{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
688 visninger | Oprettet:

Har overtaget killingerne. {{forumTopicSubject}}

Jeg må lige spørge alle de garvede opdrættere om dette er normalt og hvad jeg dog skal stille op med det.

Min ene hunkat fik killinger, de er nu ca 16 uger gamle og fuldt vænnet fra hos deres mor. Moren til killingerne er nu pga sygdom steriliseret.

for nogen tid siden tabte min anden hunkat sine killinger og blev i den forbindelse også steriliseret. det er ca 3 uger siden at hun blev steriliseret og 5 uger siden hun tabte killingerne.

hun har til for en uge siden intet ville have med killingerne herhjemme, men har nu pludselig fuldt ud adopteret dem, dvs de ligger og patter lystigt hos hende og hun passer dem som sine egne.
Der er desuden ved at komme mælk i patterne på hende, trods det hun er steriliseret.

Killingerne skal snart tages væk, men skal jeg skille dem ad før det går for vidt..??
Det er vel ikke godt for hende at få mælk i patterne for derefter bare at tage killingerne fra hende...??
Nogle andre der har stået i en lign situation..??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har overtaget killingerne.
  • #1   23. jul 2007 Alle killingerne bliver vel ikke taget væk på én gang? Det gør de ikke her i huset netop af hensyn til morkatten, der ofte ammer dem meget længe.

Adoptivmoderen har jo fundet en erstatning for sine mistede killinger, så det kan godt være en svær nød at knække. Har du ikke mulighed for at beholde bare en af dem (måske bare lidt længere end normalt), så svinder hendes mælk i takt med, killingerne kommer væk.

• #2   23. jul 2007 Nej der er taget to væk, og adoptiv moderen sørgede over dem, de to næste flytter om en uges tid og den sidste ved jeg endnu ikke hvornår flytter.

men er det ikke forfærdeligt sent hun overtager killingerne...??
    Og er det normalt at en steriliseret hunkat kan få mælk i patterne...??

• #3   23. jul 2007 Jeg ville IKKE adskille dem nu, for hun vil både kunne høre og lugte dem, og det vil gøre hende endnu mere frustreret, men lad hende opleve, når folk går med killingerne. Så kan hun trøste sig med den tilbageblivende, så længe det varer.

Og til dit sidste spørgsmål:
    Jo, det har jeg oplevet flere gange.

• #4   23. jul 2007 Tak for hjælpen, jeg vil lade hende "beholde killingerne" længst muligt

• #5   25. jul 2007 Hejsa...

Det er ikke uanmindeligt, at en kat adoptere en eller flere af en anden kats killinger. Og nogle katte ammer deres killinger meget længe.

Katte kan også få fødsels depressioner...så jeg ser det som et sundt tegn at hun har taget killingerne til sig....og ja - de har været heldige og fået sig en ekstra nærende tår.

Ang. amning og neutralisering....så kan menneskelige adoptivmødre faktisk godt amme deres adoptiv børn - hvis de i forvejen stimulere deres brysterog det selv om de ikke danner æg.

anna

Kommentér på:
Har overtaget killingerne.

Annonce