{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

Kan man leve af det..? {{forumTopicSubject}}

Efter at have surfet rundt på diverse opdrætteres hjemmesider, er min mand og jeg kommet til at snakke om man mon kan leve af det, eller om det er noget man har som "hobby" ved siden af sit job?

For man kan se at man får en pæn slat penge for hver killing, men samtidig forestiller jeg mig at udgifterne også er derefter (med dyrelæge, foder osv osv).

Men samtidig lader man vel ikke de små myr være alene en hel arbejdsdag, gør man? Hvis de skal præges til at være vant til, og glade for mennesker.

Jeg taler som jeg har forstand til, men er meget nysgerrig på det.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man leve af det..?
  • #1   8. feb 2008 Det anede mig nok ... tak smiley

  • #2   8. feb 2008 Spørger du vores bankmand...så ville han bede os stoppe med at opdrætte PROMPTE!!

    (Jeg tror vi i gennemsnit har udgifter for 3500-4000 kr pr. måned KUN til opdrættet, foder, dyrlæge, grus, udstillinger osv. )...så det at man sælger 3-4 killinger måske en gang årligt kan jo ikke give overskud.

    Men det ER verdens skønneste hobby.



  • Marina B
    Marina B Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Svar: 14
    #3   8. feb 2008 Det er en hobby som man kan få til at være i balance økonomisk hvis alt går som det skal. Og det gør det jo ikke altid, der kommer måske lige et kejsersnit, killinger der bliver syge, en kat får en klo i øjet osv. Og uvist af hvilken grund, altid i weekenden eller efter kl. 17.00:-)))

    Der er selvfølgelig nogle "avlere" som laver mange, rigtigt mange killinger, har en del hankatte, måske sparer lidt på dyrlæger, foder osv. der kan få et overskud, men de moralske konsekvenser må være store.
    Marina


  • #4   8. feb 2008 Der er EN ting man bliver rig af...
    Og det er oplevelserne,dem er der heldigvis rigtig mange,og flest af de gode :-))
    Og det er uden tvivl det,der får opdrættere til at forsætte,nemlig fordi det ikke handler om penge,men om oplevelserne :-))


  • #5   8. feb 2008 Det er meget få dyr man kan tjene på at avle, for der kommer jo ikke bare stamtavler oven i, men også foder, evt mælkeerstatning, legetøj ad libitum, dyrlæge og evt transport samt udgifter til at købe en parring smiley

    Jeg har ikke opdrættet katte, men har avlet Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter smiley Selvom stamtavlerne der var hjemmelavet var der bestemt heller ikke nogen indtjening på dem smiley


  • #6   8. feb 2008 Leve af det? ..... Det, vi tjener?

    :-))))))


  • #7   8. feb 2008 tænk hvis man kunne leve af det:O))) Jeg har endnu ikke andet and en enkelt kat jeg havde et kort øjeblik en lille killing men indtil videre skal jeg da hvis sælge mange før det bliver tjent hjem for jeg har godt nok haft mange udgifter, bare de blodprøver jeg skulle have taget sammen med en gentest kostede små 2000. Nå men når alt kommer til alt så er det nu heller ikke derfor jeg har købt en maine coon, det er nu fordi jeg altid har syntes det har været en fin kat og har altid ønsket mig en tiden skulle bare lige være den rigtige.
    Men noget helt andet er jeg glæder mig da vildt til jeg engang er kommet så langt at jeg skal have bitte små killinger :O))))
    Derimod min mands hunde de giver hvis lidt mere overskud, men det ved vi jo heller ikke helt endnu for vi venter endnu på en løbetid før det bliver :O)))


  • #8   9. feb 2008 Louise Elisabeth A - Det kræver at man tjener noget *g*

  • #9   9. feb 2008 Leve af det.. hmmm ;-)))) nop...

  • #10   9. feb 2008 Det er også mit indtryk, at det at være opdrætter, kan være endog en meget dyr hobby med forudsigelige og ofte uforudsigelige udgifter.

  • #11   9. feb 2008 May-Britt S

    Det er lige det.. Og det kommer for det miste når man midst forventer det..


  • #12   11. feb 2008 Nadja C: Nej, hvor spændende.. transporterer I så også selv kattene til deres bestemmelsesland?

    Og hvordan er I kommet igang med at sælge til udlandet, for det kræver vel nogen kontakter..


Kommentér på:
Kan man leve af det..?

Annonce