{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

farver/genetik {{forumTopicSubject}}

ja- et emne der har været på banen mange gange før... men jeg kan altså ikke helt hitte ud af det. har set flere tabeller og sådan rundt omkring, men det kræver at man kender hele fænotypen(?) aaBb osv. men jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken farve han jeg skal vælge til min lille chokolade orientalsk korthår hun om et år eller to når det bliver relevant. farverne jeg er på jagt efter er : lavender, blå og caramel - eller hvid- men den er super sjælden. ved at det er noget med at lavender er en fortynding så der skal reccesive gener i spil, men skal hanne være lavender, brun, fawn eller noget helt tredie
gode forslag ønskes...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  farver/genetik
  • #1   16. dec 2006 eneste jeg kan stemme i med er at fortyndsgenet skal være i begge forældre katte i genotypen, hvis killingerne skal være fortyndingsfarver. vil mene at chokolade vil "vinde" over de andre fortyndingsfarver, men er ikke 100 % sikker... håber nogle af eksperterne vil træde til.

• #2   16. dec 2006 Uuuhhh jeg er ikke så godt inde i siamfarverne, men jeg ved at hvis du vil have hvide killinger, så er du nødt til at finde en Foreing White.

Min søster opdrætter siam og hun har en fin side med et farveskema ved parringer her: http://www.dk-arjuna.dk/dk/Rammer.htm

Måske kan du finde det du søger..

Annette

• #3   16. dec 2006 hmmm jeg kan se det ikke linker direkte til farveskemet, men du kan gå ind under Nyttigt, hvor farveskemaet er et af de link der er..

Annette

• #4   16. dec 2006 det var et fremskridt- dog manglede der nogel af de osh specifikke farver som ex caramel. men indtil videre ser det ud til at en blå han ville give bedst c´hance for det ønskede. den tid den sorg. mon ikke dso dansksiam og orientaler ring de kan hjælpe mig når tid er.
    tak for hjælpen i hvert fald

Kommentér på:
farver/genetik

Annonce