{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.344 visninger | Oprettet:

test af avlskatte. {{forumTopicSubject}}

Må jeg høre jeres erfaringer med test for HCM og HD. Jeg er interesseret i at lave nogle sunde killinger med et godt helbred, og vil derfor gerne teste mine avlskatte for HCM og HD. Har i erfaring med DNA testen kontra scanningen. Sender i røntgenbilleder ind til vurdering eller lade i jeres dyrlæge vurdere dem? Håber at i vil dele jeres erfaringer med en der er ny på området.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  test af avlskatte.
  • #1   18. jul 2006 Hejsa Linda
    Nu er der ikke så meget at teste SBI for, men jeg vil alligevel give dig min mening smiley

    Jeg ville spørge opdrætterne af mine avlsdyr og få kopier af forældre-dyrenes test-attester. Er forældredyrene testet negativ for en arvelig sygdom, er dervel ingen grund til at bruge en "million-milliard" på tests.


  • #2   18. jul 2006 Marcels forældre er testede men ikke Zion´s. Nu er det jo desværre ikke sådan at en negaiv test er en 100 % garanti for at killingerne aldrig bliver syge.

  • #3   18. jul 2006 hejsa jeg tester også mine inden avl og jeg tager en samlet pakke ved min dyrlæge som indbære.:
    HCM.HD.PKD ..Fiv FeVl og det gør jeg på alle mine kommene avlsdyr for en sikkerheds skyld da det jo desværre kan springe generationer over så selv om forældrene til min er testet fri så kan man godt ricikere at de giver det vider til sine børn. DNA testen er desværre ikke 100% sikker for det ville være lettet og billiger.men mine erfraringer på scanningen er god lige så meget fordi jeg er med til undersøgelsen så jeg for en god forklaringe på tingene .håber det kan hjælpe dig


  • #4   18. jul 2006 Jeg har så valgt DNA testen og vil senere osse scanne for HCM. Jeg vil vælge dem begge fordi nogen der er "gået fri" på DNA testen alligevel udvikler HCM og omvendt nogen der er "gået fri" ved scanning testes positivt ved DNA testen. - så ved at dobbeltteste har man større mulighed for at opdage HCM, tror jeg........

    Og er man til scanning kan man jo ligesågodt tage Hd og PKD med i samme hug :o)


  • #5   18. jul 2006 Hvad gør i med røntgenbillederne for HD. Sender i dem til en ekspert?
    Charlotte, må jeg spørge hvad du giver for sådan en samlet pakke?


  • #6   19. jul 2006 så er jeg her igen jeg mener de tager ca 1200kr pr kat og har du flere med spare du jo konsultationspris på resten.
    i må unskylde men jeg sidder her ikke så tit og slet ikke i den varme ..jeg er desværre en af dem der har meget meget svært ved at klare varmen og man burde jo ikke klage hihi. den dyrlæge jeg bruger er Knold i årslev ,de er bare så gode til at forklare og meget dygtigt inden for katteverden haha de har også odense Zoo som kunde :0) deres link kan du se under link på min hjemmeside men ellers er den her .jeg ved mange køre gerne turen til fyn for at få det hele ordnet.
    www.aarslev-dyreklinik.dk
    men prøv at ringe til dem for at høre af


  • #7   19. jul 2006 hvo glemte lige hvis man også vil DNA teste gør de det også


Kommentér på:
test af avlskatte.

Annonce