{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

p-piller og løbetid {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Jeg er lige lidt forvirret. Hvad gør i der har fertile hunkatte mht. løbetid og p-piller?

har hørt mange steder fra at det ikke er sundt for katten at gå en løbetid i gennem uden at blive parret,men eftersom de går i løbetid ofte er dette jo ikke holdbart.
Samtidig er der meget diskussion om hvor vidt p-piller er gode for kattene, da der er mange bivirkninger.

Hvordan klarer man at have en fertil hunkat uden p-piller?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  p-piller og løbetid
  • #1   14. dec 2008 Har man flere hunner trækker de hinanden med i løbetid. Løbetidsintervallet bliver kortere og kortere og nogle hunner bliver direkte afpillet af det.
    Jeg tager normalt de tre kuld på en hun indenfor de lovlige to år og så bliver hun steriliseret.
    Mellemen drægtighederne er hun på p-piller

• #2   15. dec 2008 Hvor lang tid havde du tænkt dig at holde hende på p-piller?? Er det fordi hun skal have killinger på et tidspunkt??

Ellers ville det være bedst bare at få hende neutraliseret. Selvom det kan virke dyrt er det jo kun et engangsbeløb.

• #3   15. dec 2008 Jeg skal ud og kigge på en hun kat her i dag, som jeg kan købe fertil. Da jeg gerne vil starte opdræt op på et tidspunkt, går jeg og overvejer mulighederne nu, hvor jeg har fået tilbudt en. Vil jo kun det der er bedst for katten, så derfor spørger jeg hvad i hver i sær har af erfaringer.

• #4   15. dec 2008 Du skal kigge dig godt for - især når du er blevet tilbudt en voksen hun. Hvorfor er du blevet den tilbudt?

Ikke for at dryppe malurt - men jeg har både set og hørt meget, meget af det ville den nye ejer have været lykkeligere foruden.

Spørg godt ind til katten, hvorfor de sælger den, sundhed osv.

• #5   15. dec 2008 Hejsa...

Lidt info fra mig...

P.piller er lidt en religions sag....
    Hos os hander vi meget individuelt....alt efter hvilken kat og hvordan hun og hendes løb er.
    fx. kan en pige gå i løb allerede som 6 mdr.....og få flere kraftige løb kort efter hinanden...denne pige...alt efter linjer ect. vil jeg ikke vente med at parre til hun er 1,5 år...hun vil sikkert blive parret når hun er max. 1 år hvis hendes udvikling kan bære det.
    Hvis hun efter sit første kuld fx. går i løb allerede når killingerne er 3 uger gammel og har en tendens til at bryde gennem p.pillerne og derfor skal på p.pille hver 5 dag...vil jeg nok overveje, som Lis, at tage 3 hurtige kuld på hende - hvis igen - hendes kodition er til det, hvor efter hun vil blive lukket.
    Andre...som vores Cher....går først i løb når killingerne er ca. 6-7 mdr......hun vil få lov til at gå et par løb- alt efter årstiden/løbenes hyppighed og kraftighed...for så at blive parret...så denne pige vil sjældent være på p.piller....

og igen...kik dig godt for når du køber fertil kat....har du ikke en mentor eller en som er kendt i katteverdenen som kan hjælpe dig med din udvælgelse??

anna

Kommentér på:
p-piller og løbetid

Annonce