{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
965 visninger | Oprettet:

Hjælp til udstilling {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Jeg har lige anskaffet mig en rigtig flot Maine Coon han med åben stamtavle. Min mening er at opstarte avl engang og bruge ham her til avl også. Derfor vil jeg gerne på udstillinger med ham. Jeg er helt ny indenfor det så ville høre om i kunne give mig nogle tips. F.eks hvad jeg skal begynde at gøre ham vandt til. Bad, Hårtører?? og sådan. Og hvordan man bedst forbereder ham på udstilling.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til udstilling
  • #1   21. okt 2008 mht. til bad, så henvend dig til vedkommende du vil købe shampoo af, pitstop, www.mysterycoons.dk (ann-dorrit), de kan helt sikkert rådgive dig, og også fortælle hvad der er bedst til netop din kat, og hvordan du gør.

    Hårtørren, jeg plejer at lade den være tændt lige udenfor badeværelset mens jeg vasker, på den måde, kommer lyden ikke som et chok lige pludselig når jeg sætter den på kroppen af katten. Dog kan blæsten stadig være en smule chokkerende.

    Måden du holder katten på, skal også øves, så den ikke spræller for meget, men det skal du næsten have en "garvet" til lige at vise dig, da er lidt besværligt. Hør evt din opdrætter først om hun vil hjælpe.


  • #2   21. okt 2008 Ja men tror ikke at dem jeg købte ham af har gået så meget op i det. De solgte også deres avlskatte samtidig med de solgte killingerne. deres barnebarn havde allergi. jeg prøvede også med hårtørren men han er MEGET bange fo den. Han er heller ikke glad fr bad smiley

  • #3   21. okt 2008 Må sige at jeg er enig med Lis. Kan slet ikke forstån du ikek kastrerer ham og får dig noget viden og erfaring FØR du begynder på opdræt. Der er så mange opdrættere af netop din race, og det er så ærgeligt når nye opdrættere bare går igang FØR de har sat sig ind i hvad de vil sige at opdrætte katte. Både at gode og dårlige ting.

    Så mit råd er at få ham neutralliseret, og find dig en god mentore som kan hjælpe dig medudstilling, vask og svare/hjælpe dig med hvad du har brugt for som at melde dig ind i en af hovedegrupperne (som man skal være medlem af for at kunne udstille) måske speciel gruppen for MCO osv osv

    held og lykke

    Mvh Sine Gry


Kommentér på:
Hjælp til udstilling

Annonce