{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.231 visninger | Oprettet:

Anubis har født... {{forumTopicSubject}}

- Jeg faldt i søvn på sofaen i aftes, mens jeg lå og hyggede mig med at se Animal Planet.

Her kl. ca. 03:50 vågner jeg ved at høre killingeskrig, og tænker ikke over at det er nyfødte killinger. Faktisk troede jeg at det var Aput´s killinger der var ved at blive flyttet rundt på.

Døsig af søvnen begynder jeg at lede, men kan ikke finde ud af hvor skrigene helt præcis kommer fra... Så kigger jeg under sofaen, hvorpå jeg har ligget og sovet... Og hvem finder jeg der?

Anubis sidder og spiser moderkager, og jeg ser fire killinger kravle rundt. Alle ser sunde og raske ud, men Anubis ville ikke have at jeg rørte ved de nyfødte, så jeg venter til lidt senere, hvor jeg så forsigtigt vil tage dem ud, og veje dem. Jeg vil jo heller ikke have at hun skal tro at jeg "overtager dem". Der er dejligt varmt under sofaen, da den står op ad en tændt radiator.

I løbet af natten har hun flyttet sine killinger ind i fødekassen. Jeg har lige været inde og kigget på køn, samt vejet dem. <b>Der er seks styks!</b>

Åh, jeg håber at killingerne overlever denne gang! Jeg håber at Anubis vil tage sig godt af dem! Lige nu ser det sådan ud.

Så kryds fingre for at de alle klarer den!


Poteknus herfra.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anubis har født...
  • #1   12. dec 2006 Mange tak! *SSS*

    Poteklem.


  • #2   12. dec 2006 Taaaaark!

    Jeg vil tage billeder senere, da "Nubbe" er meget bange for at jeg rører ved hendes killinger! I skulle have set hende, da jeg vejede dem...

    - Der er fire (med sikkerhed) prinser, men de sidste to kan jeg godt være lidt i tvivl om.


    Potejubel.


  • #3   12. dec 2006 Stort tillykke.. Hvilken dejlig overraskelse at vågne op til smiley

  • #4   12. dec 2006 tillykke jeg glæder mig vildt til at se dem

  • #5   12. dec 2006 Jeg havde det på fornemmelsen, men var ikke helt sikker.

    Selvom hun er meget slank (jeg synes for tynd), kunne jeg kun se at hun bulede lidt ud, men troede i første omgang at hun bare tog på igen, hvilket glædede mig.

    Jeg har hverken bemærket at hun gik i løb, eller at hun var blevet parret.

    Men mange tak for lykønskningerne!

    <b>Weeeee...</b> - Jeg er <i>SÅ</i> glad i dag!


    Potegrin.


  • #6   12. dec 2006 Vulcanus er klart faren, selvom jeg godt kunne tro at det var Lion Heart, da hun fandt trøst hos ham, efter tabet af sine første to killinger.

    Og mange tak! *SSS*


  • #8   12. dec 2006 Hvordan er du sikker på det er Vulcanus der er faderen....??

    Naja


  • #9   12. dec 2006 Derfor skal jeg have lavet en DNA attest hos dyrlægen, før jeg ansøger stamtavler!

    Jeg har tænkt på at hver killing skal have en test, og én af drengene.

    Jeg har jo ikke set hun gik i løb, så har heller ikke været opmærksom på hvem hun gik sammen med.

    Lige nu er drengene skilt ad, da de ikke er de bedste venner for tiden!


    Poteknus herfra.


  • #10   12. dec 2006 Det kan jeg heller ikke, før jeg har fået dem testet, men i farverne ligner de mest Anubis og Vulcanus.

    ´Ved ikke hvor gamle de skal være før man må teste dem, men vil ringe til dyrlægen senere.


    Poteknus.


  • #11   12. dec 2006 Jeg ved det godt Tina, og derfor skal de testes!

  • #12   12. dec 2006 Med fare for at fornærme nogen... så synes jeg altså det er skidt at sådan noget sker... især fordi at du har så mange katte i forvejen....

    At du så ikke engang har lang mærke til at Nubbe har været i løb... Tja siger måske lidt om du har slået større brød op end du kan Bage.

