919 visninger
|
Oprettet:
hankatte avl {{forumTopicSubject}}
jeg sidder og tænker på,hvordan gør i når i har nogle hankatte til avl,hvordan finder i dem er det mund til mund metode,annoncer eller hvordan.
jeg er ny inden for avlen med britter,men har haft katte hele mit,har haft to kuld på mine hunkatte, og syntes i det jeg har pt to hankatte som er smukke og avler godt
så ville jeg da gerne prøve at tilbyde dem til andre,hvis det havde intre, den ene er rødmasket, og den anden er sort smoke,de er selvf passet med alt.
håber i kan fortællemig hvordan
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Det sker meget sjældent jeg sælger eller bytter en parring - og kun med opdrættere jeg kender godt.
feb 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Katte: 4 Emner: 2 Svar: 160
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 44 Svar: 591
Jeg forstår heller ikke, hvorfor man vil annoncerer avlstjenester på sine hankatte - Hvilke opdrætsmæssige og racemæssige formål ønsker man opnå med det?
For mig virker disse annoncer useriøse, og får annoncøren til at fremstå som en klovn, der i højere grad ønsker et økonomisk bidrag til sit opdræt end at gøre sig nogle seriøse overvejelser omkring hvilke mål, man har for sit opdræt.
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 44 Svar: 591
"nu er det jo ikke alle, der har egen avlshan og et el andet sted skal man jo finde frem til en god han.."
Og den bedste måde at finde frem til en god han, er at benytte sig af avlstjenester??
Det mener jeg nemlig ikke. Man kan godt have et seriøst opdræt uden at have sin egne hankatte. Det kræver dog efter min mening, at man har godt og bredt netværk omkring sig, som man kan samarbejde med og udvikle sig sammen med.
"Så hvis alle alvs annoncer er fra userriøse "klovne", så er der ret mange af dem i avlsforbundene..:)"
Nu er jeg ikke én af dem, som mener, at et stamnavn og titlen som registreret opdrætter er nok til at kalde sig en seriøs opdrætter. Og med udgangspunkt i racekatte, så synes jeg, at de mennesker, der offentligt udbyder deres hankatte til avl fremstår som useriøse.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
For det første er det svært at sige nej annoncerer man, for det andet, det er altid en risiko ved at tage andres katte ind i huset, for det tredie det kræver utrolig megen oplysning - og mere end på parringstidspunktet
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 65
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 65
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
hankatte avl