{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.092 visninger | Oprettet:

Kan en hunkat angribe killinger.??? {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Har et spørgsmål.. Den nye hunkat vi har fået, udviser megen vrede, og idag er min Amanda blevet mor til 7 killinger, via kejsersnit..

Det virker som om Dixie (ny kat) er meget gal, og ikk som andre siger, at hunkatte ikk gør killinger noget, men jeg er meget i tvivl, med hende der..

Håbede på hun måske ku hjælpe, da hun jo mistede et kuld, forrige uge, men jeg stoler ikk på hende..

Er der nogen der ved noget om det..??

KnuZz Mette

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan en hunkat angribe killinger.???
  • #1   14. jun 2007 En hunkat gør sjældent sine egne killinger noget - men en hunkat kan godt finde på at forsøge at jage en anden hunkats killinger væk... Jeg ville nok skille de to hunkatte ad, indtil killingerne er lidt større.

• #2   14. jun 2007 Godt, så er min fornemmelse nok rigtig alligevel... Prøver, men det er svært i mit hjem..

KnuZz Mette

• #3   14. jun 2007 Hvor meget større tror du, de skal være, før de kommer ind igen..

KnuZz igen...

• #4   14. jun 2007 Du kan jo prøve at lade dem alle være sammen under streng overvågning. Så snart Dixie stresser over killingerne, bliver hun lukket væk og hygget om, der hvor hun kommer hen.
    Jeg vil mene, at når killingerne er store nok til at kunne løbe væk og gemme sig for hende, så går det nok - stadig under overvågning...

• #5   14. jun 2007 Ja det lyder som, det var en ide...
    Jeg har sådan fortrudt vi fik hende, da hun rasere hver nat.. Hun tæver min hankat, hvæser af alt og alle..
    Overvejer, at ta hende til dyrlægen og aflive hende.. Aner ikk hvad hun har været udsat for...

KnuZz Mette

• #6   15. jun 2007 Hvad mener du med, at hun udviser megen vrede?

Du skriver, hun mistede et kuld i sidste uge. Aborterede hun ca. midtvejs, eller var hendes killinger dødfødte?

Jeg har ALDRIG i de 20 år, jeg har opdrættet, oplevet en hunkat gøre nyfødte eller små killinger fortræd, men når killingerne tonser rundt i frække-alderen, kan de godt få en hvæs og måske en øretæve. Det er bare naturlig opdragelse.

Hun er ny og slet ikke faldet til endnu, og hun har oven i købet mistet sine killinger. Er der noget at sige til, hun er frustreret?

Du skal IKKE være bange for, hun gør de små noget.
    Tværtimod ville jeg - hvis hun fødte til tiden - se, om hun stadig har mælk, og så ville jeg give hende et rum for sig selv med tre af killingerne.

• #7   15. jun 2007 De var ikk færdigudviklet, de havde ingen pels...
    Nu har du nok ikk set, de andre indlæg, jeg har lavet, men hun bed åz der hvor hun kom fra.. Jeg kan ikk nærme mig hende så tæt, som til maven, da hun så bider.. Desværre.. Hun måtte gerne få en killing, da der er 7, og 3 bitte små, men jeg er ikk tryg ved hendes opførsel.. Hun kryber, knurre og bakker væk...

KnuZz

• #8   15. jun 2007 Stakkels, stakkels kat. Det er jo ikke til at vide, hvad hun har været udsat for før, som gør, at hun er blevet bange for hænder. Hun reagerer, som hun gør, ikke fordi hun er arrig. Hun er bange!

Jeg tror, den aller største tjeneste, du kan gøre hende, er, enten at komme ud som alene-kat hos en ældre, rolig familie eller også lade hende aflive. Jeg er ellers meget stor modstander af at aflive en sund og rask kat, men en kat kan være så kvæstet mentalt, at det er det mest barmhjertige.

• #9   15. jun 2007 PS:
    Jeg forstår ikke rigtigt???
    Du skriver om hende i din profil, at *hun er en meget dejlig og kælen kat*.
    Hun er fra 2006 og altså ikke ret gammel, hvorfor kan du så ikke rigtigt få noget at vide om hende?
    Og hvad er det for en opdrætter, der sælger en høj-drægtig kat?

