Hvor langt tror I min kat er henne? Hvor langt tror I min kat er henne?
Hej alle katteelskere
Jeg har en lille dejlig kat, Mille, som helt sikkert er gravid. Vi har lagt mærke til at maven vokser på hende, men nu kan vi også se og mærke en del aktivitet i maven på hende. Både min kæreste og jeg er usikre på, hvornår vi kan forvente kattekillingernes ankomst.
Da hun var i løbetid var hun væk i ca. 2 døgn, og vi har mistanke om at det er sket der, mener det var i starten af maj. MEN, vi er lige flyttet i ny lejlighed pr. 1/4 og i vores gamle lejlighed gik der en stor og meget brunstig hankat, så vi har også snakket om, at det kunne være sket derude..
Men for at komme til sagen, hvornår tror I at vi kan forvente killinger nu, hvor vi kan se og mærke de små rumstere inde i maven på Mille.
På forhånd tak
Vh. Pernille den kommende mormor
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
sep 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 6
Puha, kan ikke lade være med at trække på smilebåndet. Glæder mig SÅ meget
Og selvom hun er lille, så kan hun vel sagtens klare en fødsel? Hun er nemlig ikke en særlig stor kat. Ja, det er vores første kat og første killingekuld vi venter, så er meget spændt, ved jo ikke så meget om det. Læser meget på internettet om, hvordan man skal forholde sig osv
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Det vides ikke med bestemthed. Selv "store" katte kan risikerer at få kejsersnit, det handler om hunkattens bækken og hvor store killingerne er. Jeg ville nok være ekstra nervøs hvis hunkatten er lille og ikke ane størrelsen på hankatten. Og jeg ville være endnu mere nervøs hvis det er en meget ung hunkat.
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.704
Dernæst vil jeg heller ikke råde dig til, at lukke hende ud, så længe killingerne ikke kan klare sig selv, fordi hvis hun render ud og bliver kørt ned, så er det hårdt arbejde, at stå med moderløse killinger. En anden ting er, at ca 1 uge efter hun har født, vil det være rigtig god idé at starte mormis op på p-piller, så hun ikke kommer i løb igen med det samme, for hvis det sker, så gider hun nemlig heller ikke sine killinger og så står du igen med ansvaret
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
sep 2010
sep 2010
sep 2010
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.704
sep 2010