{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

Hvor lang tid er der mon endnu? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Min smukke Bella (norsk skovkat/maine coon) er drægtig. Hun er førstegangs fødende og jeg skal være "jordemor" for første gang. Jeg ved desværre ikke hvornår hun kan være blevet parret, så jeg suger lige en masse info fra jer smiley

Killingerne bevæger sig MEGET, de ligger nærmest lige under huden på hende så tydelige er de at mærke nu. Hun er begyndt at kalde, og leder efter steder at gemme sig - har hun gjort i 3 dage nu. Hun har plukveer - men det har jeg nu oplevet den sidste uges tid. Hun spiser og drikker fint. Hun virker træt/udmattet, for hun ligger sig midt på gulvet ind i mellem for at slappe af (selvom hun ikke er meget for at hunden er nysgerrig).

Fødekassen er klar og til dels accepteret, men hun skal liiige prøve at mase sig ind under reolen, skrivebordet, tv-bordet osv..

Jeg er bare så spændt smiley Og jeg har været total klar i en uge nu. Hvor lang tid er der mon endnu?

Håber I kan hjælpe smiley

Claudia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor lang tid er der mon endnu?
  • #1   23. mar 2007 I mine ører lyder det som om det er lige op over. Min Aja gik rundt og skrabte på hylderne i klædeskabet, i sengen osv nogle dage før, men da det vat tid lagde hun sig pænt i fødekassen.
    Jeg vidste ikke at det var "nu" mere end ca 1 time før den første killing kom.
    Det er meget normalt at en højgravid kat indtager de mærkeligste stillinger allerhelst lige midt på gulvet så man skal træde over hende.
    Det bliver spændende, held og lykke med det.


  • #2   23. mar 2007 Aja blev først slimet bagi umiddelbart før den første killing kom, og havde haft mælk i patterne i en uges tid.

  • #3   23. mar 2007 Tak for svarene, der KAN heller ikke være lang tid igen nu. Jeg har lidt svært ved at sige om killinger er faldet på plads, men umiddelbart vil jeg tro det, for det ser ud som om hendes mave hænger. Hun er ikke så bred over ryggen mere når hun står op. Umiddelbart vil jeg tro at der er en 2-3 stykker, specielt i den ene side af hendes mave er der meget aktivitet.

    Hvordan kan man se om der er mælk i brysterne? Og hvis hun nu ikke giver lyd fra sig, hvordan kan man så vide om hun har veer?

    Hilsen en eder-spændt
    Claudia


  • #4   23. mar 2007
    Undskyld Claudia M håber ikke at det gør noget jeg lige låner din tråd, men har lige et enkelt spørgsmål. Må man godt tøre killingerne når de er blevet født med et håndklæde eller ordner misse mor selv det ?


  • #5   23. mar 2007 Bare helt i orden, Christine! Umiddelbart hvad jeg har kunnet læse mig til - og jeg har læst og læst og læst de sidste par uger - så burde missemor ordne det hele selv, men HVIS ikke hun selv kan/vil så må du hjælpe hende. Et frotté håndklæde er godt til formålet og samtidig med at du tørrer killingerne får du også blodomløbet igang - som hvis missemor selv tørrede killingerne. Correct me if im wrong smiley

  • #6   23. mar 2007 Claudia M: Mange tak så ved jeg det..
    Min Afrodithe skal nemlig ud til en dejlig han mis her den 30 og håber da bare vildt meget at hun bliver drægtig.

    Diana J: Ja tror også det bliver svært ikke at blande sig.. Men vil gøre alt for at holde fingerne for mig selv.. Det er jo første gang jeg skal være jordmor har aldrig prøvet det før..

    Er der forresten nogle rigtig gode bøger eller hjmme sider i kan anbefale ?


Kommentér på:
Hvor lang tid er der mon endnu?

Annonce