2.683 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

fostervand? fostervand?

hej.

min hunkat er drægtig på dag 67 så vi forventer jo killinger når som helst... kl 9 i morges gik hendes slimprop og hun fik udvidelsesveer, hvorefter der kom klar fostervand.. og det var så ligesom det? hun er ikke kommet videre siden, ingen veer eller noget.. bortset fra at hun klistrer utroligt meget og går og roder forskellige steder, opfører hun sig helt normalt - sover, spiser og spinder som hun plejer.. jeg har haft talt i telefon med en vagtdyrlæge som sagde at det jo var forskelligt fra kat til kat hvor længe de er om det.. men kan jo alligevel ikke lade være med at undre mig over at der ikke er sket noget i 10 timer nu..
håber lidt der er nogle som er meget erfarne med kattefødsler som kan fortælle mig hvor normalt det er, og hvor længe jeg skal give hende før jeg kontakter dyrlægen igen?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fostervand?
  • #1   19. dec 2010 Sålænge hun ikke har presseveer UDEN der kommer noget i flere timer, så kan du være rolig.
    Og er du nervøs, så ring hellere en gang for meget til dyrlægen smiley

• #2   19. dec 2010 tak.. havde godt læst at hun ikke måtte have presseveer i en time uden killing, men der er slet ingen veer, hun slapper bare af.. nogen der har erfaring med hvor lang tid der kan gå fra vandet går til fødslen går i gang?

• #3   19. dec 2010 Et beroligende oplysende link : http://www.maine-coon-katte.dk/opdraet3.htm

Pøj Pøj

• #4   19. dec 2010 tak for linket.. det der står omkring at de kan gå meget på kattebakken har hun gjort tidligere i dag.. så må jeg vel bare holde øje og vente på presseveerne smiley

• #5   19. dec 2010 Tror at de kommer i nat eller måske i morgen tidlig. Min Tess fødte for to uger siden og hun gik også og kradsede i de to fødekasser jeg havde sat frem til hende. Har du ikke en fødekasse til hende??

• #6   19. dec 2010 var din kats vand også gået inden? jo jeg har fødekasse til hende, og har haft den stående længe, men hun virker ikke interesseret i at bruge den... hun skal helst ligge helt op ad mig..

• #7   19. dec 2010 Nej, det gik samme dag som hun fødte. Max et par timer inden. Jeg var ikke hjemme, da hun fødte den første, men kom hjem da hun var igang med at føde. Jeg havde kun været væk hjemmefra i lidt under to timer, så tror at hun har født lige efter at vandet er gået. Kan du se sådan en slags rulninger hen over maven på hende?? Tess virkede slet ikke som om hun skulle til at føde, den dag hun fødte, så derfor tænkte jeg den dag, at jeg sagtens kunne køre. Men det er jeg så lidt ked af nu:-( Ville godt have været der fra start af. Også for hendes skyld.

• #8   19. dec 2010 nej der er absolut ingen veer.. da vandet gik var det tydeligt at hun havde udvidelsesveer, hun åbnede munden og pustede meget hurtigt.. da vandet så var kommet slappede hun af og lagde sig til at sove, og så er der ik sket noget siden, ud over hun vil være i nærheden af os hele tiden, hun er gået flere gange på bakken, roder forskellige steder og spiser og drikker normalt..

• #9   19. dec 2010 Okay. Så tror jeg at det er lige oppe over. Men jeg har kun prøvet at være med til en kattefødsel, så jeg er ikke specielt erfaren. Men jeg tror at hun føder i nat eller i morgen tidlig. Mange katte føder om natten eller tidligt om morgenen. Og hvis vandet er gået og hun opfører sig som du beskriver, så tror jeg at det er ved at være tid:-) Har du fri fra arbejde i morgen, så du er der hvis noget går galt??

• #10   19. dec 2010 ja jeg har fri indtil d. 25., så jeg er hos hende..

Kommentér på:
fostervand?

Annonce