{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.509 visninger | Oprettet:

Ann-Pia
Ann-Pia
Tilmeldt:
12. aug 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Mine katte blev syge i pensionen {{forumTopicSubject}}

Hej med Jer smiley

Jeg har lige et lille spørgsmål som jeg meget gerne vil høre jeres meninger og synspunkter om. Jeg beklager på forhånd hvis mit indlæg bliver lidt langt, håber I vil læse det færdigt og komme med jeres ærlige meninger .

Sagen er den at jeg er ejer af 3 skønne katte.<3 Vi har ingen børn herhjemme, så de 3 er vores børn.
Kattene er 13 år og 9 år.
I alle vores ferie gennem årerne er vores katte altid blevet passet i hjemmet. Vi har haft en sød ældre dame i vores opgang til at komme og kigge til dem flere gange om dagen, og det fungerede rigtig godt.
Vores ene hankat har nemlig døjet rigtig meget med nyresten og blærebetændelse, så skulle være sikker på han blev kigget til flere gange om dagen HVIS han nu skulle blive syg.. Det gjorde han nu aldrig mens vi var væk, min samvittighed havde det bare bedst med det.
Men i starten af året flyttede vi til en ny lejlighed og havde egentlig droppet ferien. Mine katte skal ikke passes af hvem som helst.. Men vi fik så pludselig mulighed for at få kattene i pension. Det havde de aldrig været før og jeg havde lidt mine tvivl. Men jeg snakkede med dyrlægen og var ude og besøge pensionen inden og de sagde god for, at hvis de bare gik sammen skulle det nok gå, og det ville dreje sig om 5 1/2 dag de skulle være der.
Så kattenen blev vaccineret, blev sundhedstjekket og fik alle tre grønt lys fra dyrlægen. Samson som havde døjet meget med blærebetændelse var faktisk den der var i bedst form.
Vi afleverede kattene i pensionen med god ro i sindet fordi vi vidste de blev holdt øje med. En af vores rigtig gode venner arbejder faktisk på stedet og kender kattene rigtig godt, så han var jo inde og snakke og nusse med dem flere gange om dagen.
Men da vi får kattene hjem, viser det sig at de er blevet smittet med et eller andet ude i pensionen smiley Det starter med den ene hankat bliver syg med nysen, næsen og øjnene løber på ham og han vil ikke spise og drikke. Han kommer selvfølgelig til dyrlæge for at blive behandlet med det samme, men lige så meget for ikke at smitte de to andre.. Men selv om dyrlægen gør alt, må vi tage den sindsyge hårde beslutning og give min skønne skønne kat fred og sende ham op i kattehimlen. Han havde det bare så skidt og behandlingen virkede bare ikke på ham og han skulle ikke lide mere. Og samme dag han bliver aflivet, kan vi så aflevere kat nr to hos dyrlægen, for nu er HAN syg.. Og yderligere fire dage senere bliver hunkatten syg..
Så status er nu, at jeg står med to syge katte som jeg endnu ikke ved om de overlever, og en kat som jeg måtte aflive..
Jeg har selvfølgelig snakket med pensionen og de er kede af det og beklager mange gange, men siger at de ikke forstår det for det burde da ikke kunne ske..Nej det ved jeg godt - men det er GODT nok skod og aflevere 3 sunde og raske katte i deres varetægt - og så ender det sådan..
Så det som hele denne lange smøre egentlig handler om er, om I mener jeg kan tillade mig at forlange pensionen betaler dyrlæge regningen eller bare noget af det? Hvad havde I gjort? Indtil videre er dyrlægeregningen på ca 4500 og hvis det ender med at de to andre ikke klarer det, ender vi nok med en regning på omk 8000 kr. For vi har valgt at få Samson kremeret og få ham hjem i en fin lille urne. Jeg ville have ham hjem igen, og det vil jeg helt sikkert også vælge at gøre med de to andre..
Så nogle erfaringer/forslag/gode råd til hvad jeg skal/kan gøre?
Alt hjælp modtages med kyshånd. Jeg er vred/vildt ked af det og bitter over det her. Ville ønske jeg ALDRIG havde sendt mine katte i pension, men jeg anede jo ikke det ville ende sådan..
På forhånd tak og endnu engang undskyld det blev så langt mit indlæg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mine katte blev syge i pensionen
  • #1   12. aug 2015 Det lyder som en rigtig rist historie smiley Blev den kremerede kat obduceret inden kremeringen? Dødsårsagen/diagnosen kunne være interessant i forhold til de andres kattes symptomer og eventuel ansvarsfordeling. Ellers må man sige, at det er på ejers eget ansvar, at man lader katte møde andre katte med en anden bakterie- og virusflora, hvadenten det er på en udstilling eller i en kattepension.

