{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.609 visninger | Oprettet:

Bliver SÅ vred!!! {{forumTopicSubject}}

Ved ikke om I kan huske at jeg søgte hjem til denne hunkat, som var blevet efterladt af familien sammen med sine killinger.....

Jeg tog hende til mig og gik i gang med at lede efter et nyt hjem. Jeg fandt et til hende og vi lavede en aftale om at det eneste krav var at katten blev neutraliseret og ikke fik killinger, hvilket den nye ejer lovede og senere skrev var blevet gjort.....

Man kan IKKE stole på nogen som helst den dag i dag smiley

http://www.hundegalleri.dk/for_messagedetail.aspx?msg_id=468131

http://www.hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=57318

Ja endnu flere uønskede killinger... Og føler nu jeg også er skyld i det smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bliver SÅ vred!!!
  • #1   21. jun 2011 Du har fuldstændig ret - årsagen til ingen fertile kælekatte bør gå ud, hverken fra opdrættere eller andre

• #2   21. jun 2011 Brugte så lang tid på at snakke med Maria og kørte katten helt til fyn uden en eneste krone til benzin - og det ENESTE krav at katten ingen killinger fik og fik et dejligt hjem smiley

Får faktisk helt ondt i maven..... Og bliver ked af det..... På killingernes vegne smiley

• #3   21. jun 2011 Ja bagklogskab er godt, men det er nu trist at man ikke kan stole på andre mennesker. Men hun har nok set en mulighed for at tjene lidt på blandingskillinger.
    Har du skrevet til hende

• #4   21. jun 2011 Tak for udhængning!!! Har undskyldt 100000 gange Mette...

• #5   21. jun 2011 Marianne: Er udhængning okay herinde??? Ved godt jeg har dummet mig meget, men alligevel...??

• #6   21. jun 2011 Kathrine: Hvorhenne ser du at jeg bare mener det er en dumme fejl?? Jeg har sagen kørende med Mette på hundegalleri, så det er derfor jeg dkriver som jeg gør...

JEg er udemærket godt klar over hvor meget noget lort det er!!

• #7   21. jun 2011 Nej udhængning er IKKE tilladt!!!

<b>1.4 Grimt sprog, udhængning m.v.
    Indlæg eller kommentarer der indeholder grimt sprog, tilsvining eller udhængning af personer eller firmaer, tolereres ikke og vil blive slettet omgående og der sendes en officiel advarsel. Sker det igen vil din brugerkonto blive sat i karantæne og i sidste ende vil din brugerkonto blive lukket. I særlige grove tilfælde forbeholder KatteGalleri.dk sig retten til straks at sætte din brugerkonto i karantæne eller lukke den.

Ligeledes gælder at personer der kritiseres udenfor siden ikke må kunne identificeres, hverken ved hentydninger eller ved andre omstændigheder vedrørende den konkrete person eller dennes virke. </b>

• #8   21. jun 2011 Så uanset hvor uansvarligt Maria har handlet, kan det ikke passe at hun skal hænges ud ved navn!!!

• #9   21. jun 2011 Tak Lotte.. Jeg er UDEMÆRKET klar over at det er noget værre lort.. Og fuldstændig utilgiveligt..

Men at en HA'er sidder og deltager i en tråd hvor der forgår udhængning syntes jeg ikke er okay smiley

• #10   21. jun 2011 Nej der giver jeg dig ret, Maria - det kan ikke passe!

Jeg har læst størstedelen af tråden på HG, der linkes til..
    Og jeg kan læse mig frem til at du vil få neutraliseret både mor og børn!
    Det er godt! Og så kan du ikke rigtig gøre mere.. Sket er sket - selvfølgelig er det noget lort.. Men igen: du kan ikke ændre på det..
    Og Mette har jo fået en undskyldning!

• #13   21. jun 2011 Ja og så alligevel..
    For i tråden på HG, er der en som linker til Marias annonce...
    Den vej igennem bliver hun så identificeret!

• #14   21. jun 2011 Jeg vil meget gerne vide om der overhovedet er råd til at give de killinger en ordentlig pleje, når der nu ikke var råd til neutralisering??

Mette: Jeg ville hente både kat og killinger og så køre en retsag mod Maria. Dette er dybt grotesk og burde ikke ske!

• #15   21. jun 2011 Maria- Hvad så med killingerne? Er du så klar til at få dem ALLE neutraliseret vacc. osv. inden de flytter?
    Så kan du da vise ansvar på det måde....

