1.201 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

At få killinger? At få killinger?

Hej der ude smiley

Jeg vil meget gerne ha parret min lille hun kat på 10 mrd, men hvornår ville det være bedst at få hende parret?

Og må man parre en race kat med en ikke race kat? da jeg meget gerne vil have langhåret/korthåret killinger der ligner en hellig birma.

Jeg håber i kan svare på mine spørgsmål.

Ps: Hun er kommet i løbetid

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.
  • Hæk klippes 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At få killinger?
  • #1   12. maj 2013 Nu kan jeg stille dig et spørgsmål som jeg ved næsten alle vil stille.. smiley

Hvorfor vil du have killinger på hende?

• #2   12. maj 2013 Fordi jeg synes de er så søde.
    Og fordi jeg synes hun skal have lov (som alle andre dyr og mennesker) skal have lov til at opleve det et blive mor smiley

Jeg tror nemmelig hun ville blive en fantastisk missemor smiley

• #3   12. maj 2013 Hvis du vil have en langhåret/korthåret killinger der ligner en Hellig Birma så find en af de tusinde at katte der allerede ER blevet produceret. Den findes ret sikker derude bare kig rundt.... at producere et helt kuld eller flere bare fordi du vil have 1 specifik killinger er håbløst....

Før du går videre så synes jeg du skal over veje nogle ting og læse denne artikel:
    http://www.kattegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/103501-killinger_med_jeres_kat_ku_vaere_soed___

<b>Hvorfor skal din kat have et kuld killinger? katten kommer ikke til at takke dig for det... Den er bedøvende lige glad med aldrig at blive "mor".</b>

Der er flere tusinde katte og killinger på internaterne som hver år bliver aflivet fordi ingen tager sig af dem... skal disse killinger virkerlig ende der bare fordi du havde lyst til at din kat skulle lave killinger?

Der er et ton af "blandings katte" hvilket er hvad de killinger bliver hvis din er en racekat og de pare den med en ikke racekat....
    Der er slået dom om at en blandings kat ikke er mere værd en 700kr så de kommer ikke til at tjene nogen penge på killingerne... maks få dine omkostninger hos dyrlæge tilbage for neutralisering/vaccination/ormekur - ja hvis du VIRKELIG vil killingerne det godt så får du neutraliseret/kastreret dem INDEN du giver væk/sælger dem.
    http://www.forbrug.dk/Afgoerelser/oevrige-sager/Manglende-levering-af-stamtavle

<b>"hun er kommet i løbetid" for guds skyld snak med dyrlægen og anskav nogle P-piller hurtigt!</b>

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #4   12. maj 2013 Hvad har du gjort dig af overvejelser med hensyn til killingerne? Vil du betale de udgifter der hedder 2. gange vaccination, ormekur, loppekur og neutralisering af dem alle? Hvad gør du hvis du ikke kan finde hjem til killingerne?

Skal din hunkat neutraliseres efter det kuld killinger eller vil du fortsat lade hende være fertil?

Og har du pengene til at få scannet mormissen, få hende testet for FeLV osv., eller et kejsersnit hvis uheldet skulle være ude?

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#6   12. maj 2013 Og bare lige for at mane den med dom til jorden, så ja der er givet en dom i den præcise sag. Der er ingen lov om hvad katte skal koste, hverken huskatte, race katte med stambog eller "race katte" uden stambog.

• #8   12. maj 2013 Camilla jeg har nu været inde og se din profil og du lyder jo som en fornufting og sød pige som vil sin kat det bedste.

Derfor vil jeg bede dig om at lytte til dem der er herinde som har/haft opdræt vil fortælle dig. Nogle gange siger de det lidt hårdt men de møder mange som bare ikke lytter smiley

Der er kæmpe overproduktion af både racekatte og huskatte(blandingskatte komme rind under huskatte kategori). Mange avlere finder at de ikke kan sælge deres dyre racekatte fordi det er alt for nemt at finde en "look-a-like" som nogen smider i nakken på dig fordi de er blevet træt af at have kat.

nogle personer køber enda racekatte og når katte ikke længere er killinge men rammer "lømmel-alderen" som 1årig skaffer de sig af med katten fordi den ikke længere er en sød lille killing men de føler den er en pestilens i stedet for at sætte sig ind i en kats behov FØR de købte katten.

Vi har lige haft en tråd med en 4 årig Norks Skovkat med stamtavle der ville blive aflivet hvis ikke nogen tog den asap fordi ejeren havde udvilket allergi og ikke ville bruge tid på at finde et nyt godt hjem og opdrætteren ikke havde mulighed for at tage den tilbage.....

