem? den holder ikk helt den der..
jeg gider ikk sidde med nerver på og kikkert i hånden når jeg lufter hund.. Nej de må holde sig væk... folk ved der er hunde i området og katte og hunde er ikk altid lige gode dyr. Er en hund ikk trænet til at ku li katte fra helt lille af så blive de spændende men på en anden måde... Jeg vil ikk skælde min hund ud for at gøre en stor del af dens natur nemlig at forsvare det han ser som en del af flokken og det er os der bor i huset og har haven. Ubudne gæster skal bare væk igen og det er om det er naboens kat hannibal, genboens hund Daisy eller et andet dyr der bare kommer uden at ejeren holder øje med den... Skal man holde øje med sin hund skal man oss holde øje med sin kat.. Det er begge kæledyr.. Jeg vil da oss blive trist hvis han slog en kat ihjel igen men ville forstå det fordi det er min have... og hans...
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
min hund bor hos mine forældre, ellers havde jeg ikke turde have katte.. men måtte ikke have ham med da jeg flyttede, og det ville også være synd for sådan en stor hund at rende rundt på 85 kwm. + at han så skulle vennes fra jagt og det er han glad for og trænet til, så han bor hjemme ved mine forældre....
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
-jeg syntes at katte ligesom hunde skal blive på ejerns grund,
mr.yuri : self. må man ikke bare køre dyr ned ? ligegyldigt hvilke race det er..
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 4 Emner: 65 Svar: 338
men jeg er så en af den slags mennesker der ALDRIG har snor på mine hunde, men alligevel har jeg 99% styr på min tæve og ca 85-90% styr på min hanhund... Og jeg er fuldstændig ligeglad med hva andre syntes om det og siger til mig... JEG har styr på dem og de interesserer sig k for andre mennesker og så er jeg også fuldstændig ligeglad med om nogen er bange for dem, for som sagt de kigger ikke engang på dem..
Syntes at man blæser for meget op bare fordi det er en muskelhund, for som andre skriver så ville ingen skrive om det var en lab eller en puddel...
Men muskelhunde har nu ik noget at gøre her i landet, for hvad skal de bruges til?
VED godt at mange er nogen RIGTIG søde hunde, som ik gør en flue fortræd, men hvis ik de var her, så havde man jo en anden hund som var var MINDST lige så glad for...
Man sku ikke gøre alle muskelhunde forbudt, men man sku reducere dem og tynde ud i dem. ALLE armstaf hunde sku bare VÆK!!
De er søde, men ku sagtens lave uden at ha kendt til deres tilstædeværelse...
Vidste i at en Grand danois er en muskelhund og opdrættet til at være kamphund?
Ikke mange ved det, men det ville da være synd at det sku gå ud over denne race...
Ja bare min mening om muskelhunde....
De kan sagtens sammenlignes med udlændinge...!!!
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 4 Emner: 65 Svar: 338
Nej, mener jeg heller ikke at man må - men loven siger at dyr der er mindre en en hund må man IKKE undvige for...
Definer lige en hund?????
en Chihuahua er vel også en hund, men mange katte er jo større end den...
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
muskel hunde har ligeså meget ret til at være her som alle andre hunde, hvorfor mener du at det er lige amstaffen du vil have afskaffet ? når du selv siger at grand danois er en muskel hund opdrættet til kamp ? hvad er forskellen på de to racer ?? den eneste forskel er at medierne er vilde med amstaffer der dummer sig og ikke gider skænke andere hunde et blik, deraf fordommene !!!!
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
Tag nu f.eks en væddeløbshund,, Den skal jage en hare og den løber jo ikk for at vinde løbet men for at få den skide hare som ikk engang er levende... kast en snor efter en kat og træk i den og du får samme resultet. Den gør wha den kan for at fange den..
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
Ja det er jo det. Den kat min hund dræbte er jo så oss min så det kan folk ikk ha ondt i bagdelen af for det er jo min egen sag og skyld,
Carina
Ja det er jo det. Hun var simpelthen dybt overrasket over at en hund kan finde på det-.? What! det kan de da!!
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
det er nok fordi at mange menesker glemmer at det er en hund aka et rovdyr, og ikke et meneske de har med at gøre. mange glemmer helt at hunden kan finde gamle gemte instinkter frem .. de glemmer at tænke på at hunden nedstammer fra ulven...
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
Så snakker hun noget om at ejeren har smittet af på hunden. altså så vidt jeg ved går jeg ikk rundt og dræber katte med kæften :s
Eller i det hele taget dræber jeg ikk katte eller andre dyr for den sags skyld.,..
Nogle glemmer lige at studere adfærd og hundens hjerne inden de anskaffer sig en
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Man må <b>KUN</b> aflive dyr, hvis man er: Slagter, jæger eller dyrlæge! Så medmindre din far er en de ting, så må han ikke skyde en kat i jeres have, Carina J.
Jeg har så meget svært ved at se, hvordan andre dyr kan genere en i haven - hvis det er pga kattelort, så må jeg nok stå af. De fleste katte graver deres lort ned. Desuden er der mange andre dyr der også skider og tisser i haverne uden man opdager det. Vi har feks. harer, dådyr osv. Det rører mig overhovedet ikke, at der går en kat rundt i min have - tværtimod!
