1.400 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
killinger med knæk på halen killinger med knæk på halen
ØV ØV så kom min kats længe ventet killinger med knæk på halen.
Jeg har læst lidt om emnet herinde og mener at hun skal neutraliseres. Da jeg jo kan forstå det er arveligt. og jeg ikke tror det kommer fra faderen der har lavet killinger ved 2 lejligheder før med andre hunkatte uden knæk på halen.
Det skal lige siges at det er main coon uden stamtavle vi snakker om.
Der kom 4 små killinger. 2 næsten uden haler kun en lille bitte stump og 2 med et ordentligt knæk midt på halen hvor halen simpelthen går som et L
Jeg vil selvfølgelig også sørre for at killingerne også vil blive neutraliseret.
0 synes godt om
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
jeg tror at både han hun bærer genet for det.
Godt nok noget besynderligt det er alle fire. Det "lugter" mere af et eller andet er sket i drægtigheden på det tidspunkt det ar tid til haler.
Arvelighed viser sig meget, meget sjælldent 100%
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Med alvorlige heledefekter skal man være obs på, at halen er en forlænget del af rygraden, og at der også <b>kan</b> være misdannelser dér.
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 16 Svar: 51
Jeg tror jeg skal en tur på bibloteket Mega.
Jeg mener at det er vigtigt at vide noget om dette problem.
Krista tror du at det ikke ville vise sig med en anden han? Er det pga
min hankat også bærer dette gen?
Min hunkat kender jeg ikke så meget om. Jeg ved at mor og far ikke havde denne fejl og ingen af deres killinger har det heller ikke.
Min hankat kender jeg både morfar, mormor, farfar, farmor, mor og far samt hans søskende og der er ingen der er denne fejl. Han kommer fra Katte med der har stamtavle men da hans mor ikke måtte avles på og blev gravid da med deres avlshan åbenbart kunne åbne en låge for at komme ind til hende, er der ikke stamtavle på min hankat.
Så jeg tænkte det nok kom fra Min hunkat
Men jeg har nu læst at det kan komme meget længere ude i familien.
ØV øv
maj 2009
Det er jo alle på halen men ikke samme fejl
maj 2009
killinger med knæk på halen