Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overvejet at få killinger på vores kat
  • #1   2. aug 2010 En god ide er at få tjekket din hunkat for navlebrok og andre arvelige sygdomme.
    Dernæst finder du en hankat, der er tjekket for det samme, også kan i aftale parring ved næste løbetid.

• #2   3. aug 2010 Gode råd:

Er I indstillet på selv at beholde de killinger, I ikke finder gode hjem til?
    Gør jer selv den tjeneste at kigge Markedet og Den Blå Avis grundigt i gennem for killinger, der søger nye hjem.

Få testet både jeres hunkat for de arvelige sygdomme, der ligger hos både Perseren og Skovkatten og forlang det samme af hankatten.

Har I råd til et evt. kejsersnit midt om natten til dobbelttakst?

Har en af jer mulighed for at være hjemme fra job/skole, hvis hunkatten ikke har mælk, og killingerne skal have flaske hver 3. time?

Læs også her:
    (link fjernet)

• #3   3. aug 2010 Inden I overvejer videre, så prøv lige at se i markedsannoncer og på dyreinternaternes hjemmesider, hvor mange killlinger og voksne katte, der mangler hjem.

Beklager, det var ikke svar på dit spørgsmål, men hvorfor egentlig avle killinger, når der allerede er så mange udmærkede katte, der er til overs?

• #4   3. aug 2010 Det er utrolig dejligt med killinger, for de er da i sandheden søde. Så jeg kan da godt forstå du gerne vil. Men desværre er det ikke altid lige sjovt. og det er dyrt med killinger.

Hos mig bruges der ca 30kg killingefoder, fra mormissen parres og til et kuld på 5 killinger er flyttet. Dertil skal lægges udgifter til ekstra brug af grus, vådfoder og godbider. samt ikke at forglemme dyrlægeregninger.

Du skal også gøre op med dig selv om du er parat til at koste pengene på kattene, hvis de bliver syge.
    Min mormis har fået livmoderbetændelse, hun var hos dyrlægen igår, det kostede 2600kr og skulle hun have været opereret røg der 3500kr oven i.
    3 af hendes 5 killinger er døde og jeg må støttefodre de 2 sidste hver 3 time.

Så er det altså ikke sjovt eller sødt længere, men hårdt arbejde, der tager alt din tid.

• #5   3. aug 2010 Tja, det er da meget sødt med killinger, men som de andre skriver så er der visse overvejelser der skal tages før man tager den endelige beslutning. Heldigvis går de fleste fødsler godt, men jeg skal lige hilse at sige at det meget hurtigt kan koste en mindre formue hvis det går galt. Mit seneste kuld står i omkring 10.000 i dyrlægeregninger og det er uden de planlagte vacciner og sundhedstjek og chip.
    Og hvad der for mig er endnu vigtigere, hvad vil i stille op med de killinger i ikke kan komme af med ?? Der bliver aflivet frygteligt mange katte/killinger årligt som der ikke kan findes hjem til.
    Killinger er ikke billige i drift og mormis koster osse lidt ekstra mens hun er drægtig. Der er mange ting at tage højde for.
    Med den overproduktion der er, især af blandingskatte, skal man tænke sig meget om inden man laver flere killinger til statistikken

• #6   4. aug 2010 Mange tak for alle svarene smiley

Det var mest min kæreste der ville havde killinger på hende, og han har nu læst det her og tror han har ombestemt sig smiley Hehe

• #7   5. aug 2010 Fornuftigt af din kæreste, synes jeg smiley Brug hellere penge på at få katten neutraliseret (og øremærket), det er en engangsudgift, der er til at overskue smiley

• #8   5. aug 2010 Ja , Det skal også ske. men Albert valgte lige og brække benet her i forgårs. Så det bliver i næste måned det sker smiley

• #9   5. aug 2010 Åh nej dog, stakkels Albert smiley Hvordan kom han så galt afsted?
    God bedring med ham!

Kommentér på:
Overvejet at få killinger på vores kat

Annonce