{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.509 visninger | Oprettet:

Jeg bliver så harm! {{forumTopicSubject}}

Jeg bliver så harm over at se folk der har flere katte der får kuld konstant nogen får 10 kuld! De er trætte af alle de killinger og de gives ofte gratis væk. Så få dem dog neutraliseret! Tror efterhånden det en lidt dårlig ide jeg kom herind på KG for det er mit temperant ikke til. Har allerede set de første 10 annoncer der gør mig vred! Håber der på et tidspunkt bliver lavet en eller anden slags lovgivning der gør at alle og en hver ikke bare kan skamavle på deres katte bevidst eller ubevidst. Hvad gør i når i ser folk herinde der skriver om den skamavl de laver? Jeg har lyst til at skrive knapt så pæne ting til dem

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg bliver så harm!
  • #2   13. sep 2011 Susan: Jo men har bare sådan en trang til at forklare folk det ikke er okay det de gør. Der skal så heller ikke så meget til at gøre mig sur når det kommer til dyr. Men hvad gør i herinde når i ser den slags? For jeg har svært ved at lade være mere at skrive til dem og har egentligt heller ikke lyst til at lade være

• #4   13. sep 2011 Susan: Jeg er den første til at anmelde hvis jeg ser noget ude i den virkelige verden smiley Men synes bare også folk herinde skal have af vide når noget ikke er okay og så kan man jo håbe de tager det til sig smiley

• #5   13. sep 2011 Og tak forresten smiley

• #7   13. sep 2011 Susan: hehe. ja det kan være farligt at kigge dyreannoncer smiley
    Jeg bliver også trist og harm men det er også derfor jeg har lyst til at skrive. Ved godt de fleste ikke lytter men de få der gør, gør det bare være at skrive til. Jeg har ikke tal på hvor mange folk jeg har fået til at tænke sig om en ekstra gang inde hundegalleri og ude i den virkelige verden. Ikke at hele min verden handler om at prøve at forhindre dårlig avl men dyr er stort set mit liv så gør hvad jeg kan og gider smiley

• #8   13. sep 2011 **Hvad gør i når i ser folk herinde der skriver om den skamavl de laver?**

Tager mig til hovedet, bliver trist og føler afmagt smiley

• #9   14. sep 2011 Tinka: Jeg føler også afmagt men prøver for det meste at gøre et eller andet. Men nu jeg jo ny her i katteverden og har aldrig set så mange annoncer med gratis katte pågrund af manglende neutralisering så ville høre hvad i gjorde og om i gør noget for at forhindre folk i det en anden gang? Nu er jeg f.eks. på hundegalleri også og der tager de fleste affære når de ser noget der er galt selvom der er mange skænderier og fnidder så hjælper det altså rigtig meget og har oplevet så mange mennesker blive snakket til fornuft derinde og tænker det samme må være muligt her? Det kræver selvfølgelig at folk handler og skriver hvis de ser noget der ikke er ok.

Mette: Kunne ikke være mere enig smiley

• #10   14. sep 2011 Jeg forstår dig godt og ligesom Tinka, kan jeg kun føle afmagt og osse vrede.
    Jeg tror ikke på at diaglog hjælper i denne sammenhæng, for disse mennesker ved det jo godt, inderst inde. De formår eller vil bare ikke gøre noget ved det. De vil ikke bruge penge på en kat de har fået gratis, så meget holder de alligevel ikke af den. Heldigvis er der da dem der gør det rigtige og får deres kat neutraliseret.

• #11   14. sep 2011 Marianne: Ja men nogen bliver jo alligvel klogere smiley

• #12   14. sep 2011 Ja det sker da heldigvis, men det sker meget langsomt og op ad bakke.

• #13   14. sep 2011 Marianne: ja det rigtig. Håber virkeligt der bliver lavet en lovgivning på det område

• #14   14. sep 2011 Line: Ja og hvis ellers folk gider at betale dyrlæge kan det også blive ret dyrt den vej hvis killinger og mor mis bliver syge

• #15   14. sep 2011 Annoncer reagerer jeg sjældent på, men i forumdebatterne forsøger jeg - som så mange andre - ofte at appellere til folks fornuft. Det hænder da at det lykkes. Men som oftest er det som vand på en gås smiley Når jeg bruger det argument, at der er mere end rigeligt med katte og killinger, der mangler gode hjem, og man derfor faktisk kunne hjælpe disse katte bare ved selv at undlade at avle, er responsen typisk noget i stil med: ”Jamen JEG skal nok finde hjem til MINE killinger”.
    Altså: enten er der nogen, der virkelig er så fatsvage, at de ikke fatter det, eller også rager alle de katte, der i forvejen er til overs, dem en høstblomst : -(

Økonomiske argumenter skulle man tro, at folk så kunne forstå, men nej. Det er set, at selvsamme personer, der ikke har råd til at få deres kat neutraliseret, på mystisk vis godt har råd til et kuld killinger :-S .... I sådanne situationer må man f*ndme håbe, at der ikke støder komplikationer til en fødsel en lørdag aften.

Bemærk for øvrigt, at mange af de oprydningsannoncer (”pga. vi har for mange katte, sælges nu…”) er indrykket af børn smiley

• #16   14. sep 2011 Jeg får det også rigtig skidt over det.. Hvis man kigger inde på gul og gratis ser man meget ofte annoncer hvor folk skriver at hvis de ikke er kommet af med dem inden den og den dato, så skal de aflives.. Jeg har blandt andet lige fundet en i dag, hvor jeg efterfølgende har kontaktet hende og fortalt min mening omkring det. Og har tilbudt at prøve at hjælpe killingen der nu er tilbage, men at finde et kærligt hjem..

Kommentér på:
Jeg bliver så harm!

Annonce