{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
891 visninger | Oprettet:

kattens dilemma..... {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige brug for lidt råd og vejledning......
Sagen er den at jeg for godt 10 dage siden sagde ja til at overtage min nabos kat da hun skulle flytte på plejehjem da hun ikke længere magtede at bo alene pga sin demens.

Denne her hun kat viser sig at skal have killinger inden for ganske kort tid lige helt hvornår ved jeg ikke, jeg har aldrig nogensinde sat mig ind i kattes drægtighed da mine katte udelukkende er købt som kælekatte og derfor er neutraliseret, men udfra patvorter og mavens størrelse vil jeg gætte på en 14 dages tid

Men jeg har lavet en god fødekasse som hun slet ikke vil i nærheden af, hun spiser og sover og brummer lidt af mine katte når de kommer for tæt på......men mine spørgsmål går på at hun vælger vel selv det sted hun vil føde (om som det bliver i min seng), hvad med mine 2 store katte? skal jeg forbyde dem adgang til soveværelset så det kun er hende og killingerne der er derinde?

det var lidt dumme spørgsmål fra mig og der kommer sikkert flere undervejs

Mange hilsner Heidi - som måske har lært på den hårde måde ikke at være så godhjertet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kattens dilemma.....
  • #1   27. jan 2011 Jeg synes ikke det er dumme spørgsmål, for det er sådan set en situation du ikke lige regnede med.
    Med hensyn til hvordan og hvorledes, ville jeg, hvis det var mig, holde hankattene ude af soveværelset, så hun bliver tryg der. Men lad hende gå sammen med drengene dagligt. Når hun så skal føde skal du holde hende derinde, da hun sansynligvis ikke er tryg nok ved dine katte og hun vil måske angribe dem for at beskytte killingerne. Sådan en missemor er ikke til at spøge med, kan jeg hilse at sige.
    I forhold til fødekassen, er mine heller ikke interessede i de kasser jeg stiller op, først den dag de skal føde går de derop.
    Når nu fødslen er overstået så få hende stereliseret, så det ikke sker igen. Du vil sikkert osse opleve at hun falder mere til ro.
    Held og lykke


  • #2   27. jan 2011 Hun bliver helt sikkert også steriliseret når hun er klar til det, håber på at det også kan gøre hende lidt mindre sky og plus alle katte har adgand til at løbe ude i haven.

    men mange tak for dine svar så har jeg noget at forholde mig til.


  • #3   27. jan 2011 Heidi - Det lyder nok barsk, men hvis du helst er fri for, at hun skal have de killinger, og også er nervøs ved, hvordan hun vil reagere over for de andre katte, når killingerne er kommet, så kan du godt få hende neutraliseret NU.

    En hunkats moderfølelse opstår nemlig først UNDER fødslen - ikke før, så det vil ikke være synd for hende at få det gjort nu.
    Killingerne vil ikke være levedygtige før på drægtighedsdag nr. 58, og under alle omstændigheder vil de få en lille indsprøjtning, så de dør hurtigt.


  • #4   27. jan 2011 Mega* - ja det lyder barsk, men tænker også på at jeg måske kommer til at sidde med 4-6 killinger jeg ikke kan komme af med.

    ydermere plejer de andre 2 at have adgang til hele huset og oveni så er jeg væk hjemmefra ca 8-9 timer i døgnet pga arbejde så vil da lige overveje det kraftigt et døgns tid.
    Men dyrelægen kan vel fastslå hvor langt hun er henne??


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #5   27. jan 2011 Jeg fik 2 vildkatte steriliseret en mor og hendes ungkilling, og de var ret tæt på fødslen. Der var ingen problemer efter de kom tilbage, de legede som de plejede og ungkatten som blev tam er min Pusser på 13 år som jeg har på min profil. smiley

  • #7   28. jan 2011 Heidi, Det er underordnet, hvor langt henne hun er. Tænk på, hvor mange katte der får foretaget kejsersnit.

    Til gengæld vil det være blodig synd for hende at fjerne/aflive killingerne, når hun først har født dem - så skynd dig lidt!


  • #8   28. jan 2011 Hun er netop lige blevet afleveret hos dyrelægen.......

  • #9   28. jan 2011 Tager hatten af for dig..
    Jeg ville ikke kunne have gjort det, men kan sagtens se det realistiske i det..


  • #12   28. jan 2011 Kan kun klappe Heidi på skulderen og sige godt gået. Som Sugieh skriver så er det dejligt at der er nogen der tager ansvar og derudover erkender at der er for mange killinger. Hatten af for dig.

  • #13   28. jan 2011 Heidi l.. stort knus og et skulderklap og så lige hatten for dig..

    sidder her og små græde.. åhh bare der mange af din slags


  • #14   28. jan 2011 Opdate......

    Vi har lige hentet Mille igen, hun fik foretaget kejsersnit og 6 killinger er fjernet og hun er så blevet steriliseret samt øremærket

    Jeg ringede og snakkede med døgnvagten hos min faste dyrlæge i går aftes som til al held var en af mine faste dyrelæger som også rådede mig til at det gjort, det har været en svær beslutning men det var den rigtige.

    oveni er hun også lidt underernæret så nu skal hun til hægterne igen og ellers have et godt liv sammen med de 2 andre misser.

    tusind tak for jeres råd og vejledning herinde


  • #15   28. jan 2011 Pokker tage mig, hvor det er flot gjort af dig Heidi - Hatten af for det!

  • #16   29. jan 2011 Allerede nu bliver jeg bekræftet i det er den rigtige beslutning jeg har taget, får første gang i de knap 2 uger jeg har haft hende ligger hun ved siden af mig i sofaen og spinder og hun finder sig i at blive nusset og kælet med så det er bare dejligt smiley

    endnu engang tak for i viste mig vejen


Kommentér på:
kattens dilemma.....

Annonce