{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
915 visninger | Oprettet:

Hvilken kat {{forumTopicSubject}}

Vi har længe overvejet endnu en kat - dog vil vi vente til næste sommer da vores datter kun er 7 mdr pt. og ikke har den rigtige forståelse endnu.

Vi har i forvejen Milo på 2 år - 3 år til sommer.

Vi ønsker en langhåret kat - som er meget selskabelig.
Hvilken vil I anbefale?

Vi ønsker ikke at gå på udstilling eller avle da den skal neutraliseres - det skal være en hunkat. Er en stamtavle nødvendig så?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken kat
  • #1   12. sep 2013 Det er op til jer jo.... Hvis I ønsker en racekat, så er det nødvendigt med stamtavle, ellers kan I jo ikke være sikker på noget smiley

    Jeg synes ragdollen er en af de smukkeste....den er meget selskabelig....det tror jeg faktisk de fleste langhårede katteracer er....?


  • #2   12. sep 2013 Ja jeg har haft Main Coon, Hellig Birma og kurilian bobtail.

    Det er alle herlige og kærlige raser, begge mine Døtre havde voksne MCOer da de fik børn, og det er utroligt hvad de har fundet sig i smiley de er store og karftige og har haft små børn halvt liggende ind over sig.

    Uanset rase er killinger mere sarte og er det en killing i vil have, ville jeg faktisk vente et par år endnu, til den lille trold unge er over 3 år.

    Mine børnebørn, har haft perioden hvor de har været fantastiske med kattene og nogle hvor de har været stride, fra ca 2 og et år frem, er de slemme til, at prøve grænser af, og kattene har skyet dem som pesten :-0 men når der så er ro på, er de jo gode unger og kattene vil gerne sove hos dem,, mine børnebørn er 5, knapt 3 og en på godt 2 1/2 år.

    Mine katte ser dem jo ikke hver dag, men det er lidt forskelligt hvordan de tager ungerne, det er ikke så meget rasen, men mere hvad de har med i bagagen, så vælg en opdrætter med børn smiley


  • #3   12. sep 2013 Jeg har haft mange forskellige katte.
    Men Maine coon racen har vundet mit hjerte.
    Min dreng er kærlig, snakkende og tillidsfuld.
    De er bare skønne


  • #4   12. sep 2013 Der findes kun en langhåret kat. Og det er en perser.

    Alle andre med længere pels end kort kaldes semi-langhår smiley


  • #5   12. sep 2013 Jeg kan varmt anbefale en Tyrkisk Van.

    derudover kan jeg anbefale dig at besøge forskellige opdrættere af de racer i kunne være interesseret i. Gerne flere opdrættere af den samme race.


  • #6   12. sep 2013 Det tror jeg de fleste ved, vi undlader bare det der semi smiley og mange persere har ikke længere hår end min bimse, eller Manne.

  • #7   12. sep 2013 Hvis stamtavlen(derved også racespecifikke temperament og udseende) er ligegyldigt og i bare vil have en semi-lanhåret kat så ville jeg bare tage ned på internaterne i kilinge sæsonen og finde en nuttet semi-langhåret kat.

    Jeg ville IKKE give 2000-4000kr for en kat uden stamtavle med mindre der er bevis for at den er vaccineret, fået øremærke/chip og neutraliseret.

    Folk der sælger "ægte racekat uden stamtavler" ville jeg absolut ikke stole på


  • #8   12. sep 2013 Jo de har, de har nemlig også lang pels på benene..

    SÅ nej, vi undlader ikke bare semi, for det er det som de er


  • #9   12. sep 2013 Jeg personligt er faldet pladask for Maine Coonen. Men da er man pine død nød til at købe med stamtavle, for at du kan være sikker på, at du også får en Maine Coon og med det temeperament, en Maine Coon skal have.

    Da racen er så populær, findes der et utal af "ægte" Maine Coon uden stamtavler, som indeholder mere eller mindre racekat, og hvor der ikke er nogen garanti for sundhed, sind og ægthed smiley


  • #10   12. sep 2013 Jette vi har som sagt Milo på godt to år smiley Han er også rigtig god ved vores yngste - vi har også en dreng på knap 7 - men vil desværre tro at Alberte Mililla vil være for hård ved en killing endnu - hun er som sagt kun 7 mdr, men kan allerede kravle og gå rundt ved ting g er begyndt at sætte fra til at gå selvstændigt, så hun har endnu ikke forståelse af hvad det er hun render og laver smiley

  • #11   12. sep 2013 sasha nej så lige hurtig priserne på dba - helt utroligt hvad folk vil tage for en kat uden tavle eller ½ huskat og ½ birma f.eks.

Kommentér på:
Hvilken kat

Annonce