    Og to fertile hanner som ikke er gode venne lige nu... ja du skriver godt nok lige nu men det er ikke sikker de nogen sinde blir gode venner igen... der er jo for mange hunner at slås om...

    Naja


  • #13   12. dec 2006 Tillykke med de små pus!! Ih, hvor jeg glæder mig til at se dem herinde :o)
    Midt i alle de forfærdelige dødsfald er det godt med noget så livsbekræftende :o)


  • #14   12. dec 2006 Mange tak søde! *SSS*

    E-mailen er sendt afsted nu.


  • #15   12. dec 2006 Det er ikke jer... - Det er mere mig selv jeg er skuffet over, fordi jeg ikke har set tegnene på løbetid hos Nubbe, så hun enten kunne blive skilt ad fra drengene, eller blive sat i rum med én af dem!

    Jeg er glad for kuldet - ingen tvivl om det, men er så skuffet over mig selv! ()c`; )


    Poteklem.


  • #16   12. dec 2006 Johanna... jeg kan sq godt forstå du er skuffet men du er glad for killingerne hvem ville ikke det.... men stadig synes jeg du skal tænke lidt over hvad det der har gjrdt du ikke har kunne have føling med nubbe..... For hvis jeg ikke tæller helt galt har du omkring 20 katte i øjeblikket... ved ikke om det bare er mig men det synes jeg godt nok er mange... jeg ville ikke kunne give den opmærksomhed jeg gerne ville til dem alle...

    Naja


  • #17   12. dec 2006 Årh Johanna... du må ikke gå og være skuffet over dig selv... det var som Britta skrev, et hændeligt uheld...
    Jeg kan godt huske du sagde noget om, at Anubis nok var gravid, da jeg var oppe og kikke på killinger hos dig, men det var også meget svært at se...

    Jeg vil ønske dig al held med de små... jeg ved du tager dig godt af dem...
    Tag ikke så meget skyld på dine skuldre, men glæd dig blot over de dejlige små... Er sikker på det nok skal gå godt.

    Potetrøst


  • #18   12. dec 2006 Naja, jeg tror Azizam har masser af kærlighed at give til alle hendes katte.... At hun ikke er helt sikekr på hvem faderen til Anibis's killinger er, betyder jo ik at hun ikek har overskud til alle sine katte... Det kan da ske for alle og enhver...
    Så vidt jeg kan se Azizam, lever dine katte i bedste velbefindende... Held og lykke med de 6 nye familiemedlemmer.. Glæder mig til at se billeder af de skønne små...


  • #19   12. dec 2006 Staveplade tak - undskyld stavefejlene....

  • #20   12. dec 2006 Prøv at læs hvad det er jeg skriver inden du begynder skrive... for det jeg skriver er meget langt fra det du skriver....!!!!! for kærlighed er jeg ikke i tvivl om hun har...

    Naja


  • #21   12. dec 2006 Det er mere det med at Nubbe pigen har været i løb og er blevet parret og det bare er gået ubemærket hen.... måske skal man så lige tænke lidt over om man har for meget om øerne...

    Naja


  • #22   12. dec 2006 Hejsa

    Jeg kan sagtens følge Jer alle i Jeres udsagn, og jeg må sige at det er noget ærgeligt hø at der kan være to fædre til kuldet, MEN det er altså ikke verdens undergang.

    * DK Azizam - har killinger * har fået et kuld hvor der kan være tvivlsspørgsmål angående faderen OG??
    Hun gør (som jeg læser det) det rigtige, ved at få killingerne DNA testet for at finde ud af hvem der er far til kuldet..

    Hvad kan hun gøre anderledes?? Ikke noget som helst...

    Naja der kan altså godt ske uheld i et opdræt.. Ikke at det er helt okay, for selvfølgelig skal vi som opdrættere passe på, men vi er jo kun mennesker.

    Jeg indrømmer gerne at jeg har hele 2 kuld som bestemt ikke var planlagte.. Sidste kuld var såmænd det ene.
    Vores hunkat (som er mor til kuldet) siger intet i starten af hendes løbetider, hvilket så gør, at vi først "ser" hendes løbetid når hun er højløbsk.
    Selvfølgelig er vi ved at lære hendes løbetider at kende, men vi har da brugt meget lang tid på at regne den ud. Hun ligner nemlig ikke sin mor hvad det angår.
    Vi har så på nuværende tidspunkt ingen hankatte, så vi øber ikke ind i det problem igen - ihvertfald ikke foreløbigt...