Mette- Jeg kan godt forstå du er rasende! Det ville jeg også være! smiley

• #16   21. jun 2011 JA jeg håber du føler dig skyldig, for måske har hende den anden ikke overholdt aftalen, men du har da godt nok også dummet dig, hvad regnede du med en mundtlig aftale ville hjælpe hvis ikke den er optaget? og hvis du gik så meget op i kattens og killingernes ve og vel, hvorfor giver du den så til en der er i penge nød? og hvorfor sørger du ikke selv for at den er neutraliseret inden du aflevere den?? - det er da for dumt.

• #17   21. jun 2011 Giver Lotte ret . Hun har skisme selv meldt sig .
    og nøj hvor jeg bare synes det er noget så tarveligt at det er til at kaste op over!
    Tænk sig at man kan spille så falsk smiley
    Men Maria , held og lykke med alle killingerne. Det skal da nok blive en sjov fornøjelse for dig

• #18   21. jun 2011 Mette- Hvor dælen ser du at katten er givet til en i penge nød? Det ser jeg hverken tråd starter, eller den omtalte skrive nogen steder!

• #19   21. jun 2011 Randi : Det står flere steder i debatten på HG .

• #20   21. jun 2011 Randi:

det stod i det link hun smed op som er blevet slettet nu..

• #21   21. jun 2011 Ok, den tråd er slettet kan jeg se...
    Men er enig i man IKKE overlader en kat til en der er i penge nød!

• #22   21. jun 2011 Nu er køber så kommet i pengenød EFTER hun overtog katten .. Så "sælger" har intet forkert gjort udover selvf. at handle i god tro ...

• #23   21. jun 2011 Jeg tror ikke problemet var der lige der . maria skriver at hun har brugt penge på sin hund i stedet . Mette har derfor ikke haft indtryk af pengeproblemet, da det først er opstået efter katten er leveret.
    Men det er sku respektløs at lukke katten ud!

• #24   21. jun 2011 Jeg kom i pengenød da mine 2 hunde var ved at miste livet.. Jeg har lagt 23.500 hos dyrlægen i år for at de skulle overleve!! Så gider satme ikke høre på at jeg ikke skulle kunne passe ordentligt på mine dyr!!

Jeg har dummet mig big time, men katten + killinger har det godt.. Jeg har fået sparet penge op igen, så der er råd til neutralisering af alle kattene, samt vaccine og dyrlæge tjek inden de kommer herfra!!

• #25   21. jun 2011 Lykkevang- inden nogen kat ELLER killing forlader dette hus, så skal jeg vide om der er finanser til at katte kan komme til dyrlæge, hvis dette skulle være nødvendig...
    Køber kan altid vælge at lyve, og jeg forlanger ingen bank oversigt smiley
    Men det syns jeg er ok at man vil vide...

• #26   21. jun 2011 Maria- Jeg har set din annonce, og det er super du tager ansvar og får de killinger ordnet inden de flytter....

• #27   21. jun 2011 puha jeg ville også være rasende over det der har aldrig fået killinger på mine hunkatte for de er blevet neu. og jeg har endda været på su i 4 år nu ingen undkyldning ikke at have nogen penge for jeg ved at man kan få splittet en regning op ved dyrlægen når man har en lav indkomst... så ingen undskyldning om du så havde brugt 50.000 på din hund ville dyrlægen ihvertfald gå med til at neu hende for de ved udemærket godt hvordan situationen ser ud med alle de katte der er i omløb.....

• #28   21. jun 2011 Randi : Vil lige sige at jeg ligger pt på elevløn : 8000 kroner i md. 5600 går til husleje og andre udgifter MEN Jeg lægger 500 kr. fra HVER måned til Asti!
    Bare lige for at sige at man ikke behøver en go indtægt for at tage varer på sine dyr

• #29   21. jun 2011 Puhlleh- Det er lige det jeg vil høre fra min killinge købere;) At man tænker længere frem end lige her og nu....
    Det er ikke hvad man tjener jeg tænker på, men om man ligger penge til side....

• #30   21. jun 2011 Gir dig KUN ret Lykkevang.

• #31   21. jun 2011 Godt Randi smiley heldigvis kan jeg snart se frem til lidt mere sjov til mig selv når jeg er udlært om 1 måned .

• #32   21. jun 2011 Fik i sin tid også Djaxa steriliseret på SU. Gik sammen med nogle andre der også skulle have deres katte neu. og så fik vi det billigere :o)

• #33   21. jun 2011 *Pulleh - Det bliver dejligt smiley
    Men jeg syns at det er det mindste man kan ´undersøge´ , for at være mere sikker på ens killinger kommer et godt sted hen smiley
    Eller voksne katte for den sags skyld...

