7.219 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Trine M
Trine M
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

opflaske killing, men ingen afføring opflaske killing, men ingen afføring

Vi har os en lille morløs killing som vi bare ikke kan få til at lave stort - hvad søren gør vi??
Vi dupper med lidt vat (som er duppet i lidt lunkent vand) og gnubber ganske forsigtigt nedaf (vi snakker det nederste af maven), men der sker bare intet..

Han vil helst ikke drikke mælk, men det er vel meget logisk når der ej heller kommer noget ud bagi

Øv øv, vi vil jo gerne hjælpe den lille, han virker till at være en fighter, men det nytter jo ikke noget, hvis ikke vi kan få gang i hans tarmsystem!

Al hjælp modtages med kyshånd - måske endda nogle har en hunkat der lige har fået killinger indenfor den sidste uge, der måske kunne tænke sig en ekstra killing (har vi før haft succes med, men jeg kender desværre ingen med killinger pt).

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opflaske killing, men ingen afføring
  • #1   29. sep 2008 i skal vaske den med en fugtig klud bag i ikke på men maven men ved ende tarmen for at få den stimuleret.

• #2   29. sep 2008 Vi havde også killinger som ikke kunne komme af med afføringen..Jeg snakkede med dyrlægen og gik på apoteket og købte en pakke med microlax som er afføringsmiddel. Det brugte jeg lidt af og så kom de af med det og efterfølgende brugte jeg lidt hvis de ikke rigtig kom af med noget igen. Alle killingerne overlevede og er idag store og rejst hjemmefra.

• Trine M
    Trine M Tilmeldt:
    maj 2004

#3   29. sep 2008 Nej nej - ikke oppe på maven, den NEDRE del af maven HELT nede ved og omkring kønsorganer/numsen smiley

Vi har skam gjort det før, uden problemer, man ham her vil bare ikke.

Anja - super, TAK, jeg stryger på apoteket efter sådan noget!

Vi tænkte KLYX, men de er jo KÆMPE (vi har dem selv til når vi får føl), men jeg prøver at hente sådan noget microlax, så ser vi hvordan det går, tusind tak!

• #4   29. sep 2008 Ja Klyx er jo det samme, men microlax er i meget mindre portioner og syntes det har været rigtig godt... Når du har givet den så skal d lade den lille være lid og efter 1-2 minutter skal du prøve at massere igen.. Men det kommer højst sansynlig af sig selv...Held og lykke

• #5   29. sep 2008 Killinger skal af med urin efter hvert måltid, men afføring behøver kun komme hver 3-4. gang.

I stedet for Microlax vil jeg foreslå at komme et par dråber parafinolie i mælkeerstatningen, og husk, at killinger under 3 uger KUN bør få den flydende KMR-mælk og IKKE pulveret, der meget nemt danner propper i tarmene, uanset hvor godt det blandes op.

• #6   29. sep 2008 er helt enig med mega, men vores dyrlæge sagde dog 4 uger da jeg opflaskede simba!

• Trine M
    Trine M Tilmeldt:
    maj 2004

#7   29. sep 2008 Urin er intet problem med fyren her.

Vi har nu fået afføringsmiddel og givet lidt, det skal lige virke nogle minutter, så må vi se.

Vi har brugt denne side:
    (link fjernet)

Hvor de siger KMR i pulverform ELLER Royal Canin, vi bruger sidstnævnte, men med mere vand end der står og indtil videre har vi altså ikke opdaget klumper (nemmere at opløse og det er vigtigt lillemissen får nok væske)
    Det er brugt før uden problemer (men mange år siden vi sidste har gjort sådan noget her).

Jeg takker stadig for rådene, nu håber vi afføringsmildet hjælper.

• #8   29. sep 2008 hej kan ik lige se hvor du bor men jeg har lige fået killinger og vil da gerne hjælpe :-)jeg bor på vestsjælland

• Trine M
    Trine M Tilmeldt:
    maj 2004

#9   29. sep 2008 Katten befinder sig desværre lidt nord for Aalborg, ellers tog vi gerne mod tilbuddet smiley

Jeg kører altså gerne med katten hvis der er nogle der sidder et eller andet sted i nærheden af Aalborg og de har en kat der har killinger lige nu..

• Trine M
    Trine M Tilmeldt:
    maj 2004

#10   30. sep 2008 Vil bare lige fortælle at den lille killing er blevet adopteret af en hunkat hjemme hos mine forældre i går.

Den har kun fået én killing selv og ja, jeg gav mormissen mad og skyndte mig over med den lille killing.
    Mormissen kom tilbage, kiggede godt nok lidt og snuste meget, men OK så det ud som om hun tænkte, lagde sig til rette og gav sig til at nusse den lille smiley
    Min mor fortæller i dag, at han har det super godt og virker til at trives rigtig rigtig meget, så det er bare HERLIGT !!

Killinger har heller ikke godt af at være alene, så det var bare super, at mormissen ville tage sig af ham også, så er de to til at holde varmen og lege når de bliver lidt ældre (flaskemissen er ældre end den anden) smiley

• Trine M
    Trine M Tilmeldt:
    maj 2004

#11   30. sep 2008 Der er også glæde herhjemme - det er bare super dejligt for fightermissen smiley

• #13   9. okt 2008 Brugen af Microlax kan være farligt i ukyndige hænder.

Kom i stedet et par dråber parafinolie i den mælk, du giver hende, og husk, at det kun er efter ca. hver 4. måltid, der behøver komme afføring.

• #15   22. okt 2009 Vi har samme problem. Vi har en killing der er 6 uger. Og hun kan ikke "styre" sin afføring. Hun sider bare små klatter når hun sidder,, dyrlægen har kigget på hende og gav hende en sprøjte med slimopløsende saltvand bagi. Desværre har det kun hjulpet lidt, jeg er bange for hun kan have noget siddende. Skal jeg give microlax eller parafinolie??

Kommentér på:
opflaske killing, men ingen afføring

Annonce