    Det jeg egentligt ville med dette indlæg er, at fortælle at der kan ske uheld - også selvom man planlægger anderledes;-)))

    Tillykke med killingerne, glæder mig til at se billeder af dem.

    Annette


  • #23   12. dec 2006 Anette.. jeg selvfølgelig kan det ske og det læser jeg jo også det gør gang på gang... men at det er sket for andre går det bestemt ikke mere rigtigt...!!! Men du skal nok også lige læse hvad jeg skriver for det er jo stadig ikke det jeg siger til Johanna..... Sket er sket og det kan vi ikke lave om på men man kan forhindre det sker igen...

    Naja


  • #24   12. dec 2006 stort tillykke med de små søde sagde jo det nok skulle gå denne gang smiley

  • #26   12. dec 2006 Naja, jeg er vist ikke den eneste som opfatter dit indlæg meget negativt overfor Johanna... Du behøver ikke overfalde mig... Jeg synes at det er en mærkelig måde du skriver tingene på, måske du skulle overveje dine ord inden du skriver???

  • #27   12. dec 2006 Naja - hvad mener du med at det sker gang på gang??

    Jeg har lige læst alle dine svar en gang til og du skriver:

    --------

    Skrevet: 12-12-2006 10:51:21
    Med fare for at fornærme nogen... så synes jeg altså det er skidt at sådan noget sker... især fordi at du har så mange katte i forvejen....

    At du så ikke engang har lang mærke til at Nubbe har været i løb... Tja siger måske lidt om du har slået større brød op end du kan Bage.

    Og to fertile hanner som ikke er gode venne lige nu... ja du skriver godt nok lige nu men det er ikke sikker de nogen sinde blir gode venner igen... der er jo for mange hunner at slås om...

    Naja
    -----------

    Skrevet: 12-12-2006 12:48:07
    Johanna... jeg kan sq godt forstå du er skuffet men du er glad for killingerne hvem ville ikke det.... men stadig synes jeg du skal tænke lidt over hvad det der har gjrdt du ikke har kunne have føling med nubbe..... For hvis jeg ikke tæller helt galt har du omkring 20 katte i øjeblikket... ved ikke om det bare er mig men det synes jeg godt nok er mange... jeg ville ikke kunne give den opmærksomhed jeg gerne ville til dem alle...

    Naja
    ------------

    For det første må jeg bede dig læse mit svar igen, for jeg fortæller jo at det KAN være, at man ikke lige umiddelbart kan se eller mærke en løbetid på en hunkat..
    Hvis Anubis er en af de stille typer, kan man sikkert ikke høre eller mærke hendes løbetid - fuldstændig som vores Delphyne er..

    Jeg giver dig ret i at det er noget hø, når der sker disse uforudsete ting, men det kan ske for selv den bedste.

    Jeg synes du virker lidt hård ved Azizam, når du mellem linierne skriver, at hun ikke magter at have sine katte.
    Det er vel op til en selv at vurdere hvor mange katte man magter.
    Det er helt fint at du melder ud, at du ikke magter at have 20 katte, men jeg synes ikke du bør "pådutte" (mangel af bedre ord) andre dine meninger og holdninger.

    Jeg skriver ikke dette for at være bitchy, men mere fordi jeg ved der kan ske uforudsete ting i et opdræt.

    At jeg har haft 2 uplanlagte kuld killinger gør ikke mig til en dårlig opdrætter. Det er mere måden hvorpå jeg tager ansvar for mine kuld, der afgør om jeg er en dårlig opdrætter eller ej.

    Annette



  • #28   12. dec 2006 Majsepigen.... Føler du dig overfaldet... stakkel....
    Ja mit inlæg er da ikke total hurra og positivt det var heller ikke meningen..... Har skam siddet og overvejet hvad jeg skrev...... så kom igen...