• #34   21. jun 2011 Ja det gir jeg dig ret i smiley

• #35   21. jun 2011 jeg synes jeg har verdens bedste dyrlæge og jeg bor også på fyn smiley og han er altid venlig nogen gange siger han en overpris i telefonen og når det så er overstået viser det sig altid at være billigere end forventet og han deler gerne en regning op når man ikke har mange penge til rådighed på kontoen !

• #36   21. jun 2011 Ja man gør da ! Desværre er nogen mere heldige end andre

• #37   21. jun 2011 Lykkevang- Det skal man, ellers er man heller ikke ansvarlig som ejer...! smiley

• #38   21. jun 2011 Om hun først kom i pengenød efter katten var afleveret ved jeg ikke, men nu er det rettet:

JA jeg håber du føler dig skyldig, for måske har hende den anden ikke overholdt aftalen, men du har da godt nok også dummet dig, hvad regnede du med en mundtlig aftale ville hjælpe hvis ikke den er optaget? og hvis du gik så meget op i kattens og killingernes ve og vel, hvorfor sørger du ikke selv for at den er neutraliseret inden du aflevere den?? - det er da for dumt

• #39   21. jun 2011 skal killingerne ikke vaccineres som 8 ugers og 12 ugers? eller er det en skrøne?

• #40   21. jun 2011 melanie O- 12 og 16uger SKAL de vacc. Med mindre de kommer fra en mor-mis som ikke er vacc.
    Så skal de vacc. 8-12 og 16uger.

• #41   21. jun 2011 Willemoes !- Hehe, nej det er jeg godt klar over... Det er heller ikke det der bliver spurgt om....

• #42   21. jun 2011 Willemoes- Nej... det er bare mig der siger de SKAL ;D

• #43   22. jun 2011 En mundtlig aftale er mindst lige så bindende, og man kan sige nu har *Maria & Fifi * bekendt kulør, ergo har man denne tråd som bevis for, at aftalen var som mette skrev.
    Mette, tag en screen shot af tråden, så har du da altid den.

Håber du finder en løsning, for det da direkte uansvarligt og så utilgiveligt af den tøs, at hun bare er ligeglad.
    Og ja, når killingerne er Neutraliseret, så tror jeg egentlig godt jeg ville se de papir på det. Før tror jeg ikke en skid på at de overhovedet bliver det. Hverken killinger eller mor.

• #44   22. jun 2011 randi, ok så har jeg bare misforstået det.SS

• #45   22. jun 2011 Slå nu koldt vand i blodet - hun har sagt undskyld og er ked af det hun har gjort - men sket er sket og det kan der altså ikke laves op på.

At køre en retsag sker der ærligtalt ingenting ved og hvorfor skulle man også det.

De killinger har det sikkert godt samt misse mor - og hvis du mette , var så meget obs på at hun skulle neu. hvorfor gjorde du det så ikke selv.
    OG hvis du er villig til at køre ned og hente disse katte hvorfor beholdte du hende så ikke selv i første omgang??

• #46   22. jun 2011 Og hvorfor er det lige at Maria skal stå til regnskab for jer andre??? - dette er vel en sag mellem Mette og hende. Ikke Jer andre. Så hun har da intet at bevise over for jer?

• #47   22. jun 2011 Jeg forstår så udemærket mette , og at hun har valgt at skrive her inde. AT Maria har svaret på det er hendes egen sag!
    Men sisse&mor: Er det meget anderledes i en retsag sys du ?

• #48   22. jun 2011 Nu må I da lige tage jer lidt sammen!
    For pokker da! Pigebarnet har indrømmet at hun har begået en ENORM fejl og er ked af at have handlet så uansvarligt..
    Men ærlig talt.. Sket er sket.. Killingerne forsvinder ikke igen af at I bliver ved med at hakke på Maria...
    Jeg er sikker på at hun nok skal få dem ordnet nu...
    Om ikke andet så for at slippe for at høre på jeres hakkeri...
    STOP nu for pokker..

Jeg tror virkelig kun det bliver værre af at I bliver ved...

Og hvis det virkelig var SÅ VIGTIGT at få neutraliseret den kat...
    Så havde sælger også sørget for at få det gjort INDEN katten blev videreformidlet!!!

• #49   22. jun 2011 Jeg er stadig forarget over at I andre kun ligger skylden på maria, Mette er da MINDST lige så skyldig..

I hendes prædken om hvor vigtigt det var, at de katte blev neutraliseret, vælger hun Ikke selv at gøre det, men derimod sende den videre, og så sidder hun og brokker sig nu!?

