{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.566 visninger | Oprettet:

hvad er ret og hvad er rimmeligt {{forumTopicSubject}}

jeg håber at nogen af de søde kattedamer der kan give mig lidt bedre viden omkring hvad der er ret og rimligt i den situation jeg har sat mig i.
det hele startede i April da min mand og jeg faldt for en dejlig creme silver main coon som var til salg med tavle han var utrolig flot og kærlig, men meget stille, spiste ikke meget men havde fået at vide fra avler hans tandkød var lidt rødt pga. tandskift. Men allerede 2. dage tog vi ham til dyrlæge hans næse løb og han nøs, han kom så på antibiotika for vejrtrækningsproblemer og pasta mod tandkødet som var blevet mere rødt. Vi fik det bedre med han var tjekket og var i behandling som jeg indformerede avler om. men 19. dagen falder han pludselig om og gisper efter vejret, troede straks det var en blodprop så vi ringede til dyrlægevagten og tog af sted, han konstatere at han har mislyd på lungerne og tabt sig så han gir ham væske og antibiotika, vi får så noget nyt med hjem mod ingfektion og håber det bliver bedre men i løbet af tidlig morgen ligger hen fuldstændig fraværenede som om han er bevidstløs så vi skynder os afsted igen. Denne gang ender vores dejlig dreng med en sidste sprøjte og tårefuldt farvel. Men nu er det så her min kamp begynder ingen anelse om det er FIP eller andet han har fejlet og vi får sendt blodprøver ind.
i mellemtiden kontakter jeg avler om vores svære dag og hun vil se hvad prøverne siger så måtte finde ud af noget. prøverne kommer tilbage negative og vi får ham obduseret hvilket gav dyrlægen en mulighed for at skrive en dødsattest, hans telefonopkald til os og til min dyrlæge beskriver katten sådan, han er fuld af råden betændelsesekræt og lugter fælt intet at se i mavesæk men lunger og luftveje er fyldt med dette secret han ænser et hul eller revne i spiserøret men intet genstand for riften og hælder til et defekt indsnævret spiserør.
Men da hans attest bliver sendt nævnes intet om hullet, og han nægter nu at han kan ha sagt det, selv om vi og vores dyrlæge kan bekrafte ham i den samme historie.
Så nu nægter avler nu at være erstatningspligtig selvom jeg har behandlet ham for infektioner siden jeg fik ham.
jeg kan nævne hun tilsydenladene sælger både med og uden tavler må hun det?
og hun trækker tavlerne igennem en anden avler ?
Her er det jeg har brug for jeres råd og hjælp til at hører om det er forkert af mig at kræve mine penge tilbage, jeg har endnu ikke set noget stamtavle eller fået sundhedsbogen tilbage selvom der nu er gået snart 3 mdr. Er der nogen som ved noget om ret og love?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad er ret og hvad er rimmeligt
  • #1   9. jul 2008 Til den avler hun trækker tavlerne igennem og høre hende hvordan og hvorledes, hvis ingen hjælp herfra, til klubben de bliver taget fra... Må og må men du kan kontakte den klub de bliver trykket fra, jeg tror de bliver rimelig utilfredse med at hun sælger killinger igennem en anden(og at den anden giver lov) og over killingerne uden stamtavler.... Kluberne er gode til at hjælpe i sådanne situationer...

    Har du kontrakt eller kvitering på missen?


  • #2   9. jul 2008 Jeg ved ikke hvad reglerne siger, men enhver anstændig opdrætter ville give en erstatning killing vil jeg mene.

