803 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
Katte og avl Katte og avl
Hej Kattegalleri
Jeg har længe undret mig over hvorfor en hund skal udstilles og opnå en vis placering, for at den ved evt. avl kan videreføre sin stamtavle.
Men hvorfor skal en kat så ikke det?
Er der nogle kloge mennesker herinde der kan svare mig på det?
0 synes godt om
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
Ikke alle hundeklubber kræver en hund udstillet inden.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
jul 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 4
Altså hvordan sikre jeg mig i katteverden at en killing kommer af gode forældre, det er jo ikke altid at både moren og faren bor ved opdrætter?
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Personligt startede jeg med at udstille min kastrat for at får kontaktet i katteverden og lære mere om racens standart og tog kursuser .
Personlig ville jeg som nybegynder ikke købe ved en nybegynder men lede efter en opdrætter med en del år på bagen og kemien skal være der for man skulle gerne kunne trække på opdrætters erfaring ang linie og ect.
Nu har FD fået en mentor ordning som jeg kun kan anbefale der får man to mentor sat til rådighed en i egen race og en tæt på. Som også kan hjælpe med råd og vejledning.
Personligt har altid taget mig god tid til at lede efter kommen stjerner i mit hjem, Google er min ven jeg tråder deres stamtavler fra hinanden de katte som jeg ikke kender noget til Googler jeg og trækker på mine kontakter.
Så inden du leder efter kommene Avls katte så får dig nogle kontakter meld dig ind under mentor råd. Får en grund viden om opdræt din races standart og linier.
jul 2012
Og så har det bare længe undret mig at en hun skulle "vinde" sig til avlsbrug, når det ikke var sådan med katte.
jul 2012
Er sikker på at der er mange som kan hente hjælp via dit link, eller bare blive lidt klogere
Jeg vil sende dit link til min veninde med det samme.
Mange tak.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.153
Røde var lidt på slump
Min første kat Birk, fik jeg fra en nybegynder og hun havde desvære ingen direkte hjælp, og i bakspejlet ville jeg ikke have købt af hende og slet ikke Birk
jul 2012
Jeg har fået mine svar, og syntes det giver rigtig god mening.
Rigtig god weekend til jer alle.
maj 2012
Jeg kunne ikke tænke mig, at købe en kat, et sted hvor jeg ikke ville bryde mig om, at snakke med opdrætteren, mine er jo så kælekatte, men en god opdrætter man kan stole på er guld værd
Jeg har været heldig med opdrættere som kommer forbi og hilser på
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
Jeg har kontakt med nogle opdrættere, og andre er kontakten cuttet til, da de har vist sig at være nogle biiiiiiiip, for at sige det pænt.
maj 2012
Jeg har jo heller ikke kun valgt en opdrætter, men også en kat, og hvis jeg skal have en MCO mere ville jeg tage til den opdrætter jeg har haft fra før, det samme med Birma eller kurilian bobtail, fordi jeg ikke har noget at udsætte på dem, følte jeg jeg havde fået " katten i sækken" og dårlig behandling, ville jeg jo ikke vende tilbage til dem, men finde en anden:)
Katte og avl