Jamen hvorfor f*nden fik du det ikke selv ordnet.. inden du giver katten til en ny?
    Det er MINDST lige så dumt, som at maria ikke fik den neutraliseret.

Der sku heller ingen dyrlæger der sender ejerløse katte hen til en ny ejer, uden først at få den neutraliseret, der nok en grund til de ikke laver mundtlige aftaler, men sørger for at det bliver gjort inden kattene kommer videre...

Det ansvar burde Mette have taget, og ja det tog hun ikke, så forstår ikke hvordan du kan sidde og brokke dig nu, du jo selv skyld i at det skete.

• #50   22. jun 2011 Mette : Mette har skrevet hvorfor hun ikke gjorde det og valgte at stole på maria ! hun skånede katten for at blive kastet rundt fra dyrlæge, til hende til maria

• #51   22. jun 2011 Meget muligt, nogle opdrættere sælger altså killinger, hvori kontrakten eller aftalen lyder, at den nye ejer skal neutralisere katten.
    Ligeså i denne situation, og at Maria vælger at LYVE og påstå katten var neutraliseret... hallo! Hun gjorde det ikke, fordi hun gerne VILLE have killinger. Katten kan da ikke bare VUPSI stikke af, blive gravid og komme hjem. Jo, kan den, men det lyder underligt. Jeg tror og er ret sikker på, at tøsen her planlage en parring, og ville have de killinger. Tror så absolut ikke på hun neutralisere de killinger - og hvis, så sætter hun hvert fald også prisen noget mere op på de killinger. For jeg er temmelig sikker på, hun kun gjorde dette for at få penge. Men nu det opdaget, ja så skal hun gøre sig mest mulig hellig, og hendes plan om at få killinger og tjene på det slog lidt fejl.

• #52   22. jun 2011 Pulleh - det var ikke mig der nævnet at det skulle gå rettens vej - men synes godt nok i køre den for langt ud hun har sagt undskyld og hende mettte burde da selv ha neu. den kat hvis det var så skide vigtigt ..

• #53   22. jun 2011 P!NK, jeg tror desværre du har ret smiley

Sisse&mor: Det var ikke sådan den skulle forståes , satte det bare i perspektiv at det er godt at få andre meninger ind over sådan en grotesk sag. Maria og Mette kan begge vælge at lukke øre og øjne , men Mette havde brug for råd i denne situation

• #54   22. jun 2011 Undskyld men hvor er det hun søger råd? - jeg kan godt forstå hendes vrede det er der ikke noget at sige til , men hun kan ikke lave om på det??? ...

• #56   22. jun 2011 Godt sagt <b>Lone J</b> ;0)

• #57   22. jun 2011 Utroligt så kloge folk er... Tænk at vide så meget om mig, uden at kende mig!!!

JEg brækker mig fandme snart!! Jeg har IKKE (gentager lige: IKKE!!!!) sagt til Mette at katten var blevet neutraliseret.. Jeg har sagt til hende at jeg havde en tid til det! Den tid var jeg så nødt til at droppe, da jeg fandt det vigtigere at redde livet på mine hunde - og lægge pengene der i stedet!!

Det handler ikke om at jeg vil tjene penge, ved ikke hvor dum i tror jeg er?!? Jeg er da udemærket godt klar over at det er dyrt at have dyrebørn, hvad enten det er killinger eller hvalpe.. Mit eneste lille spinkle håb er at jeg måske kan få nogle af de penge jeg bruger på killingerne hos dyrlægen, hjem igen.. Men det er måske også forkert?

Så drop blot jeres beskyldninger! Jeg har undskyldt 100000 gange, jeg har taget råd vedr. killinger til mig.. Hvad fanden kan i forlange mere???

• #58   22. jun 2011 Kan godt ske den bliver trukket lidt langt ud,. Og at pigebarnet underskylder igen og igen. Men jeg syntes så absolut ikke en undskyldning er nok. Hun kunne have ladet være med at lyve og sige katten var neutraliseret, og så kunne hun have ladet være med at planlægge at få killinger.
    Lad os så antage hun ikke planlagde det - hvorfor FANDEN fik hun så ikke fjernet killingerne og neutraliseret moren da hun opdagede den var gravid???! Det 10 tusinde gange billigere at gøre det der, end nu hvor de er født og alle skal neutraliseres?....

