{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

avlshanner {{forumTopicSubject}}

jeg har siddet lidt og kigget på avlshanner der udbydes - uden stamtavle - det havde jeg vel forventet - men sandelig også hankatte med stamtalve udbydes til tjeneste.

I mine øjne useriøst at faldbyde sin han på et forum som dette - og især de stambogsførte ..

Det lugter laaangt væk af kun een ting - penge ...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  avlshanner
  • #1   7. jul 2010 Det kan vi kun være fuldstændig enig i Lis.

• #2   7. jul 2010 Egentlig sjovt du skriver det, for kan huske at du engang skrev til mig " det er da bare med at få brugt sin avlshun i en fart"... det lyder da osse sådan lidt penge pénge ....

• #3   7. jul 2010 selvom man tilbyder parring med sin hankat m/tavle er det jo ikke ensbetydende med at ALLE katte kan få lov at komme til.

• #4   7. jul 2010 Lisbeth N

At få brugt sin avlshun i en fart er det sådn lidt penge, penge ...

Dt vil jeg da ikke mene - tværtimod:-)

At tage to eller tre kuld indenfor to år og så neutralisere - der giver da ikke nogen stor indtjening - der er da flere penge i at parre hende i al tid og evighed.

Men fortæl endelig hvis du mener noget andet ...

• #5   7. jul 2010 Tilbyder man offentligt sin han til tjeneste - så kan man moralsk ikke sige nej.

Og hvor interessant er sådan en han gud og hver mand kan parre med?

• #6   7. jul 2010 Ja, ja, Britt - det er så sandt som det er sagt.

På mig virket det som den tanke slet ikke strejfer dem der annoncerer deres hanner - at de kan få noget ind - eller udlevere mere end planlagt.

Markedet her er alt for useriøst - derfor fatter jeg ikke stambogsførte hanner annonceres til tjeneste. Han skal vel forbedre avlen, er han så hammer god - så skal de serøse opdrættere nok finde ham - det skal der ikke en annonce til for:-)

• #7   7. jul 2010 Jeg kan heller ikke forstå at nogen vil udbyde deres avlhan på et offentligt forum, og slet ikke på dette fora

• #8   7. jul 2010 I mine øjne er man ikke rigtig vel forvaret (seriøs) annoncerer man sine hanner til avlstjeneste her (at sidestille med et ludermarked, undskyld udtrykket)

Og igen - har du noget der er helt specielt - vil du så gerne faldbyde det på det her marked? igen - var den han så helt fantastisk så var der nok nogen der havde fundet dig

Ofte mener man kun selv dyret er heeelt fantastisk - og var det virkelig så vigtigt - så er er egen hjemmeside og specialklubberne at annonce på.

Jeg har aldrig og kunne aldrig drømme om at annoncere mine hanner til avlstjeneste, ikke at der mangler henvendelser af den grund - men jeg har en frihed til at sige nej ...

• #9   7. jul 2010 vores hankat victor er pt. lånt ud til en ny opdrætter for at denne skal kunne få lidt nyt ind i avlen og da han racetypisk passer godt til hendes hunkat. Derudover "byttede" jeg en parring med en opdrætterveninde så jeg fik et kuld med hendes han sidste år og så får hun et kuld på ham nu. Det er hvad han bliver lånt ud og kunne ALDRIG finde på og faldbyde ham til avl. Folk kan spørge hvis de mener han er god til dem men ellers er han til eget forbrug.

• #11   7. jul 2010 Nu er det vel de færreste der ikke arbejder på at forbedre det de har. Hvorfor så vælge en dårlig typet han - det er da for dumt.
    Men ja, prisen kan være årsagen - men helt ærligt, så producerer man jo bare - man arbejder ikke bevidst på at forbedre.

Christa, jeg kan også godt finde på at lave en bytter eller noget der ligner - men aldrig med nogen jeg ikke kender 100%. De hanner jeg har er købt for først og fremmest at forbedre mit opdræt

• #12   7. jul 2010 Iøvrigt er den her tråd ikke oprettet med nogen bestemt han i tankerne - jeg faldt over ngoen stykker og undrede mig - jeg undrede mig så ikke over det var semilanghår - det var vel hvad der kunne forventes ...

• #13   7. jul 2010 Kunne aldrig drømme om at sætte min herind eller andre steder for den sags skyld. Dem der har brug for at vide at jeg har en fertil han, skal nok finde ud af det. Uanset hvilken race man har eller ikkerace er det bestemt ikke ligemeget hvem der bruger de forskellige gener. Især der hvor der ikke er tavler kan man jo blandt andet risikerer indavl uden at vide det eller det der er værre arvelige sygdomme eller endnu værre få smittet sin hankat og eventuelt andre katte med alvorlige sygdomme. Der er ikke nogen der skal bilde mig ind at en person der "sælger" sin han på den måde har fået tjekket den for smitsomme sygdomme. Jeg vil blæse på om man snakker i timevis med dem man udlåner til, det kan alligevel ikke garanterer noget som helst. Jeg har osse en aftale med en kollega eller 2 og der er jeg da i det mindste sikker på at de er tjekket i hoved og røv, jeg forlanger at se diverse attester.
    Jeg synes det er mangel på respekt for katten at være så ligeglad med sundhed både for de voksne katte og de killinger der kan komme ud af det.

• #14   7. jul 2010 Jeg er helt enig Lis.

Jeg har oplevet at en bruger herinde sendte mig en PB for at spørge om jeg ikke ville låne hendes hankat.