  • #3   9. jul 2008 christina

    jeg har talt med samtlige klubber og hun findes ikke hun siger selv at hun er smidt ud af klubben og jeg kan ikke få fat i den hun trækker stamtavlerne igennem for hun har lukket sin side ned.
    Min egen klub har selv hende i søgelyset og prøver at hjælpe mig.
    men hun svare rigtig modbydeligt når jeg spørg om hvor stamtavlen bliver lavet. jo har en kvittering


  • #4   9. jul 2008 Nej jeg må jo nok indrømme at det er mig der er taget ved r.ven, hun er ikke registret opdrætter og jeg ser nok heller ikke nogen tavle da den opdrætter hun nævner der trækker dem for hende heller kke eksistere mere, når jeg ber om forklaring for jeg bare en trussel om injurieloven er strafbar.
    jeg fik en kvittering på navn og chipnr. på katten og beløbet så ville resten komme med tavlen, hun tilbød mig først en ½ killing om et par år når hun fik et nyt avlspar med tavle


  • #5   9. jul 2008
    Det gør mig så ondt på dine vegne smiley
    men har du noget af det på skrift ?? Tror nok jeg ville gå til advokatrådgivningen og få deres råd om hvad du skal gøre


  • #6   9. jul 2008 Umiddelbart, så plejer opdrætter at give en eller anden form for kompentation - hvor gammel har din kat, da den blev aflivet? For der er noget mht. købeloven, som gælder. Det første halve år (mener jeg), at sælger skal bevise, at "varen" (katten) ikke fejler noget, hvorefter det næste halve år så skal køber bevise det. Det = sygdom mm.. Altså det skal bevise, at det stammer hjemmefra opdrætteren.

    Louise



  • #7   9. jul 2008 louise

    han var 16 uger og hunhavde lige vaccineret ham dagen før vi sku hente ham, hvilket også bekymrede mig, og 2 dage efter fik jeg ham til min egen dyrlæge pga. snue og rødt tandkød der var blevet være så alt i alt nåede jeg at ha ham i 19 dage hvor han var i behandling i de 12


  • #8   9. jul 2008 mozarts mor L jeg kender intt til lov og regler om den slags men kan ikke forestille mig det er lovligt og en killing om et par år er bare ikek godt nok så må du have dine penge retur og få en advokat eller lign til at se de trusler og din kontrakt dyrelægeregninger og alt hvad der kan bruges mod hende/dem... for klart du ik skal betale for en dødsyg kat!
    føler virkelig med dig

    poteknus herfra


  • #9   9. jul 2008 Købeloven er heldigvis købeloven også selvom der ingen tavle er på missen.

    Købeloven siger dette:

    Mangler, der viser sig inden for de første seks måneder efter leveringen, formodes at have været til stede ved leveringen, d.v.s. de enten er arvelige, medfødte eller kan tilskrives sælgerens/opdrætterens forhold. I denne periode er det sælgeren/opdrætteren, der skal dokumentere, at katten ikke fejlede noget på leveringstidspunktet.

    Så det er altså hende der skal bevise at katten ikke var syg ved købet (hvilket jeg ikke tror hun kan) og ikke dig da:

    De efterfølgende 18 måneder er det køberen, som skal bevise, at manglen var til stede på leveringstidspunktet.

    Så du kan ringe til hende med dette. Og hold du godt fast i din kvitering!


  • #10   9. jul 2008 Og ud har ikke fået sundhedsbogen skrev du. Og hun har lovet dig både sundhedsbog og stamtavle. Og det fik du ikke... Så hendes sag ser sq skidt ud. Heldigvis for dig smiley


  • #11   9. jul 2008 jeg fik at vide af min klub som er Racekatten at efter han allerede var hos dyrlæge inden for 72 timer efter købeloven så gælder min garanti

  • #12   9. jul 2008 mozarts mor L
    Jeg bliver så utrolig ked af, at du skal udsættes for sådan noget bøvl. Umiddelbart så burde retten være på din side, men jeg ved også godt, at det er dyrt at køre en sag mod hende. Og til hende - SKAM DIG!!

    Jeg håber, at det vil lykkes dig at få dine penge tilbage!