    Naja


  • #29   12. dec 2006 Hold da lige op engang... Kan du ikke tåle hvis man synes at du er hård i munden.... Du overfalder da folk... endnu engang.. jeg er jo ikke den eneste vel? - Og jeg er bestemt ikke nogen stakel.. Det må vist være dig eftersom du ikke kan tåle hvis folk siger deres mening...

  • #30   12. dec 2006 Hørt Annette O

  • #31   12. dec 2006 Anette.... Ja man læser gang på gang om forskellige der for Ups Kuld....... og ja det er lige nøjagtig det jeg betvivler.... Om man har styr på alle sine katte når sådan noget går ubemærket hen..... Tvivler skam ikke på at hun ikke elsker sin katte for det ved hun gør.... men det er jo desværre ikke det eneste der skal til..... Hvad nu hvis (gudene forbyde det) det havde været sket noget under graviditeten...??

    Synes faktisk det er meget sjovt at i alle svare for Johanna... og hun selv ikke engang har været svart på det jeg har skrevet, jo fik af vide at britta hun var ked..

    Og nej jeg ville sq ikke kunne magte 20 katte hvor over halvdelen er killinger i en lejlighed og det er så derfor Jeg ikke opdratter....

    Naja


  • #32   12. dec 2006 Men Naja jeg gider ikke spilde min tid på dine sure opstød, ved ikk om du er pms eller hvad... Jeg synes bare det er synd for Johanna at hun skriver herinde for at få lidt støte, vejledning, samt støttende ord, og så vælter du dit negative opstød af overpå hende...

  • #33   12. dec 2006 Tror fanden hun er ked......

  • #34   12. dec 2006 Majse... det kan jeg skam godt tåle... men du prøver jo at pådutte mig din mening... og dermed er det jo dig der ikke kan tåle jeg siger min mening.. og bare snakker dig og de flest af de andre efter munden...

    Naja


  • #35   12. dec 2006 Jeg prøver skam ikk at pådute dig noget... sys måske bare godt man kan have så meget omløb i hovedet, når nu Johanna er ked af det.. Hun har nok ikke brug for negativ feedback, tværtimod.. Men der er vi jo så forskellige...

  • #36   12. dec 2006 Majse... altså sket er sket og det kan vi jo ikke gøre noget ved killingerne er uden tvivl skønne.... jeg prøver bare at råbe op og sige at JEG synes hun skal tænke over hvad det er der er sket....MIN mening.....!!

    Ja og ked det kan jeg godt forstå hun er over det der er sket... ville jeg også være....

    Naja


  • #37   12. dec 2006 Majse...Hun blev ked af det da jeg havde skrevet det første sådan som jeg kan forstå det... og så er det jer andre der vader i det... og jeg sidder ikke bare pasivt på min bare og finde mig i hvad som helst...

    Naja


  • #38   12. dec 2006 Det gør jeg skam heller ikke, men du snakker altså ned til folk... hvad end du vil vedstå det eller ej...


  • #39   12. dec 2006 Jeg må i dette tilfælde holde med Naja...
    Jeg synes at det er på sin plads at man med måde, som jeg faktisk også mener at Naja gør, prøver at oplyse og bede Johanna bemærke HVAD det i grunden lige er der er sket.
    Én ting er et "ups-kuld", en helt anden ting er at man ikke lægger mærke til ens hunkats tegn (eksempelvis drægtighed), og på om de er i løb eller ej.
    - Ja det kan smutte at man lægger mærke til hvornår misserne præcist går i løb, og hvornår de bliver parret, men jeg synes IKKE at man bør kunne overse om ens dyrebare misser, som man bruger mange timer sammen med hver dag, er drægtig eller ej.

    Sket er sket, og ja så er sagen jo dén den er, men jeg synes, ligesom Naja, at man så bør kigge på fakta, og om det så er fordi det "bare" har været en svipser, og man evt. har haft meget lidt overskud, tid, eller har været uopmærksom, eller om det er fordi der er så mange katte der skal have ens kærlighed, at det er noget man overser??

    Jeg støtter Naja, og jeg mener ikke at hun er for hård. Dette er vel en debatside, såvel som et galleri, og ja vi skal da støtte hinanden, men at støtte hinanden er vel også at gøre folk opmærksomme på når tingene ikke er helt som de bør være, og så kunne diskutere og debattere??
    Vi har alle en mening, og det er vel i grunden okay at ytre sig herinde, selvom man åbenbart ikke er enig med "flertallet"???