  • Ann-Pia
    Ann-Pia Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #2   12. aug 2015 Nej vi fik ikke Samson obduceret, burde vi måske. Jeg søger måske nok også bare en forklaring på hvorfor det gik så galt. Jeg ved mine katte var sunde og raske inden de kom afsted, og de var vaccineret som stedet forlangte. Jeg føler bare at der er gået et eller andet galt ude på stedet. Mine katte gik jo ikke sammen med andre katte derude, så kan kun have fået smittet gennem personalet. og skulle en af de andre katte som sad i rummet ved siden af mine dyr have været syg, burde de så ikke have opdaget det og flyttet den kat? Jeg er bare så knust over den måde jeg måtte tage afsked med Samson på og tanken om at de to andre nok ikke klarer den gør sindsygt ondt.. Jeg vil nok i ufattelig lang tid bebrejde mig selv at jeg sendte mine katte i pension, men jeg anede ikke det kunne ende SÅ slemt smiley

  • #3   12. aug 2015 Det gør mig meget ondt for jer, at jeres katte blev syge, og at den ene døde smiley Det kunne ingen have forudsagt.
    KRAM


  • Ann-Pia
    Ann-Pia Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #4   12. aug 2015 Åh tak for krammet og søde besked dkkorat, det var sødt af dig Det er vidst tiltrængt disse dage smiley

  • #5   12. aug 2015 Forfærdeligt smiley Jeg føler med jer - det er så ærgerligt
    Ud fra hvad jeg kan Google mig til, så har pensionen ikke noget ansvar - selv hvis kattene var blevet syge i deres varetægt, så skulle du stadigvæk selv betale regningen smiley


  • Ann-Pia
    Ann-Pia Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #7   12. aug 2015 Kattene blev vaccineret den 190615 og kom i pension den 260715. I følge pension/dyrlæge virker vaccinen på max efter en måned, så tidsfristen der er overholdt.
    Det var første gang kattene blev vaccineret, de er nemlig kun indekatte og det har de altid været.De har aldrig været i kontakt med andre katte før.
    Jeg tror at jeg bare må acceptere at det er bare er noget møg og har været mega uheldig. Det er jo som sagt første gang mine katte var i pension, og jeg ville bare høre om der var andre der måske havde oplevet og få syge katte hjem og hvad de havde gjort. Jeg er bestemt ikke ude på hævn over for pensionen!! Ved jo det er ikke er noget bevidst og det giver mig jo heller ikke min skønne kat tilbage. Jeg er bare så knust over den måde han kom af dage på.. Hvis det havde været hans blærebetændelse/dannelse af nyresten som var kommet tilbage eller hvis han havde fået en form for sygdom, kunne jeg måske bedre acceptere det. Men her sender jeg min skat i pension fordi jeg vil være sikker på der bliver holdt øje med ham HVIS han skulle blive syg.. Og så sker det her smiley Skulle jeg være så usigelige heldig at mine to andre skatter overlever - så er det SLUT med pension.. Der må jeg finde på noget andet. Jeg skal nok også finde penge til dyrlæge regningen det er ikke det, det er nok bare min sorg/frustationer der spiller ind her.
    1000 tak for jeres input og fordi I gider og svare/hjælpe/trøste smiley


  • #8   12. aug 2015 stort kram herfra

    umiddelbart lyder det som om at han har fået influenza.
    har de kun fået 1 vac?

    grunden til at jeg spørg er nemlig at hos kv´s pensionat hvor jeg arbejdede, skulle kattene have begge vac (altså basisvac + revac).
    vi havde selv nogle katte som blev syge efter første vac, hvis de var stresset. stress kan få "børnesygdommene" til at bryde frem. I en overgang havde vi en del killinger som fik kattesyge, efter de var vac første gang.