Selvom man har loven ved sin side når man vælger at slippe sin hund løs på egen grund, så tænker jeg også på, at jeg gerne vil kunne se mig selv i øjnene dagen efter. Er klar over at det kan forekomme at ens hund kan dræbe en kat eller et andet dyr, men vil så sige, at det ville vores hund aldrig nå, da vi altid har et øje på ham - også i egen have!
Men vi holder ikke øje med ham pga at han kan jagte andre dyr - men fordi han er vores hund, altså vores ansvar. Jeg vil ikke have at vores hund lige pludselig finder et smuthul en til naboen og deres unger - hvem ved hvad de børn kan finde på?Det kan være de tirre ham og så leger han "bytte" eller at de kaster sten på ham, for at få ham ud af haven. Det kan også være at han løber udenfor haven og render væk - og hvem ved om han kommer hjem igen? Kan være han bliver kørt over.
Så der er mange grunde til, at vi altid holder øje med vores hund - jeg synes det er vores pligt som ejere. Hunden ved ikke at den lever i menneskenes civiliseret verden, ej heller kattene - så det er vores ansvar at sørge for at ALLE kan være her. Også de udegående katte. Det mener jeg selvom loven siger noget andet.
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
Det rører mig at de katte gør wha de gør fordi jeg har en bror på 4 år som ikk ved at man ikk bare samler ting og sager op.. han plukker blomster i haven som katten sikkert har strintet på, træder i kattelort da vi kun har græs... Det generer mig fordi min hund bliver vild af at se de katte og jeg kan ikk gøre så meget. det generer mig fordi jeg ikk ka lukke mind hund ud.. elsker at snakke med de katte der render her..
Jeg har altid et øje på min hund i egen have fordi jeg netop ved der er katte og for at være sikker på at han ikk stikker af gennem et hul der lige er overset eller andet...
Jeg vælger så her at lytte til loven. Livet er farligt og min hund kan oss blive dræbt af mange forskellige ting... Men derfor mener jeg stadig ikk jeg skal ha andres katte her i min have. Mine katte render heller ikk rundt i andres have... De er hjemme altid eller ude i marken... jeg har mistet flere katte det sted mine heste står fordi vi havde en hund i pension som elsker at dræbe katte og har drabt ca 5 katte der efterhånden.. eller jagtet dem væk så de aldrig kom tilbage.
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Hvis fritgående katte kan tage kaninunger eller fugle, hvor godt er de dyr så hegnet ind? Jeg mener en kat kan selvfølgelig slå fugle og kaniner ihjel, men jeg tror næppe at de åbner låger med lås på eller bider sig igennem et trådnet. Og måske er det herreløse katte der render rundt i ens have - det ved man jo ikke medmindre man ved hvilke naboer der har hvilke dyr. Jeg aner i hvert fald ikke om de katte der render her har ejere - hvis de ikke har, så forstår jeg da godt, hvis der er noget som frister deres sultne maver.
Mht at småbørn spiser græs en kat har strintet på - ja, så tror jeg ikke at det er noget de dør af. Hvor mange gange har man ikke selv trådt i en hundelort eller spist sne, regnorme, holdt døde rotter i hånden osv. Børn bliver først "sarte" hvis de bliver beskyttet mod snavs, bakterier osv. Dermed siger jeg ikke, at man bare skal lade sit barn spise afføring, men alt med omtanke.
Og ja, jeg har boet på landet, med mange dyr - både heste, køer, katte, hunde, kaniner, hamstere osv. Og jeg har taget rotter i hånden og sagt " se moar" - og jeg lever i bedste velgående - har også spist afføring da jeg var 3 år - jeg blev ikke syg :o)
Jeg prøver at se det fra alle dyrs sider - min hund skal kunne gå der hvor jeg tillader han går, han skal stoppe med at løbe når jeg beder ham om det, han slippe mosegrisen hvis jeg siger "slip" og han skal vide, at andre katte er lige så søde som den han render sammen med. Kan godt være at målet ikke altid nås, men det er det jeg forsøger på at gøre.
Udekattene, skal ( fra mit synspunkt af) have lov at rende frit hvis det er det deres ejere har ladet dem gøre - det genere ikke mig. Jeg har aldrig nogensinde åbner min terrassedør og lugtet kattelort, aldrig.
Der skal være plads til alle - også selvom man ikke er helt enige om hvordan man "passer" sine dyr bedst :o)
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Og nej en kat kan ikke forvolde ligeså meget skade som en hund - en chihuhua er jo ikke hund hehe Er sikker på at en Labrador, Rottweiler, Gårdhund osv kan gøre meget mere skade end en kat kan.
Kan godt være at hunden forsvare sit revir og det er også helt fint - men min hund skal vide, at det ikke er okay at dræbe en kat fordi den er i haven - men som skrevet tidligere, så ville det heller ikke ske her hos os, fordi vi holder øje med ham.