    Synes også at vi herinde på kg skal passe på med ikke at blive "for" søde, og snakke hinanden efter munden for ikke at komme i kambolage med hverandre.

    VI er her vel også for at blive klogere, og nogengange har man brug for et gok i nødden for at kunne se "lyset".


  • #40   12. dec 2006 Majse - du snakker om Najas "omløb i hovedet", så du har da lige ladet dig rive med.. Det er i så fald ikke kun Naja der taler ned til nogen.
    BLot mit perspektiv. ;0)


  • #41   12. dec 2006 Vi har heldigvis allesammen foskellige meninger... og jeg forstår godt hvad Naja mener... men synes stadig ikke det er på sin plads at gøre hinanden drøn ked af det.... ( læs Brittas indlæg)... Og det blev Johanna altså...

  • #42   12. dec 2006 Det er efter min mening ikke at snakke ned til hende... jeg synes bare man skal have mere med - menneskelighed... Det kalder jeg så omløb i hovedet.. min mening.. som jeg også har ret til at ytre såvel som andre....

  • #43   12. dec 2006 Naja

    Jeg kan meget bedre forholde mig til det sidste du skrev.
    Der forklarer du lige netop at DU synes hun skal tænke over det til en anden gang.

    Som Mejse skriver, har hun ikke brug for at blive losset til når hun ligger ned.

    Det er rigtigt at der ofte står UPS om et kuld, men det kan der være så mange forskellige forklaringer på. Forklaringer jeg ikke vil begive mig ind på her...

    Jeg mener bare som udgangspunkt, at man skagtens kan tale pænt til hinanden, uden at komme med hentydninger om både det ene og det andet.

    jeg har såmænd ikke brug for at forsvare Azizam, da jeg ikke kender hende, jeg synes bare at du var lige lovlig grov i din mund.
    De ting du har sagt her, kunne sagtens siges på en mere positiv måde.. Om ikke andet så sagt på en saglig måde istedet for den meget negative holdning.

    Jeg er ikke den store fortaler for mange kuld eller katte. Jeg ved så til gengæld også at jeg har mange katte herhjemme. Det er MIT valg og mig der har ansvaret for at alle mine katte har det godt.

    Der er ikke en der har sagt at du skal sidde og finde dig i hvad som helst, ved ikke hvor du får det fra.
    Og nej jeg mener ikke det er os der vader i det. Du er såmænd ikke bleg for lige at komme med et lille hug, hvor du mener det er berettiget (hvad der så end berittiger det)


    Men noget helt andet er...

    Hvilke farver har killingerne?? Det kan give et fingerprej om hvem der er far til dem.
    Er de alle sorttabby?? Er der tortie piger imellem? eller er de vidt forskellige alle sammen??

    Annette


  • #44   12. dec 2006 Klart du har. - Vi andre skal jo også have kam til vores hår, ikke?

    Og stadig vil jeg mene at jeg er en meget sympatisk person, og medmenneskelighed er noget jeg prioriterer. - Samtidigt skal man altså også til tider huske på at sørge for at være lidt "genstridig" og stille spørgsmålstegn.
    Man kan jo ikke altid være blødsøden (mangel på et bedre ord) og så bare lade være med at kommentere de reele hårde fackts.
    Det skal der søreme også være plads til!

    Det er ærgeligt for Johanna, ja, men som opdrætter, kattejer, og menneske i det hele taget, må man nogengange tage de slag der kommer, og så være stor nok til at tackle dem.


  • #45   12. dec 2006 Camilla G

    Du er inde på det helt rigtige. Du giver en saglig forklaring på hvad du mener. Det er rigtigt skønt at høre.

    Jeg er såmænd ikke uenig i at det er rigtig træls, når der sker ting som disse (som jeg også har skrevet før) jeg mener bare at sagligheden har manglet.

    Annette;-))


  • #46   12. dec 2006 Jeg ka sagtens forstå at folk taler for og imod azizam... jeg taler dog for hende.... Men man kan sige tingene på mange måder... pæne måder og knap så pæne måder.... jeg kan sagtens være grim i munden hvis folk er grimme i munden overfor mig... hvilket jeg så synes at Naja var... Det kan godt være at jeg tager hårdere på det, men sådan er vi igen så foskellige... heldigvis....

