{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.529 visninger | Oprettet:

Parring - opførsel {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har et par spørgsmål jeg ikke lige syntes at jeg har fundet noget svar på, trods vi har læst lidt herinde, i bøger og på nettet så jeg håber nogle med lidt erfaringer evt. kan gøre os klogere :o)

1)
En han kat der er kastereret, vil han springe på samt kalde på en hun kat, eller vil han "være lige glad"?

2)
Hvis en hun kat og en han kat har parret med success, vil han så blive ved med at "springe" på hun katten?

3)
Det "knurrende brøl" man kan læse en hun kat kommer med, når han katten trækker sig ud - er det meget højt (så man ikke er i tvivl), eller er det meget individuelt fra hun kat til hun kat?

Grunden til jeg spørger er at vores lille misse kat stiftede bekendskab med en han kat forleden og hun gik i den grad i løb. Smed sig på gulvet, gjorde sig til og "snakkede" (lidt som en due) til en.
Dagen efter mødtes de to igen og han sprang på hende, det der undrede mig lidt var at han gjorde det flere gange. Jeg hørte ikke noget "knurrende brøl" fra hende men til sidst endte de to med at sidde på et bord og kigge på hinanden - uden at gøre tilnærmelser, hvæse eller lign.

Jeg håber lige at nogle kloge hoveder kan gøre mig lidt klogere :o)

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Parring - opførsel
  • #1   17. mar 2010 En kastreret hankat, kan nogen gange godt finde på at hoppe på en hunkat i løb. Men for det meste vil de bare være ligeglade.
    En hunkat som er blevet parret, kan sagtens parres igen indenfor hendes løbetid. Der vil gå nogle dage, hvor man har sat hunkat i løb og hankat sammen, hvor de parrer mange gange i nogle dage, og så gider han ikke mere, selvom hun stadig er i løbetid nogle dage endnu.
    Hvis parringen er gennemført, så skal hun gerne knurre af ham, og hvæse, da det gør ondt på hende at han trækker sig ud (hankatten har modhager).
    De kan sagtens holde pauser mellem parringerne, og bare sidde sammen, ligge sammen osv.

• #2   17. mar 2010 Aha... interessant

Så blev jeg lidt klogere og så alligevel.

Jeg lagde mærke til at Feline ruller sig og vasker sig forneden. Jeg har dog ikke set han katten gøre andet end og ville springe på men mange gange blev han "kastet af" igen.

Men nu jeg tænker mig om så mener jeg at have hørt Feline hvæse af ham efter han har været på.

Som jeg har forstået det (ret mig gerne hvis jeg er forkert på den), så vil han katten parre igen og igen (også den samme han kat) selvom der har været en fuldbyrdet parring?

Jeg holder lige øje og følger hende og ham i hvad der sker de næste dage. :o)

Forløbig mange tak, det er rart lige og blive klogere :o)

• #5   17. mar 2010 Nogle hunkatte kan skrige/knurre/hvæse helt vildt, andre siger ikke ret meget, jeg har set begge dele... Men det at de ruller rundt bagefter er et godt tegn (hvis man altså vil have killinger ) smiley

• #6   17. mar 2010 Det er ikke alle hunkatte der larmer, når når de bliver parret............
    jeg har en af slagsen her hjemme

• #7   17. mar 2010 Ohh det er vi glade for at høre. Vi vil nemlig gerne have killinger, så det må jo siges at være nogle rigtige tegn hun kommer med :o)

I skal have mange tak for jeres svar - det kan jo ske der kommer et par spørgsmål mere fra min side af. Ha' en dejlig aften!

• #8   17. mar 2010 I lige måde.

Kommentér på:
Parring - opførsel

Annonce