Jøsses altså!

• #15   8. jul 2010 Lis: ja vores hanner er også købt primært til os selv, ikke til andre.
    Vores ene han har dog restriktioner på han ikke må lånes ud så det er meget nemt. Men har det okay med det for så har man nemlig ikke problemer med og sige nej til nogen. Ikke at jeg har det i forvejen.

Annie: det er bare FOR USERIØST......

• #16   8. jul 2010 Christa - Det fortalte jeg hende også, og fortalte hende at jeg mener det er en usmagelig måde at sidde og pimpe sin hankat på. Så satte hun mig på filter.

4 mdr. senere ringede hun mig op, fordi der på min hjemmeside står at Qalla skal parres med en lækker hankat i foråret, for at spørge om jeg ikke ville låne hendes hankat. Tror ikke hun kædede min bruger herinde sammen med min hjemmeside ;o)

• #17   8. jul 2010 Dk Neve: HA´ere er også mennesker og brugere som os andre og jeg tror nu næppe at Annie ville skrive noget hun ikke måtte. Ville være dumt smiley Forøvrigt kender jeg Annie Privat og kan ikek se hun gør noget forkert, synes egentligt det er fint hun skriver sin historie så andre kan høre/se/læse om hvad der sker.

• #18   8. jul 2010 DK Neve: men er der noget galt i det hun skriver når hun ikke nævner navne? det kan jeg ikke se.... hun har jo en holdning ligesom alle os andre.... og det respekterer man vel?

• #19   8. jul 2010 Kan ikke se hvad der er galt i at komme med personlige eksempler, heller ikke når man er HA'er. Der bliver ikke nævnt navn på den "omtalte" bruger. Så hvad skade kan det gøre ??

• #20   8. jul 2010 Jeg har ikke udleveret noget navn herinde, så god fornøjelse med at sætte ansigt på vedkommende jeg skriver om. Du skal kun søge mellem tusindvis af brugere der ejer en Norsk Skovkatte han ;o)

Jeg har lov til at give mit besyv med i trådene med mine egne personlige erfaringer, så længe jeg overholder reglerne.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #21   8. jul 2010 Vi skal vel alle her på KG holde os til de regler der nu er. smiley Så jeg ser ikke Annie har gjort noget forkert, hun holder sig da til reglerne uden navns nævnelse. smiley
    Selv om vi er Haèr har vi også den samme profil som vores hyggeprofil, hvor vi også gerne må ydre vores meninger på lige fod som alle andre brugere i debatterne, om vi så er enig eller uenige med andre debattører. smiley

• #23   8. jul 2010 *producerer til det bedre.* Ja gid det da bare var sådan altid. Desværre er der produceret en masse på de meget populære og meget salgsbare racer at der er opstået arvelige sygdomme, der er forstærket af ukritisk parringer til højre og venstre. Disse katte Lis taler om, er der med høj sandsynlighed ikke lavet de tester man bør få lavet. Ikke så langt herfra bor en dame med en MCO fertil han, der får lov til at parre revl og krat. Den stakkels kat har haltet siden den var omkring 1½ år, så den har sandsynligvis HD, som den så kan give videre til sine killinger. Oprindeligt var den en rigtig flot hankat, men nu ser den noget mølædt ud og den er kun omkring de 4 år. Men hvad, den "tjener" da selv til føden og en ormekur i ny og næ. Hun tager 1500 for en parring og der er mindst 2 om måneden af alle racer og ikke-racer. Damen bor i et meget fint og dyrt hus i området og virker meget tillidsvækkende, så jeg tror at alle der kommer der med deres hunkatte er overbevist om at der er orden i forholdene. At katten er vaccineret osv, men det er den ikke. Så hvad de oven i killinger risikerer at komme hjem med, ja det kan så blive en ubehaglig og meget dyr overraskelse

• #24   8. jul 2010 Bastian & Cat < 3

Jeg kunne aldrig i livet drømme om at have en fertil hankat og ingen hunner - det virker for tåbeligt i min verden med det besvær der er med fertile hanner.

Har man ikke hunkat selv - så har man nok ikke sat sig ind i særlig meget - atså andet end at hannen kan tjene penge ...

Hver en kat der kommer ind i mit hus har jeg et formål med - det formål er dførst og fremmest at forbedre mit eget opdræt sundheds og typemssigt. Der indkøbes aldrig dyr med det formål at der så kan sælges eller parres til højre eller venstre - eller der kan let tjenes x antal kr. Det eneste der interesserer mig er eget opdræt Jeg samarbejder og udlveksler katte med en del opdrættere i udlandet - opdrættere der har samme filisofi som jeg har. Det fungerer upåklageligt.

Der kan ikke købes fertil kat til hyggekuld hos mig - intet ligger mig fjernere ...

• #26   9. jul 2010 Abli - Det kan jo være man gerne vil høre folks holdninger og baggrunden for denne.

Nogles holdninger kan endda skubbes til via sådan en debat, og andre kan lære en masse ting.

Hvis vi skulle lade være med at debattere ting folk var uenige om kunne vi lige så godt lukke forum ned.

• #28   9. jul 2010 Abli & Lillemo < 3

Hvad er det du vl ha' mere præcist?

Jeg har ikke lagt skjul på hvad jeg mener - klart og præcist.

Jeg kunne da sagtens smíde en stak links der kunne dokumentere det jeg mener er useriøst - men det vil jeg da ikke en tur i fryseren for:-)

Kommentér på:
avlshanner

Annonce