  • #47   12. dec 2006 Og istedet for at diskutere Azizams kuld på den her kedelige måde, burde vi jo allesammen lykønske hende 1000 gange med de 6 rollinger... GLÆDER MIG TIL AT SE DEM!!!

  • #49   12. dec 2006 Ja Mete G du kan nok se der er gang i debatten herinde..... *gg*

  • #50   12. dec 2006 det var så Mette G... stik mig så en staveplade.. eller nogen større knapper.....


  • #52   12. dec 2006 Christina
    Jeg har lige set Anubis (så kun fædrene før) og ka se hun er tortie, så jeg vil selvfølgelig give dig ret i, at begge fædre kan lave samme farvekombination, men at komme med en udtalelse som denne:

    så johanna det er bare op med den store penge pung og få DNA testet hele flokken...

    Synes du selv den er velplaceret??
    Så vidt jeg kan læse længere oppe, så HAR johanna sagt at de skal DNA testes!!

    P-piller kan hunkatten jo kaste op igen, så den er jo heller ikke 100% sikker. Nogle hunkatte skal have en p-pille hver 5 dag, hvor andre kan nøjes med en om ugen, så indtil man har fundet kattens cyklus, er denne metode jo heller ikke sikker.

    Jeg synes det er skønt at høre, at du ikke sælger fertile killinger ud, det gør jeg såmænd heller ikke, men det ændrer jo ikke det faktum at johanna står i denne suituation lige nu vel?? smiley

    Jeg siger det lige en gang til. Jeg er ikke begejstret når der sker uheld hos opdrættere, men i stedet for at mundhugges om hvor "skidt" det er, så synes jeg at Johanne skal have lov til også at nyde sine killinger.

    Annette


  • #53   12. dec 2006 Har først haft tid til at kommentere denne debat nu - selvom jeg egentlig læste starten i morges og.. hold da op, der er sket noget!

    Jeg må også tilslutte mig Naja i denne sag, da jeg har en klar forestilling om, hvorledes jeg vil agere i mit opdræt.
    Jeg ved med sikkerhed, at jeg ikke vil komme til ups kuld.. Nu kan jeg sagtens skrive det, da jeg kun har 2 katte, men jeg agter ikke at få flere end jeg hele tiden vil have kuldene nøje planlagt!
    MEN... Som flere skriver - vi er mennesker og mennesker kan fejle - helt rigtigt! Og nu er det som skrevet sket og derved kan vi kun tage vores forholdsregler til næste gang. Det er så netop dette Naja forsøger i hendes indlæg - men det viser sig så nu, at det ikke er indholdet af indlægget, men derimod måden hvorpå hun skriver indlægget, som bliver taget op til debat!! Hmm...
    Inlæg kan misforståes - klart! Men her vil et kompetent spørgsmål, såvel som efterfølgende svar formentlig være nok???

    Som JEG ser det, er Naja ( som hele vejen igennem er en glad og utrolig positiv og kærlig person - også på andres vegne! ) glad for at fødslen er gået godt, der er sunde og raske killinger mv. Hernæst forsøger hun at tage et emne op, for netop at kunne forebygge en lignende hændelse næste gang. Dette gøres på grundlag af de ricisi, som KUNNE VÆRE sket ( 7-9-13, at det ikke skete!! ) Vi har lige været udsat for et meget uheldigt tab herinde på KG, hvilket alle mærker et kuldegys ved. Som Naja også selv skriver, der KUNNE VÆRE opstået komplikationer, hvilket ville være forfærdeligt - her havde det være yderst gavnligt at vide hvis katten var drægtig - jeg må jo også synes, at 6 killinger fylder meget.
    MEN MEN MEN.. Jeg tror, som Naja, heller ikke at noget har gjort noget med en forkert hensigt. Jeg er OGSÅ sikker på, at der er masser af kærlighed og at killingerne og alle misserne har det bedst muligt - det hersker der ingen tvivl om herfra. Det er ikke der vi vil hen.
    - Men jeg ville aldrig have undgået at bemærke, hvis min hunkat blev drægtig og ved den mindste "mistanke", ville jeg straks få hende scannet.