• #10   15. jun 2007 Godmorgen..
    Nej det er ikk fra en opdrætter, men jeg gjorde nogen en tjeneste, for at gi katten et hjem, men det var ikk helt så heldigt...
    Ja hun er kælen, men du aner ikk hvor du har hende..
    Hun sover åz på mig, men kan finde på, at bide mig der åz..
    Og jeg synes heller ikk om, at aflive dyr, men hvis hun mentalt er ødelagt, synes jeg det er mest værdigt..

KnuZz

• #11   15. jun 2007 Den ene kæmper hårdt, for at overleve, ruller væk fra de andre, men har ikk kræfter til komme tilbage, så når her er fred, ser jeg hvad hun siger til den til den...
    Har bare ikk lyst, til at nogen efter det vi har været igennem... Det har været nogen lange dage, med veer uden der skete noget...

KnuZz

• #12   15. jun 2007 Det gør jeg åz, men det virker som hun ikk tager sig af den, vel fordi den ikk har de kræfter, som de andre.. Så den får mad og varme af mig.. Luner en klud og pakker den lidt ind..

KnuZz

• #13   15. jun 2007 Ja jeg har åz tænkt tanken.. Tror her er for hektisk, men synes det synd med et nyt hjem.. Igen....

Knuzz

• #14   15. jun 2007 "Det gør jeg åz, men det virker som hun ikk tager sig af den, vel fordi den ikk har de kræfter, som de andre.. Så den får mad og varme af mig.. Luner en klud og pakker den lidt ind.."

Hunkatte er meget bedre end vi til at fornemme, når der er noget galt med en killing, og så "kasserer" hun den, for i hendes verden er det spild af ressourcer, hun i stedet kan bruge på de sunde killinger. Det sker også, at hun for at gøre en lang historie kort bider den ihjel.

Så hvis du vil prøve at give Dixie et par af killingerne, skal det i hvert fald ikke være den. Hun har allerede mistet sine egne killinger, så det vil være synd, hvis hun igen skal miste en.
    Og så skal du ikke give hende kun én, men 2-3 killinger. Een killing har ingen søskende at putte sig med. Du skal nok også være indstillet på at fodre de killinger, til Dixie har lagt mælk ned, og det kan godt tage et par dage. Rengøre dem, skal hun nok gøre.

• #15   15. jun 2007 Hej igen...

Det lader til den ny lillemis er kommet til kræfter selv, og er vist begyndt at komme til mor´s mave, og få hægtet sig fast. Så nu ser vi hvad der sker.. Dixie ikke interesseret i de små..

Hun farer frem og tilbage til viduerne i stedet for.. Man sagde hun var indekat, men det tror jeg ikke på, for hun er helt ustyrlig nu efter mere end 14 dage..

Så det hjælper nok, når vores kattegård blir bygget, men det sidste hegn, er i restordre.. Når hun så kommer ud, håber jeg hun ændre adfærd..

KnuZz Mette

• #16   15. jun 2007 Mette jeg ville give hende en chance inden du bare afliver hende, jeg har selv haft en kat som hende, jeg fik hende fra Grækenland og hun havde aldrig været i gode hænder, men der imod mishandlet. Hun var også kælen til tider men jeg viste aldrig hvor jeg havde hende, hun sad også pludselig i min hånd. Hun stressede meget over mine egne katte og jeg var den eneste hun blev tryg ved, jeg valgte i januar at give hende et nyt hjem uden andre katte og det er det bedste jeg har gjort for hende, hun trives så godt og er blevet en helt anden kat, hun er nu glad legesyg og meget kælen, så jeg tror du skal give hende en chance mere.

• #17   15. jun 2007 Det vil jeg åz gøre endnu, for der ses jo nok ikk bedringer før om mindst 2 - 3 måneder..
    Er begyndt med P-piller, da dyrlægen foreslog det, for at se om en evt. sterillisering ku hjælpe.

Så det første skridt..

Men jeg skal huske, hun har nu haft 2 - 3 hjem på nuværende tidspunkt, så det har åz noget værdighed at gøre..

KnuZz Mette

Kommentér på:
Kan en hunkat angribe killinger.???

Annonce