    Louise


  • #13   9. jul 2008 tak alle for jeres søde ord varmer helt ind i hjertet her er mit link til min minde om Nero
    www.lykkekatte.dk/16589892


  • #14   9. jul 2008 Du har på alle måder købeloven på din side. Nu har jeg efterhånden læst den en gang eller 2 pga jeg selv havde lignende problem.

    At køre en sag er dyrt... Men tror næppe det kommer til det. For hun taber så er det altså billiger eog nemmere for hende at betale dig tilbage.


  • #15   9. jul 2008 Men det er altså ikke første gang jeg hører lignende fra det sted.......

    Så skam dig du indehaver af dit klamme KATTERI(ment meget meget uhøfligt!!!)

    Men det skal nok få en ende, heldigvis er misserne en del af købeloven!


  • #16   9. jul 2008 Hvad der er mere bekymrene når man ser hendes hj.side nedgør hun enhver katte avler der er lovligt reg. til fulde og så kører hun kattepension ved siden af som har været i den lokale tvstation

  • #17   9. jul 2008 mozarts morL kan du sende en pb med hendes hj.side eller a´ndet så man kan se hvad det er for et katteri hun har

  • #18   9. jul 2008 Jo tak hertil også...


  • #19   9. jul 2008 christina
    jo det er da rimligt med en erstatning mente jeg osse og har bare skrevet og ringet og det er bare den samme smøre alt er gemt email og papire men for mig er det ikke kun pengene mere selv om det var en dyr lærestreg så håber jeg på at få hende og hendes medkompaner lukket så andre ikke kommer i samme sørgelig situation


  • #20   9. jul 2008 Det er jo det. Det er så sørgeligt og det gør så ondt at miste noget man har så kært... Men hun skal ***** ikke tjene penge på det det er bare helt sikkert. Købeloven siger også at ved svær mangel/aflivning hedder det altså ophævelse af handel. Så gå du efter det hele igen, hvis bare det var muligt at tage mere fra en sådan eprson.....

    Desværre bliver hun nok ikke lukket men en lærestreg det skal hun have....


  • #21   9. jul 2008 jeg kan se hun stadig har killinger der er solgt de fleste afså hvis nogen skulle ha købt eller bestilt en killing i Hampen så pas på

  • #25   9. jul 2008 jamen vil du køre en sag mod hende så?
    eller hvad har du tænkt dig at gøre?
    det kan da ikke være rigtigt .. :S føler med dig ..


  • #26   9. jul 2008 nakedasja

    ja jeg kar gjort hvad jeg har magtet og som klubben bad mig om snakke med hende og håbe på at løse det på en pæn måde men efter at hun nu påstår jeg finde på ting om hende så kunne det blive meget dyrt for mig, så synes jeg mi toldmodighed er brugt op, så jeg sender det hele ind til avlernes klagenævn så de kan sige om de kan køre sagen ellers søger jeg advokathjælp


  • #27   9. jul 2008 Gem endelig AL korrespondance, også mails, som jeg råder jer til at udskrive, HVIS pc'en skulle svigte. Disse mail-kopier skal indsendes sammen med kopier af alt vedr. katten til Ankenævnet sammen med en redegørelse for hele forløbet. Tag udgangspunkt i trådstarten. Den er fin.

    PS: Jeg vil også MEGET gerne have navnene på de to: sælger samt hende, der trækker stamtavler.


  • #28   9. jul 2008 Tusind tak endnu en gang for jeres trøstene ord, jeg har haft god støtte af min klub til at finde alt frem om selve avleren men hun er ikke i en klub derfor kan hun ikke røres og det lever hun fedt af og den anden kan de ikke finde beviser for hvem er før jeg gav dem det så de trække hende ned i skidtet og avleren følger med

  • #29   9. jul 2008 Som jeg skrev til dig, SKAL man være medlem af en hovedklub for at kunne trække stamtavler, og eftersom hun er "medejer", er hun også medansvarlig og kan afkræves erstatning.

