{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.845 visninger | Oprettet:

Opdatering på. (sladder gør ondt) {{forumTopicSubject}}

Jaaa!!!
Nu kommer jeg på banen igen..
Jeg har tænkt, meget over det her med alt den snakken i denne katteverden...

dette er skrevet til dem, der snakker..
Hvis i ha noget udestårene med mig, synes jeg i skal komme til mig, for som i jo nok ved, bliver en fjer hurtigt til en hel hønsegård..

Jeg er nok den enste der kan give jer et svar, på rigtig heden i det der sker her hjemme...

Og så vil jeg da lige, for en god ordens skyld, vil jeg da lige lade jer vide, at jeg har ikke mistet killinger, jeg har mistet en killing fra mit eget opdræt og så jeg har mistet ungdyr og en voksen kat...

Og jep, jeg er godt nok vred, for da i ikke ved hvad det er der sker, kan i jo ikke vide noget som helst, så som før skrevet kom til mig, jeg bider ikke...

Til alle som læser dette... Corona er en helt almenlig virus som florere i mange kattehjem...At jeg så skriver om dette er min sag...



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdatering på. (sladder gør ondt)
  • #1   11. maj 2008 Hanne,
    Det gør mig ondt for dig, at dine tragiske FIP tilfælde (for det kan jeg forstå på dine indlæg herinde, du har oplevet) skal være grundlag for sladder.
    Det tyder på, at dem, der sladrer, er uvidende og uopdaterede i deres viden om coronavireus og FIP. Dette siger mere om dem end om dig!
    FIP kan ramme alle - FIP rammer altid uventet - man kan ikke undgå FIP, man kan ikke forebygge FIP, man kan ikke helbrede FIP. Vigtisk af alt - FIP SMITTER IKKE!
    Been there - tried that (tør FIP) - wouldn't wish it on my worst enemy!


  • #2   11. maj 2008 Camilla, er det ikke det du hedder...
    tusind tak, det var et indlæg jeg virkelig kan bruge, sådan, det er nemlig helt rigtig... sidder her og smiler og siger tak..

    Laila.. smiler. mange tak.. jeg vil kæmpe..


  • #3   11. maj 2008 Jo, Hanne - jeg hedder Camilla;-)

  • #4   11. maj 2008 Det var da helt utrolig Hanne...fortsætter der bare? Jeg kan kun trøste dig med at misundelse er en grim ting.

    Jeg forstår godt at du gerne vil have dem til at træde frem så du kan forklare hvordan tingene er i virkeligheden.


  • #5   11. maj 2008 Det jeg synes der er mest synd ved den sladder der kan køre rundt i mellem "kattevenner" er at det tit er dem der har oplevet en sygdom som der bliver hakket på.. Selv de sygdomme de ikke selv er herre over..

    Dvs. vil man undgå folk sladre om en i katteverden, så skal man holde mund om de sygdomme der evt. rammer en, og på den måde kan man ikke få hjælp fra andre der har været samme sted.. Man kan "kun" få hjælp gennem sin dyrlæge, hvis man ellers tør opsøge denne (for tænk hvis nu man lige møder en anden fra katteverdenen i venterummet), og selv om ens dyrlæge selvfølgelig burde være den primære og dygtigste hjælp, så kan det altså godt være en super hjælp at høre fra andre der har været igennem det samme.. Hvad deres erfaringer og fif kan være..
    Det er en kærmpe hjælp til os, og vores katte, hvis bare vi kunne snakke om alle de ting der sker med dem.. Både det positive og det negative.. Uden at blive dømt som dårlig katteejer..

    Jeg synes det er SÅ stort af dem der "tør" stå frem på et åbent forum og sige, nu har den her sygdom ramt mig.. Er der andre der har prøvet det samme, kender I noget til denne sygdom, ud over hvad jeg lige har kunne finde på nettet, har I nogle gode råd, eller ligende? Der er SÅ mange kattesygdomme, som man ikke selv er skyld i, hvis ens katte får.. Folk løber forhåbentlig heller ikke skrigende væk fra personer der lige har været igennem en influenza, og snakker i krogende om hvor syge de var, hvor forfærdelige de så ud, og hvor mange mennesker de nåede at smitte, som sikkert døde af denne gang influenza også..

    Altså, det jeg vil frem til, det er at flok skal lære at slå koldt vand i blodet, og at jeg ikke synes det er fair hvis nogen snakker bag andres ryg, om ting som de slet ikke er herre over.. Vi burde alle kunne snakke åbent om evt. problemer, uden at blive dømt..