Hvad andre gør må jo stå på deres regning - jeg vil aldrig nogensinde give hunden skylden for at æde en kat, men ejeren. Hvis der ikke er en til at fortælle hunden, at den ikke må, ja så kan den jo heller ikke vide det.
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
-vi kender udemærket de menesker der ejer de katte der render inde ved os. !!
du er velkommen til at sige din mening, men at min hund dræbte den kat er i mine øjne ikke værre end alle de dyr katten tager, det er i mine øjne kun katte ejeren der har skylden, de kan bare holde styr på deres katte jeg har ikke bedt dem om at rende rundt i haven, og forstår heller ikke at folk overhovdet tør lade deres katte rende rundt udenfor ? . self. blev jeg ked af at han kunne finde på at dræbe den. men det ligger i hans natur. mine katte ville også være dødsdømte hvis de kom hjem til mine forældre.
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Vores hund er også jagthund - en blandet en af slagsen. Der er også Rottweiler og Labrador i ham og jeg ved udemærket godt at det er deres instinkt at jage, fange byttet og dræbe det. Jeg mener bare ikke at man altid kan forsvare det ved, at sige " katten var på vores matrikel" - man kan sagtens prøve at lære sin hund, at det er "fy fy". Og det ved jeg af erfaring. Hunde har instinkter fra fødslen, men for at de kan fyldes helt ud kræver det at man som ejer hjælper til.
Jeg ved da godt, at slap jeg vores hund løs i haven og der var en hare - ja, så stakkels hare, men folk ville så også se en kvinde spæne efter hunden, for at få den til at stoppe. Jeg kan og vil ikke se på at min hund jagter eller leger med et andet levende dyr - trods dens instinkt. Hunde er kloge, derfor at vi kan lære dem en masse ting - også at lystre!
Det er lidt svære med katte - de lystre ikke. De kommer ikke partout når vi kalder på dem eller går væk fra døren hvis vi beder dem om det.
Jeg lader heller ikke mine katte rende frit - men jeg forstår udemærket godt dem som gør. De ejere skal intet dårligt høre fra mig. Hvis de mener det er det bedste for deres katte, ja så er det fint nok med mig. Jeg kan kun bestemme over mine egne dyr og gider ikke stille mig som dommer overfor hvad andre folk vælger at gøre - det er op til dem :o)
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Carina J - jeg hentyder ikke specifikt til dig og den episode - jeg skriver generelt.
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
- Må kun foretages af dyrlæger, slagtere, personer med jagttegn eller andre, der er uddannet i aflivning. Dette gælder ifølge bekendtgørelse om slagtning og aflivning af dyr kapitel 5, § 13, stk. 2.
Undtaget er aflivning af hundehvalpe og kattekillinger, der højest er en uge gamle.
Det er under alle omstændigheder ulovligt at aflive med drukning, og Dyreværnslovens bestemmelser om aflivning af dyr skal overholdes. "
Kilde Dyrenes Beskyttelse
(link fjernet)
feb 2008
Følger: 26 Følgere: 66 Katte: 7 Emner: 22 Svar: 1.728
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Vi har alle forskellige meninger og det skal der være plads til. Hvad jeg har læst her i tråden chokere mig ikke og jeg bliver heller ikke stødt eller såret over at nogen hunde har ædt en kat fordi den har været på deres revir. Det er hundens instinkt og der kan kun gøres noget ved det, hvis man som ejer siger fra. Derudover kan jeg godt forstå at folk ikke hele tiden vil stå vagt når deres hund er ude i egen have. Så jeg er ikke uforstående - jeg mener bare, at vi alle har en pligt overfor de dyr som render rundt også dem som ikke er vores egne. Kan godt være der ikke står noget om det i lovgivningen, men for mig ligger det helt naturligt at der skal være plads til alle - selvom de ikke lige indgår i ens hustand.
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
hvorfor er en chihuhua ikke en hund ?
apr 2008
Følger: 105 Følgere: 99 Katte: 8 Emner: 242 Svar: 2.576
de lever med hunde
vores hunde gør dem ikk noget
min dejlige hanhund
han blev aflivet fordi han slog ihjel
instinkt eller ej
jeg sys bare ikk det er oki at ens hund æder et andet levende væsen
vi holder øje med vores hunde når de er i haven
og kommer der en kat så ska de bare lade den være i fred
jeg ville ha det så skidt hvis mine dyr gjorde et andet dyr fortræd
for så har jeg fejlet i min opdragelse af dem
vi har nu nogle hunde inde i huset sammen med kattene
og får vi flere ind så ska de bare lære at være med kattene
og kattene ska lære at leve med hundene
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
jeg er ikk ude på diskussion.. Regnede med at vi snakkede om det. Og jeg har nok ikk et meget anderledes synspunkt end dig men døde din kat på min grund, nej så kan du ikk forlange jeg skal bøde for det.
Så vil jeg godt ha at du får noget "banket ind i hovedet" her.
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 4 Emner: 65 Svar: 338
eller også SKAL man ha et specielt kørekort til denne race og det er også hvis racen er blandet med en anden... Syntes nu at man sku ha det til alle hunde, men det er en anden snak...