Prøv at tænk på at det kunne være livet for de killinger du sætter i verden... 4 år også aflivning fordi "Det er bare en kat"

Meget god Pointe GitteS - <b>Katten vil ikke give sine afkom maske, det kræver at begge forældre har genet for maske</b> smiley Jeg er ikke selv inde i gener så kunne ikke kommer med det argoment smiley

• #9   12. maj 2013 Mange tak for jeres svar.
    Ja har tænkt det igennem mange gange også det med om jeg overhovedt skulle have hende.
    Og pengene til alt det killingerne skal have er ikke et problem:)
    Nej det er nok rigtigt nok hun ikke vil takke mig, tror nok også det mest er mig der gerne vil have killinger smiley

Og jeg troede på et tidspunkt jeg havde allergi for katte men det har jeg guskelov ikke (ikke at jeg ville sælge hende af det grundlag men så ville jeg ikke kunne kæle med hende så meget som jeg gør)

Min svigermor og jeg har snakket om hun skal have p-piller men jeg ved ikke om hun vil spise dem da hun er en kræsen kat smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#10   12. maj 2013 Har du 10-12.000 kr hvis din kat pludselig står og skal have kejsersnit?

P-piller er ikke en god længerevarende løsning, de forhøjer risikoen for kræft, urinvejssygdomme osv.
    Den bedste løsning er neutralisering.

• #11   12. maj 2013 Som sagt det er ikke prisen det handler om.

Nej det ved jeg, men en løsning til jeg er færdig på mig skole.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#12   12. maj 2013 Det er heller ikke prisen det kommer an på her, men du er "kun" 18, som du skriver er du på skole så gætter på du enten får SU eller lærlingeløn, og det er ikke lige sådan til at låne i banken.

Jeg skriver det for din kats skyld smiley

• #13   12. maj 2013 Det ved jeg smiley

Det er også derfor jeg søger råd herinde smiley

Og ja jeg er kun 18, men pengene har jeg da jeg ikke bor alene og lige har fået min børneopsparign smiley

• #14   12. maj 2013 Tjaa til at starte med kan jeg jo besvare dine spørgsmål, som sådan kan du jo parre hende ved næste løbetid, dog anbefales det at katten er ca 1år hvilket hun er tæt på..

Ja man må da godt parre racekat og huskat, men chancerne for at du kan få en racekatteejer til at låne dig deres hankat er uanseelig lille, det er en ting, en anden ting er at chancerne for at de kommer til at ligne en Hellig Birma er noget lig nul, da din huskat sandsynligvis ikke bære maskegenet osv...

Når det så er sagt, hvad er dine planer for dette fine kuld killinger?? Du siger at penge ikke er et problem, jamen det er da fint, men er du parat til at beholde alle killinger hvis du ikke kan få dem solgt?? Hun kan jo få et kuld på alt fra 3 -8 killinger i bedste fald....

Jeg syntes personligt at du bør neutralisere denne søde hunkat du har dig, vente et par år og så købe dig en kat som er egnet at avle på og hvor du kat få de fine maskekatte du ønsker dig..

Killinger er søde det vil jeg medgive dig, men de er også hårdt arbejde, det er ikke bare at hvile på lauerbærene og lade mismor klare ærterne, og det koster en pæn slat penge, penge som du umuligt vil få ind ved salg af killingerne, hvis du overhovedet kan få dem solgt..

• #15   12. maj 2013 ja okay.

men jeg havde da tænkt mig at når de er gamle nok skal de vidre.

Jeg har bare altid gerne ville ha kat og gerne en hunkat så jeg kunne få killiger uden en psykopat kvæler dem!

Og ja ved det er hårdt arbejde.

• #16   12. maj 2013 Jeg kan virkelig ikke se nogen som helst grund til at avle killinger, når tusindvis af udmærkede killinger og katte er til overs, og annonceres på guloggratis, dba, marked, supermarkederes opslagstavler, eller sidder måned efter måned i bure på landets internater og kattehjem, og venter forgæves fordi en h*lvedes masse katteejere ikke vil begribe, at det et fælles ansvar at få antallet af overskudskatte bragt ned!

Killinger er søde ja. Men hvad med killingerne og kattene på internaterne - er de ikke også søde?! Fortjener de ikke at få et hjem?!

• #17   12. maj 2013 det gør de da klart men nu var det jo heller ikke for at pisse nogle af jeg ville bare vide lidt om det og høre folks menning.

men skal da nok lade være med at spørge igen en anden gang!!!

• #18   12. maj 2013 Selvfølgelig er din tanke at de skal videre, men hvad så hvis du ikke kan få dem solgt?

