3.975 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Anyah
Anyah
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 23

Antal killinger første gang? Antal killinger første gang?

Hej smiley

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen der ved noget om hvor mange killinger en kat får første gang den får et kuld?

Har hørt mange steder at folk siger at en førstegangsfødende kat, ikke får ligeså mange killinger som hvis den har prøvet det flere gange.

Jeg har været med til at opleve et kuld killinger før, fra fødsel til afgang til nye ejere, men det var med en kat der havde haft killinger før og den fik 6, da jeg var med i forløbet.

Grunden til jeg spørger er at jeg endnu ikke har fået neutraliseret min pige, og at jeg godt kunne tænke mig en killing fra hende, derudover har jeg også en veninde der kunne tænke sig en.
- Men ja jeg ved ikke, jeg er slet ikke sikker på det noget der sker, da jeg synes det ville være ærgeligt at sætte killinger til hvis jeg ikke kunne finde gode hjem til dem, men det virker bare til at røde killinger bliver solgt meget hurtigt lige for tiden. Jeg har i hvert fald personligt kigget efter en rød han meget længe, men det ikke lykkeds mig at finde en der IKKE var solgt i mit nærområde, så tanken om at få min hankat fra min egen pige slog mig som en måske okay god ide, da hun er den skønneste kat jeg kender smiley

(Billedet er fra da i vinters da hun var ungvoksen/stor killing)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Antal killinger første gang?
  • #1   13. maj 2013 Min kat fik første gang 1 killing men e anden kat fik 3 killinger så jeg vil tro mellem
    1-3

• #2   13. maj 2013 jeg har en gørstegangs fødende der fødte imorges hun fik 3 og har haft en der fik 7 så det er meget forskelligt.....

• #3   13. maj 2013 Mellem 1 og 11.

• #4   13. maj 2013 Okay så der er ikke så meget over den myte? xD

• #5   13. maj 2013 nej...... smiley

• #6   13. maj 2013 Jeg har prøvet næsten alt mellem 1 og 7. Men jeg har hørt om flere, der har fået endnu større kuld første gang.

• #7   13. maj 2013 Det er en skrøne at første gangs fødende får færre killinger, der kan komme alt fra 1 killing til 10+

Og så vil jeg da sige at det er jo ikke sikkert at din hunkat får røde killinger, og i hvert fald for at have en chance for det bør hankatten jo være rød..

Jeg syntes du skal neutralisere din kat og vente med at få killinger, lige nu er markedet ret mættet hvad killinger angår, og det er ikke en billig fornøjelse at få killinger..
    Ja det er super hyggeligt at få killinger, men når man står med et kuld som man ikke kan få afsat, og ikke har plads eller økonomi til, så er det sjove ligesom overstået smiley

• #8   13. maj 2013 Min hunkat er førstegangsfødende og hun fik 6 killinger den 12 april 2013 men nummer 6 var desværre dødfødt

• #9   13. maj 2013 Vores pige fik 9 killinger, og det var hendes første kuld, jeg har haft 7 kuld i alt og har aldrig prøvet at vores hunkatte fødte mindre end 4 stks smiley

• #10   13. maj 2013 Da Ciddi fødte første gang, var der 8, men det kan sagtens blive flere eller færre.
    Neutraliser hende i stedet og anskaf en, der er født, på den måde bestemmer du også selv hvor mange katte du ender op med.

• #11   13. maj 2013 Der er tusindvis af killinger lige nu... også en masse røde katte... Har du kigget på de forskellige sider på FB ??

Det er han katten der bestemmer personligheden på killingerne... så du kan ikke regne med at den kat du evt vil få, bliver lige som din hunkat.

• #12   13. maj 2013 Hvordan kan hankatten bestemme personlighed? :o) gud det vidste jeg slet ikke...

• #13   13. maj 2013 Jeg har altid fået afvide at personligheden/temp. kommer fra hankatten ... men da jeg aldrig selv har avlet killinger kan det selvfølgelig være en skrøne... det står bare rigtig mange steder ???

• #14   14. maj 2013 Det med at det er hankatten der bestemmer personligheden på afkommet er da virkelig den sjoveste skrøne jeg har hørt smiley Ever smiley

Man skal høre meget før ørerne falder af smiley

Mine katte har fået alt mellem 4 og 8 første gang og en jeg kender, hendes kat har lige fået 9, som førstegangs mor smiley

Her er min Wilma med hendes første kuld smiley 8 stk. smiley

profilbillede
  • #15   14. maj 2013 Hvis killingerne aldrig møder faren? så kan de da ikke få personlighed som ham?
    Killingerne lærer katte adfærd af mor mis og ikke af den far de aldrig har mødt, med mindre man selv har hankatten jo.

• #16   14. maj 2013 Åh en vis arvelighed er der dog. Men killingerne arver aldrig kun fra den ene part. smiley

• #18   14. maj 2013 her er mine 5 killinger den ene gemmer sig bag den ene killing smiley

profilbillede
  • #20   15. maj 2013 min dyrelæge sagde at fordi min hunkat ikke var så stor en kat så ville de regne med hun kun havde 1-3 killinger i maven men hun fødte 7

• #21   15. maj 2013 Spændende at høre jeres forskellige beretninger smiley

Heidi og G.H - Jeg har både kigget på GG, DBA og et par FB sider og jeg kan ingen steder finde en rød hanmis som IKKE er solgt, medmindre den er meget voksen allerede og det vil jeg ikke.

• #22   15. maj 2013 Du kunne måske så i stedet for vælge at sætte en annonce på FB, G&G, DBA hvor du søger efter en sød rød han killing, der er nok nogle som har killinger eller ved at andre har killinger som måske ikke sætter annonce på de sider eller som endnu ikke har sat en annonce i..

