{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Huskat vs. Racekat.
  • #1   24. jun 2010 Tja, det må man da gerne. Men der er i forvejen alt for mange blandingskillinger og "huskatte"killinger der ikke får et hjem, så hvorfor øge den bestand ?
    NEJ jeg ville ALDRIG låne min hankat ud til den slags. Men der findes jo mennesker der er totalt ligeglade med alt logik og fornuft og gør det for at tjene en hurtig tusse.

• #2   24. jun 2010 Man MÅ vel godt, med mindre racekatten har betingelser i kontrakten om, at den kun må parres til egen race.

Om det ligefrem er idiotisk at gøre det?
    Det er nok lige voldsomt nok formuleret, men jeg personlig synes, det vil være smadder synd for begge kattetyper, især for huskatten, for dem findes der efterhånden ikke ret mange af. De er mere eller mindre blandigskatte de fleste af dem.

Lad dog være med at spolere en racekats specielle karakteristika, og lad også den gode, danske huskat være en flot repræsentant for netop sin slags.

• #3   24. jun 2010 Ja okay, det kan jeg godt se.
    - Marianne, hvis det endelig var ville jeg heller aldrig have parret en kat bare for at avle og tjene penge på det på den måde..
    Det var bare lige så meget hvis man havde en flot og spiciel hunkat, der var huskat.. Så prøve at se om den kunne avle det videre og se hvad det kunne blive til.. Jeg håber ikke jeg støder nogen ved dette..
    - men vil også have lov til at sige at katten self ikke skal parres hvis den ikke ved egne sig..

• #5   24. jun 2010 Anne sådan opfattede jeg det heller ikke. I hvert fald ikke at du ville. Men der er bare så mange der slet ikke tænker på de stakkels killinger/katte, de ikke kan komme af med. Man kan som oftest ikke beholde alle selv. Især på den årstid er der mange, der må miste livet fordi folk ikke kan komme af med dem. Annoncer der siger hent en killing eller den bliver aflivet. (se anden tråd)

Fordi en kat er køn/flot er det ikke sikkert den laver kønne/flotte killinger.

• #6   24. jun 2010 Ja okay,. tak for svar

Det var godt, ja jeg synes også det er synd at avle en masse killinger som bare skal lade livet,..

• #7   24. jun 2010 Altså nu hører jeg til en af dem som går ind for at bevare huskattene, eftersom det faktisk også er en race - jeg synes at det er synd og skam at lave blandingskillinger.

• #8   24. jun 2010 Tak for svaret Lise,. (:

• #9   24. jun 2010 Håbet er lysegrønt ulla. Og du har ret, ingen fornuftig hankatteejer ville, men der er bare så fortvivlende mange der IKKE er fornuftige.

• #10   24. jun 2010 Enhver opdrætter med respekt for sit opdræt og sin race, ville IKKE låne sin hankat ud til andre end opdrætter af samme race.
    Men der er desværre opdrætter der låner deres hankat/katte ude til dvs. avl. smiley
    Og at sætte flere huskatte eller blanding katte til verdene syns jeg er idioti, der er NOK.
    Internaterne er overfyldte og det er ikke tavle katte der fylder dem...

• #11   24. jun 2010 Jeg håber ej jeg har trådt nogen over tæerne, dette emne er heller ikke noget jeg er opsat på og er da også blevet klogere.. På hvordan det ser ud med katteverdenen og alv, da jeg kun sådan kender til Heste alv, og ved godt dette ikke kan sammenlignes,.
    - Jeg er glad for alle jeres svar.
    Mange tak (:

• #13   24. jun 2010 Neej det vil jeg ikke,. Men nu tænker jeg også på DSP og DV og disse heste,.

• #15   25. jun 2010 Ja det er det da,. men det jeg mener med at jeg ikke viste hvordan det var med katte, var at jeg ville høre hvad folk mening var omkring det.. intet andet,. og det med en shetlænder og en araber har jeg da også set med mine egne øjne, idag inde for nogle forskellige avlsforbund for heste der finder man forskellige racer og blander for at få den helt perfekte race,.
    - Jeg beklager meget hvis du viste alt dette og jeg fik det til at lyde som om du evt ikke skulle have forstand på heste, da jeg ikke ved det, vil jeg på forhånd undskylde og sige det ikke var min mening.. Da jeg ikke ønsker og træde nogle over fødderne.

• #16   25. jun 2010 Skal jeg være helt ærlig har jeg fået resveret den dejligste lille hunmis,. det er vist nok noget blanding.. Da hun er en maske kat,. Jeg synes det kunne være fedt at få en killing ud af hende en gang,. hvis hun vil kunne magte det,. men det er med sikkerhed,. Men så snakket jeg bare med en veninde om det som sagde at det kunne være sjovt med en langhåret,.
    - Jeg er ikke kendt med Katte, via avl,. så dette indlæg var af ren nysgerihed for at høre hvordan det hænger sammen..

igen sorry hvis jeg har fornærmet nogen,. da jeg ikke vil stille mig selv i dårligt lys..

• #17   25. jun 2010 Jeg vil ikke blande nogen racer, det var bare nysgeritet omkring hvordan det hele hænger sammen,. Derfor stillet jeg det spørgsmål.. ved godt jeg brugte huskatten som eks. med en anden racer da huskatten er den mest populære race. bland danskerne,.

• #19   25. jun 2010 Du må godt, men hvis racekatten har stamtavle vil der blive set ned på det..

Kommentér på:
Huskat vs. Racekat.

Annonce