{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor mange gange skal en killing vacc.
  • #2   19. jan 2009 Ikke.nødvendigvis.som.12.ugers.første.gang.
    Det.kan.også.være.13.,14.etc.ugers.Men.mere.end.8.uger,da.vaccinen,ellers.ikke.virker.ordentligt.(handler.om.deres.udvikling.af.immun.forsvar.)

Men.2.gange.som.killing.med.4.til.6.ugers.mellemrum.og.så..igen.et.år.efter:o)

• #3   19. jan 2009 ok tak. Jeg synes bare at have læst om "killinger til salg" med hele tre vacc. inkl. i prisen.

• #4   19. jan 2009 Hmmm..pas,det..har.jeg.ikke.hørt.om.før?

• #5   19. jan 2009 Jeg har før hørt om nogle der vaccinerer ved 8, 12 og 16 uger, men jeg kan ikke lige huske hvorfor :o(

• #6   19. jan 2009 Det er fordi at ved 8. uger så er den overflødig. Man skal så vacc igen 2 gange. Tidligst ved 10. uge. Vacc man 3 gange, så er det moderløse killinger, der ik har fået deres imunforsvar via mælken.

I gamle gamle dage...host host....der blev kattene vacc 3 gange, da man ik var sikker på vaccinen.
    Ilderne blev af Ilderforeningen anbefalet at blive vacc 3 gange indtil for nyligt, da ...... ja det var bare pga uvidenhed *S*

• #7   19. jan 2009 Man må så vidt jeg husker og har hørt ikke give så mange på en gang.

• #8   20. jan 2009 Betina J: Jeg tror ikke de giver 3 gange på en gang, men med 4 ugers mellemrum hver gang :o)

• #9   20. jan 2009 Det er ofte for hårdt for en lille krop både at skulle danne antistoffer via vaccine OG skulle slå orm ihjel. Vi har gjort det i mange mange år uden der skete noget. Men det har sikkert været noget af omgang for de små kræ at skulle igennem, specielt hvis de har været fulde af orm.
    Derfor bør der ik gives ormekur og vaccine samtidig (1. gang) - vent en 4-5 dage med ormekur.
    Jeg har ik set orm ved mine killinger når de har fået ormekur. Men hos mine hvalpe var der da flere 10 cm lange orm.

• #10   20. jan 2009 Jeg giver ikke ormekur til mine killinger, medmindre jeg ser tegn på orm, eller dyrlægen anbefaler det.

Jeg spurgte Stig begge gange da jeg var inde med kuldet, og han sagde begge gange at de så fine ud, så det var der ingen grund til.

• #11   20. jan 2009 Grunden til man vaccinerer 3 gange, kan være hvis man ikke er helt sikker på morens antistoffer dækker 100 % mere, og hvis man evt har været på udstilling med en kat fra hjemmet, mens der har været killinger, eller killinger på vej, så ved man også (forhåbentlig), at man udsætter katte og killinger for diverse sygdomme (som man jo vaccinerer mod), derfor kan man lige dække en ekstra gang ind for en sikkerhedsskyld, derfor er der mange som giver tre vacciner.

• #12   20. jan 2009 Ja lige præcis ':)
    Thomani.

• #13   20. jan 2009 Ved man muligheden for at katten kan have orm er det bedst at aforme en uge før vaccinination.
    Har man et katteri med tilbagvendende øvre luftvejsproblmer kan der vaccineres 8, 12 og 16 uger.
    Normalen er 12 og 16 uger.
    Nogen mener een vaccine givet ved 16. uge er nok - andre mener noget andet.

Katten revccineres et år efter en sidste vaccine.

Når det er gjort kan man herefter vaccinere efter forhold.

• #14   20. jan 2009 nogle dyrelæger siger at de også skal når de er 8 uger, men har jeg ikke gjort da der stadig sidder lidt af vaccinen fra deres moder i dem indtil de er 12 uger.

(selvfølgelig kun hvis moderen er passet med vaccinationer) smiley

• #15   20. jan 2009 Den dyrlæge jeg havde mine killinger med til vil kunne give sundhedstjek og ville ikke vaccinere da de var 8 + 4 det syns han var for tidligt hvis de nu ikke kunne klare indsprøjtningen.

• #16   20. jan 2009 Det har ikke kun noget at gøre med hvordan hunkattens vaccineintervaller er (faktisk kan der måles 100% antistoffer 3 år efrer vaccinen er givet), men også hvor godt hun er i stand til at afgive antistofferne - og naturligvis killingen til at modtage dem.

Ingen ved hvornår antistofferne fra moderen klinger af - det vides dog at killinge omkring den 16. uge er ved at bygge sit eget immunforsvar og generelt ikke modtager antistoffer fra moderen.

Et katteri me tilbagevendene øvre luftvejsproblmer bør give den 1. vaccine ved 8 uger, nogen mener enda tidligere. Jetg ville finde en anden dyrlæge der havde lidt mere forstand på et hvis det var mig. Som sagt så afhænger det at katteristatus - lige præcis i 8 ugers alderen er især Herpes ikke morsom - der ses en del varige øjeskader

Kommentér på:
Hvor mange gange skal en killing vacc.

Annonce