{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

Hvordan får man et stamnavn? {{forumTopicSubject}}

Ja, overskriften siger det vel... hvordan kan man få et stamnavn?
Jeg kunne godt tænke mig et, da jeg tænker på at starte opdræt engang til næste år... hvilken race ved jeg ikke helt endnu, for vil ikke anskaffe mig flere katte før pladsen er til det.

Går ud fra man godt kan få et stamnavn før man sådan rigtigt begynder at opdrætte... jeg ved bare ikke så meget om det hele endnu...

Nogen der kan bringe lys over det? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan får man et stamnavn?
  • #1   12. jun 2006 (link fjernet)

  • #2   12. jun 2006 Wow... der er allerede over 50.000 stamnavne i forvejen... hold da op... *g*

    Men mange tak for linket, Johanna... smiley


  • #3   12. jun 2006 Bare helt i orden, søde. ((c; )

    Potekram.


  • #4   12. jun 2006 Hmm... jeg tror lige jeg venter lidt tid alligevel, til jeg får nyt om det efternavns-skift, som jeg har ansøgt om... hvis jeg får mit nye efternavn, ville det da være sjovt, om jeg også kunne få det til stamnavn... smiley

  • #5   12. jun 2006 Når der bliver snakket opdræt..skrev egentlig dette i et andet indlæg..men der kom ikke svar- så prøver her:-))

    Først vil jeg lige sige at jeg har stor respekt for at katteavlen holdes så vidt muligt "rent", og at der er tjek på tingene.. Men det virker også som næsten en umulighed at få lov at få et kuld killingerne..

    Jeg kunne da godt selv tænke mig på måske den næste kat(dvs. det bliver den næste, da kæresten kun tillader mig en mere- hvilket lidt er et dillema:-)), at få et hold killingerne.. Her er der dog ikke tale om opdræt som sådan, men under alle omstændigheder, om man har langsigtet eller kortsigtet planer- kræver det jo det samme.. Men man kan nærmest blive helt afskrækket af de tråde der handler om det- da det virker som en næsten umulighed..

    Er dette korrekt eller er det bare fordi folk er påpasselige(ved ik hvor´n det staves) ...?


  • #6   12. jun 2006 Troede ikke man måtte lave killingerne på kælekatte(da de jo sådan set ikke er egnet til det, men da der vel ikke bliver født så mange alvskatte- er det vel heller ikke auktuellt at sælge til en, der måske kun får et kuld:-)- men det er vel noget man snakke med opdrættere om, det er da nok den bedste løsning.. Da jeg pt ikke ved om jeg synes det er noget.. Og plus at jeg ikke ved hvordan frentiden ser ud- det er jo ikke sikkert jeg bliver ved med at have en mdr.´s sommerferie:-)

    "Rent"- at man er påpasselige med hvem der opdrætter osv.. Fx hunde kan de fleste jo lave hvalpe på..Men har overhovedet ikke tjekket noget om hunde eller heste..

    Ja, det er en racekat, med stamtavle.. Men ville egentlig bare høre om man skulle droppe ideen.. Og måske bare prøve med hunden:-) Som heller ikke er her endnu- men drømme er altid rare*S*


  • #7   12. jun 2006 Til din rettelse- så var det bare for at dække mig selv ind:-) Synes det virker til at der bliver holdt styr på det!, men ikke sikkert dette er den rigtige opfattelse..

  • #8   12. jun 2006 Du har ganske ret- har slet ikke sat mig ind i det, da det bare er en tanke og intet seriøst ligenu- og synes det lyder interessant.. Ville bare høre lidt om mulighederne.. Tror ikke jeg gør noget, førend jeg ved om det er aktuelt- og hvis den tid kommer, så vil jeg da hellere end gerne bruge den tid det tager! Men der er os meget forarbejde, så derfor venter jeg..Når man nu havde muligheden for at spørge- ville jeg bare det.. Som jeg skrev har jeg respekt for katteopdræt, og derfor har jeg da overhovedet heller ikke i sinde, at "ødelægge" det. Men det bliver nok kun for hyggens skyld, men synes at om man gør det for hyggens eller meget seriøst- så kræver det vel det samme.. Men tak for det Cille- tror jeg læser lidt mere inden jeg spørger igen*S*.. Og holder mig pt til olivers kommende udstilling..:-) Ha en god dag

  • #9   12. jun 2006 DK Coonstaff... jeg læste lige de beskeder til mig... læser resten, når jeg lige har skrevet dette...

    Jeg ved udmærket godt, at et opdræt ikke kommer til at indbringe penge, og det er heller ikke det, jeg tænker på... min kæreste arbejder sammen med en tidligere opdrætter, der har fortalt lidt om det...
    Jeg har ingen planer om at starte op i morgen eller noget...
    Jeg tænker stadig over hvad race tiltaler mig mest, og det kan nå at ændre sig, som jeg studere videre, og får gået til udstillinger, som du selv skriver... smiley

    Det er MEGET vigtigt for mig at have pladsen først.
    Vi har planer om at købe et nedlagt landbrug, og jeg vil slet ikke anskaffe mig en ny kat før der er plads og vi har fået bygget en stor voliere, samt et katte-legeværelse.

    Der ER mange overvejelser, hvor jeg er klar over en del af dem nu... og jeg lærer jo flere med tiden... vil ikke haste mig ud i noget, jeg er bare så nysgerrig også... jeg læste om en herinde, der fik sit stamnavn 2 år før der kom killinger, så ville bare vide hvordan det foregår...

    Den side jeg blev henvist til har jeg også læst på, og fundet ud af mere, samt besøgt forskellige opdrætteres hjemmesider. smiley

    Hvis jeg stadig vil det når jeg har pladsen til det, så mener jeg det også seriøst...

    Kunne aldrig drømme om at skille mig af med nogen af mine katte til fordel for en racekat...
    De killinger jeg har nu skal dog til nye hjem, hvor jeg beholder en af dem, udover mine 2 vokse... og dem beholder jeg til deres sidste dag på denne jord, uden at elske nogen af dem mindre eller mere end nogen af de andre...

    Drømmen om et opdræt er ikke for pengenes skyld, men fordi jeg elsker katte, og vil gerne lære så meget mulig om disse pragtfulde dyr.


  • #10   12. jun 2006 Cille; Nogle gange er det fint at lave et skæmmebillede, og det er jo godt at få lidt hårdheder ind imellem. Følte mig nok lidt misforstået:-) Men håber da ikke jeg lader mig skæmme- hvis det er det jeg vil. Men syntes faktisk os det er rart med så ærligt og hudløst svar.. Det giver, som du siger et realistisk billede..

Kommentér på:
Hvordan får man et stamnavn?

Annonce