{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
923 visninger | Oprettet:

Killinger? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil måske gerne have killinger på min kat når hun bliver lidt ældre, da jeg syntes at hun er lidt for lille endnu smiley Jeg har kigget lidt rundt på nettet nu og syntes kun at der kommer salgs annoncer eller hjælp til hvis man anskaffer en killing , så nu spørger jeg her smiley

Hvor gammel skal katten være første gang?
Hvordan kan jeg se at hun er i "løbetid"?
Kan en han der er større end hende parre hende uden at der bliver problemer med fødslen?
Hvor lang tid er hun drægtig?
Andre gode ting der er at vide?

Gider ikke sure eller negative kommentarer smiley
#Nohate

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killinger?
  • #2   21. mar 2014 Er det en bestemt race kat du har? For ved main coon plejer de at skulle være omkring 2 år før en parring da de er langsomt voksende... De er drægtige i ca63 dage... Når hun er i løbetid vil hun mjave og kæle ekstra meget samt stå med rumpen i vejret og gøre sig til, nogle katte er tegnene dog tydleligere end hos andre... Skulle ikke mene det var et problem ift. Fødsel at parre hende me en stor hankat:-) håber det kan bruges. smiley

  • #3   21. mar 2014 Synes du skal snakke med dine forældre om det.... da det koster rigtig mange penge at have et kuld killinger...
    Samtidig skal i være klar til at beholde alle killingerne selv... da der simpelthen ikke er hjem til de 100,000 killinger der bliver født hvert år.. især huskatte er enormt svære at komme af med...
    Og skal i beholde alle killingerne selv så skal de jo alle vac. og neutraliseres... og det koster en formue.

    EN killing kommer ca til at koste 3000 kr inden den bliver 5 mdr... så det er dine forældre der skal op med tegnebogen.


  • #4   21. mar 2014 Okay tak for svar smiley
    Jeg har snakket med min mor om det smiley


  • #6   21. mar 2014 Jeg er 13 år...... smiley
    Jeg har snakket med min mor og det er også kun måske jo smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #8   21. mar 2014 Momo....Isabella er nu 13 år og har sin Mor indover, som hun skriver:
    > Jeg har snakket med min mor om det.< smiley


  • #9   21. mar 2014 Momo det kunne godt være en god ide, det med at blive plejefamilie smiley

  • #10   21. mar 2014 Hvor gammel skal katten være første gang?
    Jeg vil mene 1 år minimum, men heller ikke for gammel (:

    Hvordan kan jeg se at hun er i "løbetid"?
    Hun vil sikkert blive mere kælen, og klør du hende ved haleroden vil hun smide sig ned og lægge halen til side. Og så vil hun sikkert også miauve mere, nærmest som en laang kalden.

    Kan en han der er større end hende parre hende uden at der bliver problemer med fødslen?
    Det tror jeg ikke der er noget problem ved, men måske de lidt mere erfarne avlere kan svare på det her inde.

    Hvor lang tid er hun drægtig?
    Omkring 60 dage.

    Andre gode ting der er at vide?
    Altså en stor opsparing er en nødvendighed da det er dyrt at have killinger. Og så vil jeg helt klart anbefale at inden i sælger killingerne videre til nye hjem, så få dem neutraliseret, vaccineret og mærket(enten chip eller øremærke). Meeen vær forberedt på at i ikke kan komme af med killingerne da der er mange killinger til salg der ude, og slet ikke hjem nok, og så må i jo enten beholde dem alle selv eller aflive dem (:
    Og selvfølgelig snak med dine forældre om det.


  • #11   21. mar 2014 Hov nu så jeg lige Momo's indlæg, og det kunne helt sikkert være en god ide med at blive plejefamilie. Det vil jeg ellers så gerne, men nu har jeg jo 2 voksne katte i forvejen hehe (:!!

  • #12   21. mar 2014 Taak smiley

  • #14   21. mar 2014 En hunkat er typisk drægtig i 63-65 dage men kan gå helt op til 70 dage.



  • #15   21. mar 2014 Synes slet ikke du skal bekymre dig om alle disse spørgsmål, det er din mor der skal det.
    Det fint nok at søge information men alt omkring parring, fødsel og killingerne skal 100% være en voksens ansvar.

    De spørgsmål du stiller burde være til at finde svar på på nettet


  • #16   21. mar 2014 Heidi: Det er da ikke forbudt at spørge vel, der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar. Og nu skriver ts jo heller ikke at det skal være hendes ansvar fordi selvfølgelig er det ikke det, men jeg synes nu det er fint at ts spørger her inde istedet for at læse 10 forskellige svar på google.

  • #17   21. mar 2014 Liv b

    Omkring katteformering finder du ikke 10 forskellige svar på nettet. Man finder derimod mere konkret og holdbar viden end i et debatforum.
    Bare se på dit svar "omkring 60 dage" er et enormt upræcist svar. Slet ikke holdbart

    Et debatforum er aldrig holdbar kilde på fakta

    Derudover, har jeg sagt det er forbudt? Mit svar var blot at søge information et holdbart sted


  • #18   21. mar 2014 Et debatfora er godt til at udveksle og udvikle sin egen viden og erfaring.. Men sidder man med en liste spørgsmål, bør man søge ordentlige kilder. På den måde får man det bedste svar

  • #20   21. mar 2014 Jeg er helt enig med Lotte. En anden fordel er at i også slipper for alle udgifter til dyrlæge og måske endda et meget dyrt kejsersnit.

  • #21   22. mar 2014 Heidi. men derfor er der stadig ingen grund til at du skal dunke ts oven i hovedet og himle op om at det ikke er hendes ansvar mm. det skriver ts jo ingen steder at det er, ts er bare et barn der er nysgerrig omkring killinger og hendes kat hvilket da er helt normalt og bestemt ikke noget ts skal dunkes oven i hovedet for. Men hvis man kan finde så meget info på nettet så er alle spørgsmål her inde jo unødvendige? Eller hvad (:

  • #23   22. mar 2014 Spørgsmål der ikke lægger op til diskussion.. Ja

    Og jeg dunker ikke liv, jeg siger min mening


Kommentér på:
Killinger?

Annonce