    Jeg synes faktisk, at Naja gør det rigtige, ved at oplyse at hun synes det skal undgås så vidt muligt fremover - og jo mere fokus der kommer på dette område ( ikke kun i denne debat og for Johanna's killinger ) - jamen desto bedre kan dette måske mindskes fremadrettet.
    Vi må nogle gange se lidt længere frem også.
    - Og.. Som Camilla G skriver, er det vigtigt at man også har ytringsfrihed, så man ikke kun er søde, men også kan lære og blive endnu bedre. Det kan jo også være en form for støtte.

    Det er godt, at vi er mange forskellige herinde, så en sag har flere synspunkter og man derved kommer hele vejen rundt - hvorledes den enkelte så vælger at agere, kan kun den enkelte jo så vælge derfra!

    - I øvrigt må jeg ærligt indrømme, at jeg nogle gange "småsmiler" lidt af de debatter der foregår herinde. Det er nogle gange utroligt, hvor meget folk går op i ordvalg og vendinger - hovedsagen er vel indholdet - igen er vi nemlig ikke alle ens.
    Nogle kan skrive kortfattet, andre ( som mig smiley ) længere stile, nogle har ikke meget tid, men vil da lige ytre sin mening, hjælp, støtte og andre er måske bedst på anden vis. Hvorfor hugger så mange efter, måderne hvorpå tingene skrives. Klart, at man ikke skal svine hinanden til mv. Men det er jo ofte ej heller tilfældet! Jeg ser gentagende gange herind, hvor sætninger af og til lige skal presses til misforståelse - i stedet for de aktuelle facts.

    I øvrigt, TILLYKKE MED KILLINGERNE - de må være kære og dejlige. Glæder mig til at se billeder og håber du finder forældrene med sikkerhed, som du agter at gøre - og jeg er sikker på, at du er mere opmærksom næste gang, nu hvor du ved, at det kan være svært at se drægtighed og løbetid på Anubis.


  • #54   12. dec 2006 Majse.... Grim i munden synes jeg da ikke jeg har været... har ikke påstået der var noget der ikke havde omløb i hovede... det er tilgengæld temlig groft og på et ret lavt plan... men fred være med det...

    Har bare stillet spørgsmål ved om man ikke har for travlt hvis man ikke lægger mærke til at ens kæle dække er gravid... og hvis der var mistanke hvorfor det ikke blev undersøgt....

    Naja


  • #55   12. dec 2006 Tina
    Det var jeg ikke klar over;-)

    Lykke
    Jeg er også helt enig med at man skal gøre sit for at der ikke sker diverse uheld, samt tage ved lære - enten fra egne oplevelser eller fra andre opdrætteres oplevelser.

    At opdrætte er ikke bare killinger - det er en "side gevinst" for det er klart at man skal være meget obs på sine katte hele tiden.

    Jeg har også helt fra starten, haft den ideologi om at der ikke må ske uheld i mit opdræt. Dette har jeg så måtte indse ikke altid kan holde stik.
    Første uheld skete fordi mine børn kom til at lukke en hunkat ud til Junior. Han gik for sig for lige netop at undgå uheld.
    Andet uheld skete fordi vi havde et ungdyr der var mere fertil end vi regnede med, samt en hunkat der ikke siger noget som helst i sine løbetider.

    Jeg har lært en del af disse uheld og i dag har vi ikke killinger over 3½ mdr. uden de er kastreret.

    Jeg mener selvfølgelig at alle har lov til at give udtryk for sine meninger. Dog kan jeg godt savne de saglige forklaringer i stedet for kun at se på det negative i en sket handling/situation.

    Annette



  • #56   12. dec 2006 Tillykke med killingerne Johanna
    Dejligt at de alle har det godt :o))))

    Knus


  • #57   12. dec 2006 Stort tillykke med killingerne Johanna..... Billeder billeder....