  • #30   9. jul 2008 jeg vil sige tak til alle jer her på tråden for moralsk opbakning til at kæmpe vidre. Den var ligsom dalet efter man tilsidst tro hun har ret i at jeg ingen ret har på erstatning efter der ikke kan bevises sygdomen var arvelig belægtet, så kan jo godt læse i købeloven at det er en af kravene og så ser man ingen redning. Men tak til jer alle

  • #31   10. jul 2008 Jeg vil meget gerne have PB med opdrætter og den der trækker tavlers side..

  • #32   10. jul 2008 ".... Men de arbejder i tyske linie nu."

    Hvis du dermed mener, der trækkes stamtavler via en tysk klub, må det være til at finde ud af hvilken og så få Felis Danica til at kontakte denne klub (hvis den vel at mærke hører under FIFe.
    Men alt dette er din egen hovedklub nok klar over.


  • #33   10. jul 2008 ja hun har tysk kat fra Kiels som heller ikke eksistere aner ikke hvor hun får det fra men har fået at vide at pine tree ikke har solgt de to katte til hende den gang men en anden som måske er med i det osse de to pine tree er stamforældre på Neros mors side.
    Mega-
    ja det er undersøgt i tyskland men der er de heller ikke oprettet og hun har sagt til mig det er en dansk fifetavle.


  • #34   10. jul 2008 Er der ikke lige nogen der gider at sende mig en pb med hjemmesiden?

  • #35   10. jul 2008 "... hun har sagt til mig det er en dansk fifetavle"

    Så er det lige før, man skulle købe/bestille en kat hos hende MED stamtavle og så bede om at se dens stamtavle først.
    Man kunne jo sige, det var for at se, om katten ville egne sig til avl med de katte, man har.


  • #36   10. jul 2008 ja hun er i hverfald meget forretnings villig når det gælder køb og parring hos hende, flere har prøvet at lokke noget ud af hende og hun fortæller
    glædeligt om hendes samarbejde med hendes kompagnon jeg fik kun farens tavle og se men ikke selve rubrikken hvor klubben stempler,
    neros far døde efter parringen uden nærmere undersøgelse efter han var 10 år.


  • #37   10. jul 2008 fuuuck har set hjemmesiden og hende var jeg ved at købe kat af for 2 år siden

  • #40   10. jul 2008 jeg vil også gerne have et link..... håber du får erstatning for din dejlige mis

  • #42   10. jul 2008 ja men håber at mit inlæg kan redde mange fra en smertefuldt bekendtskab

  • #43   10. jul 2008 Jeg vil også gerne have et link på pb.

    Louise


  • #44   10. jul 2008 hej. Vi burde alle advare herom på vores hjemmesider, da der er mange besøgende

  • #45   10. jul 2008 Jeg er ked af at høre hvad du og din kat har været igennem. Forstår slet ikke hun ikke har lidt medfølelse med dig men har samvittighed til at behandle dig på denne måde smiley
    Vil meget gerne have et link til begges hjemmeside.
    Mvh Lene


  • #46   10. jul 2008 kan man egenligt skrive et link på ens hj. side om dårlige katteavler uden de kan lukke ens side

  • #47   10. jul 2008 Hun har kattepension

  • #48   10. jul 2008 ja hun har og det er højsæsion

  • #49   10. jul 2008 http://www.garfild.dk, hedder det

  • #50   10. jul 2008 ny mail på garfields garfild@mvb.net

  • #51   10. jul 2008 jeg har skrevet til min klub om klagenævnet og har lige fået svar, de anbefaler mig varmt at sende det hele ind til hovedklubben, ønsk mig held og lykke for hun får en lærestreg

  • #52   10. jul 2008 Ønsker dig rigtig meget held og lykke .. Håber hun kommer ned med nakken .. dumme k****** ... smiley

  • #54   13. jul 2008 må jeg også få pb med link til hjemmesiden?

    jeg er ked af det på dine vejne. håber du måske kan få fri process eller lign så avler kan få en lærestreg.


Kommentér på:
hvad er ret og hvad er rimmeligt

Annonce