  • Ann-Pia
    Ann-Pia Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #10   12. aug 2015 Berit du har ret i at Samson blev 13 år, Bella er hans helsøster og jo også 13 år og Felix er 9 bliver 10 til november. Grunden til at de aldrig er blevet vaccineret er at de som sagt kun er/var indekatte og aldrig var i nærheden af andre katte. Jeg snakkede med dyrlægen/pensionatet om muligheden for at sende dem i kattepension og fik grønt lys fra begge steder. Men ja - man kan jo aldrig beskytte/gardere sig mod alt, og vi har nok bare været møguheldige.. Alle kattene fik kun den ene vaccine, altså de blev kun vaccineret en gang inden de skulle afsted. Det kan godt være muligt at Samson - mod stor overraskelse- er blevet stresset over et eller andet i pensionen, og er blevet syg. Og det er helt klart ham som har fået smittet de to andre. Det er bare lidt underligt, for vi var faktisk overbevidste om, at det var HAM der ville klare pensionen bedst. Han har også før været indlagt i en hel uge på dyrehospitalet, hvor han jo sad alene i et lille bur. Det fik han ikke stress af. Her har han siddet i et kæmpe bur med mulighed for at komme ud i deres egen private løbegård, og han har været sammen med sine søskende. Men ja jeg ved det ikke, og finder heller aldrig ud af det. Diagnosen fra dyrelægen hedder katteinfluenza, og når jeg googler de symptomer kan jeg stort set se at mine katte havde/har alle disse. Men jeg kan jo også se, at med rette behandling burde de også have klaret den. Jeg ved det ikke og det er nok det der nager mig. Vidst det "kun" havde været Samson det gik ud over kunne jeg måske bedre affinde/acceptere/forstå det hele. Nå - sket er sket, jeg får ikke min kat tilbage ved at spekulere mig halvt ihjel.. Takker endnu en gang for alle jeres input, trøst og søde ord smiley Tak fordi I gider og bruge tid på at hjælpe.

  • #11   13. aug 2015 Der er ikke en sjov tur du har været igennem smiley
    Jeg må så sige dig imod, selv indekatte skal vaccineres, for du kan slæbe smitte af kattesyge med hjem, bare ved at have gået uden for.

    Jeg er så tilhænger af ikke, at vaccinere hvert år, jeg har 2 ungkatte som bliver testet, de har fået killinge vaccinerne, i 14 fik de vaccine - kattesyge, den og en mere var dækket ind, men de fåes ikke som enkelt vaccine, i år er de også testet og er fuldt dækket, og det forventes de vil være det i minimum 3 år, så de bliver testet om et par år igen.
    Flere vælger idag at vaccinere med 3 års mellemrum, og så bør de være dækket, men forsikringerne er ikke helt fulgt med tiden, og kræver årlige vacciner, og du har ret, få katte sammen uden kontakt til andre, har ikke brug for samme grad af vaccination som katte der kommer på udstilling eller i pension, eller hvis man har et stort kattehold.

    Men det gør jo ikke din sorg mindre, heller ikke selvom du har været så heldig, at have din kat i 13 år, (jeg håber jeg kommer til at opleve det en dag) og jeg forstår godt du lige skulle have luft smiley


  • #12   13. aug 2015 De har ikke været dækket godt nok med vacciner, det er det første der springer mig i øjnene. En vaccine er ikke nok.
    Derudover er flere vira luftbårne, så de kan godt være blevet smittet med noget alligevel.
    Det er en forfærdelig trist situation du står i. Har du fået taget blodprøver på de to der er syge? I er nødt til at finde ud af hvad de præcist fejler, før i kan vide hvem der har ansvaret.


