1.199 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Parring tilbydes? Parring tilbydes?

Hej KG. smiley
Her for en måned siden fik jeg en besked fra en kvinde, der godt kunne tænke sig at låne min MCO-han Noah til parring af hendes hunkat. Vi aftalte, at han skulle komme hjem til hende, og han har så været der nu. Da jeg var der, spurgte hun, hvorfor jeg ikke har en annonce med parring, for det kunne man vel ligeså godt med en hankat.

Nu er mit spørgsmål så, hvordan foregår sådan noget?
Jeg kan se på de annoncer, der er her inde, at det koster et beløb, og så får man en omparring med i købet, men hvad nu hvis der ikke kommer killinger ud af parringerne - er det så bare synd for køber? Og hvordan gør man det mest sikkert - skal der kontrakt til eller?
Hvad er jeres erfaringer med parring fra en ukendt kat?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Parring tilbydes?
  • #1   27. nov 2011 Jeg sælger ikke parringer med mindre jeg kan se det er til racens bedste - og kun til opdrættere jeg kender.

Parringer foregår i MIT hus - og kun på sunde og raske og også FIV og FeLV negative dyr.

Alle parringer er på kontrakt

• #3   27. nov 2011 For det første skal man være meget varsom med at tilbyde parring. Det er ikke uden risiko for din egen kat, der blandt andet kan blive smittet med alt muligt og i sidste ende koste dig en formue. Jeg taler af erfaring.
    Fordi man har en fertil han eller hunkat er der ikke nødvendigvis nogen fornuftig grund til at tilbyde parring. Der skal være en ide med, altså for racens skyld. Men der er desværre mange der lige synes de vil tjene 1000 kr på at tilbyde deres hankat til parringer i stedet for at lade den kastrere. En fertil hankat er ikke nem at have, i forhold til en neutraliseret. Hverken for ejer og slet ikke for katten.
    Jeg sætter aldrig annoncer i med parring. Det er ikke seriøst og dem der gerne vil købe en parring hos mig, ved at jeg har fertil hankat. Men det er meget begrænset, hvem der får lov. Jeg har kun fertil hankat for mit eget opdræts skyld og ikke for alle andres.
    I den forbindelse skal man også tænke på om man vil være med til at sætte for mange uønskede killinger/katte i verden. For det ansvar har man også som hankatte-ejer.

• #5   28. nov 2011 Mange tak for svar folkens. smiley

Winnie W: Nej, bliver ikke mobset, for folk har ret til at have deres meninger, mens jeg har mine, og du overfuser mig ikke, bare fordi jeg ikke deler din mening. Det er jo det, man desværre tit oplever herinde, synes jeg. smiley

Jeg kan godt forstå konfliken med, at der er så mange katte, der ikke har et hjem, og at man så ikke bare sætter nye til verdenen, men jeg vil gerne have, at mine katte skal have killinger.
    Jeg kan jo altså desværre heller ikke adoptere hele Afrika i stedet for selv at få et barn engang - selvom det ikke helt er det sammen.

• #6   28. nov 2011 Det er fint nok at få killinger - men kun så længe man sørger for de sælges neutraliserede.

Præcis på samme måde sælger man parringer -. den der køber parring kan beholde til EGEN avl - de andre skal inden de forlader hjemmet være neutraliseret.

Og jo det kan lade sig gøre også med ikke racerene - hatten af for dem der er så ansvarsbevidste - og sandelig. de får deres killinger solgt

• #7   28. nov 2011 Lis:
    Det du siger med, at køber af parring kan beholde til egen alv ellers neutralisere de andre killinger - kan man så lave en kontrak på det? Jeg kan jo ikke kontrollere, at de bliver neutralliseret, men ved kontrakten har køber i hvert fald accepteret, at det skal gøres.

• #9   28. nov 2011 Det kan man sagtens lave en kontrakt på - spørgsmålet er om køber vil acceptere det.

Det bliver svært for dig at kontrollere - jeg har noget nemmere ved det med stambogsførte katte.

Alle andre killinger end de/n opdrætter iflg. kontrakten selv kan beholde vil udover kontraktens klausuler på parrngsattesten jeg underskriver være lukket for avl.

• #10   7. dec 2011 du burde i hvert tilfælde tjekke at hun katten er sund or rask ved at se dens sundheds papirer.... og bliver den ikke parret er der en gratis omparring næste gang den er i løb

Kommentér på:
Parring tilbydes?

Annonce