    Så Hanne, forstår så udemærket godt hvis du er sur over det sker.. Har heldigvis ikke hørt at nogen har snakket grimt om dig, dine katte eller dit opdræt, for så ville de få en skideballe fra mig af smiley


  • #6   11. maj 2008 Camilla, så husker jeg rigtig... jubbiii er begyndt at kunne huske..

  • #7   11. maj 2008 Birthe.. På en måde ja, det forsætter, jeg får mere og mere at vide..
    plus nu mister jeg killinger.. hmm der er nogen der ude, der ved mere end jeg gør...


  • #8   11. maj 2008 Camilla:: det glæder mig, at du er en af dem, der ikke har hørt noget..

    Uanset, hvor ondt nogen har i r'en, så bliver jeg ved med at være ærlig..




  • #9   11. maj 2008 Lis... ja, hvorfor f'''en kan folk ikke bare sige det til en selv... fatter det ikke...

  • #10   11. maj 2008 hanne,
    Hvis det kan trøste dig, så er jeg som regel den sidste til at høre sladder/rygter :lol: - jeg er nemlig ekstremt dårlig til at huske det;-) Sladder (især ondsindet sladder) interesserer mig sjældent - med mindre det er dokumenteret, men så er det jo ikke sladder!


  • #11   11. maj 2008 Jeg mener bestemt også at åbenhed omkring sygdom i katteflokken er meget vigtig. Opdrætteren vi har Rumle fra fik Chlamydia i flokken og trådte også selv frem og fortalte. Jeg respekterer mere de opdrættere, der er åbne med sygdom end dem der forsøger at skjule det.

    Det er jo ikke en skam at få sygdom i sit opdræt, men det er dybt useriøst ikke at gøre noget ved det og evt. sælge ud af katte, som ikke er 100% raske.

    Jeg har ikke hørt nogen som helst sladder om dig og dit opdræt Hanne, men nu er jeg jo heller ikke meget inde i Skovkatteverdenen sådan opdrætsmæssigt. Det er mere Maine Coon opdrættere, jeg kender til.


  • #13   11. maj 2008 Åbenhed, dialog og det at stå ved sine ord er noget jeg tager hatten af for. Det er så let at bagtale, sladre om andre og så bare stikke hovedet i en busk når det kommer frem.


  • #15   11. maj 2008 Det kan jeg kun tilslutte mig Krista...ærlighed varer længst

  • #16   11. maj 2008 Tina D.. Der nettop det jeg mener, filk som ikke kender mig og/eller ved hvad jeg står for og slet ikke har været i mit, hjem kan tale med om, hvad der sker her hjemme..
    Jeg fatter heller ikke, at de taler, lige nettop om dette enme såsom corona og FIP... for nogen af dem, ved jo godt, hvordan lige nettop det hænger sammen.. så hmm

    Anita.. Lige for tiden er det mig der står for skud... men der er jo også noget at at tale om, især på div udstillinger, for jeg kommer jo ikke for tiden..

    Krista.. Jep ærlighed vare længst, og man kan altid huske hvad man har sagt.. og kan stå ved det...


  • #17   11. maj 2008 Først og fremmest, kære søde Hanne smiley
    Sladder udspringer som regel af en dum bemærkning, sagt af en ligeså dum person..............jeg nægter at tro på, at intelligente mennesker med hjertet på rette sted, vil sladre ondskabsfuldt om andre.

    Dernæst.........søde ven, selv guderne kæmper forgæves mod dumhed og du har været med længe nok til at vide, at du bliver udsat for dette her igen..........alene fordi der findes mennesker der bruger sladder for at hævde sig selv......du ved, små ubetydelige mennesker...................men det gør skisme da ondt alligevel.

    Lige et PIP til nat K.............niks du tager fejl, FIP hedder ikke VIP, det er 2 vidt forskellige ting. smiley


  • #19   11. maj 2008 Lone.. du får mif altid til at smile

    Gitte... tusind tak...

    Ja, jeg ved ikke hvad det er der gør, at nogen snakke om noget de ikke ved en pind om.... måske kedsomhed.. eller for at gøre sig intresante


  • #20   11. maj 2008 Ihhhhh Hanne..bliver *de* ved med at plage dig ?????

    Op et hvis sted med det pladder, de lukker ud!! Der er rigtig mange som ved hvad du står for og specielt at du er ærlig.Det tager jeg hatten af for og det kunne mange bestemt lære af..........Puha da da da ,dem som *aldrig* har sygdom i flokken og bare sælger løs af syge dyr og benægter det .....

