{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.263 visninger | Oprettet:

Parring med Maine coon {{forumTopicSubject}}

Vi har en dejlig han mis på nu godt 1,5 år, og vi kunne godt tænke os, at han skulle prøve at lave killinger for at se, hvor fine killinger, der kunne komme ud af det. for det første, hvor gammel skal en hankat være?
Hans stambog er ikke lukket op endnu, da vi overvejer om det ikke ville være bedst først at se, hvad der kom ud af det, Er det en dum ide?
Også til sidst, jeg har set at de flest parringer sker i hannes hjem, men vi har i forvejen en kastrat, som ikke ved hvordan ville reagere på det, så er det meget dumt, at det foregår ved hunnen?

PÅ forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Parring med Maine coon
  • #1   14. okt 2008 efter hvad jeg ved kan man ikke bare åbne en stambog....
    det skal den opdrætter du har købt katten ved gøre...
    og hvis man kal lave killinger med stamtavle skal den først til udstilling og have en vis gpræmie inden den må avles på... det er kun noget jeg har hørt så er ikke helt sikker

• #2   14. okt 2008 Hejsa

Mette katten skal ikke på udstilling ingen den må lave killinger smiley

Men stamtavlen skal rigtig nok åbnes af opdrætter, og selvfølgelig skal du da ikke lave et prøvekuld, inden den bliver åbnet, du har købt en kat med lukket stamtavle, det betyder du ikke må bruge ham til avl.

Man kan jo heller ikke gå udfra hvordan killingerne ser ud, de vil jo blive forskellige, alt efter hvilke hunkat du bruger

Judy

• #3   14. okt 2008 Der er vel en grund til stamtavlen er lukket....

Og selvfølgelig skal man da ikke til at lave killinger med en lukket stamtavle.

I realiteten kan han bruges så snart han er kønsmoden.

Men prøv at spørger dig selv hvorfor han skal lave killinger?
    Bare fordi du vil se, hvor fine killinger han laver?
    Eller mener du reelt har har noget godt at tilbyde racen?

Min personlige holdning er helt sikkert at hunne skal komm til hannen.
    En hunkat i løb, er noget mere modtagelig overfor fremmed oplevelser.

Han hankat bliver hurtig streeset, kan finde på at over strinte det hele og måske slet ikke være interesseret i hunkatten.

• #4   14. okt 2008 okay så er jeg nok bare forkert på den man kan vel ikke få stamtavle på killingerne uden at have et stamnavn så vel???

• #5   14. okt 2008 Hej Mette

Mon det er hunde du kommer til at blande ind i dett, for hunde skal have visse præmier før de må anvendes til avl, ihvertefald i DKK.

Judy

• #6   14. okt 2008 Hvis jeg var den opdrætter, der havde solgt dig en killing med lukket stambog, og du alligevel lavede et prøvekuld, ville jeg godt nok blive stiktosset!!
    Kontakt du din opdrætter og få åbnet han´s bog, inden du bruger ham i avl.

• #7   14. okt 2008 Vil give Poly-cat s fuldstændig ret.
    Sådan noget gør man bare ikke.

• #8   14. okt 2008 Jeg var ikke interesseret i at høre jeg røvrender opdrætteren. Det gør jeg ikke på nogen måde idet vi i forvejen havde en aftale om vi bare skulle ringe hvis vi ville have hans stambog åbnet. Vi vidste bare ikke fra starten af om vi var interesseret i at bruge ham til avl. Det er først nu da han er blevet "voksen" vi kan se han er potentiel til avl.

• #9   15. okt 2008 Hvis man laver et prøve kuld, inden man åbner stamtavlen - så er det at røvrende en opdrætter.

Og når du nu har mulighed for at få den åbnet, skal du selvfølgelig gøre det, inden han skal bruges smiley

Kommentér på:
Parring med Maine coon

Annonce