Men - min overbevisning er stadig at hun ville have de killinger, ellers havde hun handlet anderledes. Og bare det hun løj om den neutralisering, det siger bare alt om hende. Forstår ikke folk støtter op om hende. Hun har så mange bortforklaringer, også på HG vedrørende hunden der var så syg. Læste tråden, og fandt mange ting lidt mistænkeligt og utroværdigt. Så ja, har absolut intet til overs. og kunne se, der var andre der fandt hendes forklaringer lidt mærkelige.

• #59   22. jun 2011 Maria - hvilket dyrlæge har du egentlig?

• #60   22. jun 2011 Maria: Det er helt fint at du tager det for killingerne du har givet i neu. osv. Men HUSK at køre på dyrlægen om en mængdrerabat. De giver det ikke selv hvis man ikke siger man vil ha det.
    Jeg har absolut heller ikke indtryk af at du vil tjene på dem.
    Men det er da lidt af en øv situation smiley Men du siger jo at mormis og killinger har det godt. Og det er jeg da glad for , og det er vel i bund og grund det vigtigste.

• #61   22. jun 2011 Og ja Maria - jeg mener selv jeg er noget mere klog. For jeg havde ikke ladet det gå så vidt. Havde fået killingerne fjernet og moren neutraliseret, hvis og så frem det var gået sådan til, som du har forklaret.

• #62   22. jun 2011 Jeg tror situationen er gået sådan at hun har opdaget at katten var drægtig og ikke har ku' nænne at fjerne dem. Har jeg ret Maria ?

• #63   22. jun 2011 Så vidt jeg så, så blev killingerne solgt for de der 1300 kr. eller hvad det nu var. Hvis nogen kan påstå at det dækker, vacc. chip, neutralisering osv. hos et dyrlæge besøg. Så ja, så vil jeg gerne møde den dyrlæge, for så giver jeg da alt for meget ved min dyrlæge.

• #64   22. jun 2011 Pulleh, - jeg ville da vel gud også have svært ved det. men hvis man har bare lidt fornuft, så ville man handle i katten/killingernes bedste. Og det var at få dem fjernet. Især når aftalen lød at katten ikke måtte få killinger og skulle neutraliseres

• #65   22. jun 2011 PINK: Hvad dælen rager det dig hvilken dyrlæge jeg har?? Ja undskyld mig, men hvad har det med sagen at gøre??
    Og hvad er det mistænkelige ved mine hundes sygdomme?? Skal da gerne vise dig regningerne på ialt 23.500.. De dækker min ældste hund Kiki, hvor der løb blod ud af begge ender, og Elvira der fik livmoderbetændelse!! Hvad fanden bilder du dig egentlig ind pigebarn??!?!

Jeg ved ikke endnu hvad killingerne kommer til at koste.. Det ved jeg når jeg har snakket med min dyrlæge senere idag...

• #66   22. jun 2011 Hvis du vil fremvise regningerne, hvorfor så ikke også fortælle hvilket dyrlæge du har?

Og jo tak, vil da gerne se de regninger smiley

Ja, tror udemærket godt du ved hvad der var mistænkeligt.

• #67   22. jun 2011 Men kunne stadig godt tænke mig at vide .- hvis du står i pengenød og ved killinger koster en del - hvorfor fik du dem så ikke fjernet da du så katten var drægtig?

• #68   22. jun 2011 PINK:

har du selv katte?

Nu ved du ikke hvor maria bor. men jeg har selv boet på en gård, og tro mig der kommer mange til løbne katte, så nej mine hunkatte havde sku ikke brug for at stikke af for at blive gravid, og man kan altså ikke gå og holde øje med ens katte 24/7, den kan da have været ude og strejfe om dagen imens hun ikke var hjemme...

og ang. det første du skriver med opdrætter, ja du nævner det selv: KONTRAKTEN.

• #69   22. jun 2011 Igen - hvorfor er det Maria eller det så kaldte Pigebarn som i så sødt kalder hende, skal visse jer noget som helt??

• #70   22. jun 2011 Det er yderst uansvarligt at lade fertile hunkatte løbe frit omkring!!!!!!!!!!!! Har du overhovedet set hvor mange overskuds killinger der er rundt omkring?

• #71   22. jun 2011 Fordi jeg tror ikke hun lukker andet ud end lort. Men nej, egentlig bør det være mette hun skal vise de ting for. Nu hun var så sød at "udsætte" neutraliseringen af hunkatten trods det var aftalt.

• #72   22. jun 2011 Hvorfor er det det??? - så burde alle katte der ikke er neu. være inden ?? er det det du siger ?? ... Synes simpelhen i er for barnlige ...

Lad den forhelved da ligge

• #73   22. jun 2011 Hvis det ikke ved kommer dig , hvorfor så blive ved - du har vel ikke noget med katten at gøre eller mette og maria - det er deres sag , ikke din!