De personer jeg kender som har fået røde hankatte killinger inden for de sidste par år har ingen problemer haft med at få killinger, men det er måske tilfældigt, det kommer jo også an på hvor langt man ønsker at køre efter katten, ved min søster kørte 50 km efter sine 2 røde lømler smiley

• #23   15. maj 2013 Kattens størrelse har intet at gøre med hvor mange killinger der kommer

• #24   15. maj 2013 Ved ikke helt hvor du er fra andet end Østjylland

Østjylland:
    http://www.dba.dk/hankilling-roed-huskat-8-m/id-91681663/

http://www.dba.dk/killinger-huskat-skovkat-5/id-91192195/

http://www.dba.dk/killinger-perfekte-6-mdr/id-91095175/

http://www.dba.dk/hankat-huskat-3-aar-smuk/id-91516579/

Midtjylland:
    (link fjernet)

(link fjernet)

(link fjernet)

Vil nok sige, få din pige fikset og køb en sød dreng og få ham kasteret smiley
    - Bare lige hurtig, løbet gennem GG og Dba og der er en del røde katte, og her til sommer kommer der nok endnu flere. Så heller give sådan én et nyt godt hjem.

Eller adoptere en fra et internat ? smiley

• #25   15. maj 2013 Juvena, nr. 2 link siger, at killingerne er reserverede smiley

• #26   15. maj 2013 Lone A; Som skrevet, hurtig gennemgang XD så har ærligt ikke siddet og kigget for meget i annoncen, gik vist bare efter rød kat...

Hehe

• #27   16. maj 2013 DK Juvena
    - Tak, men jeg vil hverken have en racekat, eller en fra voksen af, og derfor er det svært at finde. Som sagt har jeg været de fleste annoncer igennem med røde killinger i midt og øst og de er solgt eller reserveret.

Dog var det en god ide med internat, det havde jeg ikke tænkt på smiley

• #28   16. maj 2013 Tjaa nu er det jo lidt synd du bor i den forkerte ende af landet, for her er ellers et hel kuld røde killinger, men er man interesseret så er det jo kun en tog rejse smiley
    http://www.kattegalleri.dk/marked/Kat/29590-blanding-af-racer-smuk-roed-killing-soeger-nyt-hjem_-

• #29   16. maj 2013 Heidi - Ja jeg har lige set kuldet. Mine forældre bor på sjælland, så måske det kan lade sig gøre, men det er heller ikke aktuelt lige pt, og min kat er pt indekat, så det ikke fordi hun bare lige bliver gravid smiley

• #30   16. maj 2013 smiley

• #32   16. maj 2013 Winnie - Nej jeg har ikke avl i tankerne, jeg har bare altid været meget fascineret af røde katte, og kan bedst lide hankatte. Jeg kastrere ALTID hvis jeg har en hankat, netop fordi jeg ikke vil have uønskede killinger, heller ikke på andres hunkatte.

Hvis jeg fandt en rød han et andet sted, ville begge blive neutraliseret(altså både min pige og drengen), men pt. er hun fertil ja, og KUN indekat, så hun ikke får upskillinger.

• #33   16. maj 2013 Men vil lige tilføje at selvom hun er inde kat og ikke får ups-kuld, så er det ikke særligt sundt for en kat at være fertil uden at blive parret..

En hunkat kan risikere at gå i konstant løbetid, få livmoderbetændelse og generelt være en pestilens for sine omgivelser med sin kalden på hankatte samt hun kan begynde at strinte, for ja det kan hunkatte også finde på, eller hun kan i sin frustration live urenlig eller destruerende (dvs begynde at kradse på tapeter, møbler osv.)

Blot til info smiley

• #35   16. maj 2013 Dejligt at hører, du muligvis er åben for en internatkat. Der er også nogle gange killinger, når de får gravide hunner ind, så prøv da at besøge et par nær dig smiley

• #36   16. maj 2013 Heidi - Det lyder ikke så godt o.O
    - Det eneste jeg har oplevet med hende er at hun bliver lidt urenlig når hun er i løb, men ellers er der intet overhovedet.

Skifter hun personlighed hvis hun bliver neutraliseret? Det synes jeg at jeg har hørt om mange gange at man risikere at ens dyr gør når man neutralisere dem smiley

• #37   16. maj 2013 Den måde den vil ændre sig på er at den bliver mere stabil psykisk og dermed en langt bedre "ven". Jeg har neutraliseret mange katte, både hankatte og hunkatte. Jeg har aldrig oplevet at de ændre sig på noget negativ måde. Mine har heller aldrig taget på i vægt eller fået problemer med urinveje, som nogle har oplevet. Til det sidste er min mening at det ville have opstået alligevel.

• #38   16. maj 2013 Enig med Marianne..

Jeg har selv 2 hunkatte begge neutraliserede, og eneste ændring jeg oplevede var på den positive måde at de blev mere rolige og harmoniske..
    Altså ikke at forstå at de blev mindre legesyge for det er de bestemt ikke smiley
    Og ja min den store er overvægtig, men det tror jeg hun var blevet lige gyldigt hvad for hun er meget madglad og utroligt inaktiv, og når det så samtidig er en indekat, tjaaa sååå smiley
    Den lille hun er ikke overvægtig og styrer fint sin mad, hun kan lide mad ja men på en fornuftig måde, og så er hun mega aktiv, så hun får brændt krudtet af sig smiley

Jeg vil sige at det skal ikke være en mindre risiko for ændret adfærd der skal være til grund for at du ikke neutralisere, jeg tror at du vil opdage hvor skøn og dejlig harmonisk en kat kan være når den ikke konstant er styret af sine hormoner smiley

Kommentér på:
Antal killinger første gang?

Annonce