907 visninger
|
Oprettet:
p-piller og løbetid {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Jeg er lige lidt forvirret. Hvad gør i der har fertile hunkatte mht. løbetid og p-piller?
har hørt mange steder fra at det ikke er sundt for katten at gå en løbetid i gennem uden at blive parret,men eftersom de går i løbetid ofte er dette jo ikke holdbart.
Samtidig er der meget diskussion om hvor vidt p-piller er gode for kattene, da der er mange bivirkninger.
Hvordan klarer man at have en fertil hunkat uden p-piller?
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Jeg tager normalt de tre kuld på en hun indenfor de lovlige to år og så bliver hun steriliseret.
Mellemen drægtighederne er hun på p-piller
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 114 Svar: 573
Ellers ville det være bedst bare at få hende neutraliseret. Selvom det kan virke dyrt er det jo kun et engangsbeløb.
jul 2008
Følger: 28 Følgere: 25 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 484
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Ikke for at dryppe malurt - men jeg har både set og hørt meget, meget af det ville den nye ejer have været lykkeligere foruden.
Spørg godt ind til katten, hvorfor de sælger den, sundhed osv.
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 27 Katte: 8 Emner: 72 Svar: 573
Lidt info fra mig...
P.piller er lidt en religions sag....
Hos os hander vi meget individuelt....alt efter hvilken kat og hvordan hun og hendes løb er.
fx. kan en pige gå i løb allerede som 6 mdr.....og få flere kraftige løb kort efter hinanden...denne pige...alt efter linjer ect. vil jeg ikke vente med at parre til hun er 1,5 år...hun vil sikkert blive parret når hun er max. 1 år hvis hendes udvikling kan bære det.
Hvis hun efter sit første kuld fx. går i løb allerede når killingerne er 3 uger gammel og har en tendens til at bryde gennem p.pillerne og derfor skal på p.pille hver 5 dag...vil jeg nok overveje, som Lis, at tage 3 hurtige kuld på hende - hvis igen - hendes kodition er til det, hvor efter hun vil blive lukket.
Andre...som vores Cher....går først i løb når killingerne er ca. 6-7 mdr......hun vil få lov til at gå et par løb- alt efter årstiden/løbenes hyppighed og kraftighed...for så at blive parret...så denne pige vil sjældent være på p.piller....
og igen...kik dig godt for når du køber fertil kat....har du ikke en mentor eller en som er kendt i katteverdenen som kan hjælpe dig med din udvælgelse??
anna
p-piller og løbetid