  • #13   13. aug 2015 for nogle år siden fik jeg influenza indenbords (caliristus -staves??+) og stod med 17 ud af 18 katte som var syge. I mere eller mindre grad
    1 blev indlagt, men kom sig, dog med kronisk forkølelse

    1 var dem var faktisk syg med lymfekræft og selv hun kom sig



  • #14   14. aug 2015 Hvilken vaccine har de fået?

  • #15   15. aug 2015 nu er kattesyge ikke lige den sygdom som man bare får med hjem
    mine katte var af personlig årsag nødsaget til at være på internat i 1 mdr. Stort set ingen af dem var vaccineret.
    imens de var der,var der flere killinger som døede af kattesyge, men selvom der kun var en dør imellem, og jeg gjorde rente både hos mine og de andre katte, havde jeg ikke nogle syge katte

    det som er værst er influenzaerne.


  • #16   15. aug 2015 Kattesyge smitter som ind ......

    Jeg ved fra dengang klinikken tog sig af internatskatte - havde de kattesyge kom de slet ikke ind i klinikken - de blev aflivet i bilen.

    Er man uheldig nok kan en levende svækket vaccine give udbrud - derfor jeg spurgte trådstarter hvad vaccine der var brugt. M
    Klamydia er kendt for at dække kort - og give udbrud -. ikke helt så sjældent

    Kattesygevaccinen er den der holder længst


  • #17   15. aug 2015 nu er det influenza at TS´s katte har fået.

    de katte vi havde på kv som fik kattesyge, fik det efter at de var blevet vaccineret første gang. Og det var kun killinger som blev syge, men ikke alle. det kunne være 1 ud af 4 i et kuld som fik det.
    så så hurtigt smitter det nu hellere ikke. det rammer jo også oftes killinger og ældre katte.
    mine var over 1 år og den ældste var omkring 12-13 år. Og som sagt var der kun 1 par stykker som havde fået vaccine.

    der er jo hellere ikke nogen vaccine som dækker 100% - desværre. ja den for kattesyge er rimelig men ellers ikke.
    der er også større risiko for kræft ved brug af nogle vaccinere.


  • #18   15. aug 2015 Influenza dækker: Herpes, calici og chlamydia - førstnævnte værst da den meget tit bliver kronisk
    Vaccinering af kat kan der læses om her:
    http://www.felisdanica.dk/KatteMagasinet//~/media/Foundry/Sites/felisdanica/KatteMagasinet/Artikler/09_04_Vaccinering%20af%20kat.ashx


  • Ann-Pia
    Ann-Pia Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #19   16. aug 2015 Hej alle Jer som har været så søde og komme med gode råd, støtte og trøst.. NU er det vidst tid til at komme med en opdatering på hele den her sag..Undskyld den først kommer nu, men der har været lidt mange ting om ørerne de sidste par dage.

    Lad mig først starte med at fortælle, at imod ALLE mine forventninger og forhåbninger, så ser de sørme ud til at Bella og Felix klarer den smiley smiley .
    Jeg er SÅ lykkelig at ord næsten ikke kan beskrive det..Jeg havde seriøst forberedt mig psykisk på at det var slut med dem, jeg turde simpelthen ikke og håbe det mindste efter at havde afleveret dem hos dyrlægen i tirsdags.. Men det lykkes åbenbart for dyrlægen og få sparket dem i gang igen, og fredag eftermiddag snakkede jeg med dyrlægen igen igen igen. Og hun synes det ville være godt for kattene hvis vi tog dem hjem. Hun kunne selvfølgelig ikke garantere 100% at der ikke ville ske noget med dem i weekenden, men hun turde godt tage chancen.. Så fredag kl 16 hentede vi to stk katte som var UTROLIG glade for at komme hjem.. Nej hvor jeg tudede da jeg kom ind til dem og så og mærkede deres reaktion da de så os igen smiley smiley Det var SÅ godt.. De er selvfølgelig noget mærket af at de har været hjemmefra så længe og søger os utrolig meget..Jeg har stort set ikke været ude af en dør siden i fredags og bliver mest muligt også indedørs hele dagen i dag sammen med dem.
    Helbredsmæksigt har de det også meget bedre. De har ikke feber mere, får ikke pencelin/antibiotika mere og nyser kun en lille smule. Der er heller ikke udflåd fra øjne og næse mere . Nu skal vi bare have dem igang med at spise normalt igen, og det går stille og roligt fremad. Jeg prøver og fodrer dem med ALT det som de plejer og elske. De får både tun rejer, vådkost, kattegodbider og i går fik det lidt rå kylling som Bella spiste med STOR velbehag. De går ikke så godt endnu med at spise tørkosten, men håber det snart kommer tilbage.