    Så siger jeg ikke mere her i disse tider hvor man ikke må ytre sig sig ..

    Hanne søde Hanne;o) *Vi* er mange som bakker dig op og tænker på dig ..JEG gør ;o)


  • #21   11. maj 2008 Gitte.. mange tusind tak...
    Det er dejligt at høre, at du ved der er mange der støtter mig, selv om jeg jo godt ved det..

    Jep, i ved og jeg ved hvad jeg står for..

    jeg er bare træt af alt den snakken om noget nogen mennsker ikke ved en disse om, kommer med, og prøver at ødelægge andre mennsker..

    Jeg vil ikke dive op, over for dem, de skal vide at jeg er vred..


  • #22   11. maj 2008 nat K; spørg en dyrlæge om det ..Så vidt jeg ved er ingen er vet uddannet.

    Hanne ; jeg forstår sgu godt at du vil fortælle at de svaddehoveder at du er vred .For mig lyder det til at der er en eller flere herinde som ikke synes du er en go og ærlig opdrætter .Det synes jeg så du er,du fortæller uden skam at du har haft sygdom i din katteflok.Det er så ærligt sagt frem for dem som sælger løs af syge katte og *jaeeeeeeeeeeeee...den var ikke syg her,du må have syge katte hjemme som smitter * ....Donk




  • #24   11. maj 2008 nat K....; jo søde..jeg ved fgm godt hva det hele handler om...
    Hva med at du læser hva der bliver skrevet her?????????????

    Ingen i denne tråd er Vet uddannet ..er du...så spar mig for din flade kommentar hertil!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Og så kan du smile herfra og så til ???

    Har du selv haft syge katte ??Har du selv måtte vælge frem for pest/ kolerea .... tyndskid/hård/mave??




  • #25   11. maj 2008 Nat K smiley

    VIP betyder Very Important Person smiley

    Der er jo mange betegnelser, så måske du bare har taget fejl..............men igen, jeg finder det lidt sjovt, at du atter en gang fører dig frem med noget du tror er stor viden.........når det er meget tydeligt at du ikke har forstået noget som helst.



  • #26   12. maj 2008 Så kom der gang i debatten..Nat: jeg sælger ikke syge katte..
    Corona, er som skrevet ikke farligt i sig selv, så længe katten ikke er udsat for et pres
    . F.eks Katte der har et dårligt immunforsvar har en større risiko for at udvikle FIP, idet dyret normalt, dvs. med et godt immunforsvar, vil være i stand til at bekæmpe virus infektionen i tyndtarmen, således at en infektion kun vil give milde symptomer, fx. diarré.
    I dag ved man at ca. 80-90 % af alle katte verden over, har Caronavirus i kroppen, men at det er kun ca. 1-3 % der nogensinde vil udvikle FIP.

    summa sum.. Jeg har fået katte ind med et lavt immunforsvar... og muligvis en høj corona titter.. og det hat sat det hele igang..
    At en af killingerne her fra går hen og dør...
    Det gør meget ondt på mig.
    Men er jeg virkelig den enste, der har prøvet det... nej...

    Tak til alle jeg der støtter mig..
    det glæder mig at i kommer på banen..


  • #27   12. maj 2008 Lis... Det har jeg også tænkt mig at gøre... jeg skal bare lige finde stætningerne, jeg vil sige...

  • #28   12. maj 2008 Jamen selvfølgelig støtter vi dig...................og mangler du gode argumenter og "kasteskyts" så ved du hvor jeg bor søde ven

  • #30   12. maj 2008 Til jer der snakker (sladrer)
    Helt ærlig, nu stooper i.
    jeg er lige blevet ringet op, af en der købtet avlskat hos mig for snart et år siden.
    Hun er gået i panik, på grund af unødigt slader, på en udstiling.
    Nu er det ikke kun mig i rammer.... nu er i gået for langt.... Da hun købte ham, var de ingen sygdom i mit katteri... det kom først efter de katte der er døde flyttet ind.. sygdommen startet i slutningen af september sidste år...
    så fej for egen dør, før i begynder med min


  • #31   12. maj 2008 Krista, hvad mener du

  • #32   12. maj 2008 Hele baladen, har været der før, da trak jeg på skulden... og nu forsætter det

  • #33   12. maj 2008 Laila... jep holder ryggen rank, og næsen i sky... smiler

  • #34   12. maj 2008 Ja, jeg var netop til fordrag med Susanne Wehnert for 3. gang i sidste uge. Og udover sladder, så er det svære sgu dem der bare ikke ønske at lære nye ting? SOM f.eks. at FIP ikke smitter - eller at der sagtens kan avles på blodtype b hunner, bare man tager sine forholdsregler, osv osv....

