1.084 visninger
|
Oprettet:
specielle killinger {{forumTopicSubject}}
Ja, som overskriften siger, har jeg et kuld af Lilo hvor de 2 af dem er spicelle..
Den ene han er sort tortie (med lidt rød i nakken) + jeg har en crem med hvid han som er oddeyed (blå og det andet ligner grønt)..
Og kan ikke se det ligger i baglandet, hvordan kan dette lade sig gøre???
Troede det kun var hvide katte, som blev oddeyed.. Havede hørt om det med tortie han..
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.393
måske den creme og hvide kat reelt er hvid og det creme blot er spøgelsesstriber????
har ikke andre bud, da jeg ellers vil give dig ret. er hannen rent faktisk tortie har den en genfejl, og det må vi da ikke håbe
oddeye katte er dog super lækre, så det er da bare fedt hvis den er.
dec 2006
dec 2006
det ligner godt nok en sorttortie, og ja- det er skam også en creme killing. dog kan man ikke se øjnene på billedet. spændt på at se nye billeder efterhånden som de udvikler sig.
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 7 Katte: 9 Emner: 7 Svar: 93
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Tortie hankat har du næppe (bunden i vejeret, og det er en pige), oddeyed kan du sagtens få (dog er de specielle hvis man ik opdrætter på de katte som gir det, feks Tyrkisk Angora)
jan 2007
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.220
Lægger lige linket osse: http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5143
okt 2006
Du ved selv bedst........
Når killingerne har været hos dyrlægen og skulle neutraliseres. Alle 3-farvede drenge skal neutraliseres grundet kromosonfelj, og de kan alligevel ik få killinger sev.
Men lur mig, om det ik er en pige....hehe, så skriver du selvfølgelig om fejlen med link til denne tråd....ik??
dec 2006
okt 2006
Min dyrlæge stod sukkende og med smeld på tungen, da "han" var en hende....DET haved min dyrlæge IKKE forventet af mig.......øv'øv
Så alle kan da fejle *S*
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.220
dec 2006
ser nu tre muligheder.
tortie han
tortie hun
sorttabby med meget rufisme
den oddeyed er der ikke noget at være i tvivl om med de nye billeder. hvor er den sød.
jan 2007
jan 2007
Ved at ingen af forældrene har det.. Og der er heller ingen i baglandet ,der er hvide..Kunne være rart at vide, hvordan det kan lade sig gøre.. Især da det ikke noget man ser ofte, hos mainecoon.
okt 2006
Blå øjne får du ikke, med mindre mindst en af forældredyrene har blå øjne. Så det har din killing nok helller ikke
Alle killinger fødes med blå øjne, som forsvinder senere, med mindre de har blåøjet forældre
Hvor gamle er de killinger? Er det dit første kuld?
dec 2006
ligesom de gårdkatte der pludseligt får et langhåret afkom.
jan 2007
killingerne er 6 uger gammel alle har fået de farver de skal ha nu.. Og nej ingen af forældrene har blå øjne, kik på modren Lilo og fadren Max.. Nej ikke mit første kuld.. Men første gang med de spicelle øjne.
Marlene A
Jeg ville gætte det du siger, men det er længre en det der står på tavlen.
men kan det ha med fortyning at gøre, siden de osse får en blå han?
okt 2006
Derfor spurgte jeg om det var dit første kuld.....
Ingen blåøjede forældre - ingen blivende blåøjede killinger.
Tror du ender op med en grønøjet pige...
Er livet ik herligt??
dec 2006
hos hvide katte ser man en vis lighed mellem døvhed og blå øjne. sammenhængen er ikke direkte, da det kan springe generationer over og arvegangen er ikke helt afdækket da flere gener spiller ind. kender ikke flere arvelige egenskaber hvor der er sammenhæng mellem to vidt forskellige egenskaber.
tænke tænke tænke...
kan det muligvis være at din oddeyed blot skifter øjenfarve i ulige tempo og derfor synes oddeyed uden at være det???
jan 2007
Tak for svaret men nej ingen problemer, men den var ved at sove da jeg blev ved med at få kontak, og den blinker kun med det ene når blitsen går på..
specielle killinger