1.400 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

killinger med knæk på halen killinger med knæk på halen

ØV ØV så kom min kats længe ventet killinger med knæk på halen.
Jeg har læst lidt om emnet herinde og mener at hun skal neutraliseres. Da jeg jo kan forstå det er arveligt. og jeg ikke tror det kommer fra faderen der har lavet killinger ved 2 lejligheder før med andre hunkatte uden knæk på halen.
Det skal lige siges at det er main coon uden stamtavle vi snakker om.
Der kom 4 små killinger. 2 næsten uden haler kun en lille bitte stump og 2 med et ordentligt knæk midt på halen hvor halen simpelthen går som et L
Jeg vil selvfølgelig også sørre for at killingerne også vil blive neutraliseret.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  killinger med knæk på halen
  • #1   5. mar 2010 Ja det vil da være en god ide, det er ikke noget at "avle" videre på

• #2   6. mar 2010 Hvorfor tror du ikke det kommer fra faderen?

jeg tror at både han hun bærer genet for det.

Godt nok noget besynderligt det er alle fire. Det "lugter" mere af et eller andet er sket i drægtigheden på det tidspunkt det ar tid til haler.

Arvelighed viser sig meget, meget sjælldent 100%

• #3   6. mar 2010 I bogen *Cat Breeders* siges det, at hvis der i et kuld er flere killinger med <b>forskellige</b> defekter, skyldes det ofte miljø, midicin osv., mens det hos killinger med <b>samme</b> defekt skyldes genetik.

Med alvorlige heledefekter skal man være obs på, at halen er en forlænget del af rygraden, og at der også <b>kan</b> være misdannelser dér.

• #6   6. mar 2010 Tusinde tak for jeres svar.
    Jeg tror jeg skal en tur på bibloteket Mega.
    Jeg mener at det er vigtigt at vide noget om dette problem.
    Krista tror du at det ikke ville vise sig med en anden han? Er det pga
    min hankat også bærer dette gen?
    Min hunkat kender jeg ikke så meget om. Jeg ved at mor og far ikke havde denne fejl og ingen af deres killinger har det heller ikke.
    Min hankat kender jeg både morfar, mormor, farfar, farmor, mor og far samt hans søskende og der er ingen der er denne fejl. Han kommer fra Katte med der har stamtavle men da hans mor ikke måtte avles på og blev gravid da med deres avlshan åbenbart kunne åbne en låge for at komme ind til hende, er der ikke stamtavle på min hankat.
    Så jeg tænkte det nok kom fra Min hunkat
    Men jeg har nu læst at det kan komme meget længere ude i familien.
    ØV øv

• #7   6. mar 2010 Mega mener du det er en genetisk fejl eller en defekt?
    Det er jo alle på halen men ikke samme fejl

• #9   6. mar 2010 okay tak det vil jeg tænke over

Kommentér på:
killinger med knæk på halen

Annonce