{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.553 visninger | Oprettet:

HJÆLP til fødsel! {{forumTopicSubject}}

Hvordan hjælper jeg bedst min kat når hun nu skal føde? Hun er halvandet og har i en periode indtil for et par måneder siden været lidt "underlig" sagde dyrlægen. Det er svært at forklare. Men jeg er bange for at hun derfor ikke kan klare det helt selv når de små killinger kommer.
Så, hvordan kan jeg bedst hjælpe hende? Hvordan ved jeg om jeg skal hjælpe med at få dem ud osv.? Er helt forvirret omkring det!! Larmer de når de føder?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP til fødsel!
  • #1   23. maj 2009 jeg gjorde det at jeg lagde mig nede hos hende da hun skulle føde og nussede hende og snakkede med hende og roste hende smiley
    Hun slappede helt af når jeg lagde der og kunne ikke finde ro når jeg gik, så jeg blev liggende.
    Sille hylede ganske lidt, jeg hjalp med den første og anden killing da de vendte med måsen først, jeg trak lige så stille hver gang hun fik en ve, og hun gav mig fuldt ud lov til at hjælpe hende smiley

• #2   23. maj 2009 Altså kan din kat ikke ha været underlig fordi hun var drægtig? det blev min, hun blev godt nok lidt mærkelig... Tror nu at hun sagtens kan klare det.. Da min skulle føde var jeg også meget nervøs, men en dag jeg kom hjem fra arbejde havde hun klaret det hele selv, så havde slet ikke behøvet bekymre mig sådan..

• #3   24. maj 2009 Det er noget tid sden hun var "underlig" smiley Så det kan ikke være derfor. Men hun er meget asocial osv. Men jeg er også meget pyldret, og tror hun altid har brug for mig. Er bare rigtig bange for at gøre noget forkert hvis det sker når vi er hjemme.

• #4   24. maj 2009 Annesette. Min kat er også meget "sin egen" men hun fødte for knapt et år siden og ved den første killing sad jeg og nussede hende og holdt hendes ene pote ellers kaldte hun på mig, derefter gik hun i panik og tabte nummer to killing på gulvet som jeg så måtte passe indtil min familie kom hjem.. Resten fødte hun selv og det gik fint..

Hvornår skal hun have killinger?

• #5   24. maj 2009 Tusin tak smiley Jamen jeg er ikke sikker på hvornår det er. Gætter på det er snart, da hun er blevet meget tyk og hun slikker sig meget på maven. Men hun er alligevel så frisk at jeg ikke tror det er lige nu. Har aldrig haaft kat før, så jeg aner INTET om deres opførsel!

• #6   24. maj 2009 Ved du hvornår hun blev parret?

• #7   24. maj 2009 Ikke rigtig nej. Tør ikke gætte for meget, men måske en halvanden måned. Men ved jo desværre ikke så meget om det, da hun bare render ude selv når det er.

• #8   24. maj 2009 Men du har ikk en ide om hvornår hun var i løbetid ? smiley

• #9   24. maj 2009 Puha, jo. Det ville jeg jo skyde til der for halvanden måned siden. men det er lidt svært, for jeg opdagede først hun var gravid nu her dahendes mave begyndte at vokse. Hun er normalt på p piller, og grundet ferie, og pasning var det blevet glemt 1 gang. også fik jeg at vide jeg ikke måtte give det, hvis nu hun var gravid. Så går udfra det er det omkring smiley

• #10   24. maj 2009 Okay smiley Men prøv at kig på det link jeg sendte dig og se om der er noget der passer på hende

• #11   24. maj 2009 Det vil jeg gøre. smiley Tak..

• #12   24. maj 2009 Så lidt.. smiley

• #13   24. maj 2009 jeg vil sige google er din ven smiley

der er ikke 2 katte fødsler der er ens.
    men hvis du googler får du mange gode ideer, både fra privat personer og dyrlæger.

• #14   24. maj 2009 Ja, jeg har også kigget lidt. Men tænkte der måske var nogen der vidste lidt herinde smiley Hun er begyndt at lægge sig i håndvasken, i hjørner og slapper hele ttiden af, så vil da skyde på hun er i 7 uge ihvertflad, efter hvad jeg kan læse mig til. men ved det ikke helt smiley

• #15   24. maj 2009 jo der er helt sikker en helt masse som ved en hel del. problemet er bare at det tager langt tid at skrive for at få det hele med.

jeg ved at mange opdrættere skriver noget på deres hjemmesider..

men hvordan du hjælper hende bedst. kort version
    have en fødekasse klar, som står et roligt sted.med lagner og ligne, ikke håndklæder og ligne da killinger fødes med kløerne ude.
    en vægt, så du har styr på deres vægt.
    gerne noget modermælkserstatning klar til killinger smiley
    have et skema klar, hvor du kan skrive deres vægt ned..
    have nr. til dyrlægen klar, hvis der er problemer eller hvis der er noget du er i tvivl om..
    killingerne "skriger" gerne når de kommer ud.
    du skal passe meget på at "trække" killingerne ud..
    (det kan du læse om på nettet, for det skal gøres på en bestem måde, og ikke i benene)
    have mad til misse mor, ved siden af, husk hun skal have killingefodre, det skal hun helst være på allerede nu.
    imens hun føder og hvis hun virker træt, så giv hende en opkvikker af eks. vand med druesukker..
    mmm det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om...

• #16   24. maj 2009 mange tak! allerede det var en hjælp! smiley Jeg har lavetx en papkasse, med en håndklæde i bunden også en dyne, da hun elsker dyner! jeg har vist hende den, men hun gider den ikke rigtig. hun vil hellere ligge op ad væggen i gangen, ellers ligger hun i et hjørne i vores have. Men holder hele tiden øje med hende derude, og hun er kun ude når jeg er hjemme!

• #17   24. maj 2009 det er fint at hun ikke gider kassen smiley
    det kan faktisk betyde at hun har accepteret kasse som fødested.
    ellers lægger du hende bare i kassen når hun føder eller efter hun har født...

jeg vil sige at det er en dårlig ide, at hun kommer ud...
    det er ikke så heldigt hvis hun vælger at føde udenfor...

du skal huske at skifte det du har i fødekassen...
    ellers bliver det fuld af baktier og begynder at lugte,
    og så vil hun automatisk flytte killingerne, da lugt jo tiltrækker "rovdyr"

• #18   25. maj 2009 Ja, jeg ved godt at jeg skal holde hende inde så meget som muligt. Og hun er da mest inde alligevel af fri vilje for tiden. men hun kan ikke finde ud af at bruge kattebakken, så jeg lader hende gå ud at tisse osv. Men har heller tiden øje på hende. Så skal nok opdage hvis hun begynder at føde undefor, så tager jeg hende ind. Skifte dynen osv? Okay. det vil jeg lige huske. smiley Tak for alle de gode råd, det er jo svært at have sådan en førstegangs fødende, når man ikke ved noget om enn kattefødsel, eller fødsler i det hele taget! smiley

• #19   25. maj 2009 du må skrive når tiden kommer, der er jo rart med en update smiley

• #20   25. maj 2009 det kan i tro jeg gør smiley Håber det er snart!

Kommentér på:
HJÆLP til fødsel!

Annonce