{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.161 visninger | Oprettet:

Katte syge ???? {{forumTopicSubject}}

Hvordan ved man om ens kat har katte syge ? Kan det smitte de andre katte man har ?
Vores killing fra marts har været dårlig, det startede med knap så fast afføring og hinden ikke ville trække helt væk fra øjene. Dyrlægen foreslog vi prøvede med en ormekur først.
Indenfor den sidste uge er det gået helt galt og afføringen er blevet tyndere og tyndere. Den kan slet ikke holde på det. Den er kommet på skånekost og dyrlægen skulle sende noget antibiotika til apoteket, men det har hun glemt og hun er på kursus hele dagen...
Har gået og tænkt på om det evt. kan være kattesyge. Vi har 2 andre katte, men de fejler absolut intet !
Er lidt nervøs om det katte syge kan smitte mennesker eller noget - jeg er højgravid og skulle have født d. 28 november, så det er altså lige op over...!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte syge ????
  • #1   4. dec 2007 Du skal hurtigst muligt havde fat i noget antibiotika... skynd sig til dyrlægen, find en anden hvis hun ikke kommer tilbage mere idag, for det må du ikke lad dig vente på... Jeg tror den har fået en virus, jeg har nemlig selv killinger nu og de har lige haft samme tur, hvor de havde diarre hvor jeg prøvede med zoolac´, men det var ikke nok derfor fik jeg antibiotika, også skåne kost kogt ris og kogt lys fisk... det har så hjulpet, men de får stadig skånekost....

  • #2   4. dec 2007 Kattesyge:
    Kattesyge er en virusinfektion, der primært angriber kattens mavetarmkanal. Sygdommen viser sig ved appetitløshed, opkast og voldsom diarré, således at katten hurtigt viser tegn på væskemangel. Dødeligheden hos unge dyr er ca. 90% og hos voksne katte "kun" 50%.

    Smitten sker gennem urin, afføring, opkast, savl og slim fra syge katte. Når en kat er blevet smittet, går der fra 2 - 9 dage (inkubationstiden), inden sygdommen kommer til udbrud.

    Som ved andre virussygdomme er der ingen specifik medicin mod selve virus, og behandlingen bliver derfor støtteterapi med genoprettelse af væskebalancen samt antibiotika mod sekundære bakterieinfektioner.

    Kattesygevirus er meget modstandsdygtigt, og smitten kan overleve i omgivelserne i 2 - 3 måneder.

    Skynd dig til dyrlæge. Hvis det bare er alm. diarre kan man købe Dorwest Treebarks Powder her (link fjernet) det er ret effektivt mod diarre. Har selv haft megen glæde af det til mine killinger, virker også forebyggende.


  • #3   4. dec 2007 Katte kan overføre noget til mennesker som hedder haresyge, som er utrolig farligt når du er gravid..... Så det er meget vigtigt at du slet ikke har noget med kattebakken at gøre, for det er der igennem det smitter....
    Ved det af erfaring.... Min mor var gravid da vi fik en killing, og da hun fødte fandt de så ud af at barnet var blevet smittet med denne sygedom.... Hun blev desværre kun en dag gammel....Det skal så lige siges at katten vi havde ikke var syg, så dette kan få alligevel....


  • #4   5. dec 2007 Ja det er det jeg taler om.... Det var nu mere ment til christina N som er gravid, os var bange for at blive smittet....

Kommentér på:
Katte syge ????

Annonce