{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

Alexk
Alexk
Tilmeldt:
12. maj 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Spørgsmål om avl. {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Jeg har et spørgsmål da min kæreste og jeg er nye i at have kat.

Sagen er den at vores hankat skal kastreres.
Dem vi har fået katten fra vil dog have ham tilbage for at avle på ham inden han skal kastreres.

Er dette ok?
Jeg læste at hanhunde kan blive frustreret hvis man først har avlet på dem og derefter kastrerer dem.
Er det det samme for katte eller er det okay at han bliver avlet på nu og så kastreret ugen efter?

Vi vil jo ikke have en stresset og frustreret kat. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål om avl.
  • #1   12. maj 2018 Normalt sender man ikke hankatten hjem til hunkatten men omvendt. Ved at sende hankatten til hunkatten riskerer man, at han er så stresset, at han ikke vil parre hende. En hunkat derimod er ofte lettere at "flytte", når hun er i løbetid.

    Alle mine tidligere avlskatte bliver neutraliseret. Det i sig selv er intet problem.


  • Alexk
    Alexk Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   12. maj 2018 Tusinde tak for svaret!
    Vi var meget bekymrede for om vi nu fik en helt anden kat tilbage.

    Vi har desværre ikke så meget valg i sagen, så om han gider eller ej gør egentlig ikke os noget.
    Vi er bare kede af hvis det skal stresse ham unødvendigt.
    Det var betingelsen for at vi fik ham gratis at han kunne bruges én gang til avl.

    Vi har fået ham efter han har været 2 andre "familier" igennem. (han er kun omkring 12 måneder)
    Så vi har besluttet at nu skal han have et godt hjem én gang for alle.


  • #3   13. maj 2018 Man skal aldrig sige ja til en udstationeringskat, hvis man ikke føler sig godt tilpas med betingelserne.

    Jeg har også haft en udstationeringskat, der endte op på 6 eller 7 hjem. smiley

    Det skulle ikke tilfældigvis være en Cornish Rex vel?


  • Alexk
    Alexk Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   13. maj 2018 Vi mener han er blandet race, men han skulle være norsk skovkat.

    Det har været lidt svært at få konkrete facts omkring ham.


  • #5   13. maj 2018 En raceren kat har stamtavle. Så kort kan det siges. Og stamtavlen skal altid følge katten.

  • #6   13. maj 2018 Han jo meget mere stresset så længe han ikke er kastreret. Det er meget frusterende og stressende at være avlskat og de fleste har dem ikke i særlig mange år før de bliver kastreret.
    Lyder som et BYB opdræt eller bare en privat du har fået ham fra.
    Kan overhovedet ikke anbefale at han forbliver intakt - de vil på et tidspunkt begynde at strinte og så er det bye-bye møbler.

    Normalt tror jeg kun man ville gøre sig dette besvær med en udstationeringskat hvis han er et pragt eksemplar af racen og man af forskellige årsager ikke kunne have ham som avlskat selv.

    Alle opdræt som jeg kender holder deres hankatte i andre rum, da de er enormt destruktive og strinter meget.


  • #7   13. maj 2018 Er han solgt med papirerne i orden? Har I underskrevet salgskontrakt?
    Hvis katten er registreret i jeres navn, og I ikke har skrevet under på noget, så synes jeg I skal få ham kastreret nu.
    Jeg ved godt det lyder en anelse tarveligt, men det er nu engang bedst for katten, og den slags avl er netop så uetisk, at det ikke ville være værd at støtte.
    Lad ham nu bare få fred hos jer som en kastrat med et hjem for resten af livet. Vedkommende skal nok finde en anden hankat, hvis hun absolut VIL avle de blandingskatte. Dem er der alt for mange af (og det er problemet).


  • #8   15. maj 2018 De må komme med hunkatten til dig, det er det normale, og i har nok ikke fået papir på ham, endnu for det er opdrætters sikkerhed for at katten er deres til parring har fundet sted,, har i aftalt om det gælder bare der har været en parring ? Eller skal der være et kuld, før i ejer katten?
    Jeg håber i har en kontrakt på forløbet, og klar aftale om havd der skal være opfyldt, så i ikke kan køres rundt med.


Kommentér på:
Spørgsmål om avl.

Annonce