Jeg kender som sagt mange af disse hunde og har overhovedet ik noget imod dem som sådan, for de er søde og MEGET glade hunde, men jeg ville være lige så lykkelig uden nogensinde at ha kendt til denne race, for deres lunte er meget lille, som den er hos ALLE terrier, store som små...
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
- men ligefrem at afskaffe sådan en dejlig race syntes jeg er at overdrive.. hunden bliver jo kun sådan hvis ejeren ikke kan finde ud af at opdrage den ordentligt.. så det hundeejere vi skal have gjort noget ved, ikke hunden..
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 4 Emner: 65 Svar: 338
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 4 Emner: 65 Svar: 338
Men tror også bare at hvis man afskaffede racen, så ville det gå ud over andre racer i stedet for... Ja Rottweileren og dobermanden har stået for tur før og det er også nogen dejlige syndebukke, specielt rotten, som der desværre også er meget "dårlig" avl indblandet i :0( men SIKKE en fandtastisk hund og MEGET børnevenlig, nøjagtig som armstaffen...
Ja selv schæferen har stået for tur og er også blandt de hunderacer, som man anser for at være "farlig"...
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
ja men tror oss det fordi vi begge to er døtre af en jæger
Bare fordi jeg er 17 snart 18 og har haft min hund siden jeg var 13 år ca ja så gør det mig ikk til en dårligere ejer eller træner. Jeg har studeret hunde siden jeg begyndte i skolen og jeg ved en del om dem.. derfor ved jeg oss at det er et instinkt at jage og det er større ved nogle hunde end ved andre.
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
se ham lige. er der meget dræber over ham?
(link fjernet) 22:33:55
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
noor hvor er han sød..
ja min hund er så noget større, han er blanding af en lab. cooker spaniel, Field Trial spaniel , og rottweiler.. har desværre ikke noget billed af ham her :S..
-men ja , hjemme ved os skal hunde heller ikke i gucci tasker eller have diamant halsbånd, den skal have lov til at være det den er, og det er en hund..
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Når man ikke bruger sin hund til jagt ( ligesom vores) så er det ikke nødvendigt, bare at sige " okay lad den jage - det er dens instinkt" - man kan godt forsøge at lære den, at man ikke jager, leger og dræber et mindre dyr også selvom det er i ens egen have.
<b>Micha</b> Vi har også altid et øje på vores hund - jeg ville aldrig kigge ud i haven og tænke " nå der er ingen dyr " og så lukke Frej ud. Jeg / vi holder har altid et øje på ham - ja, faktisk er vi altid sammen med ham når han er fri. Medmindre han er på vores terrasse som er indhegnet. Så behøver vi ikke stå og kigge hele tiden.
Alle levende væsner har urinstinkter - men man bliver nødt til, at se på hvordan dyret skal bruges idag og så træne dyret derefter. Nytter jo ikke noget at jeg lære vores hund at jage - hvis jeg ikke går på jagt med ham.
Derfor er det også vigtigt at før man anskaffer sig en hund, at man ved om man kan opfylde hundens "instinkter". Jeg ville fx aldrig købe en Greyhound, da jeg slet ikke har plads og tid til at den kan spæne så meget som den race skal. Det ville jo være synd.
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
(link fjernet)
Han er meget stor.
apr 2008
Følger: 105 Følgere: 99 Katte: 8 Emner: 242 Svar: 2.576
han bed min mand
derfor
men jeg vil ikk ku holde til hvis mine dyr slog et andet dyr ihjel jeg vil få det så dårligt med det
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
feb 2008
Følger: 26 Følgere: 66 Katte: 7 Emner: 22 Svar: 1.728
og mht. til jeres holdning ang hvorfor micha aflivede sin hund så forstår jeg hende til fulde, nu har jeg osse hørt hele historien og det har i ikke.. men pas lige på med hvad i siger. for hvis jeres hund gjorde hvad hendes hund gjorde og i ikke tog samme beslutning som micha så er i ikke egnede til at have hund, på nogen måde overhovedet.. så jeg tager su hatten af for micha for det var en tung beslutning hun tog. men den ENESTE rigtige ..
apr 2008
Følger: 105 Følgere: 99 Katte: 8 Emner: 242 Svar: 2.576
tak for det
ja det var hårdt
jeg ved at jeg gjorde det rigtige
men det var hårdt
det er stadig hårdt og jeg savner min dejlige dreng
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Vores hundetræners hund ( en schæfer) er så lydig at selvom der står en hare lige foran snuden på ham, så bliver han siddende hvis hans ejer siger det. Og det er sådan det skal være. Hunde skal lystre. Ellers er der intet formål med at have dem i ens hjem. Jæger bruger jo samme metode når de træner deres hunde, så lære de også at lystre, bare på nogle andre områder end en alm familiehund.
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Vil gerne lige pointere, at dræber en hund et andet levende væsen - så kan det aldrig blive hundens skyld.
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
_ ENIG!!
