{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.263 visninger | Oprettet:

højgravid kat, hvordan ses det {{forumTopicSubject}}

min kat er højgravid, ca 62 dage henne. hun har endnu ikke født, og dyrehospitalet sagde at vi skulle tage hende til dyrlægen på 63 dagen, men dyrlægen sagde 67 dagen. hvad er jeres mening?

andet spørgsmål, er det fuldstændig tydeligt at se når hun begynder at ha veer? indtil videre har hun haft ekstreme humør svingninger de sidste 5 dage, første dage var hun ekstrem kælen, mere end normalt. de sidste to dage har hun været ekstrem sur . hun gemmer sig inde under sofaen, og når hun ikke ligger og sover, spiser hun helt vildt meget. og en gang imellem er hun meget rastløs og går og kigger alle vegne, ligger sig ned og rejser sig hele tiden.
men de sidste mange dage har jeg hver dag troet hun ville føde, da jeg synes hun opførte sig anderledes. men er der nogen helt bestemte tegn som jeg kan tyde det på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  højgravid kat, hvordan ses det
  • #1   5. jul 2011 Da min kat fødte for lidt over en måned siden. Så begynder de at snakke meget. Bliver utrolig kælen og vil prøve og få en slags kontakt til dig når det er ved at være oppe over da nogle katte gerne vil have sin ejer ved en. Angående veer. Laver katten sådan nogle små pres og nogle samtrækninger og puster lidt.

• #2   5. jul 2011 Du skal ikke slæbe hende afsted på dag 63 - det vil blot stresse hende. De fleste katte føder mellem dag 65 og 68 talt fra 2 parringsdag. Så længe mormis spiser, drikker og virker frisk, så skal man intet gøre.

• #3   5. jul 2011 Du skal bare lade hende ligge hjemme og slappe af.. Hvis man flyttet rundt på hende kan du risikere at hendes fødsel går i stå. Og hun bliver stresset. Det må de helst ikke blive.

• #4   9. jul 2011 tak for svarene .
    hun er nu 65-66 dage henne, og hun har stadig ikke født. jeg begynder at blive lidt urolig.
    hun er stadig meget rastløs, sover meget, gemmer sig dog ikke så meget mere, hun ligger meget i vores gang på gulvet, og ellers følger mig rimelig meget i hovede og røv, undskyld sproget. hun miaver en lille smule mere en sædvaneligt, men ikke noget andet end hun siger at hun vil ha min opmærksomhed. hun holder sig tæt hvor min kæreste og jeg er. hun har været en smule legesyg idag, og igår aftes da jeg sad og så en film, løb hun rundt som om noget havde skræmt hende, det var unormalt syn, eftersom hun normalt løbe-går , hvis i forstår smiley
    hun spiser mindre end hvad hun har gjort den sidste uge. til gengæld har hun været ekstrem kælen idag, og lå med mig under dynen og kælede. smiley

min dyrelæge har sagt at jeg skal komme med hende på søndag, på 67 dagen.
    jeg håber bare virkelig hun føder i nat, eller imorgen nat smiley

• #5   10. jul 2011 så er hendes vand gået, og den der slimprop, hun har veer, smiley

hun har dog haft veer over en time nu? er det farligt?

• #6   10. jul 2011 Hvor bliver det spændende. Min mormis pressede også et stykke tid. Jeg krydser fingere for det går fint.

• #7   10. jul 2011 hun har haft trækninger/veeer siden kl 12 ca. hun har ikke født endnu, men hendes veer er blevet kraftigere, da hun er begyndt at give lyd fra sig når de kommer smiley

• #8   10. jul 2011 heidi: ja det kunne jeg smiley
    den første er kommet!! en sort fin langhåret lille mis!!

• #9   10. jul 2011 Tillykke Helene. Er der kommet flere.

• #10   10. jul 2011 hun er halvandet år gammel smiley

hun har nu født tre små søde mislinger, som alle er levende, og miaver smiley

det hendes første fødsel. så vi regner ikke med der kommer flere. er der egentlig en måde man kan se at hun er helt færdig med at føde?

• #11   10. jul 2011 Det er set der er kommet flere op til 36 timer senere.

Jeg kan nemt se om der er flere på mine korthårskatte. Når killingerne dier ligger hun på siden - så er det bare at glo i en uendelighed om der er noget der rører sig. På et eller andet tidspunkt vender hun sig - så er det om at kigge igen.

Ellers kan mab holde katten under forebene i fri dressur og om hun buler ud

• #12   10. jul 2011 ja. Lis jeg har oplevet at min kat fik killinger. Dagen efter. Men ellers kan du mærke forsigtigt på hendes mave.

• #13   10. jul 2011 3 killinger er det blevet til smiley det virker ikke til at hun skal føde mere, hun er meget rolig og vasker sig smiley

men jeg er godt nok lidt vred på dyrehospitalet, da de sagde at vi skulle homme med hende med det samme, pga hun ikke havde født den første killing inden 2 timer, og hun blødte let ud af skedeåbningen.
    jeg fik af vide at hvis hun skulle ha kejsersnit, kostedee det 10000 kr, og jeg sku lægge 5000 med det samme, og det har vi altså bare ikke penge til, da jeg er på kontanthjælp. men hun instirede og gjorde mig rigtig nervøs og bange, og hentydet til at jeg var en dårlig kattemor fordi at jeg ikke ville give 10000 kr som jeg ikke engang har. dog prøvede jeg at spørge efter en penge ordning, men det kunne der ikke være tale om.

i forvejen skylder vi hist og pist 10000 ca, da mor katten for et år siden blev opereret, det blev lige 22000 kr.

så jeg fik rigti dårlig samvittighed over at jeg ikke havde så mange penge, for jeg ville jo ikke have hun skulle dø. men ringede til far kattens ejer som sagde at jeg ikke skulle være nervøs, og dyrehospitalet overdrev en del.

Safira lever, og alle tre killinger lever smiley jeg er ihvertfald glad for vores beslutning om at blive hjemme, da det ville have ruinerert os at tage til dyrehospitalet smiley

• #14   10. jul 2011 Nogen gange er det godt at sidde på fingrene og gribe knoglen med det samme.

Så længe morkatten har det fgodt - så bør man være rolig

Det er en hårfin balance og nogen klinikker er hurtig med kniven.

Jeg har stadig ondt efter et kuld killinger en søndag - og det var uden kejsersnit - for det er det allersidste klinikken tyer til. Næsten 10.000, avs ...

Kommentér på:
højgravid kat, hvordan ses det

Annonce