{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.825 visninger | Oprettet:

HJÆLP... SYGE KATTE... {{forumTopicSubject}}

hej allesammen.. håber der er nole derude der kan hjælpe mig...

vi har 4 katte... hvoraf 3 af dem er syge.. nummer 4 har vært men er sluppet billigt fra det og er frisk igen..

vores dyrelæge har tilset vores misser.. og kan finde forstærket lyd på lungerne og mærke at de er hævet i deres kirtler..

men kan ikke sætte nogle mere præsis dianose.

vores kat som er frisk igen, er desværre den eneste der er vaccineret,

de 3 som stadig er syge er ikke vaccineret...!! og ja jeg ved godt det er for dumt, og en stor fejl.

men her er lidt af de sytomer de har, vores 2 højdrægtige hunkatte, har en hvæsende vejrtrækning.. den ene har en grim hoste, og den anden har en masse savl fra munden hele tiden.. hende der hoster er i bedring.... den anden er endnu ikke i bedring men os først startet behandling i går..!

de er begge i behandling med penselin.
dyrelægen er inde på at ders hvæsende vejrtrækning kan være en kompination af deres tilstand og graviditeten der trykker på mellemgulvet som de bruger til at trækkevejret med..

begge piger har de med at ligge højt med hovdet og munden åben..

vores hankat, har haft feber, den er dog væk igen, han har nyset meget, og gør det stadig men i mindre omfang, han er i samme behandling. og sover meget i forhold til pigerne...

er der nogle bud på hvad mine stakkels katte fejler.. og om vores 2 kuld killingere er i fare..

de ene kuld venter vores pige som er i bedring inden for et par dage..

det andet kuld er fra vores pige der endnu ikke er i bedring inden for 8dage..

håber der er nogle der måske har haft lign prblemer, som kan hjælpe os..

de spiser og drikker alle 3..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP... SYGE KATTE...
  • #1   12. maj 2009 og please. har ikke brug for komentar som feks at de skulle have været vaccineret mm.. det ved vi godt. og har osse plan om alle 3 skal vaccinres så snart de er frisk..

  • #2   12. maj 2009 jeg tænker om det er noget kattesyge af en art, når den der er vacc er rask. Hvis det havde været alt muligt andet ville den jo også være smittet. Prøv at kigge på den raskes vacc, så kan det jo være en af de ting de andre har. Men hold dem fra andre katte og mht de kommende killinger, ja jeg ved ikke hvordan det går dem, men det lyder som en grim situation at stå i. Kan dyrlægen ikke tage blodprøver ??

  • #3   12. maj 2009 jeg spurgte dyrelægen efter en mere præsis dianose.. men sagde at det umidbart var en luftvejsinfektion. eller evt lungebetændelse. vi har osse haft katte syge op og vende, men som det osse står har den vaccineret været syg, hun er bare blevet hurtigt frisk, men hun var den første der blev syg..

    ja det er meget grimt.. og frygter for hvad vores katte fejler..


  • #4   12. maj 2009 Det at den vaccinerede kat kom sig rimelg hurtigt (vaccine dækker ikke 100%) tyder jo på det kunne være noget af det man vaccinerer for.

    Killinger bliver utrolig syge hvis de smitters.

    Selvfølgelig kan der fås en svar - f.eks. at tage et skran fra lungerne og sende de på laboratorie.

    Jeg vil anbefale dig at få killingerne vaccineret så hurtigt som muligt - kan gøres fra 6 uger (ikke godkendt af fabrikanten) men ellers 8 uger. Så skal der vaccineres 8, 12 og 16 uger som basis


  • #5   12. maj 2009 Kommer dine katte ud?
    Din dyrlæge kan tage en blodprøve på kattene og i første omgang teste for FIV/FELV.

    Der kan også testes for Calici- og Herpesvirus, men behandlingen for begge typer er den samme.
    Dog er det ikke selve virusinfektionen, der behandles (for virus kan ikke bekæmpes med antibiotica), men evt. følgesygdomme, som katten er modtagelig for, da dens immunforsvar er svækket.

    God bedring med kattene!


  • #6   18. maj 2009 hej allesammen... Aia vores skovkat har det godt. hun er næsten frisk og har kun en lille hostetilbage. hun har lige født sine killingere i går. og indtil vidr ser de fine ud. så vi krydser finger for det forløber fint.. hun fik 5 flotte killingere.. *ss*

    merle har det desværre stadig værre.. og er rykket endnu tætter på sin fødsel.. vi skal afsted til dyrelæge igen idag,

    gizmo.. er ikke ligså medtaget men har det ikke helt godt endnu.. men det går den rigtige vej...

    tak for jeres svar.. og kan infomere om alle vores katte bliver vaccineret så snart de er ovenpå igen... forhåbentlig slipper vi med forskrækkelsen denne gang...


  • #7   18. maj 2009 Det er uhyre kritisk dfor de killinger - efter en uvaccineret mor - og med andre katte der har virus.

    Du må holde morkat og killinger i isolation og hode høj hygiejne og så håbe på det bedste.


  • #8   18. maj 2009 britt... er ikke noget så langt. mn giver dig hlt ret i den skal slettes.. så slap du bare af. dsuden er killingerene ige født. så de har 3 mrd de skal ignnm først, et sundhedschek og 2 basis vacciner, så du kan være ganske roig.. *sv*

Kommentér på:
HJÆLP... SYGE KATTE...

Annonce