Jeg er tilhænger af at hvis man ønsker at få opfyldt sit egobehov med et enkelt kuld killinger, så er det i orden.. Så længe man tænker den godt igennem - hvilket du også gør (det gjorde jeg... Ikke mange/nogen deler min holdning til dette)

• #19   12. maj 2013 Nej spørg endelig, men du skal nok være lidt tykhudet omkring dette emne, da den er vendt 1000 gange herinde, på godt og ondt.

• #20   12. maj 2013 det er jo det, jeg vil jo ikke starte avl, men bar et kuld..

• #21   12. maj 2013 Camilla L **det gør de da klart men nu var det jo heller ikke for at pisse nogle af jeg ville bare vide lidt om det og høre folks menning.**

Selvfølgelig har du ikke spurgt for at pisse nogen af, men derfor kan man (jeg) jo godt blive pissed alligevel. Og det bliver jeg, fordi jeg er så pisseKED af, at folk dog ikke kan tænke på de stakkels katte, der allerede ER født og i overskud - i stedet for yderligere at mindske deres chancer for nyt hjem. smiley

• #22   12. maj 2013 èt kuld er også Avl! (:
    Er du klar på at skulle op hver 2-3 time hvis noget går galt? Det er døgnet rundt også når du er i skole! kan du klare at miste din missemor, hvis hun ikke klare den?
    Jeg har selv killinger lige nu og det er ikke bare lige til.. huske at du skal kunne afsærme dine killinger og misse mor så de ikke stresser og hvis du bor sammen med andre? er de så instillet på ingen høj musik og ingen støj omkring killingerne de første 2-3 uger?
    Og så håber jeg dælme du fixer dine killinger inden afgang! så de ikke går ud og laver flere måske uønskede killinger?
    Og hvad gør du hvis du står med 8 killinger og du kun kan få solgt 3? Har du plads til 5 katte + mor self.?

• #23   12. maj 2013 Camilla ja man er nødtil at være tykhudet smiley vi besvare gerne spørgsmål men specielt emnet om "hygge kuld" som den slags kuld du snakker om kaldes er et meget følsomt emne herinde.

At du vil Avle(ja det er avl også "bare" med et kuld") et hygge kuld er jo kun for din egen vindings skyld med at se nogle killinger vokse fra de er inde i din mis' mave til de er de 12 uger og kan finde nye hjem. At insisitere på at ville give sin hunkat "oplevelsen ved at være mor" er i nærheden med dem der nægter at kastrere deres hankat fordi "det vil fjerne hans mandighed" - nej det vil gøre ham til en stabil og afslappet kat der ikke konstant jagter skørter.

Du vil ikke kunne få den killinger du så gerne vil have ved at parre din hunkat med en masket hankat... så hvorfor ikke neutralisere hende og <b>meld dig som fostermor hos dit nærmeste internat?</b>
    Det er killinge sæson så det vil sikkert hurtigt kunne gøre brug af din tilmelding til at tage drægtige missemødre hjem og passe ungerne til de er de 12 uger og skal omplaceres.

• #24   12. maj 2013 Jeg har en Idé!!! smiley
    Hvis du virkelig gerne vil have killinger så snak med dit nærmeste internat om at bliver plejefamilie for en kat med killinger (:
    Så både hjælper du de katte der er uønskede men du får også din drøm om at få killinger opfyldt (;

• #25   12. maj 2013 Lise L: lige mine ord!

• #29   12. maj 2013 Selvfølgelig planlægger du at de skal vidreformidles, men der er jo bare den risiko at du ikke kan få dem solgt, og så skal du jo gøre op med dig selv hvad du så gør, du risikere jo at stå med måske 3 killinger tilbage som ingen vil have hvad så????

Men udover det så vil jeg faktisk som Heidi J sige at jeg syntes også det er fair nok at man gerne vil prøve at have killinger, men man skal bare gøre sig rigtig klart hvad det er man vil og hvorfor..

Grunden til at jeg syntes det er ok, er fordi jeg selv elsker at have killinger, men jeg får min lyst styret ved at være plejemor for Kattens Værn, og det vil jeg anbefale dig at blive, måske ikke lige for KV men så for et andet lokalt internat, de mangler næsten altid frivillige og så gør du samtidig en god sags tjeneste, og du får din killingelyst styret, det er win win for alle parter, så kan du afprøve hvordan det er, og sener finde ud af om det er noget for dig og så anskaffe dig en HB som du må avle et kuld på og få de smukke langhårede maske killinger du ønsker smiley

• #31   12. maj 2013 Det er stensikkert at du ikke får maske killinger med din kat.... og sandsynligheden for at de bliver langhåret er rigtig lille...

