Kan en hunkat voldtages?? {{forumTopicSubject}}
Hej
Et spørgsmål jeg længe har tænkt på. KAN en hunkat voldtages???
Altså en hunkat får ægløsning når hankattens penis er oppe i hende og når denne trækker sig ud. En hankats penis har modhagere, så når denne trækker sig ud, så gør det ondt på hunkatten (den skriger) hunkatten får ægløsning, ægget befrugtes osv.
Men har man nu de sødere racer (som mine Ragdolls) som vil "fake en løbetid" fordi de er for søde, kan de så blive drægtige ved bare at blive penetrerede? Selv om de ikke er i løbetid??? En veninde jeg har mener at ha været vidne til det....og med et kuld killinger til følge.
Spørgsmål til folket!!
Helst med relevante kilde....
Tak
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 130
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Hunkattes cyklus kører på samme måde som et menneske har en cyklus.
Når katten kommer i løbetid, vil hendes æg være tilstrækkelig store og "modtagelige".
Det er rigtigt at hankatten er medvirkende til at hun løsner sine æg, når hun bliver parret, men en hunkat der ikke er i den rette tid i cyklussen, vil ikke udløse æg...
Sådan mener jeg det hænger sammen.
Jeg har dog desværre ikke nogle link at henvise til....
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Men jeg vil gerne ha underbyggede videnskabelige forsøg, da jeg mener det MULIGVIS KAN lande sig gøre...
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 130
okt 2006
Sån en kan man godt tvinge ned i løbetidspositur.
KAN den så blive drægtig.....?? Katte har jo ægløsning NÅR hankatten penetrerer? Min veninde´mener at hun fik en sådan graviditet - efter en meget vokal hunkat...
Det er da en diskussion værd...??
okt 2006
okt 2006
okt 2006
Det er når han trækker sig ud, at hunkatten oplever smerten som gør at hun ruller sig.
Det er først når hunkatten ruller sig voldsomt (efter parringen) at hun udløser æggene.
Selvom man tvinger en hunkat i parringspositur, er jeg 100% sikker på den ikke bliver gravid, medmindre den er i en stille løbetid.
Men noget helt andet - hvorfor tvinge katten til det?? Hvis ikke de matcher hinanden eller tiltrækkes, hvorfor så udsætte katten for den form for vold???
okt 2006
Håber at Raiku Sarvå kan lette mit spørgsmål, så har lagt det til hende.
Men kom glad med jeres meninger - hun behøver jo ikke at ha ret...
Potedask fra
Anne
okt 2006
Har jeg forstået det rigtigt, at din veninde tvang katten i parringspositur, for at få den parret?? Og var katten ikke i løbetid????
okt 2006
okt 2006
Jeg tog det bare fra start af, da penetration ligeledes forudsætter en "tilbagetrækning"...og der kommer hunkattens ægløsning
okt 2006
Så håber jeg det det samme. Men jeg ved det ikke. Så jeg vil gerne vide det "rigtige"
Jeg har en slatten race, som underkues let. Vi ved at hunkatten får ægløsning når hankatten trækker sig ud. Kunne det så ikke forekomme udenfor løbetid?? Specielt med en Ragdoll??
Håber at Raiku kan lyse op, for jeg er ikke sikker (og mig som ellers ALTID ved bedre...suk)
okt 2006
Det kan selvfølgelig ha været stille løb. Men det var en hunkat som havde 3 kuld før denne, og som altid havde været meget vokal, og en opdrætter som VIRKELIG har styr på tingende...og og og..... Hunkatten passer bare ike ind i "profilen" for løbskhed.
Ingen hankatte var intereserede i hende, men ham "fører"hankatten tog hende bare, og det tror jeg godt man kan med Ragdollhunkatte - dem uden hjerne.....de findes SMILEY(dem vi mangler her i debatten)
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.220
( bare mine tanker )
okt 2006
Der er mange katte der hygge-parrer, det kommer der ikke killinger af. En
hunkat kan kun blive drægtig når hun er i løbetid men ikke alle hunatte
viser deresløbetider så mennesker opfatter det. Hankatte er eminent gode
til at lugte sig til en løbsk hunkat, som ikke nødvendigvis er begyndt at
kalde endnu.
Mvh
Raiku