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Ikke alle dyr er lige udviklede, da nogle har ændret levevis og udseende flere gange i deres evolution. Således er fugle, flagermus og insekter højtudviklede, da de har udviklet en flyveevne, som er meget svær at udvikle. Noget særligt ved mennesket er at meget af dets viden ikke ligger i dets gener. Hvis man placerer nogle spædbørn på en ubeboet ø, og lader nogle rudimentære robotter ( Dvs. robotter som kun opfylder børnenes rent fysiske behov ) passe dem, så vil det næppe gå dem godt. De vil mangle en opdragelse til at styre deres adfærd i og et sprog til at tænke med. Stort set alle andre dyreunger ville kunne klare sig, bare de fik mad nok.
Man har længe forsøgt at definere mennesket ved at adskille det fra dyrene ( Eller mere korrekt: Påpege hvad der er det særlige ved den dyreart vi er, i forhold til de øvrige dyrearter ). Men indtil nu er alle teorierne kommet mere eller mindre til kort, da man hele tiden kan finde dyr, der har noget, der ligner menneskelige egenskaber. Eneste holdbare kriterium er, så vidt vides, at mennesker kan alle tingene på én gang. Man kan diskutere, om ikke blot det er en religiøs tanke, at mennesket skulle adskille sig særligt markant fra andre dyr, og det netop er, fordi mennesket ikke adskiller sig så væsentligt, at det er så svært at definere mennesket præcist, når man ser bort fra kroppens udformning.
Noget særlig ved mennesket er at det har muligheden for at danne kultur.
Vi er den eneste art som kan vise næstekærlighed/barmhjertighed, (dette ses endda blandt naturfolk) Vi kan sætte os fuldstændig ud over de Darwinistiske "mekanismer", som råder for den naturlige udviklingshistorie. F.eks. det at hjælpe andre mennesker (eller dyr), endda nogle man ikke er nærtbeslægtede med (f.eks i stamme med,) også selvom det ikke er uden omkostninger for en selv (selvopofrende). Nietzsche kaldte den praksis for: Den alt for menneskelige svaghed, hvilket viser at han ( bortset fra at mene at den kunne være et begyndende tegn på degeneration ) så den som det der mest af alt adskiller os fra de øvrige dyr.
Ingen dyrearter har så lang en ufrugtbar periode, inden de bliver voksne. Kvinders menstruation indtræder normalt i 9-15 års alderen. Menneskebørn er desuden normalt først i stand til at klare sig selv uden voksnes hjælp, fra de er omkring 9 år gamle. Selv om en gris er lige så stor som et menneske, er den voksen på et år. Den lange barndom menes at have den funktion, at de mindre børn kan lære af de større børn. Lang barndom (og ungdom) kan også forbindes med menneskets komplekse samfund og kultur, som det kræver lang tid at tilegne sig. Dog skyldes den primære årsag til den lange barndom hos mennesker vores hjerne. Gennem barndommen udvikles et menneskets hjerne til at fungere i vores meget komplekse samfund.
Jeg siger ikke, at vi skal tillægge dyrene noget vi ikke selv som ejere kan stå inde for - men fortæl mig lige meningen med, at lære en hund at jagte, hvis den ikke skal bruges til at jage? Man kan jo sagtens lege bold med hunden, uden at man behøver at acceptere at den æder fritløbende katte eller harer.
Desuden tror jeg, at der med vilje vælges at overse at jeg også har skrevet tidligere at man ikke kan pållægge dyret skylden for at reagere instinktivt. Ingen hunde er født aggressive - det er noget vi mennesker lære dem. Alle hunde, også kamphunde ved, at når de går i kamp kan det ende med døden og ingen hunde synes det er behageligt.
Jeg er ikke <b>imod</b> hunde - ej heller kamphunde / muskelhunde, der skal være plads til os alle. Folk skal bare lære at træne deres dyr ordentligt. Derfor de fleste ansvarlige mennesker vælger at gå til hundetræning osv.
Nu har vi selv hund og min kæreste er i gang med at læse til hundeinstruktør ved en af DKs bedste skolen indenfor det område. Hvis du kan lære en hund "dæk" og har de rette "værktøjer" med dig, kan du lære alle dyr det.
Vi skal leve i det århundrede vi er i og ikke leve i en eller anden "hippie-tid" hvor alt bare er fjong, hvis vi alle lader instinkterne "flyde". Men fair nok at nogen vil leve på den måde.
Jeg har min holdning og i har jeres og hvis ikke det var sådan så havde vi jo intet at skrive om.
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
forskellen på os og en chip. er at menesket har forvoldt jorden utrolig meget skade !! alt der går os imod, udrydder vi, istedet for at forsøge at indordne os med det.. vi har dræbt adskillige dyrearter, fældet regnskove, vi tror at vi har mere ret til jorden end alle andre levende væsner.
<i><b> Jeg</b> tror desværre at <b>mr. yuri</b> har ret, vi ender med at være skyld i vores egen udryddelse..
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
Nej men det jeg siger er jo så bare noget jeg ved noget om.., du ser anderledes på det end mig og ska du dælme ha lov til... for mig er min mening den rigtige og ændre den ikk fordi jeg ved jeg har ret i det stykke her. Tro ellers wha du vil..