    Spørgsmålet om hvordan mine katte blev så syge og det endte med vi måtte sige farvel til skønne Samson ja det står lidt hen i det uvisse.. Men efter at have læst alle jeres svar og råd er det jo nok noget med at vaccinen simpelthen ikke har virket. Jeg kan se at mange nævner at de skulle have haft en re-vaccine, og DET var vi simpelthen ikke klar over. Det har aldrig været nævnt hverken fra dyrlæge eller pensionen. Begge steder var klar over at det var første gang de skulle vaccineres og første gang de skulle væk fra hjemmet af. Men der er kun blevet fortalt os om den ene vaccine. Samson har måske også bare været så uheldig og blive ramt af nogle af de fremmede bakterier som altid vil være et nyt sted, og det kunne han åbenbart ikke tåle smiley Han var jo en halvgammel herre, og selv om han var den skønneste og mest godmodige kat i hele verden, så KAN det da godt være han alligevel er blevet noget stresset af og være i pension. Vi ved det ikke, og finder nok heller aldrig ud af det. Lige nu er vi bare så glade og lettet over, at vi stadigvæk har Felix og Bella smiley .
    Og vi har helt sikkert lært noget af hele denne historie. Fra nu vil de blive vaccineret HVERT år selv om de kun er indekatte, og næste år når vi skal på ferie, vil vi sørge for at de bliver passet godt herhjemme. De skal aldrig i pension mere for har hverken nerver eller samvittighed til at gøre det igen.

    Så det var så afslutningen på denne historie, jeg takker endnu engang rigtig mange gange for alle jeres svar og gode råd, må I alle have en dejlig dag med jeres skønne katte..
    Mange kærlige hilsner og tanker fra Bella, Felix og Ann-Pia


  • #20   16. aug 2015 Du har stadig ikke fortalt hvilken vaccine de har fået? For rent faktisk kan det være den. Læs linket ovenover - vaccine - for lidt og for meget ...

    Godt at høre det går bedre og fremad


  • Ann-Pia
    Ann-Pia Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #21   17. aug 2015 Hov Lis, du har ret fik ikke lige svaret på dit spørgsmål. undskyld. Kan se at der på deres papir fra dyrlægen står : Katten er vaccineret med Purevax RCP , genvaccination bør foretages efter 12 måneder. Jeg har lige læst dit link, tak fordi du lige satte det med ind, rart at se nogle ting på skrift.

    Hvad skulle vi have været opmærksomme på og hvad skal vi bede om næste år når de to andre skal vaccineres igen så vi undgår alt dette igen?


  • #22   17. aug 2015 Faktisk skal 1 og anden vaccination være med 4 ugers mellemrum, det gælder vist også når de er voksne og det er 1 vaccination, for den plejer, at skulle gentages før den virker 100%

  • #23   17. aug 2015 Det må da være en fejl at der står efter 12 mdr? Mener at have hørt det samme, som Jette nævner ovenfor, hvis det er allerførste vaccination.

    Og der er jo ingen grund til at vaccinere hvert år fremover, hvis kattene ikke skal i pension igen.

    (På baggrund af Lis' artikler bliver mine katte ikke vaccineret årligt.)