  • #36   12. maj 2008 Gitte... det er jo lige det....
    jeg forstår ikke folk...
    det med sladder jeg høre ski ikke efter... jeg vil ikke være en del af det...
    mon det er derfor


  • #37   12. maj 2008 Da du tilsyneladende ikke kan forstå det der bliver skrevet, må jeg jo forsøge igen.
    Jeg har IKKE skrevet noget som helst om at dine hensigter med dine katte ikke er gode.............jeg har ikke en gang kommenteret at du har aflivet en kat selv og som jeg stadig ikke vil kommentere, for så rykker jeg roen af dig.

    Nej det jeg kommenterer på, er at du på et fora som dette atter en gang prøver at fortælle os at du er SÅ dygtig og ved en HEL MASSE som vi "tåber" ikke ved en skid om......................helt ærligt, prøv dog på at blive voksen.
    Her på forum sidder der en flok opdrættere og kælekatteejere, der i den grad er DYGTIGE, KLOGE og erfarne og som VED EN MASSE omkring katte, opdræt, adfærd og genetik.................ud fra dine udtalelser er alt dette noget DU ikke ved ret meget om,...............hvordan kan jeg udtale mig om det????............tjaaaa netop fordi du stiller din uvidenhed til skue hele tiden.

    Det er OKAY ikke at vide ret meget, vi er alle startet et sted..........meeeeen det er altså ikke okay at fare i harnisk hver gang nogen retter dine fejltagelser...............du godeste hvis vi lod være......det kunne blive noget værre noget. Der kunne jo rent faktisk sidde nogen der troede på det du skrev.


  • #38   13. maj 2008 Anita... Denne tråd er ikke rar, det kan vi godt blive enige om...

    Men et eller andet sted kan jeg godt forstår Lone... Man aliver ikke selv sit dyr.. og slet ikke hvis den har været syg længe.... I min verden var et blevet gjort, noget før, hvis den var så syg,..
    Da jeg har forstået at det habde stået på et stykke tid..

    og denne tråd handler om sladre, og corona plus FIP... og hvordan ogen kan ødelægge hele ens liv's drøm


  • #39   13. maj 2008 Hanne du har ret, jeg undskylder mange gange, det var ikke meningen at dreje din tråd til noget andet.



  • #40   13. maj 2008 Lone. det er helt okay... ;-)))
    Det var Anita, jeg ville svare...


  • #41   13. maj 2008 Anita... det kan jeg nu godt forstår...

    Men, det er noget man vender sig til...
    Lone bliv vist vred over at Nat skriver som hun gør..
    Lone plejer nemlig ikke at skrive på den måde.. hun er for det meste ret sød og venlig


  • #42   13. maj 2008 Anita.... du behøver ikke rødme... du har helt ret i det du skriver..

    Lis.. Det er yderst fornuftigt, det du skriver...
    jep fidder fadder gør ondt..


  • #43   13. maj 2008 Nat

    Hvor har du fra at FIP skulle kaldes VIP ?
    Jeg vil gerne have et link.

    Jeg kan linke til FIP : (link fjernet)

    Men kan ved gud ikke finde nogen sygdom der skulle hedde VIP ??!
    Så jeg vil gerne have et link - Tak


  • #45   13. maj 2008 Citat Nat K: Det kan godt tænkes at det heder Fip men jeg kalder der vip og det gå ud på et .. dyret kan lide og enda bar ligge sig ned og dø uden vider så jeg tog en beslutning og det var jeg sku glad for – citat slut

    Nat K

    Det er da ikke smart at opfinde egne nye navne til sygdomme, og så debatere på et åbent forum, som var det fakta....?!


  • #46   13. maj 2008 Jeg bære over med jer... det er jo et debat forum...

    Jeg kan altså heller ikke lige forstår det der med at give FIP et andet navn og slet ikke VIP...

    jeg har set en kat dø af FIP, hvor vi forsøgte at rede den.. var det ikke fordi hun ådende ud i mine arme kl 04 om natten, jeg sad med hende, mens jeg ventet på falck,
    Jeg tog hende op fordi hun græd.. jeg sad med hende kikkede på hende, hun faldt helt til ro.. jeg nussede hende på kinden alt i mens jeg sagde lige så stille, giv du bare slip, så skal alt nok blive godt... hun åndene lige så stille ud....
    så nu tuder jeg...