• #74   22. jun 2011 Well, sagen ligger i et offentligt forum - ergo har jeg min fulde ret til at blande mig smiley

Og ja, mener at alle hun og hankatte der er fertile skal holdes inde eller neutraliseres!
    Medmindre det er avlskatte hos en registreret opdrætter! Men igen, de er jo også så fornuftige at holde øje og have styr på deres katte

• #75   22. jun 2011 Så hvis ønsker killinger på sin hunkat og hvis det ikke er en race kat - eller man er opdrætter må man ikke det iføgle dig? :-)) ..
    Og man kan ikke altid holde styr på katte der er uden for ..

Men jaja .. så forskellige er vi jo ..
    jeg trækker mig ud af denne tråd..

Til Maria - Håber alt går som det skal med missemor og killinger og held og lykke med dem

• #76   22. jun 2011 Nej, egentlig har jeg ikke noget imod at folk der ikke er registreret opdrættere får killinger. Så længe de har styr på sagerne, og tester deres kattedyr for div. sygdomme, og sørger for at neutralisere deres killinger før de sælges. Hvis de krav er opfyldt, så har jeg intet imod der laves huskatte eller blandingskatte.

Men de folk der bare avler løs, og hvor forældrene ikke er tjekket, bare måske kun vacc. Og hvor killingerne kun får ormekur og loppekur - og samtidig sælges de for 1300-2000 kr. Det er i mig hovede kun folk der ude på at tjene penge.

• #78   22. jun 2011 ja jeg vil også sige at de er en sag mellem mette og maria, dog stod der i den annonce at mette ville have den neutraliseret ved ny ejer, og at der ikke måtte laves killinger på den.
    at man ikke lige har pengene til at få katten ordnet, fordi man får nogen syge hunde, er også fuldt forståeligt, men så kan man som en midlertidig løsning give katten p piller, det er ikke ret dyrt, i forhold til at skulle sørge for killinger, så håber som det mindste at missen kommer på p piller nu.

• #79   22. jun 2011 Hold da op... Jeg er målløs over en sådan "debat" - eller det er nok egentligt ikke det rette ord - nærmere hønsegård og mudderkastning mellem hvad man skulle tro var voksne mennesker.
    Maria har lavet en fejl som hun har undskyldt for mange gange - det er ikke smart gjort, men det er hun selv klar over og er ked af det. Så bør man komme videre.
    At hun vælger at lægge pengene på hundene i denne situation, er da fuldt ud forståeligt! Hvis i skulle vælge mellem at rede livet på jeres ene kat og neutralisere den anden, hvad valgte i så? ..Og hun droppede jo ikke planerne om at neutralisere katten, hun udskød det. Det var smadder uheldigt at hunkatten løb væk og blev gravid, og jo det burde måske havde været tjekket - men igen er der undskyldt.
    At Maria skulle have planlagt parringen får at tjene penge ser jeg ikke nogen grund til at tro - det er da vist bare (igen igen igen igen i denne tråd) at gøre en fjer til fem høns.
    Hun tager ansvar for sin fejl og lader alle killinger neutralisere inden salg - som er mere end mange katte-ejere og avlere gør.
    Nu er det jo altså også bare en hunkat der får et kuld killinger - det dør den ikke af, og det sker hele tiden (og nej, det er ikke ansvarligt, men den diskussion hører ikke til her.) - at anlægge retssag og andre sådanne tiltag er da godt nok helt ude i hampen!
    Desuden morer jeg mig gevaldigt over at Maria bliver kaldt "pigebarnet" af piger yngre end hende selv.
    Læs lige hvad i har skrevet en gang til, kan i virkelig, som voksne mennesker, stå ved det?

• #80   22. jun 2011 Nu har jeg godt nok selv omtalt Maria som <i>"Pigebarnet"</i> en enkelt gang..
    Dog ikke ment på en nedladende måde, overhovedet ikke...

Jeg står skam på hendes side i denne diskussion..

• #81   22. jun 2011 Pink.....syntes du blander dig i lidt for meget i forhold til min smag, du har ikke krav på at se dyrlæge regninger osv, lige nu laver du det man kalder mudderkastning..

• #82   22. jun 2011 Nej siger skam ikke jeg har krav på at se dem. Men tror ikke på hende. Og hun tilbød selv at jeg måtte se dem. Og jeg takkede ja.
    At jeg spørger til hvem hendes dyrlæge er, kan jeg ikke se skulle være et problem at svare på?. Hvorfor er en dyrlæge hemmelig ??