  • #24   17. aug 2015 Der er diskussion i det store udland om det er nok med én vaccine gives den efter 16 uger.
    De to killinge basis gives fordi man ikke ved om den der gives ved 12 uger blokeres af maternelle anstistoffer fra moderen - derfor gives igen ved 16 uger hvor man ved der ikke videregives antistoofer fra moderen mere

    Med hensyn til Purevax er det dræbt vaccine - de burde ikke kunne blive syge af vaccinen


  • #25   18. aug 2015 Mitti bliver syg af PUREVAX RCP, men i 14 fik han kun RC og blev ikke syg.
    Røde og Mitti bliver testet, røde er fra 12 og Mitti fra 13, begge blev første gang testet i 14 og begge skulle toppes op med RC, i år blev de også testet, og skulle ikke vaccineres.


  • #26   18. aug 2015 Efter det her burde de kunne vente 3 år før næste test, men jeg tror de bliver testet igen om 2?
    Min dyrlæge har ikke udstyret til, at teste, men jeg har fået aftale om, at de sender det til denne klinik smiley


    profilbillede
  • #27   18. aug 2015 hmmm virker besynderligt på mig - altså at sende til Skjern

    Normalt bruges et tysk laboratorie og derfra kommer en rapport med hvad tallene i prøven er og hvad normalen er


  • #28   18. aug 2015 Jeg har forstået på den fra Skjern, at de har udstyr til de prøver i huset, og der går max et par dage før der er svar.
    Jeg fandt ud af, at de kunne teste, under en snak på face, med Lise Bang Hansen, og da min dyrlæge ikke kunne teste, tilbød de, at jeg kunne få testet kattene hos dem, men det er jo for langt fra Malling, men min dyrlæge har så fået en aftale om test af mine katte, hvor hun tager blodprøverne og de tester i Skjern.


  • #29   18. aug 2015 http://www.skjerndyrehospital.dk/ydelser/vaccinetjek.aspx

    Det er faktisk første gang jeg er inde på deres side smiley men her står der om vaccinetjek.


  • #30   18. aug 2015 smart - det troede jeg ikke vi kunne herhjemme:-)

  • #31   18. aug 2015 Jeg er ret glad for, at de bliver testet, så jeg er sikker, jeg har det bare lidt sådan vakle vakle, om jeg vil vente 3 år før næste test, eller jeg skal nøjes med 2 smiley
    Min egen dyrlæge ser det som et spændende forsøg, jeg er den eneste som får testet, og som hun kan følge, og derfor får de ikke udstyr hjem endnu til test, det kommer hvis det bliver lidt mere almindelig.


  • #32   19. aug 2015 Hej Ann-Pia,
    Det gør mig ondt at læse om det du har været igennem, også betænkelig.
    Jeg har 2 Cornish Rex på ca. 2 år, de skal også i pension for første gang i deres liv, da vi skal på ferie til okt. De er inde katte og har fået alle deres vaccinationer gennem deres korte liv, så der håber jeg på de er garderet mod alt hvad de evt. kan blive smittet med, men din historie har gjort mig nervøs.
    Jeg syntes bare 8 dage er lang tid de skal være alene hjemme, selvom jeg kan få nogen til at se til og fodre dem, det har vi før brugt, men kun i en forlænget week end.
    Hvad pokker skal jeg gøre, hvad er bedst for dem? De er vant til at have os omkring sig både nat og dag, kan ikke bære at de skal være helt alene om natten og aftnen.
    Er der ikke nogen som har positive oplevelser med at have katte i pension?


  • #33   19. aug 2015 Hanne, det er der helt sikkert, det er sjældent vi høre at det går så galt.
    Jeg har så ikke selv haft katte i pension, men hvis det bliver aktuelt, vil jeg tage en snak med pensionen og se den, og helt klart vælge et sted hvor kattene ikke kan komme fysisk i kontakt med de andre katte, altså ikke åbent netværk mellem afdelingerne og ingen fælles gå ture, det kan både stresse kattene og øge smitterisikoen.
    Men tal også med din dyrlæge før de skal afsted.


