opflaske killing, men ingen afføring opflaske killing, men ingen afføring
Vi har os en lille morløs killing som vi bare ikke kan få til at lave stort - hvad søren gør vi??
Vi dupper med lidt vat (som er duppet i lidt lunkent vand) og gnubber ganske forsigtigt nedaf (vi snakker det nederste af maven), men der sker bare intet..
Han vil helst ikke drikke mælk, men det er vel meget logisk når der ej heller kommer noget ud bagi
Øv øv, vi vil jo gerne hjælpe den lille, han virker till at være en fighter, men det nytter jo ikke noget, hvis ikke vi kan få gang i hans tarmsystem!
Al hjælp modtages med kyshånd - måske endda nogle har en hunkat der lige har fået killinger indenfor den sidste uge, der måske kunne tænke sig en ekstra killing (har vi før haft succes med, men jeg kender desværre ingen med killinger pt).
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 6 Katte: 7 Emner: 6 Svar: 76
maj 2004
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
Vi har skam gjort det før, uden problemer, man ham her vil bare ikke.
Anja - super, TAK, jeg stryger på apoteket efter sådan noget!
Vi tænkte KLYX, men de er jo KÆMPE (vi har dem selv til når vi får føl), men jeg prøver at hente sådan noget microlax, så ser vi hvordan det går, tusind tak!
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 6 Katte: 7 Emner: 6 Svar: 76
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
I stedet for Microlax vil jeg foreslå at komme et par dråber parafinolie i mælkeerstatningen, og husk, at killinger under 3 uger KUN bør få den flydende KMR-mælk og IKKE pulveret, der meget nemt danner propper i tarmene, uanset hvor godt det blandes op.
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 37 Svar: 360
maj 2004
Vi har nu fået afføringsmiddel og givet lidt, det skal lige virke nogle minutter, så må vi se.
Vi har brugt denne side:
(link fjernet)
Hvor de siger KMR i pulverform ELLER Royal Canin, vi bruger sidstnævnte, men med mere vand end der står og indtil videre har vi altså ikke opdaget klumper (nemmere at opløse og det er vigtigt lillemissen får nok væske)
Det er brugt før uden problemer (men mange år siden vi sidste har gjort sådan noget her).
Jeg takker stadig for rådene, nu håber vi afføringsmildet hjælper.
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 38
maj 2004
Jeg kører altså gerne med katten hvis der er nogle der sidder et eller andet sted i nærheden af Aalborg og de har en kat der har killinger lige nu..
maj 2004
Den har kun fået én killing selv og ja, jeg gav mormissen mad og skyndte mig over med den lille killing.
Mormissen kom tilbage, kiggede godt nok lidt og snuste meget, men OK så det ud som om hun tænkte, lagde sig til rette og gav sig til at nusse den lille
Min mor fortæller i dag, at han har det super godt og virker til at trives rigtig rigtig meget, så det er bare HERLIGT !!
Killinger har heller ikke godt af at være alene, så det var bare super, at mormissen ville tage sig af ham også, så er de to til at holde varmen og lege når de bliver lidt ældre (flaskemissen er ældre end den anden)
maj 2004
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Kom i stedet et par dråber parafinolie i den mælk, du giver hende, og husk, at det kun er efter ca. hver 4. måltid, der behøver komme afføring.
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 12 Svar: 37
opflaske killing, men ingen afføring