1.319 visninger
|
Oprettet:
Retten ? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
Jeg har et spørgsmål til jer, vis vi nu siger at der er to katte i et hjem, de går hen og får killinger men kattene har to forskellige ejere hvem har så i den sidste ende retten til killingerne? nomalt ville jeg jo sige det var den der havde hunkatten men bliver bare lidt i tvil når hankatten også bor der? er det så delt eller?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Katte er jo sådan indrettet at hankatten ingen følelser har over for killingerne..
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
At man er sikker på hvilken hankat der er far (under samme tag) .. vil i min verden også give hankatte ejeren pligten til at forsørge killingerne... altså man deler de udgifter der er forbundet med at have killinger.... og at man derfor kan aftale at begge ejere har retten til killingerne efter de 12 uger.
Man kunne jo også bare have brugt pengene på at neutralisere begge katte
Og den med at " Hun sagde hun brugte p.piller " gælder altså heller ikke
sep 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 5
okt 2011
sep 2013
okt 2011
Husk mormis kan lade sig parre igen efter 3-4 uger efter fødsel ...
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Synes det virkelig som noget rigtig bøvl i har gang i der, men et er sikkert. Hvis i ikke kan sørger for at to katte bliver neutraliseret i tide, skal i ikke have flere! katte yngler som kaniner.
Men eftersom hunkatten er din, er det dine killinger og dig der har ret til dem... medmindre at ejeren af hankatten er med til at betale for at killingerne får mad, vaccinationer, ormekur mv. (jeg bruger du-form, da jeg går ud fra at hunkatten er din).
Det andet vil svare til en far, grør krav på at se sit barn, når han ikke betaler børnepenge til barnets mor. Det økonomiske spiller stor rolle.
Som GH siger, når der ikke forligger skriftlig aftale, er killingerne dine og du kan nægte dem at reservere en killing.
sep 2013
sep 2013
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Hvem står på papiret som ejer? Sådan helt sort på Hvidt.
For hvis i begge betaler til den, kunne det godt blive noget rod, ikke juridisk men moralsk.
Og som felis siges, indekat/udekat, alle katte der ikke skal i opdræt burde fixes. Det er sundest og rarest for alle parter. (Læste godt at i har fået det ordnet nu, men til en Anden god gang... Det handler ikke kun om graviditet)
sep 2013
Retten ?