645 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Hvilket valg? - killinger eller sterilisation Hvilket valg? - killinger eller sterilisation

Nu står vi og tænker at den lille af kattene (Maya) snart vil ramme sin løbetid og derfor ville det være godt at forberede sig lidt på tingene. Da vores store kat måtte stereliseres pga. 2 knæk på halen som vi ellers ønskede killinger på måtte vi tænke om og valgte efter hendes bedste at lade vær. (:

Nu har vi så den "lille" som vi måske overvejer killinger på vis dyrelægen mener hun egner sig til det. men da jeg eller kæresten ikk er farvekender eller er så meget inde i det med generne søger vi lidt gode råd. (:

1. Hvordan matcher man bedst kattens sind? Er det at vælge en kat med samme sind som hende selv, eller hvordan vil det fungere og gives videre i generene?

2. Ville muligheden for langhåret katte være der, vis vi vælger en ikke langhåret kat? Eller ska det være en langhåret for at give det videre? Hun er selv blandingskat af skovkat eller maine coon og huskat.

3. Hvorda med farverne.. Hun er jo en sort/hvid/rød kat hvor farverne løber meget ud i hinanden undtagen det hvide som er på poter, og bryst. (:

Se hendes fotoalbum.

Grunden til vi spørg er fordi, vis rådet siger vi ikk ska bergynde på killinger vil jeg ikk smide hende på p-piller men få hende stereliseret.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilket valg? - killinger eller sterilisation
  • #1   7. feb 2009 jeg vil nok sterilisere hende.. det er rart med killinger men der er alt for mange af dem..
    og de er ikke til at komme af med...
    mvh mette

• #2   7. feb 2009 mette - vores omgangskreds er heldigvis så begejstret for hende og hende sind så det at komme af med hendes killinger er ikk det store. Ville ogs' nok kende mulighederne omkring salg af killinger inden. (: men det jo ogs' en ting vi har i tankerne.

• #3   7. feb 2009 så er det jo godt nok. men få katten sunheds testet og det samme med hankatten.. så det er raske katte du avler på.
    held og lykke med det

• #4   7. feb 2009 mette - vil jeg gøre. Gjorde vi nemlig med den anden før bare sprang ud i det.

• #5   7. feb 2009 Susanne - Vil selvfølglelig gerne så tæt på hendes sind som muligt. Hun er en kat der helst ligger med en hele dagen, og gerne er hvor vi andre er. (: DEJLIGT ! Dog har hun en lille last, da moren ikk ku ha hende fik vi hende som 10 ugers og har det med at sutte på ting. /: Ved du om det kan gøre noget ved hende eller killingerne?

Vi ville så vidt det muligt gerne finde en sød hankat, der er sort eller sort/hvid, ved ikk om det helt forkert? Er slet ikk inde i farver. /:
    Men det jo ikk sikkert nogle ønsker at stille deres kat til en blandingskat.

• #6   7. feb 2009 Susanne - jamen da moren var gårdkat, og hun vandrede rundt selvom hun havde killingerne blev hun gravid igen kort tid efter vores var født. Der gik kort tid så begyndte de at stikke af fordi moren rent afviste dem. Derfor valgte vi at tage hende til os, da vi af frygt for vildkatte ikk turde lade dem rende rundt uden nogle form for beskyttelse. /: Måske forkert idag, har svært ved at finde ud af det.

Ja det ska jo bare være en semi-langhåret. Hun har lang men hamrende tyk pels, og en hale der siger spar 2. Hun har snesko, så vil tro der noget skovkat i hende.

• #7   8. feb 2009 Ja det ved de godt. og var aboslute ikk meningen. Men igen gårdkatte er gårdkatte og der er så mange vilde sådan et sted. /: Moren klarede det godt, men ja det kuld vi fik havde nok haft brug for moren lidt længere. ): Håbede på det var det bedste, da jeg tænkte vi havde en stor en hjemme som måske kunne tage lidt af moderrollen eller bare give fra sig og hjælpe den anden. <b> Ved ikk om det var helt forkert ? </b>

Syntes jo ogs' de ska ha lov at have killingerne, Det er ikk maskiner og derfor ogs' et valg vi tager på længere sigt. Men vis løbetiden kommer rendende hele tiden er det jo med at afgøre det.

• #8   8. feb 2009 Det havde vi ikk plads til, og havde sat os på hende fra første dag. Men alle sammen var afsat. Kunne jeg havde vi taget alle katte til os. /:

Men man kan da ikk sterelisere katten så længe den har killinger? eller er det bare mig.

• #9   8. feb 2009 nej det snakkede vi nemlig en del om. Og jeg var nu ret overbevist om det nok ikk var noget dyrelægen ville praktisere.

• #10   8. feb 2009 Hvis killingerne er 4-5 uger sker der ikke noget ved at sterialisere moderen.. det havde jeg en der blev... og der var ikke noget..Hun skulle bare have ro til at vågne op inden killingerne begyndte at patte igen.. i den alder er killingerne jo begyndt at spise selv..

• #12   8. feb 2009 Anita - okai' det vil jeg huske. Selvom jeg nu stadig ikk syntes det er den eneste måde det kan gøres på. (: Jeg syntes bare at mennesker med meget flyvske katte må tage mere ansvar.

• #13   8. feb 2009 Mit bedste råd: Få katten neutraliseret og send omgangskredsen på internat efter deres nye kat. Jeg er ret sikker på, at de også der vil finde en kat, der falder i deres smag smiley

Sorry, men dine begrundelser for at sætte flere huskatte-killinger i verden er IMO ikke gode nok. Besøg evt. selv et internat, se samtlige katte i øjnene og spørg dig selv om Danmark virkelig har brug for flere katte.

• #14   8. feb 2009 Katrine, lige mine ord smiley

• #15   8. feb 2009 jeg synger med i koret med Katrine N og Tinka D

smut en lille tur forbi internatet

Kommentér på:
Hvilket valg? - killinger eller sterilisation

Annonce