At hun ikke vil svare på det, det giver blot mig mere grund til at tro, at hun ikke har helt rent mel i posen.

Og ja, kan godt ske det hele har udviklet sig til en mudderkastning. Men har skrevet tidligere, og mener det. Har absolut intet til overs for en person, som kan lyve og lave killinger på en kat hun ikke måtte. Hvis det var et uheld, som ikke burde være sket hvis hun havde foretaget den neutralisering fra start af hun fik den. Men alt i alt - så burde hun have fået fjernet de killinger! Den her måde er mere risikabelt og koster dobbelt så meget for hende. Og i følge hende selv, står hun jo pt. i pengenød. Ergo ville en fornuftig person som stod i sådan en situation have lavet en aftale med sin dyrlæge, og fået fjernet killingerne, og ordnet moren, så hun ikke igen kunne blive drægtig.

• #83   22. jun 2011 Mette - det godt du kan more dig smiley

Jeg more mig også gevaldig over, at en person kan være så uansvarlig og umoden. Hun opføre sig i hvert fald overhovedet ikke voksent. Hun burde aldrig have fået den kat. Hun kan jo åbenbart ikke tage ansvar for sine fejl. For så havde hun stoppet det her noget før - så katten ikke havde fået de killinger. En kat er drægtig i temmelig mange dage. det rigeligt med tid til at kunne få gjort noget ved det. Hvis hun ikke mener hun havde haft tiden - jamen så tror jeg da katten har været meget forsømt i den tid hun har været ved hundene. For som jeg læser det, så er hun derhjemme og går og venter og venter. I den tid omgås hun med sin kat i mange dage. Og der kunne hun sagtens have gjort noget ved det.

• #84   22. jun 2011 Ja skaden ER sket. Den kunne være undgået. For selv om man ikke har råd til neutralisering, så kunne man have givet den P-piller. Det koster kun en brøkdel.
    Men når det så er sagt, så kan tråden bruges til at tænke sig om, hvis man vil sælge/overdrage killinger eller katte til andre. Ud over at have neutraliseret disse katte, så de nettop ikke ender op som fødemaskiner, så er det faktisk en rigtig god ide at spørge ind til hvad man har tænkt sig i visse situationer. Ikke kun økonomiske. Og faktisk osse spørge ind til om personen kender noget til basal katteadfærd og kattebehov. Det er der utroligt mange der ikke aner en dyt om, når det kommer til stykket. Og så er der nogen der skal erkende at de måske skulle få en lidt ældre kat at starte med.

• #85   22. jun 2011 PINK.

det da overhovedet ikke uforsvarligt at lade sin katløbe udenfor, det sku sundt for den og bedst, mine katte fik så p-piller, men den ene fik vi da killinger på men som sagt, vi bor på en gård så killingerne beholdte vi skam selv... at spærre en kat inde, ja det er synd, og håber da aldrig jeg skal komme ud for at blive nød til det..

• #86   22. jun 2011 Mette- Er det synd at have indekatte?!

• #87   22. jun 2011 Mine katte lider også helt vild af at være indekatte.....nu må den diskussion stoppe, helt ærligt hvorfor er det synd? arcki og efia trives du kan også se min profil og så se om de har det skidt

• #88   22. jun 2011 Men jeg risikere så ikke at mine katte bliver kørt ned eller offer for en gal mands værk, det kan man så kun sige om udekatte.....så hvad er synd Mette?

• #89   22. jun 2011 Der var osse engang man mente det var synd at have indehunde. Da loven kom var der et vældigt postyr. Jeg håber på en tilsvarende lov for katte.
    Og nej det er bestemt ikke synd at have indekat. Jeg kan i min vildeste fantasi ikke fatte at folk i 2011 stadig mener at katte har større frihedstrang end andre dyr. Sådan noget ævl.
    Men det har så i øvrigt intet med tråden at gøre.

• #90   22. jun 2011 Mette - menes absolut ikke at have sagt at det uforsvarligt at lade sine katte komme ud. Det vel op til ejeren. Mange af os med racekat vi holder dem indendørs, af mange forskellige grunde. Men de lider da hvert fald ingen nød. De sunde og raske - og ofte bliver indekatte ældre end udekatte.

Skrev - og hold nu godt fast; At det var synd og uansvarligt at lade FERTILE hun og hankatte løbe frit. Er der efterhånden ikke nok overskuds killinger?
    Og at i selv beholdte jeres, fair nok. Men tvivler på, at hvis i havde 5 -6 fertile hunkatte løbende og de alle blev drægtige tæt op af hinanden og der kom i gennemsnit 4-6 killinger pr. kat. Så tror jeg simpelthen ikke på, at I bare ville smile og beholde dem alle. For til sidst vil i have en kæmpe farm af katte og killinger.

