8.119 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Venindes kat! Slimprop gået! Tid? Venindes kat! Slimprop gået! Tid?

Ja, min veninde ringede lige for knap en time siden. Vi havde lige snakke om at deres drægtige hunkat da snart måtte føde, og så 5 min efter går slimproppen!
Nu er mit spørgsmål så hvor lang tid der ca må gå fra den går til den første killing kommer, og hvor lang tid tid før man skal til at være bekymret? :o)
Og så ellers bare gode råd modtages.
De har fødekasse, uden frotté. Men det er to år siden jeg sidst var med til en fødsel. (De har stor erfaring i føl- og kalvefødsler, men ikke i katte. Selvom princippet i at hjælpe nu er ca det samme :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Venindes kat! Slimprop gået! Tid?
  • #1   25. apr 2007 ønsk dem tillykke her fra... har aldrig været med til en katte fødsel så kan ikke hjælpe.:o)

• #2   25. apr 2007 Har så lige fået besked om at den første lille makrel tabby er kommet til verden, og at alt indtil videre går planmæssigt :o) Vil dog stadig gerne have svar.. Bare så jeg ved det til en anden gang :o)

• #3   25. apr 2007 Hej Eva
    Når slimproppen går, kan der godt gå et par dage inden fødsel.

Så længe katten ikke har veer og så længe der ikke går mere end højest et par dage, så er der ikke noget at bekymre sig om ;-))

Men din veninde skal da have et stort tillykke med killingerne ;-)))

• #4   25. apr 2007 Annette O - Okay, tak.. Er det så fra presserveerne starter at der helst kun skal gå 1 time, max 2 timer ca? :o) Eller husker jeg helt forkert. Hehe. Skal jo forhåbentligt genopfriske alt det her engang i år.

• #5   25. apr 2007 Hjertelig tillykke med din veninde´s kat og dens killinger!

De kattefødsler jeg har været med til, har de født samme dag som slimproppen gik, men som sagt kan der gå nogle få dage (tror jeg, når det bliver skrevet).

Potekram.

• #6   25. apr 2007 Eva

Ja når først katten får presseveer, må der ikke gå mere end 1-2 timer inden den første killing fødes ;-)))

Langt de fleste katte føder samme dag slimproppen er gået, men enkelte katte venter og det er ikke farligt smiley

Nogle katte kan også føde en killing og vente et godt stykke tid, inden den føder de næste killinger.
    Jeg kender en opdrætter hvor hunkatten fødte en lille killing og først efter et par dage (kan ikke huske nøjagtigt hvor mange) fødte den yderligere 4 killinger.

Hvordan går det med din venindes kat?? Har hun født flere killinger?? Og NEEEJ jeg er slet ikke nysgerrig *GGG*

• #7   25. apr 2007 :o( Ja, der er kommet to mere. Men den første af de to næste vendte forkert, og har vist langt inde siddet fast, og fosterhinden blev brudt. Den er i hvert fald død.
    og nr 3 er dødsfødt og ser ud til at have været det et stykke tid :o( Rigtig sørgeligt.
    Den første hænger dog fat i sin mors pat og har gjort det siden den blev født ca.

• #8   25. apr 2007 Nr 3 blev også født baglæns :o(

• #9   25. apr 2007 Killinger vender ikke forkert, når de bliver født.

Det er lige så normalt at halen kommer først, som hovedet.

Jeg er ked af at den 3. døde, men hvis den har været død i lang tid, og den er ved at rådne, så kan mor-missen få livmoderbetændelse, og det kan være ret alvorligt!

• #10   25. apr 2007 Har fået at vide at fostervandet ikke lugtede eller noget. Så den har nok ikke været død længe nok til at rådne?

• #11   26. apr 2007 Hun har holdt pause nu her. :o) Men virker til at være ved at få veer igen. Men vil lige skrive en opdatering i morgen engang..
    Den første killing er blevet godt rund nu her :o)

• #12   27. apr 2007 Det bkev så kun til de tre killinger. Men den der blev født levende har det rigtig godt og ser efterhånden ud til at have slugt en hel håndbold. :o) Sådan ca. hehe.

Kommentér på:
Venindes kat! Slimprop gået! Tid?

Annonce