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Mennesket deler 99% af vores genetiske materiale (DNA) med de afrikanske aber - chimpansen og gorillaen. Mennesket, deler tillige 60% genetisk materiale med ærteplanten og høns - og 80% med encellede organismer. Ved undersøgelser af de biologiske molekyler har biologerne opdaget, at alt peger i retning af, at de tre arter, de afrikanske "menneskeaber" samt mennesket havde en fælles stamfader, der levede for ca. 6-7 millioner år siden.
Arten Homo sapiens bliver sædvanligvis underdelt i tre underarter: Fortidsmenneskene "arkaisk Homo sapiens" og neandertaler (Homo neanderthalensis) og nutidsmennesket Homo sapiens sapiens.
Men hvis man læser hvad jeg tidligere har skrevet, så kan man se hvorfor og hvilke ting der gør at vi er den mest succesfulde art på jorden. Alle ved, at vi har meget tilfælles med aberne, men aber har ikke følelser som vi har. De føler ikke næstekærlighed.
Logisk at vi bliver vores egen undergang - men der er jeg heldigvis død og borte. Synes også man skal huske at selvom vi laver mange "dumme" ting, så udretter vi også en hel del godt. Og synes ikke der er grund til at gøre mennesket værre end det er.
Vi kan umuligt leve som vi gjorde for 1000 af år siden - vi er et helt andet sted idag. Take it or leave it.
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
SYNS EFTERHÅNDEN DER ER MANGE MENNESKER DER DØMMER DYREEJERE PÅ DERES ALDER OG DET ER IKK OK. BARE FORDI JEG ER SNART KUN 18 OG HAR HAFT DEN HUND SIDEN JEG VAR 13 SÅ GØR DET MIG IKK TIL EN DÅRLIGERE EJER. MEN EN FORSTÅENDE EJER FORDI JEG SÆTTER MIG LIDT IND I HUNDENS SITUATION. DET BURDE MANGE MENNESKER MÅSKE GØRE I STEDET FOR BARE AT TRO AT DEN TÆNKER OG ER SOM ET MENNESKE.. FOR DET KOMMER MAN IKK LANGT MED.
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Jeg har heller aldrig skrevet at vi skal menneskeligegøre vores hunde, men at de skal indordne sig under hvad vi som mennesker kan godtage. Jeg lader fx vores hund grave huller - mange huller, selvom jeg ved at han kan fange en mosegris ved det. Så må jeg tage den derfra.
Min veninde og hendes kæreste har en jagthund, som bliver brugt til jagt og hvis der er en kat i haven og den er ude, ja så lader de den jagte katten og lader hunden dræbe den, hvis den kan. Men kun fordi at den bliver brugt til jagt - så kan de ikke gå ind og fortælle den at den ikke må jage på det tidspunkt, men skal på et andet tidspunkt.
Mener der er forskel på, at have en familiehund, som ikke bruges til jagt og så lære den at andre dyr også skal være her. Det er der vel intet galt i. Tværtimod.
<b>Mr.Yuro</b> Nu skrev du at du ville lade dit barn brænder fingerne på en kop varm te, fordi de skal jo lære det - så tænkte jeg bare, hvad så når det er ild, eller knive, eller noget andet? Vil du så sige efter de har brændt huset ned eller i værste fald forbrændt dem selv, " så kan i lære ikke at lege med ild"....det kan man ikke. Kan forstå det i tilfælde hvor der ikke kan ske barnet nogen stor skade som sådan - men varm te - det kan gå gruelig galt. Selvom jeg mener sådan betyder det ikke at mine børn skal pakkes ind i vat - men man kan godt nøjes med at fortælle dem hvad der sker, hvis de røre ved det. Børn er ikke dumme.
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
Caps lock var sat til og tænkte først over det da jeg havde skrevet meget så gad jeg ikk hen og lave det om på en eller andet måde.
Jeg er oss blevet set for underlig fordi jeg har de meninger om dyr som jeg har og fordi jeg har evnen der kaldes at tale med dyr.. ikk via almindeligt sprog men via krop og sjæl... det er noget folk ikk altid kan se det logiske i og det kan jeg godt forstå. jeg syns oss det er måske en god ide at man som 13 årig ligesom jeg var, får et ansvar der er en smule større end et marsvin, kanin eller hamster... noget som måske faktisk giver barnet mulighed for at være en bedre træner fordi man som lille eller ung sætter sig ind mere i dyrets sprog og leger at de siger noget, hvor du så rent faktisk finder ud af at du måske har større forståelse for dyr end du tror... Jeg er født og opvokset med hunde og heste så de dyr kender jeg mest til... Små og unge mennekser er oss bedre til at lade dyr være dyr end at gøre dem til dukker..
Jeanette Z
Tak for den søde kommentar til Emil, Den med at jeg er en dårlig hundeejer er nu heller ikk myntet på dig.
