811 visninger
|
Oprettet:
Parring tilbydes??? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Er ny herinde, vil lige høre om der er et bestemt sted jeg kan kigge hvis jeg søger en hankat(mainecoon) til min hun kat....ikke lige pt. men sådan engang i fremtiden når hun er gammel nok:-)
Mvh Sarah
feb 2005
Følger: 246 Følgere: 240 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.934
Poteknus herfra.
jun 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4
Har set et par gange at nogle tilbyder det under salgs annoncerne, men kun sjældent...
Takker
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Svar: 551
Han/hun har som regel et godt kendskab til sine linier og kan hjælpe dig med at finde en hankat, der passer til din hunkat. Det er jo ikke helt ligegyldigt hvilken hankat, du parrer med. Og en god mentor er uundværlig, når man selv er ny opdrætter
Hvis ikke din opdrætter kan/vil hjælpe dig, så er det den forkerte, du har købt avlskat hos
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 27 Katte: 8 Emner: 72 Svar: 573
Avlshanner.....!!! "lån" af sådanne kan foregå på mange måder....nogle lever af at udlåne deres hankat mod betaling og kan let findes i DBA, Gul og gratis mv.
Men jeg ville personligt - som opdrætter - i så fald jeg skulle bruge en avlshan - se mig meget nøje for inden jeg finder en sådan til mine hunner - stamtavlerne skal kikke grundigt efter - for bla. at se på hvad der ligger bag hannen - om det matcher hunnen - om der dubles for meget op på en enkelt kat mv.
Ligeledes vil jeg også være varsom - set i fht. sygdomme.......smitte mv.
Lån af hankatte - sker ofte opdrættere i mellem - som kender hinanden - tror jeg - og proceduren er meget forskellig - der kan betales et fast parringsgebyr - eller pr. kat eller med en retur kat mv.
Ligeledes er en købt hankat ofte solgt med restriktioner om ,at bruge den til andre hunkatte ude i byen....hvor i mod, eget opdræt kan anvendes som avlshan....hvis man vil give sine linjer videre på den måde.....
Måske den opdrætter du har købt katten af kender nogen ....det er meget vigtigt en god mentor.
Knus anna
jun 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4
Hun sagde også at hun meget gerne ville hjælpe os.
Vidste bare ikke at man skulle se efter så meget i forbindelse med valg af hankat.
Takker for hjælpen.
Sarah
Parring tilbydes???