{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.256 visninger | Oprettet:

Hvornår føder min kat? {{forumTopicSubject}}

Alle katte kloge mennesker - hjælp!!!


Jeg har taget denne vildkat til mig, og da jeg vil have den vaccineret og steriliseret/øretatoveret fortæller dyrlægen mig at den er drægtig og skal have killinger... Hurra tak for dét... Nå, men jeg må jo tage den udfordring, og har selvfølgelig sørget rigtig godt for katten, mens vi har haft den. (Ca. 1½ mdr.) Maven er nu RIGTIG stor, og iflg. dyrlægen skulle den ha´ født i forrige uge/sidste uge. Hun er meget åben bagtil, men ikke slimet, og der løber gennemsigtig væske fra patterne. Hun sover utrolig meget, men det har hun sådan set gjort de sidste 14 dage.



Nu kommer spørgsmålet;



HVOR LÆNGE ER DER TIL AT HUN FØDER?????





Jeg tør jo næsten ikke tage nogen steder hen, for jeg vil frygtelig gerne overvære og evt hjælpe til den her fødsel!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår føder min kat?
  • #1   10. aug 2007 Hun hedder Fie og kan ses på min profil.

  • #2   10. aug 2007 Der er 60 der har set denne annonce,men ingen der kan svare??

    Er det fordi ingen ved noget om kattefødsler inde på et katte-forum, eller er det fordi det "bare er en vildkat" jeg har taget til mig, og derfor gider ingen spilde sin tid på at svare???


  • #3   10. aug 2007 for mig lyder det ti at det kan ske når som helst... så vidt jeg ved gør katte det tidelig morge, sent aften eller nat... men jeg har os fået en hun kat for 3 uger siden og har altid hafft han så ved ikk så meget om fødsler ved katte....

  • #4   10. aug 2007 Nå, men så må jeg jo holde mig vågen de næste par nætter.

  • #5   10. aug 2007 Kitti - der er ingen kat, der er "bare en vildkat".

    Det er lidt svært at sige, hvornår din kat skal føde helt nøjagtigt. Det kommer an på hvornår hun er parret ;-)))
    DOG lyder det til, at hun er ved at være op over...

    Jeg ville - hvis det var mig - ikke planlægge ret meget de næste dage, for hun kan føde i dag, i morgen eller om en uge.. Det er meget svært at sige..

    Jeg håber det hele bare kører efter bogen smiley



  • #6   10. aug 2007 Vi havde engang en kat der fik killinger... Den gik og mijav'ede rigtig meget og fulgte efter os overalt lige inden den skulle føde. Vi havde gjort en kasse klar til den, og så lagde den sig lige så stille dér og fødte 6 små baby-missere:o)
    Så jeg tror da nok du skal opdage når det er lige oppe over!


  • #7   10. aug 2007 Læg mærke til om hun blokker .......Man kan se når en kat udblokker, så kører der nogle små trækninger igennem kroppen på katten.

    Hvis hun slikker meget mave, er det osse lige op over. Nogle katte spiser ikke den dag de skal føde - Det er dog ingen sikker tegn. Min egen kat spiste et gevaldigt måltid lige inden hun begyndte at presse.

    Held og lykke med det smiley



  • #8   10. aug 2007 Hejsa,
    har kun neutraliserede katte, så jeg har sldrig oerværet en killingefødsel, men jeg har hørt, at nogle katte følger deres ejer i rø... i tiden op til fødslen. Andre forsvinder og vil helst være helt i fred.
    Held og lykke med det, tror det er en stor oplevelse, og kan godt forstå du gerne vil være der sammen med katten ;o)

    -Berit-


  • #9   11. aug 2007 Jeg håber også at hun gør os opmærksom på. når det er lige op over. Men hun er jo ikke knyttede til os som vores andre katte, eftersom vi kun har haft hende i 1½ måned.

    Jeg synes hun er lige ved at sprænges, og kan ikke forstå de killinger ikke snart kommer ud!! Hun er meget besværet efterhånden og piber lidt når de flytter rundt derinde. Det bliver nok dejligt for hende at få dem ud.


  • #10   11. aug 2007 Er der sket mere?


  • #12   17. aug 2007 SÅ FIK VI KILLINGER!!!!!

    5 stk stribede, og meget meget søde mislinger.
    Den første kom kl. 15.30, og 5 min efter kom nr 2. Kl 16 kom den 3. og kl 17 den 4. og den sidste kom kl 17.30.
    Misse-mor har bare klaret det så fint. Det var kun den 4. jeg hjalp lidt med, da den kom ud med bagbenene først.

    De vejer alle mellem 102-114 g og har pattet rigtig godt hos deres mor lige fra start af. De har nogle gode lunger, for alle 5 kan pibe og skrige noget så hjerteskærende når deres mor skal op og spise/drikke.

    De er bare SÅ kære!! Og kønne... De ligner alle deres mor. Stribede, og med hvide poter og hvidt bryst.

    For 4 uger siden, sagde dyrlægen at der højst ville gå 1-2 uger før hun fødte, og der var nok 3-4 unger. Ja, hun tog fejl. der kom til at gå 4 uger, og der var 5 killinger ;0)


  • #13   17. aug 2007 Tillykke x 5 og et ekstra stort til missemor

  • #15   31. aug 2007 Tillykke

Kommentér på:
Hvornår føder min kat?

Annonce