1.349 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Hvornår er en kat for "gammel"? Hvornår er en kat for "gammel"?

Hej smiley

Jeg har en dejlig britte-pige der bliver 3 år her til november smiley Meningen var at vi ville have hende parret når hun var omring 1½ år, men så blev vi tvunget til at flytte i en mindre lejlighed, og har derfor ikk haft mulighed/plads til killinger smiley Men nu køber vi måske snart hus, og så vil jeg jo gerne have killinger på hende smiley Hun er vel ikk for "gammel" til sit første kuld når hun er 3 år, vel? smiley

Og er der gode råd til hvordan man nemmest får kontakt til en der har en mand til min dame smiley ? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår er en kat for "gammel"?
  • #1   7. mar 2011 Jo hun er for gammel med 3 år som først gangs fødende. Det er store risiko for at hendes bækken er blevet stift og det så give problemer ved fødslen , som kejser snit, værste tilfælde døde killinger eller mor.

• #2   7. mar 2011 Enig med Heidi! der skulle være en helt særlig grund, for jeg ville få lavet sådan en parring...

• #3   7. mar 2011 Randi K **der skulle være en helt særlig grund, for jeg ville få lavet sådan en parring... **

Uanset hvilken "særlig grund" der skulle være, så er risikoen vel den samme for katten og evt. killinger.

• #4   7. mar 2011 Ja Tinka.

• #5   7. mar 2011 Det jeg mener er, at ingen grund kan være så "særlig" at man udsætter sin kat for den risiko.

• #6   7. mar 2011 Ja, jeg ville heller ikke lige gøre det.. :o) Netop pga. øget risiko ifht. alder..

• #7   7. mar 2011 Æv smiley Jeg vil ikk løbe nogen risiko med hende, så hun bliver steriliseret og forbliver min kælekat smiley Vil ikke risikerer at miste hende, hvis noget skulle gå galt smiley
    Troede bare ikke at en kat på 2 år, ville være for gammel som førstegangs-mor?

• #8   7. mar 2011 Dorthe - To år er heller ikke så slemt, selvom det er lidt senere end jeg foretrækker. Men tre år er ved at være for sent, og ikke noget jeg ville gøre :o)

• #9   7. mar 2011 Dorthe- Hun er jo 2år og en 6mdr. ca., Så inden hun kommer i løb, og du finder en ordenlig hankat, ja så er hun jo 3år eller meget tæt på... smiley

Jeg ved godt hvad du mener Tinka.

• #10   7. mar 2011 Altså Nala fik sit første kuld her sidste år i April.
    Og hun var 2/3 år.

Og det gik helt fejl frit uden nogle som helst problemer smiley
    Hun var enormt dygtig.

Men du ved nok bedst selv om du mener at hun kan klare det eller ikke.
    det er jo lettere at bedømme som ejer end som tilskuer. smiley

(min er en coon)

• #11   7. mar 2011 Man kan ikke se på en kat om dens bækken er blevet for stift, så den måske ikke kan føde selv.

Det er et sats, som man skal overveje nøje da det kan koste kattens og killingernes liv.

• #12   7. mar 2011 Det er langt større risiko for komplikationer for en førstegangsfødende på 3 år.

Det ved jeg af personlig dyrekøbt (både for kat og tegnebog) erfaring. Det blev bekræftet af flere opdrættere jeg diskuterede det med i går.

• #13   7. mar 2011 Jeg ville heller ikke vente med første kuld på en 3 årig. Som Lis Skriver kan det blive nogle meget dyre killinger både på tegnebog men osse på følelser.

• #14   7. mar 2011 Hmm.. Æv altså smiley Jamen så må jeg sku sige at så får hun ikke killinger smiley For inden jeg får fundet en hankat, og inden vi får plads til killinger, så ender hun sku med at være tæt på de 3 år smiley Havde jeg bare haft et ekstra værelse, hvor hun kunne være med killinger, men bor på 70 kvm, med 3 katte.. og den ene af mine katte er sku lidt en gimpe og vil gå og være bange for at hun vil gøre noget ved killingerne, hvis vi fik dem her smiley

Kommentér på:
Hvornår er en kat for "gammel"?

Annonce