Men nu er det langt fra alle der beholder de killinger der bliver lavet. Enten planlagt eller ikke planlagte kuld. Hovedsagen er, at der er så dælens mange killinger og katte i overskud. Internaterne er overendt, og folk kan ikke komme af med deres killinger. Og hvad sker der så? Tja.. det tror godt godt vi fleste kan gætte os til.

• #91   22. jun 2011 enig PINK

• #92   22. jun 2011 Jeg gider da ik svare på hvorvidt jeres katte trives inde, men jeg ville aldrig selv holde en kat spærret inde i et hus, hvor den ikke ville kunne jagte mus og klatre i træer, jeg ved at mine katte elsker at være ude, og andet synes jeg er synd... (ligesom dem der ikke lader deres hunde komme særlig meget ud og løbe, eller holder deres heste inde i en boks det meste af dagen, eller har undulater i et alt for lille fuglebur)

• #93   22. jun 2011 Nu behøver en kat heller ikke motion på samme måde som en hund, vel?

Du har din mening, vi har vores. Jeg holder minde inde, hvor de har masser af klatretræer, hylder de kan rende og hoppe rundt på, masser af legetøj osv. de elsker det.
    Og samtidig er jeg sikker på, de ikke får div. sygdomme, kommer til skade eller bliver kørt over. smiley

• #94   22. jun 2011 Hold jer nu til tråden !!!!!!

• #95   22. jun 2011 Nåh ja - og så har de jo hinanden de jagter rundt og tumler med. Ork jo, de får masser af motion. Og de er samtidig i sikkerhed herinde.

• #96   22. jun 2011 Ja, undskyld Marianne. Skal jeg nok gøre nu smiley

• #97   22. jun 2011 Mange tak smiley

• #98   22. jun 2011 Som sagt, ´jeg vil heller ik svare på hvorvidt jeres trives inde...

• #99   22. jun 2011 "Mette . Om hun først kom i pengenød efter katten var afleveret ved jeg ikke, men nu er det rettet:
    JA jeg håber du føler dig skyldig, for måske har hende den anden ikke overholdt aftalen, men du har da godt nok også dummet dig, hvad regnede du med en mundtlig aftale ville hjælpe hvis ikke den er optaget? og hvis du gik så meget op i kattens og killingernes ve og vel, hvorfor sørger du ikke selv for at den er neutraliseret inden du aflevere den?? - det er da for dumt"

Jeg fik ringet op sent fredag eftermiddag, at denne mormis og hendes killinger gik uden tørt og vådt i en baghave og at tidligere ejere var rejst uden dem - og om jeg kunne hjælpe.

Med det samme kørte jeg, lokkede kattene med mad og fik dem indfanget, ringer til diverse internater og kattehjem - ingen kunne tage dem.

Og jeg gik igang med at finde hjem. Brugte tid på annoncer og på at tale med folk. Kørte land og rige rundt med de katte.

HVIS de nu havde været mine egne katte eller egne afkom, så havde jeg taget nogle HELT andre forholdsregler, skrevet kontrakt, dyrlægetjek og neutraliseret, men dette var en nødsituation,

Diverse kattehjem og internater rådede mig til at finde et godt hjem til missemoren med det krav at hun skulle neutraliseres. I sammenråd med deres dyrlæge, synes de det ville være synd at gøre det mens katten var i min varetægt, hvor at skulle flytte til nyt hjem igen EFTER såret var helet, ellers ville der være øges risiko for infektion pga. flytning (stressfaktor).

EN MUNDTLIG AFTALE ER LIGESÅ BINDENDE SOM EN SKRIFTLIG.

SÅ NEJ jeg er ikke "skyldig" i denne her sag. Jeg har hjulpet en kat med to MEGET simple krav: ET GODT HJEM OG INGEN KILLINGER.

Men en anden gang, er det nok med en del flere overvejelser når man hjælper en hjemløs kat. Skulle måske bare have taget imod tilbuddet om at få den og killinger aflivet ved næreste internat,

SÅ slap man for at høre på alt det man har gjort forkert og IKKE gjort godt nok, sparet en masse benzinpenge og tid og slap for at sidde med denne følelse i kroppen som jeg gør lige nu!

• #100   22. jun 2011 Du har intet gjort forkert i denne situation Mette ! Det synes jeg bestemt ikke !

Kommentér på:
Bliver SÅ vred!!!

Annonce