højgravid kat, hvordan ses det {{forumTopicSubject}}
min kat er højgravid, ca 62 dage henne. hun har endnu ikke født, og dyrehospitalet sagde at vi skulle tage hende til dyrlægen på 63 dagen, men dyrlægen sagde 67 dagen. hvad er jeres mening?
andet spørgsmål, er det fuldstændig tydeligt at se når hun begynder at ha veer? indtil videre har hun haft ekstreme humør svingninger de sidste 5 dage, første dage var hun ekstrem kælen, mere end normalt. de sidste to dage har hun været ekstrem sur . hun gemmer sig inde under sofaen, og når hun ikke ligger og sover, spiser hun helt vildt meget. og en gang imellem er hun meget rastløs og går og kigger alle vegne, ligger sig ned og rejser sig hele tiden.
men de sidste mange dage har jeg hver dag troet hun ville føde, da jeg synes hun opførte sig anderledes. men er der nogen helt bestemte tegn som jeg kan tyde det på?
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 37 Katte: 4 Emner: 104 Svar: 1.236
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
jun 2010
maj 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 4 Emner: 6 Svar: 19
hun er nu 65-66 dage henne, og hun har stadig ikke født. jeg begynder at blive lidt urolig.
hun er stadig meget rastløs, sover meget, gemmer sig dog ikke så meget mere, hun ligger meget i vores gang på gulvet, og ellers følger mig rimelig meget i hovede og røv, undskyld sproget. hun miaver en lille smule mere en sædvaneligt, men ikke noget andet end hun siger at hun vil ha min opmærksomhed. hun holder sig tæt hvor min kæreste og jeg er. hun har været en smule legesyg idag, og igår aftes da jeg sad og så en film, løb hun rundt som om noget havde skræmt hende, det var unormalt syn, eftersom hun normalt løbe-går , hvis i forstår
hun spiser mindre end hvad hun har gjort den sidste uge. til gengæld har hun været ekstrem kælen idag, og lå med mig under dynen og kælede.
min dyrelæge har sagt at jeg skal komme med hende på søndag, på 67 dagen.
jeg håber bare virkelig hun føder i nat, eller imorgen nat
maj 2010
hun har dog haft veer over en time nu? er det farligt?
jun 2010
maj 2010
maj 2010
den første er kommet!! en sort fin langhåret lille mis!!
jun 2010
maj 2010
hun har nu født tre små søde mislinger, som alle er levende, og miaver
det hendes første fødsel. så vi regner ikke med der kommer flere. er der egentlig en måde man kan se at hun er helt færdig med at føde?
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Jeg kan nemt se om der er flere på mine korthårskatte. Når killingerne dier ligger hun på siden - så er det bare at glo i en uendelighed om der er noget der rører sig. På et eller andet tidspunkt vender hun sig - så er det om at kigge igen.
Ellers kan mab holde katten under forebene i fri dressur og om hun buler ud
jun 2010
maj 2010
men jeg er godt nok lidt vred på dyrehospitalet, da de sagde at vi skulle homme med hende med det samme, pga hun ikke havde født den første killing inden 2 timer, og hun blødte let ud af skedeåbningen.
jeg fik af vide at hvis hun skulle ha kejsersnit, kostedee det 10000 kr, og jeg sku lægge 5000 med det samme, og det har vi altså bare ikke penge til, da jeg er på kontanthjælp. men hun instirede og gjorde mig rigtig nervøs og bange, og hentydet til at jeg var en dårlig kattemor fordi at jeg ikke ville give 10000 kr som jeg ikke engang har. dog prøvede jeg at spørge efter en penge ordning, men det kunne der ikke være tale om.
i forvejen skylder vi hist og pist 10000 ca, da mor katten for et år siden blev opereret, det blev lige 22000 kr.
så jeg fik rigti dårlig samvittighed over at jeg ikke havde så mange penge, for jeg ville jo ikke have hun skulle dø. men ringede til far kattens ejer som sagde at jeg ikke skulle være nervøs, og dyrehospitalet overdrev en del.
Safira lever, og alle tre killinger lever
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Så længe morkatten har det fgodt - så bør man være rolig
Det er en hårfin balance og nogen klinikker er hurtig med kniven.
Jeg har stadig ondt efter et kuld killinger en søndag - og det var uden kejsersnit - for det er det allersidste klinikken tyer til. Næsten 10.000, avs ...
højgravid kat, hvordan ses det