  • #47   13. maj 2008 Åh Hanne.. Jeg kender dig ikke, men dit sidate indlæg fik mig til at tude...

    Jeg har skrevet til dig før i et andet forum.. og jeg mener virkelig det jeg skrev...

    Det er hårdt at opdrætte, men jeg tror virkelig på at modgang gør en stærkere... Jeg har tit tænkt på dig og jeg er ked af den skæbne nogle af dine katte har fået..

    Men det der gør mest ondt inden i mig er den uvidenhed nogle opdrættere sidder med.. Jeg bliver skuffet over at nogle opdrætter ikke ved mere om noget så alvorligt som FIP. Jeg har ikke haft det selv, men jeg lytter gerne for at lære. (og jeg ved ikke meget om FIP kun det jeg læser eller lytter mig til) .. Jeg ville ikke frygte at få kat fra dig, men jeg ville frygte at få kat fra den opdrætter som siger at FIP smitter.

    Stakkels den opdrætter der sladre for den dag personen får en FIP kat, hvad ville vedkommende så gøre..Vil vedkommende så aflive samtlige katte fordi FIP smitter??


  • #48   13. maj 2008 Nu kan jeg altså ikke holde mund længere - beklager Hanne, det skal gå ud over din tråd....

    Nat, alle dine dårlige forklaring/undskyldninger kan du godt pakke sammen.... Hvordan kan du vurdere at din kat har FIP, når selv dyrlægen har svært ved det? Du har valgt at have kat, selvom du bor langt væk fra dyrlæge, du har et ansvar - koste hvad det vil. Om du så skulle betale 10.000,- for at tage din kat til dyrlæge, er det din pligt.

    Og hvorfor har du dog ikke taget til dyrlæge noget før, hvis katten var syg??? Den får jo ikke pludselig FIP og er ved at dø i løbet af ingen tid??Var det fordi du ikke ville ofre penge på en dyrlæge? At det nok bare gik over af sig selv? FØJ, siger jeg bare....


  • #49   13. maj 2008 Søde Nat
    Jeg vil være ærlig og fortælle dig, at jeg hermed har stemt dig ud.
    Dit sprog og dine overfald, fordi folk ved bedre end dig, er ikke til at holde ud.
    Du spiller bedrevidende og gammelklog over for folk, som gang på gang kan bevise, at du intet har at have det i.
    Men at sidde og opdigte sygdomsnavne, og fortælle om hjemmeaflivninger af sin kat - det var dråben.

    Jeg håber ikke nogen brugere får ideer om at forsøge dine gode "råd"
    Du er jo direkte farlig at have på et forum.

    Derfor får du hermed min udstemme.


  • #50   14. maj 2008 Hold da op hvor det lettede, jeg troede virkelig jeg var alene om at have den mening, heldigvis kan jeg se der er mange flere end mig.

    Sådan *mangler en smilie med "thumps up"


  • #51   14. maj 2008 Puh det er ikke spor sjovt med sådan noget sladder, det kører så hurtigt i ring.. Men håber du kan holde humøret lidt oppe - du må bare lade folk opleve at du slet ikke er så slem, som det åbenbart er blevet udlagt.. Min opfattelse af dig, ud fra dette forum og ikke andet, har aldrig været at du skulle være en dårlig opdrætter - tvært i mod.. :o)

    Knus
    Lena

    p.s. Bare rolig Lone, det er du ikke ene om synes.. ;o)


  • #52   14. maj 2008 Det gør mig ski ondt Hanne, jeg er slet ikke i tvivl om at du gør hvad der er bedst for misserne, og så kan det jo ikke være helt af H til.

    Jeg har også mistet en kat til FIP, ingen af mine andre katte har været påvirket, og det er ikke en der er født her i huset, så jeg håber ikke jeg har nogen større risiko ved at starte opdræt.
    Ham vi mistede fik vi aflivet herhjemme, han var bevidstløs, vi sendte bud efter den lokale jæger, Birger havde været ved dyrlægen som gav os piller med hjem (bare rolig han er ikke min dyrlæge mere) jeg vidste ikke noget om FIP dengang, men har læst en del siden.

    ja ærlighed varer længst, det har min mor også lært mig, desuden er det meget lettere at huske hvad man har sagt, hvis man holder sig til sandheden.




  • #53   14. maj 2008 Bente det er jo lige det....

  • #54   14. maj 2008 Jeg vil da lige takke jer som er så ærlige...
    det er dejligt at vide jeg ikke er den enste, der tør står frem


Kommentér på:
Opdatering på. (sladder gør ondt)

Annonce