Så du ender sikkert med søde små korthåret gråstribet misser.... og det er den alm. type der er allersværeste at komme af med.

Du får ikke dine ønsker opfyldt ved at parre din kat!!

Men du kan sagtens købe en HB eller blanding til en "billig" pris... og få neutraliseret din kat for ca samme pris, som det vil koste dig at lave killinger...

Og så får din misse pige jo også en legekammerat smiley

• #34   12. maj 2013 Momo

Det var godt nok hårdt sagt og det synes jeg ikke du kan være bekendt. Du kan i det mindste svare hende pænt

• #36   12. maj 2013 Nogen birma killinge, kommer der helt sikkert ikke.
    én ligenden parring, kender jeg til med stribet huskat og birma med tavle.

Her er resultatet:
    http://conmeo.dk/Husmaer2012.htm

Søde og dejlige killinger helt bestemt, men ikke noget i nærheden af langhåret eller birma look. smiley

• #37   12. maj 2013 det kan sku godt være jeg er ego i det her men jeg har altid ville ha killinger men det er nok også bare mig.

og jeg har læs og lyttet til hvad i siger, men jeg ville ha det helt fin med en ferie med en masse killinger i mit hjem..

men det er også lidt svært for jeg skal søge i boligselvskabet om at have flere katte men i bund og grund var det bare en mulighed for at få svar på nogle spørgsmål.
    men jeg skal jo stadig overveje det, men jeg gerne ha killinger men om jeg får det eller ikke er jo op til mine overvejlser og i hvad boligselvskabet siger til det.

så der er mere end bare mine følger i det her !!!!

Og vi er to her hos mig der gerne vil have killinger men om vi får det kommer and på såååååååååååååååååååååååååååååååååååå mange ting

• #41   12. maj 2013 jeg er ikke interssert i at tjene penge på dem jeg har bare altid gerne ville ha en kat der så sårn ud men jeg vaglte at få hende jeg har fordi hun netop stod til aflivning hvis hun ikke fik et nyt hjem den dag, og det var en meget hurtig beslutnign at jeg skulle ha hende, men ikke at jeg skulle have kat eller måske en dag killinger

• #42   12. maj 2013 Har skrevet privat til dig, håber du kan bruge det

• #43   12. maj 2013 det kan jeg

• #44   12. maj 2013 smiley

• #45   13. maj 2013 Momo
    Altså om jeg fatter hvorfor du finder det nødvendigt at tale ned til Ts smiley

du aner intet om TS økonomi ,så prøv at undersøge facts inden du overfuser folk smiley
    Der er ingen der tager skade af at vise lidt respekt,og respekt bidrager til at KG er et godt forum.
    Camilla
    håber du lytter til andres mere seriøse råd smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#46   13. maj 2013 Gurli jeg vil gerne lige pointere at grunden til jeg skrev om økonomi også er at mange faktisk slet ikke er klar over hvad det koster at have en drægtig kat, ja mange er ikke engang klar over hvad det koster at have en enkelt kat der bare har et normalt liv hjemme. Det var bestemt ikke for at være nedladende og virkede da heller ikke til Camilla opfattede det sådan smiley

• #47   13. maj 2013 Hej Camilla. En birma han med stamtavle ville også få bøvl, hvis den bevist blev brugt til et hold blandings killinger.
    De killinger hos ConMeo er en klart upser og ikke et planlagt kuld.

Når du nu ikke ved, om du overhovedet må have flere katte, der hvor du boer nu, kunne du så have mulighed for, at hjælpe på et kattehjem eller internat ?
    Jeg forstår godt din fascination af de små killinger smiley jeg var vildt glad da jeg endelig sidst i 40'erne fik min første egen killing, en birma, og en dag hvem ved? Så har du måske muligheden for at få en hellig Birma og måske endda et lille seriøst opdræt.
    Jeg vil ikke slå dig i hovedet med, at du er ung, men nyd det smiley du har mange muligheder for, at få drømme opfyldt, og måske ændre de sig også.

• #48   13. maj 2013 tak Jette.

men er ikke meget for internater. hentede en gang en hund der og det var sku ikk et kønt syn

• #49   14. maj 2013 Camilla, det er hunde der er blevet efterladt eller ikke er ønsket der havner på et internat, SELF. er det ikke altid et kønt syn når der kommer en syg hund eller kat ind!

• #50   14. maj 2013 Ved ikke om der er forskel på katte og hunde internater...

Men der er super gode forhold på de katte internater jeg har besøgt... rent og pænt og søde mennesker, der kender kattene de har der. Jeg har selv to skønne katte købt hos Kattens værn smiley

Kommentér på:
At få killinger?

Annonce