    Og må jeg så tilslutte mig resten af debatten.
    Hvor er jeg glad for at læse at der findes hunkatte der ikke siger noget under en løbetid.
    Jeg er nemlig ret sikker på at JEG har et upskuld i vente inden længe.
    Min lille mainecoonlookalike Lille My har nemlig kun været i løbetid en gang i sit liv..... Lige før hun blev 1 år.
    Hun er nu over 2 og vi har aldrig observeret en løbetid siden ??
    Snakken er faldet på at hun skal steriliseres her i foråret, da Garfield jo bliver større og vi ikke ønsker UPSkuld.... ( selv om hun ikke går i løbetid)

    Meeeen....... hun har nu fået store røde patter - ligesom min gravide Phoebe P. ???
    Garfield er det IKKE - han kan ikke noget endnu. Og det eneste jeg kan komme i tanke om er den dag Sylfiden var inde for at blive vasket og rente rundt for at tørre bagefter...... ( han boede ellers ude i sit eget hankattehus)
    Pludselig kom han og Lille My op at slås !! Hørte katteskrig i køkkenet, og løb hurtigt derop - Lille My stak hurtigt af og op på 1. sal.

    Jeg tror dævlme hun er blevet parret denne dag!!

    Så jeg er altså en af dem uden styr på tingene/kattene....
    Og lille my skal være mor omkring samme tidspunkt som Phoebe skal.


    Alt går ikke altid som planlagt!


  • #58   12. dec 2006 Nej - han kan ikke noget endnu - det er helt sikkert.

    Men det har ikke været slagsmål jeg har hørt den dag....

    Men hun viser/har vist nemlig slet ikke tegn på løbetid, kan han godt parre hende og gøre hende gravid selv om hun ikke er i løb? Eller er hun bare en tavs"løber"?


  • #59   12. dec 2006 Hmmm........ laver det til en emne om løbetider.....

  • #60   12. dec 2006


    Hmm, Jeg vil ikke blande mig for meget i denne debat, har dog læst det, og har ikke så meget at sige til det.. Dels fordi at jeg ikke har så meget forstand på det.. Men synes det lyder som en spændende debat, hvis folk så bare stoppede med at bitche hinanden...




    -----------------------------------------------

    Nå, men AZZIZAM . Et stort og hjerteligt tillykke med de 6 bebser, og at fødsel gik godt (så godt at du sov fra den *SS*)

    Jeg glæder mig til at se billeder af de små..


  • #61   12. dec 2006 Ja lille MY er jo så kun blevet parret en enkelt gang, da Sylfiden var inde for at blive finet til udstillingen i Hillerød :o)

  • #63   13. dec 2006 Oh wow! Sikken en debat.. Det gik self lidt for meget over i hvem der sagde hvad, men hvor er det rart at læse noget hvor så mange har skrevet indlæg og så mange indlæg. Det glæder mig at vi her har noget der kan få folk op ad stolene :o)

    Azizam - Stort tillykke med de små, godt de gik godt denne gang. Jeg glæder mig til at se billeder og høre hvordan det går med DNA testene. Og jeg synes foriøvrigt at du lyder til at gribe det rigtig fornuftigt an; at du kommunikerer med din klub og planlægger de test.

    Og nu dem der siger at hun ikke opdagede det, Azizam skriver jo selv at "Jeg havde det på fornemmelsen, men var ikke helt sikker." Det kan altså være svært at se på en hunkat, de er jo alle forskellige. :o) Min familie har selv haft en gammel (erngang ung :o) ) huskat Missemor, som vi nogen gang har troet var gravid når hun ikke var det og ikke var gravid når hun var det. (Hun var en af dem der var umulige mht p-piller)

    Men jeg er da enig i at man skal overveje hvad der gik galt, og hvordan man kan gøre det bedre, og det er da en god ting at folk også gør opmærksom på den slags, og hvad deres holdninger til antal katte osv er :o) Og at der er nogen der har andre holdninger.. Jeg er så ikke inde i hvordan Azizam har sit opdræt, så jeg vil ikke sige noget der.
    Jeg elsker debat..

    Azizam - Igen STORT TILLYKKE!! Godt de er sunde og raske og hun tager sig af dem..


  • #64   13. dec 2006 Lundkvist - Haha, ja mon ikke.. Skal jeg have en hankat skal den helt sikkert være uden de bageste

Kommentér på:
Anubis har født...

Annonce