Min hund har ikk været brugt til dicideret jagthund men da vi boede sammen med min stedfar blev min og hans hund lært at jage rotter. (det var uden jeg vidste det ellers var det ikk sket) og ja.. Så er det lidt svært at tage det instinkt fra ham.,,, Jeg gør wha jeg kan for at få ham til at stoppe sit "dræberinstinkt" men det kan man ikk bare lige gøre... Men den anden der var ikk myntet på dig...
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
<b>Mr.Yuri - </b> du skrev og jeg citere : " Jeg er en stor the-drikker: og jeg har ofte en varm kop stående; når min fætters søn (på 1 år) rækker ud efter den stopper eller advarer jeg ham ikke - han må da lære at kopper med varmt the gør ondt... Er det også forkert?" og nu skriver du at du giver "advarselsskud" først.....?? Men okay - jeg synes det er forkert, at gøre som det du skrev i første omgang. Og synes heller ikke at børn skal lege med knive, for at blive hærdet eller få respekt for det. Knive og børn høre under ingen omstændigheder sammen. Mener at man som forældre skal forbyde det, der er virkelig farligt. At de de bliver beskidte, kravler i træer, spiser regnorme osv gør mig intet - børn må godt få buler, det lære dem at livet gør ondt nogle gange og ruster dem til at klare modgang. Og så skal det hele tilpasse barnets alder.
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
Ja det er oss det jeg gør hver gang det har været ved at ske... Og altså jeg har det sådan lidt at instinktet er meget det der fortæller hunden wha den skal og hvem den er.. Derfor vil jeg ikk tage det fra den sådan 100% men jeg vil skære ned på det så den stadig er hund men at der er en dør mellem ham og den kat... og det er bogstavelig talt. Den ska bestemt ikk have lov til at dræbe dyr der er så tæt op af ham hver dag...
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
Hvem har en hund der gør det?
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
Altså jeg har oss prøvet besynderlige oplevelser med dyr.. lige siden jeg var lille har jeg leget mere med dyr end med mennesker og derfor kan jeg nok bedre snakke med dem end andre,,, jeg har arvet evnet fra et dødt familiemedlem siger en claivoyant. Det er jo ligesom hvis man som barn bliver sat sammen med en tysker og man selv er dansker så er det jo lige meget at man ikk forstår hinanden sprogligt men mentalt..
Bare fordi jeg kan snakke med dyr så kan jeg ikk få dem til alt. Det er bare noget folk tror at kan man snakke med dem så kan man få dem til at hent ting og alt sådan noget. Men nej. Sådan er det ikk.
Engang da en meget tyk (gravid) kat pludselig var blevet tynd så kom hun hen til mig og ville kæle.. Så spurgte jeg hvor babyerne var.. Så kiggede hun på mig... Spurgte igen bare sådan helt normalt... Så knubbede hun sig op ad mig og så gik hun.. hun vendte sig rundt og kiggede for ligesom at sige "kom med så skal du bare se" og så gik jeg med... Fandt fem små søde killinger men kun med hendes hjælp...
Har prøvet hvor der var en hest der hvor mine krikker står, som hele tiden vrinskede og vi fattede ikk wha der var galt.. Hver gang jeg gik eller red forbi den så vrinskede den så jeg gik ud til den.. da jeg kom derud løb den forvildede rundt... der lå en anden hest på folden med et allergi anfald og havde den ikk fået mig derud havde det været den hests død..
Flere gange har jeg prøvet at hunde ville fortælle mig at der var noget galt..
Vi fik engang en ung staldkat... Den skulle bo i vores stald.. Den var meget sky og ingen ku få fat på den.. Han havde pludselig fået et sår som burde renses... Min søster, mor og stedfar gjorde alt wha de kunne for at få fat på den. jeg sad bare og kiggede.. Så fik jeg øjenkontakt med den og så snakkede jeg bare til den... Så gik jeg hen imod den... Den begyndte at gå væk fra mig. Så lagde jeg mig ned på jorden og lå bare stille. Så satte den sig og kiggede. Så satte jeg mig op og kravlede hen til den. uden den gik. tog den op og gik ind så vi kunne få renset såret. Jeg var den eneste i familien der kunne fange den kat. Den er død nu...
Har altid fået at vide at jeg har et godt tag på dyr.. Det samme som da jeg skulle lære min hund at sitte, dække og rulle rundt og spille død i mine arme.. Ja så tror jeg det tog mig kun to minutter at han skulle forstå at når man spiller død så er man slap... Sitte kunne han efter fem minutter, dæk har taget lidt tid at få på plads men mest fordi han rullede rundt. han dækkede men han lagde sig på ryggen i stedet for maven.... Den er på plads nu.. Det er lære at rulle rundt tog måske ti minutter. og han kan det bare...Det jo forbavsende at en hund kan lære det så hurtigt hvis man bare ved hvorn det skal gøres...
Nogle mennesker har medfødte evner med dyr... nogle opdager den først når de anskaffer sig et, andre ser det når de begynder at lege med dyrene i stedet for at lege med menneskerne...
