{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.438 visninger | Oprettet:

Kan en hunkat voldtages?? {{forumTopicSubject}}

Hej

Et spørgsmål jeg længe har tænkt på. KAN en hunkat voldtages???

Altså en hunkat får ægløsning når hankattens penis er oppe i hende og når denne trækker sig ud. En hankats penis har modhagere, så når denne trækker sig ud, så gør det ondt på hunkatten (den skriger) hunkatten får ægløsning, ægget befrugtes osv.

Men har man nu de sødere racer (som mine Ragdolls) som vil "fake en løbetid" fordi de er for søde, kan de så blive drægtige ved bare at blive penetrerede? Selv om de ikke er i løbetid??? En veninde jeg har mener at ha været vidne til det....og med et kuld killinger til følge.

Spørgsmål til folket!!

Helst med relevante kilde....

Tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan en hunkat voldtages??
  • #1   10. maj 2007 det lyder ret utroligt... og er desværre nok ikke kilden du søger... men hvorfor skulle det ikke kunne ske...? der er jo så mange ting som vi ikke forstår og som ikke kan forklares....

• #2   10. maj 2007 Jeg mener ikke at en hunkat kan voldtages med killinger til følge..

Hunkattes cyklus kører på samme måde som et menneske har en cyklus.
    Når katten kommer i løbetid, vil hendes æg være tilstrækkelig store og "modtagelige".
    Det er rigtigt at hankatten er medvirkende til at hun løsner sine æg, når hun bliver parret, men en hunkat der ikke er i den rette tid i cyklussen, vil ikke udløse æg...

Sådan mener jeg det hænger sammen.
    Jeg har dog desværre ikke nogle link at henvise til....

• #3   10. maj 2007 Tak for jeres meninger - her burde være en smilende sol - vi mangler disse smilyes...

Men jeg vil gerne ha underbyggede videnskabelige forsøg, da jeg mener det MULIGVIS KAN lande sig gøre...

• #4   10. maj 2007 jeg tror nu heller ikke at det kan udelukkes helt... et menneske kan jo også blive gravid udenfor ægløsning... det er da set før... men igen har jeg heller ikke så bred en viden om dette emne at jeg kan sige at det er rigtigt eller forkert... men tror måske ikke det er umuligt, selvom det lyder langt ude...

• #5   10. maj 2007 Jeg har jo Ragdolls - ikke de hurtigst hoppende kaniner på heden....

Sån en kan man godt tvinge ned i løbetidspositur.

KAN den så blive drægtig.....?? Katte har jo ægløsning NÅR hankatten penetrerer? Min veninde´mener at hun fik en sådan graviditet - efter en meget vokal hunkat...

Det er da en diskussion værd...??

• #6   10. maj 2007 Hanhatte var MEGET erfaren, hunkatten var meget Ragdoll...

• #7   10. maj 2007 Hankatten...red

• #8   10. maj 2007 Nej - det er ikke når hankatten penetrerer hunkatten, at hun får ægløsning.
    Det er når han trækker sig ud, at hunkatten oplever smerten som gør at hun ruller sig.
    Det er først når hunkatten ruller sig voldsomt (efter parringen) at hun udløser æggene.

Selvom man tvinger en hunkat i parringspositur, er jeg 100% sikker på den ikke bliver gravid, medmindre den er i en stille løbetid.

Men noget helt andet - hvorfor tvinge katten til det?? Hvis ikke de matcher hinanden eller tiltrækkes, hvorfor så udsætte katten for den form for vold???

• #9   10. maj 2007 Hmmmm

Håber at Raiku Sarvå kan lette mit spørgsmål, så har lagt det til hende.

Men kom glad med jeres meninger - hun behøver jo ikke at ha ret...

Potedask fra
    Anne

• #10   10. maj 2007 Raiku kan sikkert svare dig på det.

Har jeg forstået det rigtigt, at din veninde tvang katten i parringspositur, for at få den parret?? Og var katten ikke i løbetid????

• #11   10. maj 2007 Næ næ, det var hunkat udenfor løbetid som dog blev penetreret af meget vidende hankat - med killinger til følge. Opdrætter er ABSOLUT ikke nybegynder...

• #12   10. maj 2007 og nej det er selvfølgelig ikke bare ved peneration, men som Annette skriver.

Jeg tog det bare fra start af, da penetration ligeledes forudsætter en "tilbagetrækning"...og der kommer hunkattens ægløsning

• #13   10. maj 2007 Som Birtta skriver....

Så håber jeg det det samme. Men jeg ved det ikke. Så jeg vil gerne vide det "rigtige"

Jeg har en slatten race, som underkues let. Vi ved at hunkatten får ægløsning når hankatten trækker sig ud. Kunne det så ikke forekomme udenfor løbetid?? Specielt med en Ragdoll??

Håber at Raiku kan lyse op, for jeg er ikke sikker (og mig som ellers ALTID ved bedre...suk)

• #14   10. maj 2007 Britta:

Det kan selvfølgelig ha været stille løb. Men det var en hunkat som havde 3 kuld før denne, og som altid havde været meget vokal, og en opdrætter som VIRKELIG har styr på tingende...og og og..... Hunkatten passer bare ike ind i "profilen" for løbskhed.

Ingen hankatte var intereserede i hende, men ham "fører"hankatten tog hende bare, og det tror jeg godt man kan med Ragdollhunkatte - dem uden hjerne.....de findes SMILEY(dem vi mangler her i debatten)

• #15   11. maj 2007 Selv om hunkatten fik ægløsning, så ville det jo fordre at æggene var modne nok til at blive befrugtede. Så ja, måske ville hunkatten kunne blive gravid - men så ville det nok være meget tæt på at hun alligevel var kommet i løbetid. Og æggene dermed var mod´ne nok til at kunne befrugtes.
    ( bare mine tanker )

• #16   18. maj 2007 RAIKU`s svar

Der er mange katte der hygge-parrer, det kommer der ikke killinger af. En
    hunkat kan kun blive drægtig når hun er i løbetid men ikke alle hunatte
    viser deresløbetider så mennesker opfatter det. Hankatte er eminent gode
    til at lugte sig til en løbsk hunkat, som ikke nødvendigvis er begyndt at
    kalde endnu.
    Mvh
    Raiku

Kommentér på:
Kan en hunkat voldtages??

Annonce