  • #34   19. aug 2015 jeg har arbejdet på internat hvor vi havde pensionat. I de 6 år hvor jeg var der fast hver dag, havde vi ikke nogen katte som endte på denne måde
    vi havde en som blev snottet, kom på pencillin og blev frisk igen
    1 fik en diskopoplaps
    2 katte fra samme sted måtte sendes retur men det var nu fordi de var totalt bange

    vi havde rigtig mange som var super glade for vores pensionat. der kom både folk fra jylland og sjælland.

    vi havde bla et ægtepar som, desværre mistede en kat efter en tur på pensionat. han havde fået dårlige nyrer da han ikke ville spise eller drikke. han blev aflivet
    de fik så nogle år efter en ferie de ville rigtig med på denne tur, men da de havde to katte, ja så var lysten der ikke rigtig. Men de valgte at ringe til os. vi inviterede dem ud, ja de kunne bare komme når de havde lyst. Tror at de var ude og besøge os 4-5 gange inden vi skulle passe deres "børn".
    de var afsted i 14 dage, og kattene hyggede sig bare. Faktisk var kattene så glade ved at være hos os, at de ikke ville med hjem. de kom da også igen

    en dame som har en siam, kom til noget åben hus hos os. Hun havde haft ham i pensionat et andet sted. Da dem som skulle passe ham, ikke lige have kendskab til siamsere, og dermed ikke viste at de snakker rigtig meget. Ja så blev der ikke holdt øje nok med ham. med det resultat at han endte med at få koldbrand i en tå.
    også hun, var på besøg flere gange. Græd hver gang hun kom fordi vi var så søde og kattene så ud til at have det godt.
    da vi skulle passe siamen, ja så gik det jo bare super godt. vi havde nemlig alle siamsere hjemme, eller havde haft det. Så også han kom retur flere gange

    Et super godt råd. Tag på besøg i pensionattet. Gerne flere gange. Må man ikke se hvor katten skal bo, så er det ikke det rigtige sted.
    lad være med at vælge steder hvor man sætter kattene sammen. Det burde slet ikke foregå.


  • #35   19. aug 2015 # 32) Hvis du har muligheden for at få dem passet forsvarligt hjemme - om muligt to kattepassere, og kontakt med dig et par gange i løbet af ferien - så synes jeg da, det er værd at overveje. (De er sikkert også alene om natten i pensionen smiley )

    Men vælger du pension, så tjek den forinden, og bed personalet kontakte dig, hvis kattene mod forventning skulle blive syge.
    Tror nu det er sjældent, at det går så galt som for Ann-Pias kat smiley (og gudskelov da at hun trods alt fik hentet katten hjem - endnu værre hvis katten var syg og død i pensionen).


  • #36   19. aug 2015 Min datter har boet hos mange forskellige og passet deres dyr. Fedt at stå på egne ben syntes hun og så tjente hun lidt også

    Så kan man finde en ung pige man kan stole på er det en god løsning


  • #37   23. aug 2015 uha...hvor er det synd for jer.....intet kan erstatte et højt elsket medlem af familien, som vores katte jo bliv er. I jeres tilfælde ville jeg undersøge om andre har været lige så uheldige som jer, med pensionen..og hvis jeres katte er vaccineret , ville jeg bede dem om at tage ansvar og hjælpe jer med at betale dyrlægeregningen...sygdommen kommer jo fra dem, og da I afleverede tre raske katte, ja så må det jo komme fra dem........jeg føler virkelig med jer, og håber inderligt at de sidste to misser klarer den


  • #39   3. sep 2015 jeg forstår ikke dit svar Berit ABC...for det er jo lige netop det jeg har........


  • #41   6. sep 2015 Jeg vil nok mene én enkelt vaccine er nok. At man giver killinger en over nakken med flere vacciner er fordi man ikke ved hvornår de maternelle antistoffer fra moderen forsvinder, eller hvor gode de er. Man VED de ikke længere er tilstede når killingen er 16 uger - og så virker vaccinen

Kommentér på:
Mine katte blev syge i pensionen

Annonce