Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte og avl
  • #1   29. jun 2013 Det er vel op til hver klub at sætte reglerne?

Ikke alle hundeklubber kræver en hund udstillet inden.

• #2   29. jun 2013 Bare fordi det er en god udstillings katte behøver den ikke være en god avls kat og omvendt .

• #3   29. jun 2013 Heidi det har du selvfølgelig ret i smiley Sådan havde jeg ikke lige tænkt den, men det er jo heller ikke sikkert at det er en god avlskat bare fordi den har en åben stamtavle?

Altså hvordan sikre jeg mig i katteverden at en killing kommer af gode forældre, det er jo ikke altid at både moren og faren bor ved opdrætter?

• #4   29. jun 2013 Åh det kræver et stort fod arbejde .
    Personligt startede jeg med at udstille min kastrat for at får kontaktet i katteverden og lære mere om racens standart og tog kursuser .
    Personlig ville jeg som nybegynder ikke købe ved en nybegynder men lede efter en opdrætter med en del år på bagen og kemien skal være der for man skulle gerne kunne trække på opdrætters erfaring ang linie og ect.
    Nu har FD fået en mentor ordning som jeg kun kan anbefale der får man to mentor sat til rådighed en i egen race og en tæt på. Som også kan hjælpe med råd og vejledning.
    Personligt har altid taget mig god tid til at lede efter kommen stjerner i mit hjem, Google er min ven jeg tråder deres stamtavler fra hinanden de katte som jeg ikke kender noget til Googler jeg og trækker på mine kontakter.
    Så inden du leder efter kommene Avls katte så får dig nogle kontakter meld dig ind under mentor råd. Får en grund viden om opdræt din races standart og linier.

• #5   29. jun 2013 Tak for svar smiley Det lyder rigtig godt, nu skal jeg ikke selv have flere familiemedlemmer lige pt. men min veninde er på udkig efter en kat, og spurgte mig til råds, men jeg er ikke klog på emnet smiley (hvorfor mit indlæg)
    Og så har det bare længe undret mig at en hun skulle "vinde" sig til avlsbrug, når det ikke var sådan med katte.

• #7   1. jul 2013 Krista, jeg har lige læst lidt på din side, det ser rigtig godt ud og der er mange gode informationer.
    Er sikker på at der er mange som kan hente hjælp via dit link, eller bare blive lidt klogere smiley
    Jeg vil sende dit link til min veninde med det samme.
    Mange tak.

• #9   11. jul 2013 Jeg er jo ikke til avl, men syntes også man skal ligge et arbejde i, at finde den rigtige opdrætter, når man vil have en kælekat.
    Røde var lidt på slump smiley den opdrætter jeg havde valgt, skulle ikke have killinger foreløbelig og selv om jeg sagde jeg godt kunne vente, foreslog hun mig at se på Røde, som var efter hendes hankat, Gud hvor var jeg heldig smiley
    Min første kat Birk, fik jeg fra en nybegynder og hun havde desvære ingen direkte hjælp, og i bakspejlet ville jeg ikke have købt af hende og slet ikke Birk smiley men har jo ikke fortrudt ham og elsker ham jo på trods af alt.

• #12   12. jul 2013 Tak for alle jeres svar smiley
    Jeg har fået mine svar, og syntes det giver rigtig god mening.
    Rigtig god weekend til jer alle.

• #15   15. jul 2013 Jeg har stadig kontakt til opdrættere jeg har haft kat fra smiley også selv om katten er død, det er rart, de har jo fulgt med hele vejen.
    Jeg kunne ikke tænke mig, at købe en kat, et sted hvor jeg ikke ville bryde mig om, at snakke med opdrætteren, mine er jo så kælekatte, men en god opdrætter man kan stole på er guld værd smiley så køre jeg hellere til den anden ende af landet hvis det er der killingen/katten er, men finder jeg den nær mig er det jo også fint.
    Jeg har været heldig med opdrættere som kommer forbi og hilser på smiley

• #18   15. jul 2013 Nu kan man ikke altid se, om en killing er syg, så hvor ville du hen med den Krista?

Jeg har kontakt med nogle opdrættere, og andre er kontakten cuttet til, da de har vist sig at være nogle biiiiiiiip, for at sige det pænt.

• #21   15. jul 2013 Krista smiley de killinge køber som køber hos dig, vælger da både dig og den killing du sælger dem,,, du skal da " ikke ændre dig"

Jeg har jo heller ikke kun valgt en opdrætter, men også en kat, og hvis jeg skal have en MCO mere ville jeg tage til den opdrætter jeg har haft fra før, det samme med Birma eller kurilian bobtail, fordi jeg ikke har noget at udsætte på dem, følte jeg jeg havde fået " katten i sækken" og dårlig behandling, ville jeg jo ikke vende tilbage til dem, men finde en anden:)

Kommentér på:
Katte og avl

Annonce