Jeg har oss fået en sæl i zoo til at rulle rundt 4 gange i træk.... Det var ret sjovt.. Den var enorm sød og hver gang jeg gik videre til et nyt vindue så var den der...
syns det du kan med katte er imponerende... Det er ikk mange der kan alt sådan noget. jeg må sige jeg er bedre i selskab med landkatte for dem ved jeg hvorn jeg skal kalde til mig,
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
Oki... Hvorfor vil du ha et billede af napoleon? bare med dig i stedet? Han er jo ikk ligefrem en helt
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
Igler ødelægger oss væstebalancen i kroppen og i gamle dage var det sådan at mennesker døde af at blive behandlet med igler... kan man ikk læge et sår hurtigt nok skal man gøre noget ulækkert og det er at proppe ørevoks på.. klamt men det virker
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
jeg mener heller ikke at pædagoer skal opdrage på andres børn, men nogle gange er det altså nødvendigt, jeg passer f.eks. en lille pige engang imellem, hun får lov til alt derhjemme, rive kattene i halen, vældte ting på gulvet, bide og kradse og sparke.. det er ikke iorden når jeg passer hende hjemme ved mig, så derfor fortæller jeg hende self. at det må hun ikke. men ved ikke om det er at opdrage på hende ?? :S
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Og der er da ikke noget bedre end at høre andres synspunkter - og dele sine egne :o)
Det er jo helt individuelt hvordan man opdrager sine børn og heldigvis er det sådan at flertallet af forældre yder det bedste de kan og gør det med en overbevisning om, at det er det helt rigtige for deres guldklumper.
Jeg har en del veninder med børn - og det er sådan, at når mine veninder kommer hjem til mig, så "overlader" de også børnene til mig - forstået på den måde, at det er fudstændig i orden, at jeg irettesætter deres børn, hvis jeg ikke ønsker de skal stå på vores stole eller smadrer biler ned i vores trægulv. Som min ene veninde siger, så skal børnene også lære, at der er forsk "regler" forsk steder - og at man ikke bare kan gøre som derhjemme når man er ude hos nogen.
Så Carina J - du bestemmer hvordan det skal være hjemme ved dig og det mener jeg kun at pigen har godt af at lære - at alt ikke fungere som hjemme ved mor og far. Det opdager man jo også når man bliver voksen - ved ikke om det er at opdrage, men man er med til at give børnene et bredere perspektiv. Og nogen forældre godtager det og andre gør ikke. Men hvis jeg har besøg af små børn eller store for den sags skyld, så vil jeg ikke omrokere hele mit hus pga dem - så må de indordne sig under vores forhold. Selvfølgelig bliver de også røvforkælede når de er her eller jeg besøger dem, for de er jo kun børn og det skal man bare huske hele vejen igennem :o)
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Og ellers kan man jo være helt og aldeles upædagoisk og sige " du kan være her og jeg skal være her". Færdig. Hehe
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
Men ja, hver sin måde at opdrage på. hi
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Jeg havde en "veninde" på et tidspunkt, som ikke synes det er ok, at andre retter på hendes børn - sjovt nok så er hendes børn skrub umulige at have med at gøre. Mine andre veninders børn er der faktisk ikke noget med - jo, altså jeg fortæller dem da at de ikke skal stå og slå ned i bordet osv. Men det gør de faktisk heller ikke særlig tit. De er ganske søde og omgængelige. Selvfølgelig spæner de fra den ene ende af huset og ned i den anden, og det har jeg det fint med.
Men hende der var imod at jeg sagde noget til børnene - de stod oppe på stolene og spiste ( middag med vennerne), der var buffet og havde sagt at jeg gerne ville give børnene andre tallerkner, da dem jeg havde sat frem var meget tunge og dyre i indkøb - det ville moren ikke, så jeg tilbød at fylde mad på deres tallerkner, så jeg var fri for at de blev smadret, heller ikke det skulle jeg.
Drengen på 7 år - smed samtlige biler osv ned i vores splinternye trægulv, så det blev ridset, sagde " vi kan udenfor istedet, så kan de rende og lege" - så spiste de alt hvad jeg havde lavet som "velkomst" vansmeloner, honningmeloner, kirsebær, vindruer osv - de åd det hele, de to børn - så der var intet til de andre gæster.
Ydermere rendte hendes søn rundt og jagtede fluer med en fluesmækker - helt ok, indtil han begyndte at gøre det i vinduerne mellem vores lysestager, billeder osv. Hendes datter skubbede rødvin udover en anden pige til middagen ( en helt ny Esprit trøje til 500 kr) den var total ødelagt.
Efter den aften, lovede jeg mig selv, at jeg <b>aldrig</b> nogensinde ville have besøg af hende eller hendes børn igen medmindre hun begyndte at opdrage dem. Og i mit hus, er det mine regler. Basta!
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
Jeg ved godt det med bly..
Men snakker om tilbage til 1600-tallet. Man proppede ikk blykugler i folk for at behandle dem med igler... Når de ville behandle for det de dengang kaldte lungesot så proppede de bare igler på kroppen af folk og mente at det var måden. Det er bare det at måske renser igler blodet men de tager det oss og de laver ubalance i væskerne i kroppen
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 365
Kamphund åd kat
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside