{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.319 visninger | Oprettet:

Retten ? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley

Jeg har et spørgsmål til jer, vis vi nu siger at der er to katte i et hjem, de går hen og får killinger men kattene har to forskellige ejere hvem har så i den sidste ende retten til killingerne? nomalt ville jeg jo sige det var den der havde hunkatten men bliver bare lidt i tvil når hankatten også bor der? er det så delt eller?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Retten ?
  • #1   22. sep 2013 I det killinger altid skal være hos deres mor indtil de er 12 uger så kan det vel kun være ejer af hunkatten der har retten til killingerne..

Katte er jo sådan indrettet at hankatten ingen følelser har over for killingerne..

• #3   22. sep 2013 Hunkatten har ret til killingerne.... derfor vil det også være hunkattens ejer der har retten OG forsørgerpligten for hunkat og killinger....
    At man er sikker på hvilken hankat der er far (under samme tag) .. vil i min verden også give hankatte ejeren pligten til at forsørge killingerne... altså man deler de udgifter der er forbundet med at have killinger.... og at man derfor kan aftale at begge ejere har retten til killingerne efter de 12 uger.

Man kunne jo også bare have brugt pengene på at neutralisere begge katte smiley

Og den med at " Hun sagde hun brugte p.piller " gælder altså heller ikke smiley

• #4   22. sep 2013 Men hva så med dem der har hakatten har de noget og skulle have sagt? Men jeg vil også mene at det er hunkatten idet hun føder og opfostre ungerne

• #5   22. sep 2013 Hankatte ejerne har vel noget at skulle have sagt.... vel og mærke hvis de er med til at betale udgifterne. OG det ikke strider imod lovgivningen smiley

• #6   22. sep 2013 Det er nu heller ikke tilfældet her, det startede med at vi fik en hunkat som fungere som inde kat så vi havde ikke fået hende sterrelisede og så fandt de andre ud af at de ville have en kat - selvfølgelig en hankat på det tidspunkt var han ikke gammel nok til og parre og de lovede at begge katte skulle en tur til dyrelægen men det kom aldrig videre ( vi skulle have splejset om det ) og så kommer der jo killinger, men nu er vi blevent stærkt ueinge om at dem der har hakatten har ret til bare og ressevere en ad dem til sig selv, uden det gik igemmen os først og vi mener ikke der skal beholdes nogen...

• #7   22. sep 2013 Jamen killingerne er jeres (hunkatten) ... og når der ikke foreligger en skriftlig aftale om at ved evt parring/killinger så skal en af killingerne gives til hankatte ejerene.... MEN I skal jo passe jeres killinger i 12 uger... og når I så har fået givet killingerne orme/loppekur og vac. og forhåbenligt hele bundet neutraliseret og øremærket... så kan i tilbyde dem at KØBE en killingen for det beløb det har kostet at give den hele killingepakken smiley

Husk mormis kan lade sig parre igen efter 3-4 uger efter fødsel ...

• #8   22. sep 2013 Ligeså vel som det er hunkattens ejers ansvar at sterilisere sin kat, ligeså vel er det hunkattens ejer der har ansvar for killingerne, eftersom killinger og mor hører sammen.

Synes det virkelig som noget rigtig bøvl i har gang i der, men et er sikkert. Hvis i ikke kan sørger for at to katte bliver neutraliseret i tide, skal i ikke have flere! katte yngler som kaniner.

Men eftersom hunkatten er din, er det dine killinger og dig der har ret til dem... medmindre at ejeren af hankatten er med til at betale for at killingerne får mad, vaccinationer, ormekur mv. (jeg bruger du-form, da jeg går ud fra at hunkatten er din).
    Det andet vil svare til en far, grør krav på at se sit barn, når han ikke betaler børnepenge til barnets mor. Det økonomiske spiller stor rolle.
    Som GH siger, når der ikke forligger skriftlig aftale, er killingerne dine og du kan nægte dem at reservere en killing.

• #9   22. sep 2013 Mange tak for svar smiley synes heller ikke det kan passe, at de ville kunne tillade sig det bare lige uden videre og det der satte mit p** i kog var at vi ikke havde fået af vide at den var 'reserveret' før jeg havde en kommende ejer idag vidste det så at det var dem der havde reserveret den og nøj hvor blev jeg dog gal men,de havde snakket om at de kunne TÆNKE sig den, stor forskel.. Men begge katte har været ved dyrelægen så der kommer ikke flere killinger.

• #10   22. sep 2013 Det gør os jo ikke ligefrem til dårlige katte ejere, vi tager os godt af vores katte men hunkatten var jo ikke blevent sterrelisede idet at hun i starten var den som.sagt indekat, og så har der været noget økomni ind over, og det de skulle have betalt gjorde de ikke før det var for sent.

• #12   22. sep 2013 Altså... Er de andre med til at betale for hunkatten?

Hvem står på papiret som ejer? Sådan helt sort på Hvidt.
    For hvis i begge betaler til den, kunne det godt blive noget rod, ikke juridisk men moralsk.

Og som felis siges, indekat/udekat, alle katte der ikke skal i opdræt burde fixes. Det er sundest og rarest for alle parter. (Læste godt at i har fået det ordnet nu, men til en Anden god gang... Det handler ikke kun om graviditet)

• #13   23. sep 2013 Tak for svar det er os der ejer hunkatten også sort på hvidt men har så fundet ud af vi har delt rettigheder fordi de betaler osse noget til maden ja og det vil jeg også give jer ret i at det burde og være ordnet for længst der har bare været noget økomni i det også..

Kommentér på:
Retten ?

Annonce